بازدید 4838
نبض تالار شیشه‌ای حافظ؛

تقویت ۴۵ واحدی شاخص کل بورس با رانفور و حکشتی

بورس اوراق بهادار تهران امروز در آخرین روز کاری هفته، همانند روز قبل با رشد همراه بود. نمادهای معاملاتی رانفور، حكشتي، پترول و تاپيكو بیشترین تاثیر مثبت را در رشد شاخص کل بورس داشتند. همچنین در بازار فرابورس، شاخص کل در جایگاه 918 واحد قرار گرفت.
کد خبر: ۷۲۲۱۴۹
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۲ 16 August 2017
تقویت ۴۵ واحدی شاخص کل بورس با رانفور و حکشتیشاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز چهارشنبه 25 مردادماه 96 با افزایش 45 واحدی به رقم 81 هزار و 741 واحد رسید.

به گزارش تابناک اقتصادی، امروز تالار شیشه ای در پنجمین روز کاری هفته جاری اکثر شاخص های منتخب، روند صعودی داشتند.بر این اساس، شاخص قیمت (وزنی-ارزشی) با افزایش 14 واحدی به رقم 26 هزار و 487 واحد رسید. شاخص کل هم ‌وزن با افت 3 واحدی، عدد 17 هزار و 625 واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) با کاهش 2 واحد به رقم 13 هزار و 350 واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور با رشد 0.01 درصدی، افزایش 9 واحدی را رقم زد و به سطح 89 هزار و 757 واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول، بر خلاف روز قبل با 13 واحد افزایش به رقم 57 هزار و 174 واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز با رشد 199 واحد معادل 0.11 درصد همراه بود و عدد 178 هزار و 720 واحد را به نمایش گذاشت. شاخص کل بورس در پایان بازار یعنی در ساعت 12:30 بیشترین پیشروی را داشت و در سطح 81 هزار و 741 واحد قرار گرفت. 

تقویت ۴۵ واحدی شاخص کل بورس با رانفور و حکشتی

امروز معاملات سهام در نماد معاملاتی شرکت‌های خدمات انفورماتیک با 39 واحد، کشتیرانی ج.ا.ا با 19 واحد و پترول با 15 واحد افزایش بیشترین تاثیر مثبت را بر محاسبه شاخص کل بورس به نام خود ثبت کردند.

در مقابل، معاملات سهام در نماد معاملاتی شرکت‌های پالایش نفت بندر عباس با 17 واحد، گسترش نفت و گاز پارسیان با 9 واحد و فولاد مبارکه تا 5 واحد افزایش بیشترین تاثیر مثبت را در برآورد این نماگر به دوش کشیدند.

ارزش کل معاملات امروز بورس تهران به 270 میلیارد و 820 میلیون تومان رسید که ناشی از دست به‌دست شدن 725 میلیون و 474 هزار سهم و اوراق مالی قابل معامله طی 44 هزار و 29 نوبت دادوستد بود. 

در معاملات امروز بازار سهام، شرکت هایی که نماد آن ها از سوی ناظر بازار سهام بازگشایی شدند، عبارتند از: بورس اوراق بهادار تهران، شرکت کارگزاران بورس اوراق بهادار، نهادی معاملاتی بورس اوراق بهادار، کارت اعتباری ایران کیش، مجتمع‌های گردشگری و امور رفاهی کارگزاران پارس، مالیبل سایپا، سرمایه‌گذاری تدبیرگران فارس در خوزستان، رهشاد سپاهان، فنی و مهندسی مشانیر، فولادافزا سپاهان، تولید پلاستیک شاهین، جوش و اکسیژن ایران، شیرین دارو، پشم‌بافی افشار یزد بودند و در مقابل، نماد معاملاتی شرکت‌بیمه سینا متوقف شد. 

بر اساس گزارش بازار سرمایه (سنا)، در معاملات امروز گروه های خودرو، شیمیایی و فلزات اساسی با بیشترین حجم و ارزش معاملات در صدر برترین گروه های صنعت قرار گرفتند.

صدرنشینی بازار نیز با بیشترین رشد قیمت متعلق به نمادهای خوراک دام پارس، سرمایه گذاری ساختمان ایران، نفت پارس، ریخته گری تراکتورسازی ایران، موتورسازان تراکتورسازی ایران، توسعه معادن روی و سیمان سپاهان بود.

در مقابل نمادهای سرمایه گذاری توسعه صنعتی ایران، صنایع شیمیایی سینا، صنایع جوشکاب یزد، حمل و نقل پتروشیمی ، کارتن ایران، پشم شیشه ایران و سرامیک صنعتی اردکان با بیشترین کاهش قیمت در انتهای جدول معاملات قرار گرفتند.

در بازار امروز سهامداران بورسی برای خرید اوراق مشارکت شهرداری سبزوار، واحدهای صندوق امین یکم، کیان، پارند پایدار سپهر، سهام معادن منگنز ایران و اوراق صکوک سایپا بیشترین تقاضا و طولانی ترین صف های خرید را ثبت کردند.

در مقابل گروهی از سهامداران برای فروش آلومینیوم ایران، واحدهای صندوق پارند پایدار سپهر،سهام سرمایه گذاری توسعه صنعتی، واحدهای صندوق کیان، سهام سیمان بجنورد، اوراق مشارکت ملی نفت ایران و اوراق مشارکت رایان سایپا سنگین ترین صف های فروش را به خود دیدند.

در پایان معاملات امروز کشتیرانی با معامله بلوکی 160 میلیون سهمی به ارزش 626 میلیارد ریال بیشترین حجم و ارزش معاملات را داشتند.


تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل