بازدید 34726
در سایه بی توجهی نهادهای ناظر و عدم پاسخگویی مدیران متولی؛

پژو 301، 35 میلیون تومان گران‌تر از قیمت جهانی روانه بازار ایران شد!

قرار بود با تشکیل ایکاپ، ساخت این خودروها با انتقال تکنولوژی در داخل صورت بگیرد و 30 درصد تولیدات از بازار ایران به خارج از کشور صادر شود، آیا برای صادرات هم می خواهیم با چند ده میلیون تومان بالاتر از قیمت روز و جهانی این خودروها روانه بازارهای هدف کنیم؟ قطعا پاسخ این پرسش منفی است؛ پس چگونه است که قیمت فروش خودروهای مذکور در ایران با این تفاوت فاحش نسبت به قیمت جهانی به مشتریان عنوان می شود؟
کد خبر: ۷۲۱۷۵۴
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۷ 15 August 2017
گروه خودروسازی ایران خودرو طی اطلاعیه‌ای، برای اولین بار شرایط فروش نقدی خودروی پژو 301 را اعلام کرد؛ شرایطی که باز هم انتقادات جدی به آن وارد است و حتما دوباره با بی توجهی این خودروسازی مواجه خواهد بود. بدین ترتیب و هم اکنون علاقه مندان می توانند پس از خودروهای پژو 2008 و پژو 508، سومین محصول مشترک ایکاپ را که به ‌صورت CBU به کشور وارد شده است، با دو برابر قیمت آن را خریداری کنند!

به گزارش «تابناک»؛ ایران خودرو با همکاری شرکت سرمایه‌گذاری مشترک با پژو فرانسه (ایکاپ)، فروش نقدی تعداد محدودی از خودروهای پژو 301 را قرار بود برای اولین بار از سه‌شنبه مورخ ۲۴ مردادماه ۱۳۹۶ آغاز کند که البته گویا این کار هم انجام نشده است. طبق آنچه ایران خودرو اعلام کرده، این خودرو در رنگ‌های سفید قهوه‌ای بیانکا، مشکی سالید و خاکستری متالیک با موعد تحویل ده روزه، قابل ثبت‌ نام و خریداری خواهد بود.

مدیرعامل ایران‌خودرو: پژو 301 را 58 میلیون می‌فروشیم؛ قیمت نهایی 95 میلیون!

قیمت تحویل کارخانه این خودرو ۸۳ میلیون و ۸۳۹ هزار تومان است که پس از اضافه شدن مبالغ قانونی و الزامی مازاد، قیمت نهایی قابل پرداخت توسط متقاضیان، معادل ۹۴ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان خواهد بود. این در حالی است که سال گذشته «هاشم یکه‌زارع» مدیرعامل ایران‌خودرو، قیمت پژو 301 را معادل ۵۸ میلیون تومان اعلام کرده بود.

«هاشم یکه‌زارع»، مدیرعامل ایران خودرو (آبان ۱۳۹۴) گفت: در این قرارداد، تولید سه مدل از محصولات پژو دیده شده که یکی از آنها پژو ۳۰۱ است که قیمت آن را در اوضاع کنونی، ۵۸ میلیون تومان پیش‌بینی می‌کنیم.

وی ادامه داد: پژو ۲۰۸ نیز یکی دیگر از محصولات مورد توافق است که قیمت آن ۶۸ میلیون تومان برآورد می‌شود و علاوه بر این، پژو ۲۰۰۸ به عنوان محصول مشترک دیگر با قیمت ۷۷ میلیون تومان پیش‌بینی شده است. گویا درصد تورم و میزان افزایش قیمت ارز از سال 94 تاکنون ـ که ملاک افزایش قیمت برای ایران خودرویی هاست ـ آنقدر برای آنان زیاد بوده است که قیمت محصولات جدیدشان را بعضا تا دو برابر افزایش داده اند.

پژو 301، 35 میلیون تومان گران‌تر از قیمت جهانی روانه بازار ایران شد!؟!

این خودرو که قرار است جایگزین پژو 405 باشد، اقتصادی ترین محصول پژو است که در واقع برای بازار کشورهای در حال توسعه و بازار مشترک نظیر اروپای شرقی، چین، غرب آسیا و برخی کشورهای آفریقایی طراحی شده و از بسیاری جهات هم تفاوت محسوسی با پژو 206 صندوق دار و پژو 207 صندوق دار نخواهد داشت.

قیمت جهانی پژو 301 چقدر است؟!

قیمت پژو 301، این محصول اقتصادی ظاهرا جدید اما باطنا ارزان قیمت (در بازار جهانی) 47 تا 60 میلیون تومان اعلام شده است که بسته به مدل های اتوماتیک و آپشنال شاید به رقم 60 میلیون هم برسد؛ اما به شرطی که واقعا آپشنال باشد. نکته قابل توجه در خصوص این محصول ـ که قرار است، ایران خودرو آن را از امروز به بازار عرضه کند ـ تفاوت قیمت چشمگیر و عجیب این خودرو با قیمت جهانی آن است.

البته در فروش های قبلی ایران خودرو برای محصولات جدیدش هم شاهد این افزایش قیمت های غیر منطقی نسبت به قیمت جهانی بودیم و رسانه ها در باب این مسأله تحلیل ها و گزارش های زیادی نوشتند، ولی گویا هر آنچه مربوط به تولید کنندگان انحصاری خودرو می شود، قرار نیست از سوی متولیان امرش پیگیری و مؤآخذه ای شود؛ از قرار معلوم، لابی ها سنگین و قدرتمند است.

چرایی افزایش قیمت پژو 301 که همچون محصولات قبلی ارائه شده بسیار گران تر از نرم جهانی آن است، از جمله پرسش های مهمی است که همچنان بی پاسخ مانده و گویا قرار هم نیست کسی به آن پاسخ بگوید. در خوشبینانه ترین حالت در مورد این محصول جدید ایران خودرو هم شاهد افزایش قیمت 35 میلیون تومانی نسبت به قیمت جهانی هستیم و گویا قرار است، این سیکل همچنان بدون پاسخگویی آقایان ادامه پیدا کند.

چرا قرارداد همکاری بستید؛ خودروها را وارد می‌کردید

اگر قرار بود، خودروها به این شکل به فروش برسد، عقد قرارداد و دادن پز تولید مشترک برای چه بود؟ می توانستیم بدون اینکه شرکت خارجی به ایران بیاید و سهمی از تولید ما را از آن خود کند، به این بهانه که می خواهد تولید در داخل صورت گرفته و تکنولوژی ساخت به ایران بیاید، به هر میزان که درخواست بود، خودروهای مذکور را وارد کرده و برای خرید تعرفه واردات پراخت کنیم.

قرار بود با تشکیل ایکاپ، ساخت این خودروها با انتقال تکنولوژی در داخل صورت بگیرد و 30 درصد تولیدات از بازار ایران به خارج از کشور صادر شود، آیا برای صادرات هم می خواهیم با چند ده میلیون تومان بالاتر از قیمت روز و جهانی این خودروها روانه بازارهای هدف کنیم؟ قطعا پاسخ این پرسش منفی است؛ پس چگونه است که قیمت فروش خودروهای مذکور در ایران با این تفاوت فاحش نسبت به قیمت جهانی به مشتریان عنوان می شود؟

ابعاد و مشخصات پژو 301 ، در نگاه اول کاملاً مشخص است که طراحی پژو 301 محتاطانه بوده و هیچ هیجانی در آن دیده نمی‌شود و سعی شده، طیف وسیعی از مشتریان را تنها راضی نگه دارد. زیر در پوش موتور 301 سه نوع موتور قابل نصب است. پیشرانه 1.2 لیتری VTi با توان تولید 72 اسب‌بخار، پیشرانه 1.6 لیتری VTi با توان تولید 115 اسب‌بخار و پیشرانه 1.6 لیتری HDi با توان تولید 92 اسب‌بخار که متأسفانه ایران‌خودرو اعلام نکرده که می خواهد کدام پیشرانه را روی خط تولید خود ببرد! حال بیایید خوش‌بین باشیم و فرض کنیم، ایران‌خودرو قوی‌ترین موتور یعنی نمونه 1.6 لیتری VTi را روانه بازار خواهد کرد.

امیدواریم آپشن‌های 301 گران ایران‌خورو حفظ شود

با این فرض پیشرانه پژو 301 چهار سیلندر 16 سوپاپه خواهد بود که دقیقاً 1587 سی‌سی حجم دارد و می‌تواند حداکثر 115 اسب‌بخار در 6000 دور در دقیقه و 150 نیوتن‌متر در 4000 دور در دقیقه را تولید کند. موضوع دیگری که متأسفانه هنوز ایران‌خودرو مشخص نکرده، نوع گیربکس محصول جدید خود است. اگر پژو 301 به گیربکس خودکار مجهز شود، مصرف آن به صورت ترکیبی 7.6 لیتر خواهد بود و اگر گیربکس دستی روی آن نصب شود، 6.8 لیتر در هر صد کیلومتر می‌سوزاند.

در مورد ابعاد و مشخصات این خودرو باید گفت، پژو 301 دقیقاً 4442 میلی متر طول، 1748 میلی متر عرض و 1476 میلی متر ارتفاع دارد و فاصله دو محورش 2652 میلی متر است. وزن این خودرو نیز (با گیربکس خودکار) دقیقا 1501 کیلوگرم است و 53 لیتر حجم باک بنزین است. از نظر امکانات و تجهیزات رفاهی این خودرو در سطح‌های مختلفی عرضه می‌شود و می‌توان روی آن تجهیزاتی مثل رینگ‌های آلومینیومی 15 و یا 16 اینچی، سانروف، کروز کنترل، سیستم ورود بدون کلید با دکمه استارت موتور نصب کرد.

پژو 301، 35 میلیون تومان گران‌تر از قیمت جهانی روانه بازار ایران شد!؟!

همچنین روکش چرمی صندلی‌ها و غربالک فرمان، سیستم تهویه مطبوع با قابلیت تنظیم دستی و یا خودکار، کیسه‌های هوای جانبی و جلویی و پرده‌ای، سنسور عقب، و سیستم‌های ترمز و پایداری ABS، EBD، HBA، TCS و ESC قابل نصب است که البته بعضی از آن‌ها به صورت استاندارد روی آن قرار ندارند و باید سفارشی نصب شوند.

امیدواریم این امکانات در خودروهای پژو 301 ایران خودرو ـ که از امروز به مشتریان فروخته می شود ـ موجود باشد و شاهد کاهش آپشن ها و البته فروش خودرویی که می تواند متوسط قیمت آن 47 تا 60 میلیون به فروش برسد، اما ایران خودرو آن را حدود 95 میلیون به مشتریانش می فروشد، نباشیم. به امید روزی که حرمت و جایگاه مشتریان آن قدر مهم شمرده شود که در صورت کوچک ترین انتقادات، اولا رسیدگی های لازم از سوی نهادهای متولی به مسأله صورت گیرد، در ثانی مدیران خودروساز در قبال آن پاسخگو باشند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۷۰
انتشار یافته: ۱۳۲
چرا یکی صداش در نمیاد؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۳۵ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۶
چون میدونیم تاثیری نداره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۴۸ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۶
الان چرا صدای کسی در بیاد؟ فراموش کردید کیا سراتو مدل 2010 با امکانات مشابه رو 100 میلیون می فروشند؟ جک و هایمای چینی هم به لطف موتور توربوشارژ جدید بالای 90 میلیون قیمت داره، جک جی 5 معمولی بالای 60 تومنه، برلیانس چینی رو 50 تومن به ملت می فروشند و دنا رو هم که فیس لیفت سمند 30 میلیونیه رو دارن 50 تومن می فروشند. از 206 و ال 90 که در تمام دنیا از رده خارج هستند که حرف نزنیم. کوئیک (همون تیبا/پراید اتومات) را دارن 35 تومن می دن! سیمبل با موتور ال 90 داره 80 تومن به ملت داده میشه، بقیه محصولات رنو هم وضعیت مشابه دارن.
یکم انصاف داشته باشین. اعتراض زمانی می تونه وجود داشته باشه که فقط یک مورد کلاهبرداری وجود داشته باشه، اما الان همجوره دارن کلاه ملت رو برمی دارن!
بهترین کار تحریم نخریدن این خودرو توسط مردم است .خلایق هرچه لایق
دل خجسته ای دارید
بازم یک عهدنامه ترکمن چای دیگه
ماها آدم نیستیم آخه فقط بقیه مردم دنیا آدمن و میتونمن ماشین ارزون سوار شن (لابد!)
پاسخ ها
رهگدر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۰ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۴
علت گرانی خودرو در ایران را بارها علاقمندان به آبادانی کشور گفته اند ولی کو گوش شنوا
a
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۱ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۴
خدایی این ماشینهای زشت رو از کدوم انبار در میارید؟
نجی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۰ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۴
شما موقعیتی رو هم حساب کن که در صورت تحقق صحبت شما ده هزار نفر که در ایران خودرو و سایپا و کرمان موتور کار می کنند بیکار خواهند شد و کشور دچار بحران خواهد شد
شهاب
| Germany |
۲۳:۵۲ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۴
شماها حالا حالاها در بازی که سیاستمدران با جناحی کردن جامعه چیده اند معطلید ،همین وزارتخانه هایی که این بلاها را سرمان آوردند پشتوانه 24 میلیون رای دارند که من و تو تاییدشان کردیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۰ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۵
حالا که بنداز بندازه چرا ایران خودرو نندازه. سی و پنج . میلیونم سیو پنج میلیونه
باز این داستان خودرو همچنان ادامه داره.تا زمانی که گمرگ حذف نشه همینه اوضاع.لیاقت ایرانی همینه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۶ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۴
گمرکی در صورتی حذف میکنند که قیمت دلار رو به بالای هفت هشت هزار برسونند!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۹ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۴
علی آقای عزیز، حذف گمرک یعنی بیکار شدن میلیونها نفر از مردم کشور
بهترین کار بستن در این کارخانه ها و واردات خودرو ارزان ،کم مصرف ،زیبا و.... با تعرفه پایین است
تا کی مردم باید به بهانه حمایت از تولید داخلی تاوان (اعم از مالی و جانی) پس بدهند جالب اینکه مدیران این کارخانجات خود خودرو خارجی دارند و ..........
با کمترین آپشن و بی کیفیت ترین حالت تحویل میده- مردم هم مچکر هستن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۲ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۴
مردم همیشه در صحنه
کاری نداره نخریم تامثل ۲۰۷قیمتش واقعی بشه
تنها راه برای کاهش قیمت، نخریدن است.
روحانی متشکریم
ما که دیگه سِر شدیم
نخر عزیز دل . نخر برادر من. عامل این قیمت خودمون هستیم که حاضریم دو برابر بخربم.
خوب نخرید تا ارزون بشه وقتی رو دستشون باد کرد مجبور میشن قیمتو منطقی کنند به قول قدیمیا از ماست که بر ماست
ملت که میخرن من باشم میدم دویسا میلیون وقتی خریدار هست
از قذیم گفتن از ماست که بر ماست
کاش بحث حلال و حرام فقط برای مردم نبود!!
حالا باید دید چقدر به مردم احترام می گذارند و پاسخ می دهند !
فقط و فقط مردم تنها راهی که برایشان مانده نفرین کردن است
آبروریزی تمام و کمال !
مردم عزیز بیایید با هم تا یک سال خودرو فرانسوی نخریم.
تبریک خدمت کمیته حمایت از مصرف کننده وامار تورم تک رقمی مبارک است انشاالا
خدا کنه با همین قیمت به فروظش بره بنده که مشتاق هستم
مردم زجر می کشند و کشته می شوند اما عده ای فقط دنبال جیب خود هستند...
خلایق هرچه لایق
"قیمت پژو 301، این محصول اقتصادی ظاهرا جدید اما باطنا ارزان قیمت (در بازار جهانی) 47 تا 60 میلیون تومان اعلام شده است بسته به مدل های اتوماتیک و آپشنال به رقم 60 میلیون هم برسد"
آپشن های ایران خودرو معمولا همین درپوشاس دیگه!!!!
اگر 350 میلیون بالاتر هم می فروختند کسی چیزی نمی گفت و پیش خرید هم میکنن
ضمن تشکر از نویسنده
لطفا خودتون رو خسته نکنید
لیاقت مردم ما همینقدر بیشتر نیست
اگر کمی به فکر مردم بودند که این گونه برخورد نمی کردند
با سلام تنها راه مبارزه با گرانفروشی خوروسازها نخریدن است
از ماست كه برماست...
ای مردم شریف ایران ،ای مردم متفکر و باخرد ایران، ای مردم همیشه در صحنه، نخرید فقط نخرید. هیچ کس با نخریدن ماشین با دو برابر قیمت جهانی ضرر نکرده. نخرید. بحبل الله جمیعا ولا تفرقو!
ببینید کی آه مردم میگردشون
قابل تامل است جناح و گروههای مخالف دولت که برای لغو کنسرتها نعره می زنند در اینگونه موضوعات سکوت اختیار می کنند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۲ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۴
اونها مشکلشان چیز دیگه است دوست عزیز نگران من و شما نیستند که
مسعود
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۶ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۵
موافقم بدجور.افسوس به حال این مردم...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۷ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۵
و البته اونهایی که در مخالفت با لغو کنسرت ها نعره می زنند!!
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۳:۰۵ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۶
آخه میدانند صاحبان سهام اصلی خودروساز ها چه کسانی هستند؟؟؟
این داستان قدیمی شده
فروش با مشخصات نامشخص و قیمت بسیار ظالمانه مصداق بارز یک معامله باطل و غیر شرعی است
چون مشتری دارد با هرقیمتی که دوست دارند می فروشند؛ خوب مردم چرا می خرند؟
از ماست که برماست
تابناک عزیز
ممنونیم که در چند مورد برای اولین بار بررسی میکنید که چرا خودرو را به ۲ برابر قیمت میخریم.
لطفا پیگیری بفرمایید...
با تشکر
مفتش گرونه... با این پول ادم یه مرسدس بنز 2008 میخره از همه نظر هم خیالش راحت راحت هست...
نظرات ما که هیچوقت نشون داده نمیشه ولی تنها راه تحریم دوباره خودرو هست تا به این ظلم پایان داده بشه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۲ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۵
یکبار تحریم کردیم از پشت بهمون خنجر زدن نامردا. باید هزار تا مرد پیدا بشه برن ماشیناشونو جلوی این دو لگن ساز آتیش بزنن
من به تازگی 206 تیپ پنج تحویل گرفتم. رفتم نمایندگی میگم لطفا ای سی رو تنظیم کنید که سطح روغن رو مثل مدل های قبلی نشون بده! میگه اون ... رو لولو برده! قبلا یه سنسور سطح روغن داشت که دیگه نمیذارن رو ماشین! یعنی آپشن ها رو بدون سر و صدا کم میکنند و قیمت ها رو هم میبرن بالا
سلام...
جناب تابناک شما نمیدونم چرا موضوع رو این قدر سخت می کنید...
یه چیزی ب فروش گذاشته میشه حالا به هر قیمتی... مردم یا می خرن یا نمی خرن دیگه !!!
و اما چرا تولید کننده ها این رویه رو ادامه میدن به خاطر همین عکس العمل مردمه ... وقتی مردم میخرن دیگه چ نیازی هست ک بخوان قیمت رو کم کنن...
بعید میدونم مردی پیدا بشه که این مشکل رو یکبار برای همیشه حل کنه
تا وقتی که ملت همیشه در صحنه برای هر ماشین با هر قیمتی که باشه سر و دست میشکنند من هم جای ایران خودرو باشم همین کار رو میکنم
عده ای از مردم همیشه ذوق زده و آماده خرید پیش فروش های خودروهای جدید به هر قیمتی هستند. درصدی از آنها هدف شون پز دادن با ماشین مل جدید و درصدی فروش حواله و کسب درآمد از آن می باشد صرف نظر از اینکه ایران خودرو چه قیمتی روی ماشین می گذارد.
واقعا رفتارهای برخی از ماها مدیران خودرو سازها را جلی تر می کنه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۴ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۴
میانگین سود بانکی دریافتی تهرانی ها از بانکها 10 میلیون تومنه. خب معلومه به هر قیمتی که بفروشن اینا میخرن
بازم تابي دستت درد نكنه كه پيگيري كردي اميدواريم اينا از رو برن
تمام خودرو هایی که تو ایران بفروش میرسه اعم از تولید داخل و یا وارداتی بسیار گرانتر از قیمت جهانی است قیمت MVM دو هزار دلاری تو ایران 30 میلیونه تازه تو چین خودشون سوار نمیشن
اثرات برجامه دیگه!
برای حمایت از خودروهای چینی با محدوده قیمت 40 تا 60 میلیونی به این قیمت می فروشند
چیزعجیبی نیست
انشالله طوفان ، شهاب سنگی یه چیزی بیاد این شرکتو بکنه ببره ..
از دولت محترم و شخص رئیس جمهور هم که بازم بهش رای دادیم و این همه پز برجامو ارزونی کیفیت خودروهای پسا برجامی رو داد صمیمانه تشکر میکنیم.
لطفاً بی انصافی نکنید چون پژو تولیدی در ایران خودرو کیفیت و دقت ساخت بسیار بالاتری نسبت به پژو فرانسه دارد پس درستش اینست که قیمت بالاتری هم داشته باشد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۰ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۴
میشه بیشتر توضیح بدین!!!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۳ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۴
دوست عزیز منفی دادم ولی بعد متوجه شدم که کنایه زده ای
متاسفانه دلالی مملکت را فرا گرفته و اگر مردم نخرند و ایران خودرو تعطیل بشود بهتر است.
اگر با این قیمت بفروش رسد که واقعا ارزش ندارد . این خودرو مگر قرار نبود داخل ایران خودرو تولید شود مگر قرارداد نبستند پس چرا به این شکل وارد میشود ؟ حتما این ماشین ها را اول می آورند پارکینک ایران خودرو و بعد مقداری از وسایل داخل خودرو را برمی دارند و بعد هم تحویل مردم میدهند
خدایا خودت به داد این مردم برس
رانا هست ،میخوان 95 میلیون بفروشن
نخرید اقا نخرید این فرغونها را رو همه ماشیتهای فرانسه اشغاله. برید با ژاپن قرارداد ببندید.
به گفته خود آقایان تولید خودرو با تیراژ پایین سودی نداره و برای قطعه ساز و خودروساز زیان ده است.
نکته ای که همیشه ازش غافل میشیم هزینه تولیده
طرف تو اروپا با کارگر ماهی حداقل 2000 یورو و مهندس حداقل 5000 یورو در ماه ماشین رو میده 50 میلیون
بعد تو ایران با هزینه تولید پایین و کارگر و مهندس مفت از اروپا گرونتر درمیاره!
پاسخ ها
ناشناس
| China |
۱۶:۰۵ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۴
شما تعداد خودرو را در نظر گرفتید.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۹ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۴
برای اینکه ژن ما خوبه!!!
اصلا چیزی به اسم پژو 301 تو بازار جهانی وجود خارجی نداره که بخواد قیمتش بیشتر یا کمتر باشه. من حتی سایت خود پژو رو هم گشتم چیزی پیدا نکردم. اینم از اون کارای ایران خودرو هست لابد. یه مدل دیگه رو بر میدارن به آینه بغلش چراغ راهنما اضافه میکنن چند میلیون گرونتر میدن دست مردم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۶ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۴
محصول پژو و دانگ فنگ چین هست. سایت های چینی رو چک کنید
تا وقتی مردم برای خودشون ارزش قایل نیستن و صف میکشن برای اینکه بچاپنشون اوضاع همینه . من هنوزم خودروی صفر نمیخرم
در چين ماشين MVM را فقط داخل شهركها اجازه دارند استفاده كنند به عنوان ماشين بين شهري ممنوع است در چين تمام ماشينهاي دنيا توليد ميشه وچينيها ماشينهاي خوب با استانداردهاي جهاني سوار ميشن ولي ما بايد ماشينهاي از. رده خارج شده اروپايي سوار بشيم اون هم با چند برابر قيمت جهاني -مگه حقوق ديافتي كاركنان ايراني جهانيه كه اينقدربه ما گرون مي فروشيد .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۱۸ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۵
خداوکیلی اینطوریا هم نیست
از ماست که بر ماست.....
فرهنگ مردم باید عوض بشه، تا وقتی مردم له له میزنند که کلاه سرشون بره اوضاع همینه.
مردمی که هر ماشینی را به هر قیمتی میخرند و برایشان مهم نیست، لیاقتشان بیش از این نیست.
چرا 35 میلیون گران تر؟
عاقا یکی نیست بیاد این گرانفروشی خودرو رو حرام اعلام کنه ؟؟؟
دلیلش اون بدبخت هایی هستن که از الان منتظر هستن که چه زمانی ثبت نامش شروع میشه تا حمله کنن و سایت رو مختل کنن.
وقتی یک بازار راحت و بی رقیب در اختیار دو تا شرکت گذاسته شود وضع همین است
نکته خیلی جالب اینکه این دو تا خودرو ساز با این همه کمکی که از دولت میگیرن با اینهمه گرانفروشی که بعضا چندین برابر قیمتهای جهانی هست...با اینکه همیشه مشتری دست به نقد برا محصولاتشون دارن....و هزاران ایتم رانتی و بی کیفیتی محصولات.......باز هم سر سال اعلام میکنن ما ضرر کردیم یعنی صورتهای مالیشون چندین هزار میلیارد تومان ضرر رو نشون میده.......اخه چطور امکان دار؟؟؟؟؟؟؟؟؟
وقتی به بازار های جهانی متصل نیستیم همینه دیگه.
وقتی حتی شما به عنوان سایت داخلی نظرات مردم خودتون رو سانسور میکنید تکلیف مشخصه . کسی هم که سرش رو کردهزیر برفنمیشه کاریش کرد
الان دنيا داردبه سمت استفاده ازماشينهاى هيبريدى مى رودوكم كم ماشينهاى مثل ٣٠١رامى فروشندبه كشورهاى بدبختى مثل ما تاحداقل ٢٠سال بعنوان بعنوان خودرو روز وچندبرابر فيمت آنراسواربشيم خداياماچقدرخوشبختيم
آقایان ، خانمها نخرید ببیند به این قیمت به چه کسی می فروشند.
اگر اجازه واردات همین خودرو ها را مشابه خودرو ها اجازه واردات داده شود قیمت خود بخود درست می شود
پشتشون گرمه
والا تا وقتی مردم برای هر پیش فروشی و با هر قیمتی سر و دست بشکنند اوضاع همین هست که هست
راه حلش خیلی سادست . آقا نخریم همین.
نوش جونشون، گل های سرسبد بالندگی
آقا خداوکیلی باید یک کمپین دیگه راه بیفته
کجایند آنان که برای لغو یک کنسرت نعره می زدند؟!
این ماشین چیزی بیشتری از ریو های قدیم ندارد فقط قیمتش سه برابر اونه
یاد وظیفه شرعی - عرفی - دینی مردم افتادم که باید در انتخابات به آن عمل می شه!
تو رابخدا حرف از نخریدن نزنید
از ظاهر این خودرو (نوع طراحی بدنه) کاملا معلوم است که بیش از 50 تومن ارزش خرید ندارد!!!
همین الان که شما دوستان کامنت میزارید عده ی کثیری دارن پیش خرید مکنند :))))
به قیافه این ماشین که دقت میکنم یکم شبیه رانا است. اون وقت آدم بیاد واسه این 95 میلیون پول بده؟ ته تهش 50 میلیون بیشتر ارزش ندارد
با این قیمت ها یک کارگر با حقوق قانون کار کی میتونه یک ماشین بخره.
ایران خودرو سایپا مظهر بی کیفیتی کم فروشی خدمات پس از فروش .... بهتر در این کارخونها برای خودکفای برن از دوچرخه شروع کنن
سيستم جوريه كه شركتها پول اضافه از مردم بگيرند بعدش دولت و دستگاه قضايى رجوع كنه شركت رو در حق مردم جريمه كنه بريد ببينيد همه قانون شون همينجوريه
انشاالله نتونن بخورن وگیر کنه توحلقومشون.............پول دوا دکتر بدن............
من حاضرم ماشین چینی بخرم اما از ایران قطعه خرید نکنم.
تنها راه نخريدن است
چرا باید مردم ایران سه برابر قیمت مردم جهان برای خرید خودرو هزینه کنند. این سود به جیب چه کسانی میره؟
نخرید
به همین سادگی
با عرض سلام .تا کی باید کارخانه های خودروسازی ما فقط نقش قاتل و ملت بی گناه نقش مقتول رو داشته باشن
همه جای دنیا مسئولین به فکر رفاه مردم خودشون هستند، اما برخی مسئولین ما به فکر منافع شخصی! چه منفعتی در حمایت از خودروسازهای فرانسوی است؟ خودروسازی آلمان و ژاپن موفق تر است یا فرانسه که با فرانسوی ها قرارداد بسته و پول ملت ایران را به جیب آنها می ریزند؟
با سلام
خودرویی که در کشورهای خارجی تولید میشه اگه سوش را حساب کنیم نهایتا 20 درصد سود می برند بدبختی ما این هست که برای ماشین وارداتی ایرانخودرو حداقل 70 درصد بدون انجام هیچ کاری و با دلالی سود مب بره
به نظر شما ما مردمان بدبختی نیستیم؟
جناب روحانی با انتخاب وزرا نشان دادی که کاملا اشتباه کردیم؟
مشکل ما هستیم که خرید از ایرانخودرو را تحریم نمی کنیم. اگه نخریم اونها مجبور میشن که هزینه های غیر ضروری را گاهش بدن و خودرو را با قیمت های رقابتی عرضه کنن.
اینجا ایران است .
زمان دولت اصلاحات دو یه مدل اتومبیل در ایران تولید شد که با قیمت جهانی آن برابری میکرد. سی یلو، مزدا 3 و زانتیا که هر سه نیز انصافا ماشینهای خوب و به روزی بودند که از سه کشور مختلف وارد خط تولید در کارخانجات خودروسازی ما شدند. اما از اواسط دولت دهم ظاهرا هردوجناح راست و چپ نظام به این نتیجه رسیدند که مردم شایستگی این تکریم را ندارند. بدمان نیاید؛ اگر شایستگی تکریم را داشتیم دست دوجناح در دست هم قرار نمیگرفت آنموقع واین زمان باید جناحین مخالف اعتراض میکردند.
اين يعني اقتصاد مقاومتي!
متاسفم خلایق هر چی لایق
مبارک شما تحت تدابیر دولت تدبیر و امید
این دوروز دنیا ملت فرغون هم سوار بشن مهم نیست مهم اینه که ما چی سوارشیم
به نظرم بهتر اینه که دو تا موشک خرج دو تا خودرو ساز بشه
عزیزان مسئولین ما همین هستن، بهتر از اینم نمیشن
دستشان درد نکنه خیلی خوبه اگه 100 میلیون گرانتر بود چی ؟
آقایان و خانمها هر کس دوست دارد بخرد ولی اگر فکر می کنید که کسی این ماشین را با سود خوب از شما خواهد خرید بعید می دانم. کافیست چند بار در خیابانها جلو چشم شما برانند تا مانند سایر خودروها از چشم همه بیفتد. مطمئن هستم که 6 ماه پس از عرضه قیمتش پایین خواهد آمد.
مملکته؟
دنیا داره میره سمت خودرو های الکتریکی ما تازه دارم خودرو های سال 2008 اروپا که از رده خارج شدن رو مونتاژ میکنیم!!!!جای تاسف داره ! برای حمایت از انقلاب صنعتی پایدار بیایید خودرو نخریم !
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی