بازدید 4849
نبض تالار شیشه‌ای حافظ؛

خیز حافظ برای کانال شکنی با چهار پالایشی

بورس تهران اولین روز هفته را با امید به ادامه رشد هفته قبل آغاز کرد و توانست بیش از یک ساعت نماگر خود را در کانال 82 هزار واحدی نشان دهد ولی در نهایت به رشد 0.26 درصدی اکتفا کرد تا امیدوار باشد در روزهای آتی در کانال جدید تثبیت شود.
کد خبر: ۷۲۲۹۱۲
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۹ 19 August 2017
شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز شنبه 28 مردادماه 96 با افزایش 213 واحدی به رقم 81 هزار و 954 واحد رسید.

به گزارش تابناک اقتصادی، امروز تالار شیشه ای در اولین روز کاری هفته جاری شاهد روند رو به رشد شاخص های منتخب بود. بر این اساس، شاخص قیمت (وزنی-ارزشی) با افزایش 69 واحدی به رقم 26 هزار و 556 واحد رسید. شاخص کل هم ‌وزن با رشد 10 واحدی، عدد 17 هزار و 635 واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) با افزایش 8 واحد به رقم 13 هزار و 358 واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور با رشد 0.24 درصدی، افزایش 218 واحدی را رقم زد و به سطح 89 هزار و 975 واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول، با 186 واحد افزایش به رقم 57 هزار و 361 واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز با رشد 261 واحد معادل 0.15 درصد همراه بود و عدد 178 هزار و 981 واحد را به نمایش گذاشت. شاخص کل بورس بیشترین پیشروی را در کانال 82 هزار واحدی داشت و در ساعت 10:55 در سطح 82 هزار و 21 واحد قرار گرفت. 

افزایش 213 واحدی شاخص کل بورس

در بازار معاملات امروز بازار سهام، نمادهای گروه پالایشی بیشترین تاثیر مثبت را در رشد شاخص کل داشتند. بر این اساس، نماد شتران (پالايش نفت تهران) با 47 واحد، نماد شبندر (پالايش نفت بندرعباس) با 46 واحد، نماد فولاد (فولاد مباركه اصفهان) با 39 واحد، نماد شپنا (پالايش نفت اصفهان) با 34 واحد، نماد نماد شبریز (پالايش نفت تبريز) با 24 واحد، نماد حکشتی (كشتيراني جمهوري اسلامي ايران) با 17 واحد و نماد فملی (ملي‌ صنايع‌ مس‌ ايران‌) با 15 واحد افزایش بیشترین تاثیر مثبت را در رشد نماگر بورس تهران داشتند.

در مقابل نماد بورس (بورس اوراق بهادار تهران) و نماد همراه (شركت ارتباطات سيار ايران) با 9 واحد، نماد فارس (صنايع پتروشيمي خليج فارس) و نماد وغدیر (سرمايه‌گذاري‌غدير) با 7 واحد کاهش بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص داشتند و مانع رشد بیشتر این متغیر شدند.

ارزش کل معاملات امروز بورس تهران به 273 میلیارد و 334 میلیون تومان رسید که ناشی از دست به‌دست شدن 878 میلیون و 561 هزار سهم و اوراق مالی قابل معامله طی 52 هزار و 793 نوبت دادوستد بود. 

در معاملات امروز بازار سهام، شرکت هایی که نماد آن ها از سوی ناظر بازار سهام بازگشایی شدند، عبارتند از: شرکت‌های صنعتی و شیمیایی رنگین، اوراق مشارکت هلدینگ توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه، مجتمع صنعتی آرتاویل تایر، مالیبل سایپا، پشم‌بافی اقشار یزد، شیرین دارو، جوش اکسیژن ایران، تولیدی پلاستیک شاهین، فنی و مهندسی مشانیر و همچنین شرکت هایی که از سوی ناظر بازار سهام متوقف شدند، شامل: داده‌پردازی ایران، بیمه پارسیان،‌گروه گسترش نفت و گاز پارسیان، قراردادهای اختیار معامله خرید و فروش سهام پارسان بودند.

بر اساس گزارش بازار سرمایه (سنا)، در این روز سه گروه فلزات اساسی، فرآورده های نفتی و کانه های فلزی با بیشترین حجم و ارزش معاملات در صدر برترین گروه های صنعت قرار گرفتند.

صدرنشینی بازار نیز با بیشترین رشد قیمت متعلق به نمادهای کالسیمین، فرآورده های نسوز آذر، ملی سرب و روی، باما، لعابیران، مس شهید باهنر و گرانیت بهسرام بود.

در مقابل نمادهای بورس اوراق بهادار تهران، لنت ترمز ایران، سایپا شیشه، سرمایه گذاری صنعت بیمه، قند شیرین خراسان، قند لرستان و نوسازی و ساختمان تهران با بیشترین کاهش قیمت در انتهای جدول معاملات قرار گرفتند.

سهامداران بورسی امروز برای خرید واحدهای صندوق امین یکم، پارند پایدار سپهر، سهام آلومینیوم ایران، فرآوری مواد معدنی، معادن بافق، لعابیران و فرآورده های نسوز ایران بیشترین تقاضا و صف های خرید را ثبت کردند.

اما در سوی دیگر بازار گروهی از سرمایه گذاران تلاش می کردند با عرضه های سنگین از واحدهای صندوق پارند پایدار سپهر، اوراق مشارکت شهرداری سبزوار، واحدهای صندوق کیان، اوراق مشارکت ملی نفت ایران، اوراق مشارکت رایان سایپا و سهام سیمان بجنورد خارج شوند.

در پایان معاملات امروز آلومینیوم ایران با معامله 153 میلیون سهمی بیشترین حجم معاملات و پتروشیمی جم با معالمه بلوکی 756 میلیارد ریالی بیشترین ارزش معاملات را داشتند.


تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی