بازدید 11982
۱

هشدار پیشمرگه‌ها به حشد شعبی

کد خبر: ۶۹۹۴۳۹
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۵ 31 May 2017
در پی پیشروی اخیر نیروهای حشد شعبی (داوطلب مردمی) به سمت مرزهای سوریه و نزدیک شدن به مناطق تحت کنترل اقلیم کردستان عراق تنش بین نیروهای پیشمرگ و نیروهای حشد شعبی مثل یک زخم سر باز کرده است.

به طوریکه فرماندهی نیروهای پیشمرگ در بیانیه‌ای نسبت به نزدیک شدن به مرزهای اقلیم کردستان عراق هشدار داد و تاکید کرد: مناطقی که از داعش پس گرفته می‌شوند قابل مناقشه نیستند.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت شبکه المیادین، فرماندهی کل نیروهای مسلح اقلیم کردستان عراق (نیروهای پیشمرگ) در بیانیه‌ای اعلام کرد، مناطقی که نیروهای پیشمرگ بعد از ۱۷ اکتبر سال ۲۰۱۶ آزاد کرده‌اند قابل بحث نیست و باید توافقی در خصوص این مناطق از سوی تمامی گروه‌ها جهت حفظ امنیت ساکنان این مناطق انجام شود چراکه این مناطق تصمیم یکجانبه را برنمی‌تابند.

در این بیانیه درباره وضعیت سنجار و غرب موصل آمده است: توافقنامه‌های دو جانبه نقض شده و هدف ما نابودی داعش است اگر برخی در داخل نیروهای حشد شعبی یا برخی کردها تمایل به سوء استفاده از جنگ داعش برای مشکل‌تراشی بین ساکنان منطقه، پیشمرگ و تعدی به خاک کردستان عراق را دارند باید بگوییم که هیچ کس نمی‌تواند و اجازه نخواهیم داد که به خاک کردستان تجاوز کند. هر کس به آن تمایل دارد امتحانش مجانی است.

در این بیانیه درباره سنجار نیز آمده است: ساکنان سنجار خودشان سرنوشت‌شان را تعیین می‌کنند و هرگز به هیچ کس اجازه نخواهند داد به جای آنها تصمیم بگیرند.

این اظهارات در حالی است که نیروهای حشد شعبی روز گذشته روستای جایه در مرزهای عراق و سوریه را آزاد کردند و ابومهدی مهندس، فرمانده حشد شعبی اعلام کرد، عملیات حشد شعبی تا پاکسازی مرزهای مشترک با سوریه و تامین امنیت کامل آن ادامه دارد.

ابومهدی مهندس، قائم مقام رئیس نیروهای حشد شعبی و فرمانده میدانی این نیروها روز سه‌شنبه تصریح کرد: نیروهای حشد شهرستان تلعفر را به طور کامل محاصره کرده‌اند و در عملیات خود هیچ تکیه‌ای به نیروهای ائتلاف بین‌المللی ندارند.

مهندس افزود: ما هیچ هماهنگی با نیروهای ائتلاف نداریم و نیازی هم به آنها در این عملیات بزرگ نمی‌بینیم.

وی خاطرنشان کرد: قطعا ما هیچ نشستی با آمریکایی‌ها نداریم و رسیدن نیروهای حشد شعبی به مرزهای عراق و سوریه تصمیمی عراقی است.

سایت اینترنتی حشد به نقل از مهندس گزارش داد، نیروهای حشد از ماه‌ها پیش تلعفر را تحت محاصره دارند و این شهرستان اکنون ۳۶۰ درجه تحت محاصره است.

وی تصریح کرد: آنچه آزادسازی تلعفر را به تاخیر انداخته مشکلات فنی است نه سیاسی.

اما وی در عین حال اشاره کرد که امکان تسریع عملیات در ماه رمضان وجود دارد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۶
انتشار یافته: ۱
اقلیم کردستان هم مثل اسرائیل داره تبدیل به یک غده سرطانی میشه
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # انتخابات # روز دختر # نمایشگاه کتاب
وب گردی