بازدید 1731

احتمال سفر وزیر خارجه ژاپن به روسیه

وزیر خارجه جدید ژاپن در نظر دارد در ماه نوامبر برای گفت‌وگو با مقامات روس درباره مسائل دوجانبه از جمله جزایر مناقشه‌برانگیز کوریل به روسیه سفر کنند.
کد خبر: ۷۲۲۶۴۰
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۳ 18 August 2017
وزیر خارجه جدید ژاپن در نظر دارد در ماه نوامبر برای گفت‌وگو با مقامات روس درباره مسائل دوجانبه از جمله جزایر مناقشه‌برانگیز کوریل به روسیه سفر کنند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، رسانه‌های ژاپنی گزارش دادند که منابع  آگاه در دو دولت ژاپن و روسیه تایید کرده‌اند که تارو کونو، وزیر خارجه ژاپن به دنبال دیدار با سرگئی لاوروف، همتای روسی‌اش است. البته ممکن است این سفر به دلیل برنامه پارلمان ژاپن به ماه دسامبر موکول شود.

همچنین ممکن است وزیر خارجه ژاپن در سفر نخست‌وزیر این کشور به شهر ولادی‌وستوک روسیه در ماه آینده وی را همراهی کند.

امیدها برای احتمال حل مناقشه بر سر جزایر کوریل میان توکیو و روسیه افزایش یافته است.

در همین راستا، معاونان وزرای خارجه ژاپن و روسیه در مسکو روز پنج‌شنبه درباره اولین مرحله همکاری‌های مشترک اقتصادی در این جزیره گفت‌وگو کردند.

روسیه و ژاپن بعد از آن که رهبران دو کشور یعنی شینزو آبه و ولادیمیر پوتین در اواخر ۲۰۱۶ مذاکراتی  بر سر مناقشه مربوط به جزایر کوریل داشتند، یک گام دیگر به حل این مناقشه نزدیک شدند. این دو رهبر توافق کردند تا یک سیستم و راهکار ویژه را که منجر به ایجاد پروژه‌های اقتصادی مشترک در ارتباط با این جزایر شود، به اجرا درآورند.

مسکو و توکیو هرگز بعد از پایان جنگ جهانی دوم معاهده صلحی را امضا نکردند که علت اصلی آن مناقشه مربوط به جزایر کوریل بوده است.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی