بازدید 26881
لباس پلیس‌های ایرانی به دوربین مجهز خواهد شد؛

مراقب باشید؛ چشم دیجیتال مراقب و ناظر بر رفتار و گفتار شماست!

به پلیس پرخاش می‌کنید؟ از بی‌تفاوتی یا پرخاش پلیس گلایه دارید؟ اهل رشوه دادن هستید؟ از رسیدگی نشدن به گزارش ها و شکایاتتان گلایه دارید؟ قرار است به زودی تا حد زیادی از این مشکلات خلاصی بیابید.
کد خبر: ۶۸۸۱۶۵
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۳ 25 April 2017
به پلیس پرخاش می‌کنید؟ از بی‌تفاوتی یا پرخاش پلیس گلایه دارید؟ اهل رشوه دادن هستید؟ از رسیدگی نشدن به گزارش ها و شکایاتتان گلایه دارید؟ قرار است به زودی تا حد زیادی از این مشکلات خلاصی بیابید.
 
به گزارش «تابناک»؛ در حالی که یکی دو سال از تجهیز پلیس در برخی ایالت‌های آمریکا به دوربین لباس ـ که در انگلیسی به آن "دوربین بدنی" می‌گویند ـ می‌گذرد و روند تجهیز دیگر نیروهای پلیس در کشورهای دیگر نیز به سرعت در حال توسعه است، خبر می‌رسد که پلیس کشورمان نیز قرار است به زودی به چنین دوربین‌هایی مجهز شود. اتفاقی نیک که امیدواری‌های زیادی، به ویژه در خصوص برخورد متقابل مأموران و مردم با یکدیگر ایجاد خواهد کرد.

آن گونه که سردار محمد شرفی، رئیس پلیس پیشگیری ناجا به ایسنا گفته، طرح مجهز کردن افسران گشت به دوربین البسه در دستورکار قرار دارد و از آنجایی که تأمین بودجه آن صورت گرفته، امید می‌رود تا پایان سال اجرایی شود؛ طرحی که بنا بر گفته های این مقام مسئول، ظاهرا سرآغاز تجهیز پلیس کشورمان به ابزار فیلم برداری دیجیتال است.

شرفی در توضیح اهداف این کار می‌گوید: اگر دوربین روی لباس کارکنان باشد، این دوربین محیط اطراف مأمور را پایش کرده و مأمور نیز موظف است با جرایم مشهود برخورد کند و در غیر این صورت توسط مرکز مورد نظارت قرار می‌گیرد. از سوی دیگر این اقدام در استانداردسازی مأموران ما نیز مؤثر است، زیرا هیچ کس در مقابل دوربین تخلف نخواهد کرد و همچنین اگر مجرمان رفتار نادرستی با مأموران یا در محل داشته باشند، آرشیو این دوربین‌ها مستندی خواهد بود برای محاکم قضایی.
 

 
البته اینها تنها مواردی از فواید این دوربین ها و به کار گیری‌شان در پلیس کشورمان است و احتمالا افزودن بر شمار این فواید برای هیچ کداممان کار سختی نباشد؛ اما بی شک، یکی از مهم ترین فواید این کار، ارتقای شأن و جایگاه پلیس در جامعه و بهبود شیوه تعامل و برخورد ایشان با مردم و مراجعان باشد؛ موضوعی کلیدی و گمشده که در سخنان رئیس پلیس پیشگیری نیز نشانه های آن به چشم می‌خورد.

کافی است، به این موضوع بیندیشیم که برخورد نامطلوب و نامناسب با نیروهای پلیس در کشورمان به قدری است که مقامات ارشد پلیس نیز بر آن اذعان دارند تا دریابیم تجهیز این نیروها به دوربین لباس، چه کمکی در بازگشت ایشان به جایگاه اصلی خود ایفا خواهد کرد؛ جایگاهی که در آن نه کسی جرأت بی احترامی و برخورد نا مناسب با پلیس را دارد و نه پلیس از مرد قانون به فردی که دست بالا را دارد و می‌تواند هر رفتاری با مردم داشته باشد، نزول خواهد کرد.

وضعیتی که شبیه نظارت مدام و کامل بر عملکرد همه مأموران پلیس و مراقبت از ایشان در مقابل قانون شکنان و مجرمان است و چه خوب است که تجهیز دیگر نیروهای پلیس به این دوربین ها را نیز به دنبال داشته باشد و محدود به افسران گشت نشود؛ اتفاقی که سری آن به مأموران پلیس راهور نیز فواید مشابه و زیادی به دنبال خواهد داشت.

این در حالی است که به گفته رئیس پلیس پیشگیری ناجا، تجهیز گشت‌های خودرویی پلیس به دوربین هم در دستور کار قرار دارد و مقدمات اولیه اجرای آن نیز فراهم شده و اعتبار مورد نیاز برای اجرایش نیز به مانند طرح تجهیز پلیس به دوربین البسه، در اعتبارات پلیس برای سال جاری دیده شده است.

اتفاقی قابل تقدیر و شایسته که با توجه به تولید انواع تجهیزات مورد نیاز برای این کار در شرکت های مشهور و پیشرو در تکنولوژی در جهان، می‌توان به خوبی برنامه ریزی و اجرایش کرد و مراقب بود به بلایی جدید که گریبان پلیس کشورمان را گرفته، تبدیل نشده و به تکرار چنین جملاتی گره نخورد: «دوربین از کار افتاده بود»، «شارژ نداشت»، «فایل هایش پاک شد» و... .


سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۹
انتشار یافته: ۲۷
قبل از اینکه ما مردم عادی مراقب باشیم پلیس باید مراقب رفتارش باشد.
بارها دیده ام ماموران با بی احترامی به قانون از قوانین راهنمایی رانندگی تخطی میکنند . فرقی نداشت کدام نیرو بودند. هم راهنمایی و رانندگی و هم نیروی انتظامی !
- سرعت غیرمجاز
- عبور از چراغ راهنمایی قرمز
- دور زدن در مناطق دورزدن ممنوع !
- پارک در محل پارک ممنوع
- عبور از مسیرهای ممنوعه
- بوق زدن و استفاده از بلندگوی خودروی پلیس و انتظامی برای ارعاب رانندگان گرفتار در ترافیک
- .....
تنها فایده اش جلوگیری از فساد اداری است و از معایب بزرگش بی اعتمادی مردم به افسران و ماموران پلیس خواهد بود.
این پلیسهایی که چاق هستن و شکم دارن چه جوری پلیس هستن. چه جوری دنبال دزد میرن؟
بجای هزینه های فانتزی حقوق پلیس ها را افزایش دهید و از افسران و ماموران و خانواده هایشان حمایت های مالی و مادی درخور شأن آنها انجام دهید تا راه فساد اداری و کم کاری در این نهاد مهم بسته شود.
مبارکه !
برای شیرینی لطف کنید همه خلافی های خودروها تا امروز را صفر کنید.
خیلی کار زشتیه. اومدیم و مامور خواست بره دستشویی. تکلیف چیه؟
در ضمن مامور دیگه جرات نمیکنه به سمت خانم های بدحجاب نگاه کنه. چون توی مرکز فکر میکنن داره چشم چرونی میکنه.
دلیل دیگه هم اینکه اگر بخواد به زنها نگاه کنه امکان داره شوهراشون بخار فیلمبرداری غیرتی بشن و با مامورین درگیر بشن.
بیچاره پلیسها.برای مردم که خوب است.
عالی
برخورد پلیس مشهد با تیم دوچرخه سواری در جاده شاندیز راببینید که چطور با قهرمانان ملی پرخاشگرانه برخورد می شود باید خود پلیس هم برخورد محترمانه و مطابق قانون داشته باشد
لطفا دوربین و میکروفون و جز پی اس به لباس مسولين و نمایندگان بزنيد ببینید کجا و چیکار میکنند. اگر راست می گویید چاپ کنید.تا ببینیم چن نفر مخالفن.البته خدا اون بالا شاهده.و مطمن باشید آخرتی هست.چون بازگشت همه به سوی خداست
من فکر کنم خود پلیس بیشتر باید مراقب رفتار و کردارش باشه تا مردم نجیب و نحیف
خوش به حال چینیها باز نونشون افتاد تو روغن.
کاملا مزخرفه. برعکس میشه. مردم ما همیشه از پلیس می ترسند
با سلام يك خوبي ديگرش اينه كه از اتلاف وقت پليس و مشغول شدن به تلگرام و چت و گپ و گفت هاي دويا چند نفره و غافل شدن از وظيفه اصلي همه پليس ها هم جلو گيري خواهد كرد و اي بسا پليس ها با ديدن نظارت بيشتر ، بيشتر در پي رفع گره هاي ترافيكي و يا برخورد با متخلفان بشوند
بخدا دادشم من تو نیرو انتظامی بود ی حرفهایی مسزد من شرمنده میشدم
اخه پلیس امریکا کجا و ما کجا
احسنت
بابا داخل کلانتری ها حتی داخل آگاهی اهواز اتاق بازجوییی دوربین وجود نداره طرف اومده بود الکی شکایت کنه آگاهی معلوم شد خود قاتله یه عکس و فیلم ازش موجود نبود ولی
سوال تیترتون در مورد رشوه جالب بود!!


فقط مردم رشوه میدن ، طرف مقابل اصلا درخواست نداره!?
انقدر دست پلیس را بستید که بندگان خدا در مقابله با بزهکار کنارمی کشند . اشتباه می کنید قبل از این تکنولوژی باید وضع کارکنان پلیس بهبود یابد . این هزینه ها بهبود کارکرد نخواهد داشت هزینه اصلی و جانبی و پشتیبانی طرح باید مشخص باشد اکثر گشت ها لباس ضد گلوله جدید و استاندارد ندارند .
خیلی خوبه
برادران انتظامی نحوه گفتگوی صحیح را به اجبار هم شده یاد می گیرند.
خدا خیرشون بده ، به جز این باید کلاس هم براشون بزارن که بفهمن اونها یه کارمند هستند و وظیفه اشون پرخاش گری و درگیری نیست ، از لباس برشون کاملا سو استفاده می کنن هر چی دوست دارن می گن ، هر کاری بخوان می کنن
ببینید ما داریم به آمریکا می رسیم بعد از سه سال چنان پیشرفت خواهیم کرد که از آمریکا و کل جهان پیش بیفتیم و ابرقدرت خواهیم شد./
لطفا به گوش مسوولین برسانید به جای واردکزدن این تجهیزات ارزشمندٰٰ تکنولوِی آن وارد شود یا حداقل تحت لیسانس یک برند معروف خارجی ولی در داخل تهیه شود تا ازخروج ارز جلوگیری بشه ونیز موجب اشتغال زایی برای بخشی از جوانان ماشود.
ای کاش در کلانتری ها و پاسگاه ها هم از این دوربین ها بگذارند تا هر کس که از در وارد میشه اول یک فصل کتک از فرمانده و افسرنگهبان و گروهبان و سربازها نوش جان نکنه !
نظارت بر کسانی که پلیسها را نظارت میکنند بر عهده کیست ؟ آیا خود آنها نیز پلیس نیستند؟ مشکل اصلی نابودی هنجارها و اخلاقیات و جایگزینی آنها با ناهنجاری ها در جامعه است.
سلام
بنده سه روز مانده به عید از خیابان هلال احمر وارد کنار گذر نواب شدم . تلفن همراه من زنگ خورد تلفن برداشتم آنرا خاموش کردم . پلیس راهنمایی رانندگی با پرخاش گری مرا متوقف کرد. به او گقتم آرزو داشتم یک روز یک پلیس راهنمای رانندگی با احترام با ادم برخورد می کرد. بخاطر این حرف سه نوع جریمه برایم نوشت ، عدم اخطار پلیس و سرپیچی از فرمان پلیس بدلیل دیر ارائه دادن مدارک ، صحبت با گوشی همراه ،همه اینها را واگذار به خدا کردم . اگر مدارک زودتر نشان می دادم آنرا ضبط می کرد. چون اینگونه روش ها کارشان است.
فردا نگن دوربین خراب بود فیلم نگرفت یا شارژ نداشت
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی