بازدید 14115
۷

پاسخ وزیرخارجه قطر با استناد به امام علی(ع)

کد خبر: ۶۹۹۱۱۸
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۴ 30 May 2017
وزیر خارجه قطر امروز (سه‌شنبه) به هجمه‌ای که اخیرا روزنامه‌های سعودی و اماراتی علیه کشورش در پی بحران اخیرا بین دوحه و کشورهای شورای همکاری خلیج فارس به راه انداختند با استناد به جمله‌ای از امام علی (ع) پاسخ داد.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت شبکه سومریه نیوز، محمد بن عبدالرحمان، وزیر خارجه قطر در صفحه شخصی خود در توییتر در واکنش به مواضع اخیر رسانه‌های سعودی و اماراتی علیه کشورش جمله‌ای از امام علی (ع) نوشت که فرموده‌اند "هر زخمی دوایی دارد ... جز اخلاق بد که درمانی ندارد."

دعوا میان قطر و برخی اعضای شورای همکاری خلیج فارس به ویژه عربستان و امارات پس از آن بالا گرفت که خبرگزاری رسمی این کشور نقل قول‌هایی از امیر قطر منتشر کرد که در آن از نقش ایران در ثبات منطقه تجلیل کرده و حزب الله لبنان را به عنوان یک جریان مقاومت ستوده بود. گرچه این خبر خیلی زود از سایت خبرگزاری قطر حذف و مسئولان خبرگزاری اعلام کردند که سایت‌شان هک شده است اما مسئولان رسمی قطر نه تنها آنگونه که عربستان و امارات انتظار داشتند در تکذیب این خبر برنیامدند بلکه تماس تلفنی امیر قطر با رئیس جمهور ایران در بحبوحه این ماجرا بر شدت اختلافات افزود.

این تنش خیلی زود به مسدود شدن سایت‌های خبری رسمی قطر در امارات و عربستان انجامید و رسانه‌های این دو کشور با انتشار اسناد و فایل‌های صوتی محرمانه، تبلیغات مخرب گسترده‌ای را علیه قطر و خاندان حاکم این کشور به راه انداخته‌اند.

روزنامه‌های قطری نیز صبح امروز به انتقاد از کشورهای امارات و عربستان به دلیل حمله‌شان به تمیم بن حمد، امیر قطر پرداختند و نوشتند، عربستان و امارات شیوه‌های قبیله‌ای را دنبال می‌کنند که هیچ دولتی این کار را نمی‌کند.

عبدالعزیز الخاطر در روزنامه الوطن قطر نوشت:‌ هجمه روزنامه‌های سعودی و اماراتی علیه قطر منطقه را در وضعیت سیاسی بیش از ۵۰ سال پیش و حدود یک قرن پیش قرار می‌دهد که دولتی به شکل امروزی وجود نداشت.

ناهد القحطانی در روزنامه "الرایة" قطر نوشت: کسانی که اصرار دارند حرف‌هایی را به امیر قطر نسبت دهند می‌خواهند وحدت کشورهای شورای همکاری خلیج (فارس) را از بین ببرند.
 
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۷
استفاده وزیرازعبارت پرمعنی کرم الله وجهه بجای اصطلاح مرسوم اهل سنت یعنی رضی الله عنه درتوصیف علی (ع) هم جالب توجه است.
طوری این مطلب در فضای خبری ما شکل گرفته که گویی افتخاری به افتخارات حضرت امیر اضافه شده است ، حضرت علی (ع) برترین شخصیت ناریخ بعد از حضرت پیامبر است ، او دروازه ورود به فضای گنجینه های پایان ناپذیر دانش است .
اقای وزیر قطری با اینکار به خودش اعتبار بخشید و او هر چه به شخصیت معنوی، اجتماعی و علمی حضرت نزدیک شود گوهرهای ارزشمندتری از این انسان کامل خواهد یافت ، تمام هدف خلقت ساخت انسان که مصداق ان در شخصیت ارزشمند حضرت امیر المونین تجلی می یابد ، متاسفانه ما شیعه بیش از دیگر مردمان خود را از جلوه های واقعی و زیبای حضرت امیر المونین محروم کرده ایم .
جهت اطلاع افراد كوردل و نفهم حضرت علي از خلفاي چهارگانه مورد احترام اهل سنت ميباشد
همین جمله امام علی که گفتی خدا تورا وکشورت از همه بلیات حفظ خواهد کرد چون حق ماندی هست وبا طل رفتنی
سلام چقدر زيباست كه سياستمداران از گذشته وحال بخوبى مطلع باشند تا براى اينده مفيد باشند تا نسلهاى اينده ازانها بخوبى ياد كنند
هر زخمی دوایی دارد ... جز اخلاق بد که درمانی ندارد.
چه جمله جالبی.
...به نام خدا و کلامی دیگر از مولای متقیان علی (ع) هلک فی رجلان محب غال و مبغض قال (دو مرد در راه من تباه شدند دوستی که زیاده روی کرد و دشمنی که در دشمنی زیاده روی کرد ....
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # انتخابات # روز دختر
آخرین اخبار
وب گردی