بازدید 40635
مجموعه اتفاقاتی باورناپذیر اما صددرصد واقعی؛

بحران عجیب فرودگاه مشهد هزار مسافر را گیر انداخت!

هنوز بحران ناشی از بارش باران و برف در اقصی نقاط کشور رفع نشده، از مشهد مقدس خبر میرسد که بحرانی بسیار عجیب در فرودگاه این شهر زیارتی بروز کرده، شمار زیادی از مسافران را به دام انداخته و لحظه به لحظه ابعاد آن در حال گسترش است!
کد خبر: ۶۶۸۸۶۶
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۲:۲۲ 18 February 2017
هنوز بحران ناشی از بارش باران و برف در اقصی نقاط کشور رفع نشده، از مشهد مقدس خبر میرسد که بحرانی بسیار عجیب در فرودگاه این شهر زیارتی بروز کرده، شمار زیادی از مسافران را به دام انداخته و لحظه به لحظه ابعاد آن در حال گسترش است!
 
به گزارش «تابناک»، از ساعاتی پیش سلسله اخباری از فرودگاه شهید هاشمی نژاد مشهد مقدس مخابره می شود که حکایت از بروز وضعیتی بسیار عجیب در این فرودگاه دارد. اتفاقی بی سابقه در کشورمان و چه بسا نادر در سطح جهان که ظاهرا از پرواز  امروز ظهر ماهان از این فرودگاه به مقصد تهران آغاز شده ایت.
 
چند ساعت قبل خبرگزاری تسنیم خبر داد که مسافران پرواز شرکت هواپیمایی ماهان به شماره ۱۰۳۴ مشهد-تهران ۵ ساعت است که در داخل این هواپیما بلاتکلیف مانده‌اند و نه هواپیما به مقصد تهران پرواز می‌کند و نه به مسافران اجازه داده می‌شود از هواپیما پیاده شوند.

یکی از مسافران این پرواز در این باره گفت: از حدود  5 ساعت قبل در هواپیما سوار شده‌ایم اما هنوز خبری از پرواز نیست، مدیرکل منطقه‌ای هواپیمایی ماهان نیز در محل حاضر شد اما اتفاقی نیفتاد. در حال حاضر نه اعلام کنسلی می‌شود و نه هواپیما پرواز می‌کند. ابتدا اعلام کردند که باند فرودگاه مشکل دارد و سپس مسئله امنیتی شد و عنوان کردند تعدادی بسته در هواپیما است که باید صاحبانش مشخص شوند و اکنون نیز اعلام می‌کنند باید یخ زدایی کنیم!

البته این تنها شروع ماجراست چراکه این تاخیر طولانی مدت ظاهرا تبعاتی هم داشته است. مسافر این هواپیما در این باره گفته: وضعیت داخل هواپیما بسیار بحرانی شده و میان مسافران و کادر پرواز دعوا شد و عده‌ای می‌خواستند از در هواپیما به هر طریق ممکن خارج شوند. از ساعت 13:30 در هواپیما هستیم.
 
پرواز "ماهان" یکبار دیروز لغو شده بود

ماجرا زمانی عجیب تر میشود که بدانیم این پرواز یکبار پیشتر لغو شده است. یکی از مسافران پرواز در این باره به تسنیم گفت: این پرواز قرار بود دیروز ساعت 17 انجام شود که پس از سوار شدن مسافران و بعد از حضور 4 ساعته شان در هواپیما، پرواز کنسل شد و هواپیمایی ماهان اعلام کرد این پرواز امروز ساعت 12 انجام خواهد شد.  البته امروز نیز مسافران با تاخیر دو ساعته وارد هواپیما شدند و از ساعت 14 تاکنون در پرواز هستند و یک بار هم هواپیما یخ‌زدایی شد اما خلبان گفت یخ‌زدایی به خوبی انجام نشده است!

وی افزود: پس از 6 ساعت حضور مسافران در پرواز، در هواپیما هم اکنون باز شده و تعدادی از مسافران که حالشان وخیم بود، بنا به درخواست آنها و اعتراض مکرر، از پرواز انصراف داده‌ و پیاده شدند.

وی ادامه می‌دهد: طبق اعلام سرمهماندار پرواز باید هواپیما مجدداً و برای دومین بار یخ زدایی شود که معلوم نیست تا چه ساعتی طول بکشد و هیچ زمان دقیقی را نمی‌توانند اعلام کنند و بعد از یخ زدایی پرواز به مقصد تهران انجام می‌شود. اکنون منتظر هستیم یخ زدایی مجدد انجام شود.
 
پرواز "آتا" هم به سرنوشت ماهان دچار شد
 
علاوه بر هواپیمای ماهان، پرواز شماره 5226 هواپیمایی آتا نیز که قرار بوده از ساعت 13 پرواز کند هنوز در فرودگاه مشهد است و مسافران داخل هواپیما محبوس هستند.
 
یکی از مسافران این پرواز در گفت‌وگو با تسنیم می‌گوید: در پرواز آتا به‌دلیل این تأخیر شدید درگیری شدیدی شده است. نیم ساعت قبل حتی حال یک پسربچه 4ساله به‌هم خورد و پدرش درخواست داشت اجازه خروج وی از هواپیما داده شود اما این امکان میسر نشد تا اینکه در نهایت پله برقی برای این کودک آورده شد و تعدادی از مسافران نیز از هواپیما خارج شدند و عنوان کردند "دیگر وارد هواپیما نمی‌شویم".

وی افزود: از ساعت 14:30 سوار هواپیما شدیم در حالی که این پرواز قرار بود ساعت 13 از مشهد به مقصد یزد پرواز کند.از زمان سوار شدن به‌بهانه ماشین یخ‌زدا باقی مانده‌ایم و دائم می‌گفتند "20 دقیقه دیگر پرواز می‌کنیم" اما هنوز داخل هواپیما هستیم. 
 
هواپیمایی"معراج" هم از قافله عقب نماند
 
البته مشکل حادث شده در فرودگاه مشهد وسیع تر از این حرف هاست. به این صورت که خبر می رسد پرواز شماره 2801 هواپیمایی معراج به‌ مقصد تهران هم با وجود اینکه از ساعت 13:30 مسافرانش سوار هواپیما ده اند، اما همچنان روی باند فرودگاه مشهد است.

یکی از مسافران این پرواز می‌گوید: از ساعت 13:30 تا الآن در هواپیما نشسته‌ایم و دائم وعده می‌دهند که نیم ساعت دیگر پرواز انجام می‌شود و این در حالی است که حال بسیاری از مسافران وخیم است.

وی ادامه می‌دهد: مسئولان پرواز عنوان می‌کنند که "باید یخ‌زدایی انجام دهیم و دستگاه یخ‌زدا کم داریم و باید در نوبت بمانیم تا یخ‌زدایی انجام شود"؛ بسیاری از مسافران بیمار هستند و اجازه پیاده شدن هم نمی‌دهند. دائم می‌گویند "نیم ساعت دیگر پرواز می‌کنیم". 
 
1000 نفر به دام افتاده اند

بخش خبری ساعت 20:45 صدا و سیمای خراسان رضوی دقایقی قبل خبر مربوط به تاخیر بی سابقه برخی پروازها در فرودگاه مشهد را روی خط خبری خود برد.
 
جالب آن که به گفته مجری این بخش خبری، مدیران فرودگاه مشهد حتی پاسخگوی تحریریه صدا و سیمای خراسان رضوی نیز نیستند و مشخص نیست باید چگونه مدیران مربوطه را مجاب به پاسخگویی کرد.
 
تسنیم براساس مشاهدات عینی خبرنگار خود در این فرودگاه نوشت: حدود هزار مسافر در فرودگاه بلاتکلیف هستند و به نظر می‌رسد مهمترین راهکار این است که در شرایط فعلی، مدیران فرودگاه مشهد تدبیری بیندیشند و شرایط را از وضعیت فعلی خارج کنند.
 
پای هواپیمایی "کاسپین" هم به ماجرا باز شد
 
آن گونه که ایسنا خبر داده، ظاهرا هواپیمایی کاشپین نیز در وضع به وجود آمده سهم داشته است. این را می شود از گفت و گوی حسن جعفری، مدیرکل روابط عمومی فرودگاه مشهد با ایسنا دریافت.
 
او در این باره گفت: حجم بالای پروازها، عملیات یخ‌زدایی از سوی شرکت‌های خدمات هوایی را دچار کندی کرد البته این عملیات مقداری زمان‌بر است.

وی خاطرنشان کرد: مدیران شرکت‌های هواپیمایی مربوطه از جمله آتا و کاسپین موظف به پاسخگویی هستند و از آنان درخواست کردیم که در فرودگاه حضور یابند، هم‌اکنون مدیر شرکت هواپیمایی کاسپین حاضر شده است. 
 
"کمبود تجهیزات" هم از راه رسید!
 
در حالی که خبر می رسد ساعت ها معطلی در هواپیما موجب نگرانی و ناراحتی جسمی و روحی مسافران شده، یدالله آقایی صائم، مدیر روابط عمومی شرکت فرودگاه های کشور دلیل این تاخیر را کمبود تجهیزات برای یخ زدایی عنوان کرد.

وی در این باره به مهر گفت: سطوح پروازی فرودگاه هاشمی‌نژاد مشهد باز است، تاخیر پروازهای خروجی ماهان به دلیل یخ‌زدگی آن ها و انجام عملیات یخ‌زدایی است. با توجه به این‌که درجه حرارت به زیر صفر رسیده، برخی تجهیزات هواپیماها دچار یخ‌زدگی شده و باید برای انجام پرواز عملیات یخ‌زدایی انجام شود که هم‌اکنون تعدادی از شرکت‌ها در حال انجام این کار هستند.

آقایی گفت: شرکت فرودگاه‌ها به شرکت‌های هواپیمایی اعلام کرده که سطوح پروازی فرودگاه هاشمی‌نژاد مشهد باز است و آنها می‌توانند پروازهای خود را انجام دهند.
 
در شرایط عادی یخ‌زدایی هواپیما نیاز به ۳۰ دقیقه زمان دارد

محمدجواد تقوایی، معاون استاندارد پرواز سازمان هواپیمایی کشوری در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری در مورد پروازهای فرودگاه مشهد گفت: پروازها باید با حفظ اولویت ایمنی انجام شود و امروز با توجه به شرایط جوی مشهد، افزایش ریسک را داشتیم. هواپیمایی که این وضعیت برایش پیش آمد بوئینگ 747 بوده و ابتدا تصمیم به پرواز گرفته شد، این پرواز مربوط به ساعت 13 بوده و مسافران را سوار کردند و کار یخ‌زدایی هم انجام شد و حدود یک ساعت طول کشید و 50 هزار لیتر آب گرم برای آن استفاده شد ولی با توجه به شدت گرفتن بارش‌ها شرایط انجام پرواز محقق نشد.

وی در پاسخ به اینکه چرا عملیات یخ زدایی قبل از پرواز انجام نشد؟ تصریح کرد: براساس مقررات بین فاصله یخ‌زدایی و پرواز باید فاصله بسیار کوتاه باشد. زمان یخ‌زدایی بسته به نوع هواپیما دارد و در شرایط عادی نیم ساعت برای یخ‌زدایی زمان لازم است. زمانی که یخ‌زدایی این پرواز انجام شد، مجموعه عوامل به این نتیجه رسیدند که امکان پرواز ایمن وجود ندارد و هرگونه تصمیم برای پرواز همه و همه مبنا و اولیت نخستش حفظ ایمنی برای مسافر است.

تقوایی افزود: در این شرایط اصلاً بحث اقتصادی مطرح نبوده و گزینه آخر است، وقتی کار یخ‌زدایی به پایان رسید نهایتاً به مسافران اعلام می‌شود اگر کسی مایل است از پرواز انصراف دهد می‌تواند این کار را انجام دهد. امروز در فرودگاه شاهد بودم که برخی هموطنان اصرار دارند که امروز و امشب باید در فلان شهر باشم و شرکت هواپیمایی هم دوست دارد پروازش را انجام دهد اما اگر شرایط بحرانی است این فشار و اصرار چه اثری خواهد داشت؟ مجموعه‌ای برای پیگیری وقایع امروز فرودگاه مشهد تشکیل شده است. 
 
اخبار تکمیلی متعاقبا منتشر خواهد شد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴
در انتظار بررسی: ۸
انتشار یافته: ۸۵
کلا وضعیت کشور به یک طنز بزرگ بیشتر شبیهه. یه طرف سیل یه طرف بهمن یه سمت گردوخاک حالا هم بسته شدن فرودگاه مشهد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۰ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۱
آقا نگو. فرموده اند که ما یکی از بزرگترین و پیشرفته ترین کشورها در حوزه نانو، اتمی، سلولهای بنیادی و غیره هستیم. اینها مهم نیست .
شهاب
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۶ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۱
چیه شلوغش کردین وزیر و دولت تو جلسه استیضاحند میخواستین استیضاحش نمیکردین مگه الکیه؟اگه ایشون تشریف داشتند فوقش یکی دوتا قطار تصادف میکرد و یه چند نفر....ولی هرگز هواپیماها تاخیر نمیکردند!!!!!و
ایرانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۹ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۲
خیلی جالبه با این اوصاف کشورهای دیگه دقیقا به نقاط ضعف ما پی بردن و خدای نکرده اگه جنگی پیش بیاد از الان تکلیفمون معلوم...
از ديدن اينهمه حقوق شهروندى كه بسيار رعايت مى شه واقعاًً به خودم مى بالم كه در همچين كشورى به همچينين مسئولان نازنينى زندگى مى كنن

همه دنيا بدن و فقط ما خوبيم
ایران است دیگر ومدیریت جهانی
هیچ ارزشی برا هیچ چیزی قائل نیستند.
کدام مدیر در این کشور پاسخ داده که این مدیر دومیش باشه!!؟؟
باید توکل کنیم به خدا و ائمه معصومین ع
باید صبور باشیم!
شاید مرگ نجات بخشمان باشد از این خفت خواری ها
باپروازفلای دبی ازاهوازبه امارات رفتم راس ساعت پروازکرد وراس ساعت زمین نشست بدون دقیقه ای تعجیل یاتاخیر.
پاسخ ها
ایرانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۲ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۲
دقیقاً- البته زمان برگشت به سمت ایران کمی فکر کنم حدود نیم ساعت یا یک ساعت تو هواپیما معطل شدیم اما باز هم از زمان مقرر زودتر رسیدیم. دیگه ما به جایی رسیدیم که از همه دنیا عقب افتاده تر شدیم حتی همین عربها
وزیر راه استعفا
اونایی که با هواپیمایی که بوی نو بودن میداد عکس یادگاری گرفتن اونایی که تو مجلس یقه پاره میکنن که همه رو سر جاشون میشونن بفرمایید بیایید مشکل رو حل کنین ، از دولت بی بخار که که اصلا نمیشه توقعی داشت همه رفتن دسته جماعی حمام آفتاب برجام ! راستی اگه رفتم زندان بابت این اعتراض لطفا برای منم هشتک آزادی بزنین البته اگه در حال چیدن سیب و گلابی های باغ برجام نباشین
پاسخ ها
ناشناس
| Saudi Arabia |
۱۹:۱۶ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۱
تو و دوستانت چرا وسط هر دعوایی نرخ تعیین میکنید و سریع میپرید و به برجام فحش میدید !!؟ مجید جان اون یه بحث دیگه است خوب ببببب !!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۴ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۵
انصافا قبل از برجام و بویژه در دوران مدیریت معجزه هزاره همه پروازها سر وقت و بلکم زودتر از موعد انجام میشد، هر چی تاخیر و بدبختی داریم مال برجامه!
اون عزیزانی که برای کنسرت سریع اقدام میکردن...جای اقدام و واکنش نشون دادنشون خیلیی خالیه. تا مردم باور کنن که دلسوز مردمن. خب بابا به این وضع رسیدگی کنین دیگه. این چه وضع وزارت راهه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۹ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۲
گفتی ها
چه معنی داره که مسافر ها خواسته اند پیاده شوند؟ بهتر بود یگان ویژه هم اعزام میکردند و یه کتک مفصلی به زائران میزدند...!!!!
حالا یه عده میخوان جلوی استیضاح اخوندی رو بگیرن
منا رخ نده صلوات
حالا تمام بوئینگ ها و ایرباس های دنیا رو هم بخرید. بدبختی این مملکت در وهله اول مدیریته
وضعیت پروازها در فرودگاه مشهد بسیار نابسامان است.
پارسال جهت کار چهار بار به مشهد سفر کردم . در پروازهای برگشت با شرکت های هواپیمایی مختلف حداقل تاخیری که وجود داشت دو ساعت بود و در یکی از پروازها شش ساعت تاخیر وجود داشت و مشخص است که این روند کاملا عادی سازی شده است. شرکت ها هم با یک عذرخواهی دو ثانیه ای یا حداکثر با یک پکیج خوراکی به ماستمالی مشغولند و بیچاره مسافرین سرگردان.
البته این تاخیرها در شهرهای دیگر هم کم و بیش وجود دارد اما در مشهد بسیار حاد است و به چشم خودم شاهد بودم و با پرس و جو از سایر دوستان و اقوام و شنیدن تجارب مشابه به اطمینان رسیدم. لطفا آن را به شرایط جوی ربط ندهید این تاخیرها همه روزه و در کلیه فصول در این فرودگاه به شکل وخیمی وجود دارد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۰ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۲
واقعا، راستی؟
سلام.
زن و فرزند من داخل هواپیمای ۱۰۳۴ هستن. گوشیهاشون خاموش شده و الان که ساعت ۱۲ شب تو فرودگاه مهراباد هستم کسی جواب درستی نمیده. اونها ۱۲ ساعته داخل هواپیمان. مگه گروگانند
یا زندانی؟
توی اون پرواز پرسنل مخابرات, پرسنل آموزش و پرورش, خانواده های شهدا و قریب ۱۰ جانباز هستن. ولی همگی اسیرند. مگه میشه بچه بتونه ۱۲ ساعت این فضا رو تحمل کنه.
هر لحظه شایعه به گوش ما میرسه و ارتباط حقیقی نداریم. این همه اضطراب و دلشوره و ترس رو برای چی به ما میدین. شما که نمیتونین یه توده هوای سرد رو که از قبل هم میدونستین میاد مدیریت کنین چرا هستین؟
اگه خدایی نکرده زلزله بیاد چه خاکی بر سر میکنین؟
هر روز یه حادثه تازه یه پلاسکوی تازه!؟؟
اینجانب کارمند یکی از فرودگاه های کشور می باشم. مدیر کل فرودگاه مشهد قبلا مدیر کل ما بود و با ایشان آشنایی کامل دارم. باید عرض کنم که تخصص ایشان فقط ساخت و اضافه کردن ترمینال و ساختمان جهت خودنمایی جلوی مدیران بالا دستی و ترفیع است و هیچگونه تخصصی در امور هوانوردی ندارند. وضعیت پیش آمده در فرودگاه مشهد با وجود این چنین مدیری متاسفانه کاملا قابل پیش بینی بود.
پاسخ ها
ایرانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۷ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۲
این که چیز تازه ای نیست کدوم مدیر تو مملکت ما تخصص داره که این یکی داشته باشه ، فقط به واسطه رابطه با فلان وزیر یا فلان مقام کشوری یه پست گنده می دن بهشون تازه بیان سر ملت اوستا بشن فاتحه باید خوند به اونایی که چنین تصمیماتی رو می گیرن گند زدین به مملکت رفت خدا لعنتتون کنه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۶ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۴
اگر غیر از این بود تعجب داشت.
گروگان گیری نوین!
شهر امام رضا و این همه بی نظمی ؟ این همه درآمد گردشگری کجا خرج میشه ؟
پاسخ ها
آقا سرت سلامت
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۲ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۱
آقا مهم اینه که در مشهد کنسرت برگزار نشه. اینها که مهم نیست. سرت سلامت.
دروغه كدوم پيگيري؟
الان ساعت ١:١٣ دقيقه بامداد و
من و صدها نفر ديگه گير افتاديم تو فرودگاه مشهد!
دريغ از حتي يه معذرت خواهي
وزارتخانه اي كه مسوليت فرودگاهها را بعهده دارد چرا با توجه به پيش بيني هاي جوي هيچ برنامه ريزي در اين زمينه نكرده؟ چيزي كه رايگان است وقت مردم و انداختن تقصير به گردن تحريم و هزار كوفت ديگه است.
پیمانکار خدمات فرودگاهی که خودی باشد انتظار بیشتری نمی رود
یخ زدایی قبول ولی چرا مسافرا رو چندین ساعت تو هواپیما زندانی کردن!
نمیدونم این پول مملکت, کجا خرج میشه, کدوم کشور میره, خدا میدونه
نه هواپیمای درستی. نه تجهیزاتی...
شدت بارش ها!

امروز مشهد ساعت ۱۳ بارشی نبود و هر چی بود برای دیشب بوده!!!!
این همه اتفاق پشت سرهم نمیتواند بی برنامه باشد
دستهایی در کار است یحتمل که ما خبر نداریم !
مرگ بر امریکا
اولین باراست که هواپیما یخ می زند؟؟؟!!!!!
باسه کشوری که داعیه استقلال ومبارزه با استکبار رو داره خیلی بده..فقط میشه گفت خخخ
براستی مسولان هواپیمایی باید مجازات سنگین بشند
پاسخ ها
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۴ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۱
باسه ؟؟؟؟
متاسفانه در همه جای مملکت بحران ضعف مدیریت کاملا مشهود است
این هم از...
با این شرایط میخواهند با آمریکا هم وارد جنگ شوند و مرتب برای ترامپ شاخ و شونه میکشن
ملت رو گروگان گرفتن که امروز وزیر استیضاح نشه،خخخخخ...
برخی از شرکت ها هم قبل از فرارسیدن زمان پرواز کنسلی رو اعلام کردن تا مردم اسیر نشن اما متاسفانه یکسری از شرکت ها اینکار و نکردن، خیلی متاسفم که با وقت و زندگی مردم اینطور رفتار میشه.
ما که هیچی هیچ کجا نداریم!!!! پس چی داریم؟ ادددددعا؟
مشکل اصلی در کشور ما مدیریت است و اینکه هیچ کس جای خودش نیست....
سلام و عرض ادب
ماجرا از روز جمعه شروع شد که همه پروازهای جمعه بعلت سرما و برف کنسل شد با وجود اینکه حدود 5 ساعت روز جمعه مسافران در هواپیما نشسته بودند.
روز شنبه باز همین اتفاق افتاد و با شرایطی که گارد پرواز اعلام میدارد بخاطر مسایل امنیتی مسافران نمیتوانند پیاده شوند.
که پرواز همسر من از 4 که سوار هواپیما شدند ساعت 23:30 پرواز میکند و در این میان حدود 18 نفر بحال اغما فرو میروند که حتی داخل هواپیما با کمبود کپسول اکسیژن مواجه میشوند و باز گارد پرواز اجازه اوردن انرا هم به داخل هواپیما نمیدهند.
واقعا آیا فرودگاه مشهد بین المللی هست؟
طبق چه استانداردی؟
طبق چه کنوانسیونی؟
چه کسی پاسخگوی این همه ضایعات هست؟
.......
ما عادت به پاسخ نشنیدن داریم.
ضمن تاکید بر اینکه هواپیمایی های ایرانی زیاد مقید به انجام درست کارشون نیستن
حقیقتا اصرار بی حد و اندازه برخی ها برای پرواز هم معقول نیست
شرایط اب و هوایی واقعا خراب بود و نمی شد پراوز کرد
از مدیریت های فشل بیش از این چه انتظاری می شود داشت؟!. آفتابه لگن هفت دست.... مگر شوونات و دک و پز حضرات اجازه می دهد حتی در حد یک توضیح مختصر و عذرخواهی پاسحگو باشند؟!. بار الها این نو دولتان را....
مشخصه که دستهایی در کار هست که همه رو از روحانی نا امید کنند ظاهرا دارن موفق میشن
پاسخ ها
ff
| United States of America |
۰۹:۱۴ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۲
اين كاملا تقصير خود آقاي روحاني هستش وقتي براي اثبات ادعاي ميانه روي دولت از نيروهاي وابسته (دو آتيشه) دولت قبل مدير انتخاب كني همين بلا به سرت مياد
حالا من مصداق نميارم ولي مطمئناً همتون حداقل يكي دو نمونه سراغ دارين
1-خیلی جالبه در پایتخت فرهنگی اسلام باند فرودگاهش را باپارو برف روبی می کردند.
2- کشوری که نتواند با آب،باد،خاک و آتش(عناصر اربعه) کنار بیاید، چه داعیه مدیریت جهانی!
ظاهرا ویزای مورد نیاز رو برای مسافرت به تهران نداشتند. محض اطلاع شما بهتر است بدانید که خراسان رضوی یک ولایت خودمختار با خلفای مستقل از حکومت مرکزی هست. لطفا در امور سایر دولت - خلافت های اسلامی دخالت نکنید. مخصوصا وقتی با ما در جنگ نیستند و ما خراج کذار ایشان هستیم . این امور به خلیفه ولایت خراسان مربوط میشه.
پروازی مقدم با چه مجوزی 170 مدیر و مسوول منطقه 6 آموزش و پرورش را راهی سفر مشهد با حداقل هزینه سیصد میلیون تومان کرد تا در برگشت از عصر جمعه ساعت سه تا 8 شب در هواپیمای ماهان گرفتار شده، پس از لغو پرواز دوباره شنبه از ساعت یک عصر تا 12 شب در این هواپیما متعلق به ماهان گروگان و اسیر شوند تا بالاخره ساعت 2 بامداد یک شنبه به فرودگاه مهرآباد برسند. برای آن همه هزینه و غیبت 170 مدیر و مسوول روز شنبه سی بهمن، پروازی مقدم چه توجیهی دارد.آشتیانی که خوابه!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!یکی بیدارش کنه.
چند نفر بودن که از ورود هواپیمای نو ایرباس ناراحت شده بودن و همه ی مقدساتشون زیر سوال رفته بود الان کجان دقیقا تا برن با پارو باند رو تمیز کنن.
برای همینه تو ایران برف و بارون کم میاد یه زره برف اومده زندگی مردم تعطیل شده هیچکی هم پاسخگو نیست
شلوغش کردید عجیب بود ولی نه اینقدر ..... در سطح جهان!!!!
مردم ما مردمان خوبی هستن. قاعدتا هر جای دیگه بود شیشه‌های هواپیما رو آورده بودن پایین
من در پرواز 1030 بودم و پرواز ما ساعت 15:00 بود بالاخره ساعت 16:00 وارد هواپیما شدیم و تا ساعت 20:00 در هواپیما بودیم عملیات یخ زدایی کردند (قابل توجه دلواپسان که هواپیماهای جدید این سیستم را دارند). بعد از آن خلبان اعلام کرد که چراغ های باند اتصالی داده و خاموش شده!!!!!!!!!!!
تا اینجا مشکل نبود و همه جای دنیا اتفاق می افتد ولی نکته اسفبار این بود که پروازهای کنسل شده که کم نبودند به سالن برگشتند و نقاله ها راه افتادند ولی کسی نبود که بگوید این نقاله مربوط به مسافران کدام پرواز است.
متاسفانه بلد نبودند مردم را هدایت کنند. مردم زیر برف منتظر تاکسی بودند فردی که فرزند سرطانی داشت و در صف تاکسی نوبتش شده بود خواهش می کرد تاکسی دم در بیاید فرزندش را سوار کند و به او می گفتند فیلم بازی نکن!!!!
واقعا مانده ام این مسئولین فرودگاه نوکر امام رضا هستند یا پست و منصب. اگر به جایی رسیده اند از دولتی سر آقا امام رضاست و این ها باید از عراقی ها یاد بگیرند که خاک کفش زوار امام حسین را پاک می کنند آن هم مجانی.
اعلام کردند مترو رایگان است و می توانید با مترو بروید و تا 10 دقیقه دیگر راه می افتد در حالیکه مردم سرگردان دنبال چمدانهایشان بودند.
من موندم این همه سازمان و نهاد عریض و طویل از جمله مدیریت بحران و پدافند غیر عامل و . . . واقعا دارن توی ایران چکار می کنند با یه بارون یا برف یا باد یا گرد و خاک در عرض چند ساعت کشور برمیگرده به عصر قجر
یاد این جمله دیپلمات روس افتادم که میگفت من واقعا به این حرف ایرانی ها ایمان آوردم که میگن این کشور (ایران) داره توسط امام زمان (عج) اداره میشه و خدا این کشور را سرپا نگه داشته
همه چیز تو این مملکت نوبر است بیچاره ملتی که یک چنین مدیرانی در امور خود دارد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!
خب به نظر شما ایا نمایندگان حق ندارند اخوندی را استیضاح کنند و برخی ان را سیاسی عنوان کنند
حتما پیگیری کنید
دیگه واقعا نوبرشو آوردن این شرکت ها
اینکه پاسخگو نیستن از همه بدتره
هر كس اصرار دارد از پرواز انصراف دهد

راحت و بي مسئوليتتتتتتت
فكر نكنم هيچ جاي دنيا اينقدر راحت مردم رو اذيت كنن
اون از خوزستان و شيراز و اينهم مشهد
شرمممممممممم
چه سناریوی جالبی !درست تولحظاتی که اخوندی باید استیضاح شود این اتفاق افتاد
حالا اگر مردم اعتراض بکنند میگن توطئه استکباره!!!!
واقعا با این مدیریتتون.
واقعا بی لیاقت و بی تدبیرید. مردم بدبخت رو 5 ساعت زندانی کردید.
اینجا ایران است.ایران
شايد به استيضاح امروز وزير مربوطه ؟
به به عجب مدیریتی!گل بود به سبزه نیز آراسته شد!مدیریت جهانی یعنی این...
به نظرم بی ربط به استیضاح وزیر راه نیست.گویا دستهایی پشت پرده دارن کار خودشان را میکنند.همان دستهایی که در نهایت باعث استعفای وزیر ارشاد شدند.
بابا ملت ایران جنبه هیچ چیزی رو ندارند ... مسئولین هم از همین ملت هستند دیگر ...
با هم کنار بیایید دیگه. هر کی توی این زون زندگی می کنه باید پی این جور مسائل رو هم به تنش بماله...
این جا جهان سومه دادا خیال کردی سووویسه؟؟؟؟!!!
لطفا یک نظر سنجی (خوانده می شوید) در مورد وضعیت مدیریتی این فرودگاه استراتژیک انحام دهید. ابعاد قبل هم به همین منوال است. شاهد و شاهد مثال های زیادی هواهید یافت
اگر مدير فرودگاه مشهد بسرعت بازخواست بشه و در صورن كوتاهي،حداقل بركنار بشه مديراي ديگه درس عبرت ميگيرن كه نسبت به مردم بي تفاوت نباشن. ولي افسوس!
من موندم اگه فرودگاه مشهد همچين وضعی داشته لابد فرودگاههای تبریز و اردبیل و ارومیه که هوای سردتری دارند از ابتدای زمستان به پيست پاتیناژ تغییر کاربری دادند.
اصن برف سنگینی نبود این چند روز. بی عرضه ن آقا جان - بی عرضه .
گروهی برنامه ریزی شده میخواهند دولت را ناکارامد جلوه دهند وکارشکنی با برنامه ریزی وخرج های کلان از طرف انهاست تا حمید بقایی مشاور احمدی نزاد بیاید وهمه را نجات دهد
نماينده ها ديروز به وزير راه راي دادند از ماست كه برماست
اینهایی که بد نوشتن خودشونو صبح به اوین معرفی کنن.
وضعیت مشهد به لحاظ تعداد پرواز با بقیه شهرها قابل مقایسه نیست. البته این توجیه کننده نیست اما مشخص می کنه که در شرایط بحرانی پروازهای مشهد بحرانی تر از جاهای دیگه است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۵ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۴
فرودگاه مشهد در مواقع عادی هم بسیار نابسامان است
بی مسئولیتی در مدیران نالایق میانی، چرا در هر سازمان یا وزارتخانه ای باید با مدیران نالایق مدارا کرد و چرا نمی توان چند نفر از آنان را در جا اخراج کرد ... هیچ برخورد قانونی با افراد متخلف صورت نمی گیرد! نگه داشتن افراد در داخل هواپیما چه توجیه ای دارد؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۳ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۵
شما یک مدیر تایق پیدا کن
البته با همون برفی که بود نزدیک 100 تا ورود و خروج داشت فرودگاه مشهد که شهر های دیگه روز آفتابیشم ندارن ولی اگه میخوان این اتفاقا نیفته باید تجهیزات بیشتری داشته باشن و یک فرودگاه جدید مثل امام خمینی تهران برا مشهد نیازه بسازن چون واقعا چندین برابر شهر های بزرگ ایران رفت و آمد داره
ولی خوب تو اون شرایط برف صلاح نبود بعضی ها پرواز کنن حتی خلبانا ترسیده بودن میگفتن ما نمیپریم
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی