بازدید 4657

جمعیت بیکار به بیش از ۳میلیون نفر رسید

رئیس مرکز آمار ایران با اشاره به اینکه سرشماری ها 100درصد محرمانه است،گفت: هیچ کس درهر سطحی اجازه دستکاری آماری را ندارد و در غیر این صورت جرم محسوب می شود.
کد خبر: ۶۹۰۳۶۷
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۰ 02 May 2017
رئیس مرکز آمار ایران با اشاره به اینکه سرشماری ها 100درصد محرمانه است،گفت: هیچ کس درهر سطحی اجازه دستکاری آماری را ندارد و در غیر این صورت جرم محسوب می شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، امید علی پارسا درنشست خبری ظهر امروز با موضوع روشنگری در زمینه آمارهای اقتصادی مرکز آمار ایران اظهارداشت: مرکز آمار ورودی در برجام و اشتغال و بیکاری ندارد.
 
وی ادامه داد: اهمیت و صحت آمارها و جلوگیری از ارائه آمارهای غلط ازسوی مقام معظم رهبری به عنوان یک خط مشی نهایی برای مرکز آمار است.
 
پارسا یادآورشد:زمانی که نرخ تورم پایین می آید این امر به این معنا نیست که قیمت ها پایین آمده است، به عبارتی سرعت افزایش قیمت ها نسبت به گذشته کم شده و کسی هم ادعایی خارج از این را ندارد.
 
رئیس مرکز آمار ایران عنوان کرد: مرجع رسمی آمارهای کشور مرکز آمار ایران است که در قانون بانک مرکزی هم آمار تولید می کند که قرار است بعد از انتخابات تعیین تکلیفی درخصوص ارائه آمارها برای این دو مرکز صورت گیرد.
 
جمعیت بیکار به بیش از ۳میلیون نفر رسید

همچنین زاهدیان، معاون مرکز آمار ایران نیز گفت: جمعیت غیرفعال شامل محصلان، بازنشستگان و زنان غیرشاغل هستند، در این میان جمعیت شاغل در سال ۹۵ معادل ۲۲ میلیون و ۵۸۸ هزار نفر و جمعیت بیکار ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر بوده که نرخ بیکاری از تقسیم جمعیت بیکار به جمعیت فعال به دست می آید وحکایت از این دارد که باید جمعیت فعال را هم در نظر گرفت.

وی افزود: جریان نیروی کار در کشور نیز حائز اهمیت است، این در حالی است که سن اشتغال ده سال در نظر گرفته می شود، بر این اساس بخشی از این جمعیت نیز فعال و بخشی دیگر بیکار می شوند، بنابراین این جریان در ایران به شدت بیشتر از سایر کشورها است.
 
معاون مرکز آمار ایران گفت: جمعیت غیرشاغل شامل دانشجویان، بازنشستگان و زنان غیرشاغل است که دراین بین جمعیت شاغل درسال گذشته معادل 22میلیون و 588 هزار نفر و بیکار 3میلیون و 200 هزار نفر بوده که البته نرخ بیکاری از تقسیم جمعیت بیکار به جمعیت فعال بدست می آید و این امر حکایت از آن دارد که جمعیت فعال را باید مد نظر داشت.
 
زاهدیان تصریح کرد: نرخ مشارکت در سال 90 به 36.9 درصد رسیده که البته این آمار نگران کنندست این درحالی است که در سال 92 به 37.6 درصد و درسال گذشته به 39.6 درصد رسیده است.

وی ادامه داد: نرخ بیکاری مردان درسال های 92، 93 و 94 زیر10درصد بوده این درحالی است که نرخ بیکاری در زنان درسال 91 به 19.7 درصد و درحال حاصر به 20.7 درصد رسیده است.
 
زاهدیان در ادامه از آمارهای افرادی خبر داد که به دنبال کار نیستند، که درسال 84  به 1میلیون و 968 هزار نفر رسید این درحالی است که درسال گذشته به 4میلیون و 800 هزار نفر رسیده است.
 
معاون مرکز آمار ایران گفت: در دولت نهم و دهم متوسط سالانه افزایش تعداد شاغلان 76 هزار و 183 نفر بوده که میانگین این تعداد در دولت یازدهم 489 هزار و 957 نفر درسال بوده است که البته درمقایسه با نیاز کشور رقم بالایی نیست.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف
وب گردی