بازدید 3451

ابراز نگرانی اوباما از تداوم شهرک‌سازی صهیونیست‌ها

کد خبر: ۶۵۵۹۱۱
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۱ 11 January 2017
باراک اوباما تصریح کرد: تداوم شهرک سازی ، دستیابی به راه حل تاسیس دو دولت مستقل فلسطینی و یهودی را که به عنوان راه حلی برای پایان مناقشه بین فلسطین و تل اویو عنوان می شود، غیرممکن می کند.

به گزارش ایرنا، خبرگزاری رویترز نوشت: «باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا در گفت و گویی که سه شنبه (21 دی- 10 ژانویه) از شبکه تلویزیون 2 رژیم صهیونیستی پخش شد، گفت : نتانیاهو می گوید که راه حل دو دولت را قبول دارد اما اقداماتش نشان داده که اگر برای شهرک سازی تحت فشار قرار بگیرد، بی توجه به آنچه درباره اهمیت تحقق راه حل تاسیس دو کشور گفته است، شهرک سازی را ادامه خواهد داد. اگر این روند ادامه پیدا کند، تاسیس کشور فلسطین غیرممکن خواهد بود.»
 
به نوشته رویترز، اکنون 570 هزار اسرائیلی در «کرانه باختری» و شرق بیت المقدس زندگی می کنند که در کل مسکن بیش از 2 میلیون و 600 هزار فسلطینی است.
 
به گزارش ایرنا، طی سال های اخیر مساله شهرک سازی های رژیم صهیونیستی واکنش های زیادی را در بین کشورهای دنیا حتی در بین حامیان این رژیم در پی داشته است. نهادهای بین المللی، سازمان های حقوق بشری و دبیرکل سازمان ملل از رژیم صهیونیستی خواستند که شهرک سازی ها در سرزمین اشغالی را متوقف کند و این اقدام تل آویو را بارها محکوم کرده و آن را نقض قوانین بین المللی دانستند.
 
رژیم صهیونیستی با نادیده گرفتن قوانین بین المللی و با وجود خواست جامعه جهانی، نه تنها پروژه گسترش شهرک سازی در سرزمین های اشغالی را متوقف نکرد بلکه به آن سرعت بخشید و اقدامات گسترده ای را در اجرای پروژه های جدید شهرک سازی آغاز کرد.
 
15عضو شورای امنیت سازمان ملل روز جمعه (4 دی ماه/24 دسامبر) قطعنامه‌ای را که خواستار پایان دادن به شهرک سازی رژیم صهیونیستی در فلسطین اشغالی است، به تصویب رساندند. آمریکا تنها عضو شورای امنیت بود که به قطعنامه ضد شهرک سازی رژیم صهیونیستی رأی ممتنع داد. 14 عضو دیگر به این قطعنامه رأی موافق دادند.
 
دفتر نتانیاهو نیز لحظاتی پس از تصویب این قطعنامه در بیانیه ای اعلام کرد:«اسرائیل به قطعنامه ای که شورای امنیت روزجمعه تصویب کرده و خواستار پایان دادن به شهرک سازی ها شده است، پایبند نخواهد ماند. اسرائیل این قطعنامه شرم آور ضد اسرائیلی سازمان ملل را رد می کند و به مفاد آن پایبند نخواهد ماند.»
 
مسئله شهرک سازی ها و برنامه هسته ای ایران طی سال های اخیر روابط اوباما و نتانیاهو را تیره کرده است و چندی قبل که آمریکا در رای گیری شورای امنیت در خصوص قطعنامه ضد شهرک سازی در اراضی اشغالی، رای ممتنع داد و این قطعنامه را وتو نکرد، این رابطه تیره تر شد.
رژیم صهیونیستی در جنگ سال 1967 کرانه باختری و شرق بیت المقدس را تصرف و چندی بعد شرق بیت المقدس را به اسرائیل الحاق کرد که از سوی مجامع بین المللی به رسمیت شناخته نشد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حادثه سقوط بالگرد رییس جمهور # سید ابراهیم رئیسی # حسین امیر عبداللهیان # انتخابات ریاست جمهوری # انتخابات
وب گردی