بازدید 25812

جزئياتي جديد از سوزاندن دست دانش آموز چاروسایی توسط معلمش

معلممان تمام همکلاسی‌ هایم را کتک زد و بعد نوبت به من که رسید، ابتدا کتک زد و بعد با گذاشتن خط کش آهنی روی بخاری نفتی آن را روی دستم گذاشت و می‌گفت نباید خط کش را برداری تا مدت ۳ تا ۴ دقیقه بر روی دستم نگه داشتم. هر چه به او التماس کردم که خط کش را بردارم، ولی نگذاشت و هم اکنون دستم سوخته است و توانایی برداشتن جسمی را ندارم.
کد خبر: ۶۵۳۲۶۱
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۶ 02 January 2017
در روزهای گذشته خبری مبنی بر تنبیه بدنی و سوزاندن دست یک دانش آموز مقطع ابتدایی در بخش چاروسای شهرستان کهگیلویه منتشر شد؛ خبری که هرچند کسی واقعی بودنش را تکذیب نکرد، میان سهوی و یا عمدی بودن آن اختلاف نظر وجود داشت. حالا نامه نماینده مردم این منطقه در مجلس از حقیقت داشتن موضوع خبر می دهد.

به گزارش «تابناک»؛ بر اساس اخباری که از این رخداد در رسانه ها منتشر شد، در حالی خانواده دانش آموز تنبيه شده از اقدام فیزیکی معلم مدرسه برای سوزاندن دست فرزندشان گفتند و این موضوع را عمدی دانستند که از آن سو «کامران ارزش خواه» معلم روستای «شوتاور» بخش چاروسا، این حادثه را ناشی از داغ شدن خط کش فلزی کنار بخاری و دست زدن سهوی دانش آموز به آن عنوان کرد.

در اين باره دانش آموزي كه گفته مي شود، معلم مدرسه او را تنبيه كرده به رسانه هاي محلي استان كهگيلويه و بويراحمد گفت: معلممان تمام همکلاسی‌ هایم را کتک زد و بعد نوبت به من که رسید، ابتدا کتک زد و بعد با گذاشتن خط کش آهنی روی بخاری نفتی آن را بر روی دستم گذاشت و می‌گفت، نباید خط کش را برداری تا مدت ۳ تا ۴ دقیقه بر روی دستم نگه داشتم. هر چه به او التماس کردم، خط کش را بردارم، نگذاشت و هم اکنون دستم سوخته است و توانایی برداشتن جسمی را ندارم.

در ادامه ماجرا اداره کل آموزش پرورش استان کهگیلویه بویراحمد پیگیری موضوع را آغاز کرد و در اقدامی تحسین برانگیز، ضمن تشکیل جلسه اضطراری و دلجویی حضوری از دانش آموز تنبیه شده، از تلاش برای کشف حقیقت ماجرا خبر داد.

البته مسئولان این اداره کل كه گويا در ميان حرف هاي معلم مبني بر تنبيه نكردن و حرف هاي دانش آموز مبني بر تنبيه شدن، كشف حقيقت برايشان سخت است، در پایگاه رسمی خود نوشتند: بر اساس تحقیقات اولیه، سهل انگاری در کلاس درس صورت گرفته و موضوع با جدیت در حال پیگیری است.

معلمی که متهم به تنبیه دانش آموزانش آن هم با خط کش داغ است نیز در این باره گفت: وسایل آزمایشگاه از جمله خط کش نزدیک بخاری قرار داشت، گرم شدند و دانش آموز «نیما اکرمی» به صورت سهوی خط کش را برداشت و سوختگی سطحی در دستش ایجاد شد.

این همه مواضع اعلام شده در مورد درستی یا نادرستی تنبیه دانش آموزان روستای «شوتاور» آن هم با خط کش داغ نبود و نگارش نامه ای توسط «عدل هاشمی پور» نماینده مردم شهرستان های کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده در مجلس شورای اسلامی ـ که در آن صریحاً تنبیه دانش آموزان با خط کش داغ تأیید شده است ـ ابهام ها را در مورد ماجرای فوق افزایش داد.

 «هاشمي پور» در نامه خود خطاب به مدير آموزش و پرورش استان نوشت: در چنین شرایطی جای بسی تاسف است که رابطه معلم و دانش آموز آن هم کلاس اول ابتدایی را ترس٬، ارعاب و تنبیه با خط کش داغ رقم می‌زند. خبر کتک زدن دانش آموزان روستای شوتاور منطقه چاروسا مایه تأسف و تأثر عمیق این جانب شد.

نماینده مردم کهگیلویه در مجلس ادامه داد: هرچند عذر خواهی معلم و مسئولین آموزش و پرورش نوش دارو بعد از مرگ سهراب و سهراب هاست، انتظار دارم که ضمن بررسی جدی و برخورد قانونی و بدون اغماض این حرکت ناشایست، ترتیبی داده شود که فضای مدارس تلطیف، دوستانه و عاری از هر نوع تنبیه بدنی شود و ریشه این عوامل شناسایی و تمهیدات لازم صورت پذیرد.

بر اساس آنچه در مورد تنبيه دانش آموزان مقطع ابتدایی روستای «شوتاور» با خط کش داغ رفت، در ابتدا باید به حرکت قابل تحسین مسئولان آموزش و پروش استان اشاره کرد که بر خلاف موارد مشابهی که معمولاً با جدیت تکذیب می شوند، آنها اصل ماجرا را پذیرفتند، از خانواده و دانش آموز تنبيه شده دلجویی کردند و نسبت به پیگیری مسئله تا روشن شدن حقایق پنهان نیز اهتمام ویژه ای از خود نشان می دهند.

اما نکته دیگر آنکه بررسی های صورت گرفته و گفته هاي دانش آموز مورد اشاره البته اگر صحيح باشد نشان می دهد تنبیه و برخورد فیزیکی آن هم با بدترين شكل ممكنش در اين مدرسه رخ داده است؛ موضوعی که در نامه نماینده منطقه در مجلس شورای اسلامی نیز به خوبی مشخص است.

بنابراین باید از مقامات و متولیان آموزش و پرورش این استان انتظار داشت در گام اول تلاش كنند، در جهت تنوير افكار عمومي هرچه زودتر حقيقت ماجرا را كشف کرده و به اطلاع عموم برسانند.

ديگر آنكه تلاش و برنامه های آتی خود را به گونه ای طراحی و مدیریت کنند که در آینده رخ دادن چنین مواردی ـ چه آن برخوردهایی که رسانه ای می شوند و چه آن برخوردهایی که به دور از نفوذ رسانه ها اتفاق می افتند ـ در سطح مدارس استان به صفر برسد؛ موضوعی که البته محدود به استان مذکور نیست و باید بخش مهمی از تلاش متولیان آموزش و پرورش کشور معطوف به همین مسأله باشد.

نکته پایانی اینکه در بروز چنین حوادثی نمی توان از دغدغه های مالی و مشکلات شخصی معلم ها که ناگزیر در کیفیت کارشان اثرگذار است غافل شد و باید تلاش مضاعفی نیز برای برظرف کردن دغدغه های مالی و رفاهی معلمان در دستور کار قرار گیرد.


تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۴
در انتظار بررسی: ۱۹
انتشار یافته: ۱۶۰
اگر دغدغه مالی برای معلم در ان روستای دور افتاده که مخارج زندگی به مراتب کمتر از شهری مثل تهران است انگیزه توجیه این رفتار معلم باشد پس در شهری مثل تهران باید معلمان بشدت تحت فشار مالی روزی چند دانش اموز را بکشند و هیچ کس به انها چیزی نگوید چون دغدغدغه مالی دارند !
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۸ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۳
البته پرداخت در روستاها حتما بمراتب کمتر از تهران است عزیز
ناشناس
| - |
۰۹:۴۹ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۴
والاااااا
امیر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۸ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۴
ببخشید روز اول که خودکشی میکرد استخدام بشه مگر بهش گفه بودن ماهی ده میلیون تومن حقوقته؟با علم به شرایط کاری و حقوقی این شغل رو انتخاب کرده.این چه توجیهی است که همه یاد گرفتن من نمیدونم بخدا.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۴ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۴
این اعمال قابل توجیه نیستند ولی وقتی اکثر مردم از بیماریهای روانی رنج میبریم چه باید کرد؟ در اوج عصبانیت یکبار من تنگ شیشه ای رو برداشتم که به سر طفل خودم بکوبم که با فریاد همسرم به خود آمدم . واقعا من از خودم میترسم سعی میکنم راحت تر از کنار مسایل عبور کنم چون از واکنش های هیجانی خودم میترسم! به نظر شما چند نفر از معلمان مثل من هستن ؟چند درصد از اجتماع را افرادی مثل من تشکیل میدن / برای بهبود وضعیت ما چه فکری شده ؟ صبح تا غروب هم یکسره در معرض بمبارانهای عصبی و شوکهای مایوس کننده هستیم که شرایط دستیابی به تعادل رفتاری رو برای ما مشکل تر میکنه
بنده خدا
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۹ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۵
سلام
با نظر دوست ناشناس ساعت 11.14 موافقم.
متاسفانه فضای جامعه فضای یاس انگیز و عصبی هستش که واقعاً غیر قابل انکاره.
شما برخورد مردم با همدیگه رو تو کوچه وخیابون هم ببنید به این موضوع پی ببرید
به نظرم جامعه شناسان و مسئولان ممللکتی باید فکری به حال این موضوع بکنن و حداقل برای امید بخشی به جامعه و ایجاد یه جامعه شاد کاری بکنن
با احترام
من همیشه برام سوال بود که این مامورهای ساواک مگر انسان نیستند که اینطور شکنجه می دهند بالاخره انسان دلش به درد میاد ولی این نامعلم جانی نظرم رو عوض کرد. بعضی ها مثل اینکه ذاتا شکنجه گر بدنیا میان...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۲ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۳
اینهم یک نظر است که همیشه فرد را خاطی معرفی کنیم نه جامعه را. در بسیاری کشورها رسم است محیطی را که منجر به رفتار خشن می شود بررسی می کنند و عوامل اجتماعی را مد نظر قرار می دهند. اگر آموزش معلمان صحیح باشد و بدانند مسئولیت شان چیست و محدودیت ها چیست و بدانند که چه اهداف کلانی برای آموزش و پرورش در نظر یک جامعه متمدن است، آنوقت حتما به گونه دیگری رفتار می کنند. بدانند که تنبیه جایی در آموزش و پرورش ندارد، محکوم است و موجب مجازات خواهد شد، بدانند قرار است بزرگان آتی کشور را تربیت کنند و بدانند که قرار است دانشمند تحویل دهند نه مجرم.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۳ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۴
کسی از شکنجه مخصوصا کودکان خوشش نمیاد. ما همه بچه های تنبیه بدنی هستیم که الان معلم و کارمند شدیم. یادمه معلمهای قدیم از سر دلسوزی و به اجبار میخواستند یک کودک ضعیف تر رو با کلاس هماهنگ کنند. من بارها خودم مثلا بخاطر بردن نمره هفده کتک خورم چون فکر میکردن تلاش لازم رو نداشتم و میتونستم از بهتر کار کنم. اونها بهتر از این بلد نبودند و در مواجه با چالش کودک ضعیف چیزی بجز تنبیه بدنی به فکرشان نمیرسید. من هم الان همان رفتر برایم ملکه ذهن شده و در مقابل ضعفهای فرزندم گاهی وقتها خشونت بخ خرج میدم که زود به خودم میام و فکر میکنم این راهش نیست شاید من بلد نباشم ولی این راهش نیست. معلمها هم در واقع خود قربانی نظام آموزشی قبلی هستند و گاها فشار و عصبانیت و هیجانات منفی اونها رو وادار به واکنشهای غیر انسانی میکنه. نباید یک طرفه به قاضی رفت
لطفا بررسی کنید که در کشورهای دیگر خط مشی های سازمانی در مورد موازین شغلی معلمان و اصول اخلاق حرفه ای و جنبه های تنبیهی در صورت تخطی از اصول چیست. در کشور کانادا بطور مثال Code of Professional Conduct وظایف رفتاری معلمان را روشن کرده هر گونه عدول از موازین تعریف شده جرم محسوب میشود
دغدغه مالی داره بره استعفا بده چرا دست بچه مردم و میسوزونه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۳ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۳
شما باید به عوامل اجتماعی منجر به این قبیل رفتارها توجه کنید.
ناشناس
| Germany |
۰۹:۲۱ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۴
کسی که معلم میشه هم شرایط مالی معلما رو میده و هم میدونه که این کار حوصله خیلی زیادی میخواد
معلم نمیشد
بچه مردم باید تاوانش رو بده ؟!
اونم کلاس اول
این بچه تا ابد از مدرسه فراری خواهد بود
بابا ما هم کارمند دولت هستیم با ماهی یک میلیون دریافتی مطمئنا از معلم ها کمتر دریافتی داریم یک دهم اونا هم تعطیلی نداریم پس ما باید هر ارباب رجوعی میاد تنبیه کنیم چون مشکل مالی داریم.انسان باید وجدان کاری داشته باشه عزیز
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۳۸ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۳
:))
این طور معلمان را باید یک سال به عنوان سوفر شهرداری به صورت اجباری به شهرداری ها انتقال داده تا درس عبرتی برای سایرین گردد.
پاسخ ها
مهندس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۱۰ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۳
متاسف ام واسه ادبیاتت....سوفر...متاسفم
اون کارگران شهرداری یا همون پاکبان های عزیز خییییلیمرام و معرفت دارن....حتما باهاشون هم نشین نشدی زیر برف توی هوای سرد..متاسفم برات
بانو
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۹ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۳
توهین نکن هموطن .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۴ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۴
ادب را از چه آموختی ؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۵ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۵
ما مخلص کارگران شهرداری هم هستیم.منظور از سوفر شهرداری به جهت سختی شغل و جابجایی شغل اون آقای معلم هست ،نه چیز دیگری کجای صحبت ما توهین بوده، اگه فکر توهین به سرتون زده شما ببخشید.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۵ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۵
این نگاه تبعیض آمیز ، جای تاسف دارد . رفتگر و یا پاکبان از انسانهای بسیار شریف و ارزشمند جامعه هستند
واقعه تاسف برانگیزی هستش امیدوارم یه پیگیری اصولی بشه و اگر معلم مرتکب این عمل زشت شده مجازات بشه . راستش یاد دوران ابتدایی خودم افتادم تو روستامون معلم هر وقت نمره نمیگرفتیم یا یه شیطنت بچگانه میکردیم که البت مقتضای سنمون بود بشدت تنبیه میشدیم . ولی در مورد پاراگراف اخر که گفتید اگه معلما مشکل مالی نداشته باشن وضعیت بهتر میشه باید بگم وضعیت مالی بنده هم بد هستش یا بهتر بگم وخیم به تمام معنا !!! ولی این دلیل نشده هیچوقت تصمیم بگیرم یه نفر دیگه رو مورد ضرب و شتم قرار بدم این دلیل که پول ندارم پس میزنم واقعا فاجعه است !!!!!
نه بچه دروغ میگه اینها همه اش الکیه . وزیر آموزش پرورش چیز دیگه ای میگه باور کنید ....
چند روز پیش که میگفت بچه هایی که با کمربند کتک خوردن ماله مشکلات اجتماعیه
من نمیخوام بد بودن کار معلم را کمرنگ کنم ولی در خبر از قول دانش اموز بزرگنمایی شده .هر کس تونست تحت هر اجباری خط کش با ان درجه داغی که منجر به تاول شده را بیشتر از سه ثانیه در دستش نگه دارد (چه برسد به سه دقیقه)انوقت بیاید ادعای صحت خبر رابکند
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۲۱:۳۶ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۳
داغی خط کش تو همون چند ثانیه جذب دست شده وباعث تاول دیگه ثانیه یا دیقه بعد مهم نیست موضوع اصلی و رها کردین کارشناسی میکنین
این مردک .... رو باید ببرند تیمارستان
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۴ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۴
. باید از نظر روانی درمان بشه
این معلمهای ... باید از اموزش و پرورش اخراج شوند
بهتر است وزیر آموزش و پرورش استعفا دهد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۲ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۴
چی ؟ یعنی از این حوادث کم داریم ؟
رواني ًـ
کاری کرده اید که معلمین اصلا انگیزه ای برای کار کردن ندارند

تمام اینها دروغ و شایعه است

این افراد می خواهند مثل معتادی که خود را زیر ماشین می اندازد از معلم بدبخت غرامت بگیرند
پاسخ ها
ناشناس
| - |
۰۹:۴۸ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۴
حالت خوب نیست اصلا شما برو به استراحت مطلق
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۵ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۵
اجباری که نیست استعفا دهند
معلم عقده ای و نادان ، صلاحیت آموزش کودکان نازک تر از گل را ندارد.
اگر همان اول با معلمان برخورد شدید میشد و حتی اخراج مادام العمر شاهد چنین مواردی نبودید اگر برای بچه من چنین اتفاق بیفتد چه صحت داشته باشد و نباشد با معلم چنان برخورد می کنم که جرات مدرسه امدن نداشته باشد و تا استفای وزیر پیش میرفتم ....
اين معلم ديوانه وكودك آزار را كي استخدام كرده .وزير ومسولان بحران تاكجا ...اخراج اين معلم نهايت رافت به او است.
اکثر کسانی که از طریق پارتی بازی و سفارش بازی و سهمیه بازی استخدام رسمی میشوند دچار سادیسم و مازوخیسمند در عوض افراد لایق را سالیان سال بطور قرارداد کار مشخص نگه میدارند تا جای این افراد مونگول را نگیرند.
با احترام به همه معلمان عزیز و زحمتکش ولی لطفا در هنگام استخدام حتما ازمون های روانشناسی از داوطلب ها گرفته شود و به صورت دوره ای با برگزاری کلاس های اموزشی ، سطح روانی افراد ارزشیابی شود .
وقتی دختر پسرای ۱۸ ساله رو به خاطر رتبه خوب در کنکور جذب تربیت معلم و دانشگاه فرهنگیان میکنین و هیچ اهمیتی به اخلاق و توانایی معلمی نمیشه عاقبتش این میشه
تازه بعضی سالها کلی جذب میشن و بعضی سالها در سهمیه بسته است
"نکته پایانی اینکه در بروز چنین حوادثی نمی توان از دغدغه های مالی و مشکلات شخصی معلم ها که ناگزیر در کیفیت کارشان اثر گذار است غافل شد و باید تلاش مضاعفی نیز برای برظرف کردن دغدغه های مالی و رفاهی معلمان در دستور کار قرار گیرد."
تابناک جان این چه حرفیه میزنی
حالا چون مشکل مالی داشته باید با بچهء مردم اینطوری برخورد کنه و تنبیه بدنی کنه
بچه خودتون هم بود اینطوری قضاوت میکردین؟؟؟ !!!
اگر با معلمان ازارگر قبلی برخورد شدید میشد حتی اخراج مادام العمر کار به اینجا نمیرسید وزی اموزش پرورش باید استفا دهد در ضمن اگر برای فرزند من این قضیه پیش امده بود معلم را چنان کاری باهاش میکردم که جرات بیرون امدن از خانه نداشته باشد و یواشکی اقدام به شکایت از بنده کند و شبانه رور ز علاف دادگاه و پزشک قانونی باشد ....
سوزاندن دست یک کودک معصوم توسط یک انسان روانی چه ربطی به دغدغه های مالی و رفاهی معلمان داره؟
به جای این پیشنهاد بی ربط، لااقل پیشنهاد غربالگری روانی برای معلمان (حداقل در مقطع دبستان) رو مطرح می کردید.
چند نکته:
اولاً بچه، اونم بچه 7 ساله کلاس اول دبستان تقریباً هنوز دروغ گفتن بلد نیست.
ثانیاً بچه مدعی شده که خط کش رو برای مدت زیادی بالاجبار در دست نگه داشته و معلم می گه رفته دست زده به خط کش داغ. میزان و عمق جراحت می تونه ملاک خوبی باشه برای اینکه چقدر خط کش در دست این بچه بوده. اگر این کار اجباری نبوده، میزان و شدت سوختگی باید کم باشه، چون بلافاصله طرف خط کش رو می اندازه تا دستش بیشتر نسوزه.
ثالثاً این کار در کلاس انجام شده و قطعاً بقیه بچه های کلاس هم شاهد اون بودند. پس راحت میشه دروغگو رو شناسایی کرد.

پس کش دادن این موضوع برای تعیین مقصر بی معنیه و راحت در عرض چند دقیقه میشه خاطی رو شناسایی کرد.
باز هم معلم بی سواد و تبدیلی از نهضت
عجب زمانه ای شده معلم شاگردها میزنه و یا شاگردها معلمشان را میزنند فکر نمیکنید سیستم آموزشی مشکل شدید داره و نیاز به اصلاح اساسی دارد؟
این معلم باید اعدام شود
این معلمها باید شغلشان را با بازجوهای زندانها عوض کنند.
خوراکی دیگر برای شبکه های خارجی بخصوص بی بی سی .
این مثلا معلم را باید در اعدام کرد.....................
این یکی دیگه ترکوند !
صد افسوس
معضلاتی این چنینی مایه ننگ سیستم آموزشی در کشوری صاحب تمدن و ریشه های عمیق دینی است .
البته نباید از زحمات قشر عظیم زحمت کش معلمان دلسوز به سادگی گذشت .
به نظر می رسد آئین نامه های انضباطی برای معلمین خاطی در حال حاضر به اندازه لازم بازدارنده نبوده که شاهد این دست واقع در مدارس هستیم .
با تشکر از اطلاع رسانی سایت تابناک
ای کاش بدبختی معلمان و حقوق ناچیز آنان و همچنین فداکاریهای آنها را در راه نجات دانش اموزان را نیز مانند این اخبار در بوق و کرنا میکردیدو مورد توجه قرار میدادید. من نمیدانم چرا مسئولین و رسانه ها همگی دشمن معلمان شده اند. البته من به عنوان یک معلم رفتار این آموزگار را تقبیح میکنم. ولی نیازی نیست اینگونه اخبار را اینقدر بزرگ ودائم به ان پرداخت. ای کاش گفته های مسئولین کشور را هم در رابطه وعده و تهدیدهای انان در مقابل تمدید تحریم های امریکا همینگونه مورد کنکاش و پیگیری قرار میدادید.
من یک بچه شهرستانی هستم که در کازرون دهه 50 و 60 درس می خواندم. هنوز از یادآوری خاطرات دوره دبستان و راهنمایی ام ناراحت می شوم بابت کتک هایی که به ناحق خوردم. بین مردم هم ضرب المثلی بود که می گفتند چوب معلم گله! هرکسی که نخوره خله! این چنین تفکر و فرهنگی حق را به کتک زننده می دهد. فکر می کردم این اتفاقات دیگر باید به تاریخ پیوسته باشد ولی در کمال تاسف مثل اینکه هنوز هم هست.
فقط اعدام
(نتیجه اخلاقی بند آخر خبر) یعنی از فردا اگر اولیا پول ندهند دست فرزندشان سوزانده می شود
به خدا قسم معلم بهترین کار رو کرده
چرا مشخصات والدین معلم خطاکار وایل تبار او را ننوشتید !!!!!تا آبروی او در نزد جهانیان ببریم دست مریزاد !!!! ب ز س م
چرا معلمان از شکنجه گران سابق انتخاب می شوند؟!
تنها راهش اینه که معلم های دوره ابتدایی را با تست های روانشناسی سفت و سخت مورد ارزیابی قرار بدن همون کاری که کشورهای پیشرفته میکنن اگه صلاحیت داشتن اجازه تدریس بهشون داده بشه .
یعنی کشف حقیقت رد کلاس درسی که احتمالا بالای 10 دانش آموز دارد اینقدر سخت است ؟
خوب پدر جان حوصله بچه مردم را نداری معلم نشو ! معلمی عشق می خواهد . من با این سن بالا هنوز هم دلم برای بسیاری از معلم های دبستان و دبیرستانم تنگ می شود چون به جز مهربانی و محبت چیزی از آنها ندیدم . میدانی با این رفتارت چه بذر کینه و نفرتی در دل آن کودک معصوم میکاری ؟ شما در حق آن کودک روستایی مرتکب گناه بزرگی می شوی و او را برای همیشه از هر چه درس و کتاب و مدرسه است متنفر می کنی . دوست عزیز بهتر است هر چه زودتر شغل دیگری برای خودت انتخاب کنی و لااقل به فکر حفظ آبروی آموزش و پرورش کشورمان باشی .
هشت هزار میلیارد از صندوق دخیره فرهنگیان اختلاس کردند صداش در نیاوردند هاش کردند گفتن وام گرفتن اختلاس نیست حقوق معلمان زیر خط فقر است سال هاست فریاد می زنند صدایی هیچ کس در نمیاد خدا نکنه یک دانش اموز تنبیه بشه همه مدعیان حقوق کودک صداشون در میاد
همکار محترم تنبیه تا حدی که برای آگاهی و بیداری لازم باشد ضروری هست بیش از آن درست نیست. سوزاندن دست جنایت هست نبایستی چنین کرد. تاکید میکنم تنبیه متعارف با چنین اقداماتی دور از شان معلمان میباشد.
ظاهرا معلمها دو دسته اند: یک دسته فرشته اند و دسته دیگر .....!!! چه بگویم؟؟!! :((
لطفا این بنده خدارو ببرید تیمارستان چون باید بفهمه شغل معلمی شرافت داره و نمیتونه با این کاراش به این صنف لطمه بزنه و بهترین پیشنهاد اینه که اخراجش کنن تا این بچه های معصوم از دستش در امان باشن
یعنی قراره همون معلم دوباره بیاد سرکلاس درس همون بچه‌ها؟ این یعنی فاجعه..
با سلام
خدايي چنان عصبانيم از اين معلم و چنان تنفري دارم از اين كه اگه الان جلوي دستم بود . بلايي سرش ميآوردم كه نه تنها او بلكه هر ديگه اي از شنيدنش ، هفت ستون بدنش به لرزه بيافته و نتونه از درد و ترس يه لحظه چشم روي هم بزاره
اصلاً کدام خری خط کش فلزی را کنار بخاری میگذارد و آیا خطکش فلزی کنار بخاری میتواند دست بچه را بسوزاند؟ خدا خودش رحم کند.
معلمی که فرهنگ ندارد وای به حال جامعه
واقعا یه حسی بهم دست داده! اگه مرد بودی که یه بچه رو اینجو تنبیه نمیکردی! معلمی شغل انبیا است! تو آدمی آخه!!؟؟ حیف صد حیف که اینکارو به بچه من میکردی که تا شب نشده یه جای دیگه تو میسوزوندم!!!!!!!!!
تو ایران نیاز به تیمارستانهای بیشتری است
خدا عاقبت مارو بخیر کنه.آمین.
بنده به عنوان یک فرهنگی که 13 سال سابقه دارم به نظرم گزینش آموزش پرورش خیلی ضعیف نیروهای خودش رو جذب می‌کنه در این میان مصاحبه‌ی روانشناسی جایی نداره و با حداقل آیتم‌ها یک نفر میاد میشه معلم. انحرافات اخلاقی و روانی شخص اصلاً غربالگری نمیشن در حالی که روش‌هایی برای تشخیص این اختلالات هست. اشخاصی متأسفانه به عنوان دبیر و آموزگار استخدام میشن که هیچ تناسب شخصیتی با این شغل ندارن.
مشکل همون گزینش فله‌ای هست که هر کسی میتونه بیاد معلم بشه.
آخه مشکل معیشتی هم شد دلیل برای شکنجه؟؟؟!!!!
تانباشد چوب تر فرمان نبرد...
بالقوه ی صدام هست این آقا
بابا بگذارید بچه ها درس خوان ومنظم تربیت شوند بچه تا کتک نخورد که ...
این تنبیه نیست. جنایت است
با سلام
اونوقت معلمها درخواست افزایش حقوق خارج از چارچوب مقررات را هم دارند...
شما جای مطالبات غیر معمول بفکر تربیت صحیح فرزندان جامعه باشید...
بهتر است از حقوق همه معلمان کم شود وبه سایر کارمندان کمافی السابق اضافه شود تادرسعبرت برای آموزش وپرورش شود و این معلم هم اخراج شود تا در تهران روبروی دانشگاه در پیاده رو کتاب بفروشد هم کار فرهنگی شده هم ده برابر معلمان درامد دارد هم نیروهای شهرداری سهمشان را میگیرند وکسانی که کتاب قاچاق تکثیر میکنند نان حلال برای خانه میبرند مشکل به همین سادگی حل میشود
حرکت این معلم هیچ ارتباطی به نقطه ضعف مالی معلم ندارد این متاسفانه اقای معلم مشکل روانی دارد در منقطه دیگر معلمی را میبینیم تا بیماری بچه ها هم برای درمان انها جلو میرود در صورتی که هیچ ارتباطی به او ندارد زنده با به شرف معلمان دلسوز
به نظر شما این معلم روانی نمی باشد؟3تا4دقیقه گذاشتن خط کش داغ!!!!!
این بچه با این تنبیهی که شد فردا روز می شود یک مسئول مهم مملکتی که به نوبه خودش همان معلم یا فرزند معلمش را به نوعی دیگر تنبیه می کند
یکی نیست به این آقای معلم بگوید مگر کسی با این قسمت دست خط کش را برمی دارد. واکنش غریزی هم باعث می شود به سرعت آن را رها کند و امکان ندارد کسی بتواند مدت طولانی اینگونه خود را بسوزاند. با اعلام حسن نیت مدیران منطقه ای، امیدوارم امید و اعتماد یک کودک و همکلاسی هایش را در ریشه نخشکانند.
با سلام

بنده 6 سالی هست که در دانشگاه تدریس میکنم.

همیشه ار خود میپرسم معلم ها چگونه این دانشجو ها را که قبلا دانش آموز بوده اند در کلاس تحمل کرده اند. متاسفانه دانشجو هایی که وارد دانشگاه میشوند فقط بدنبال حاشیه هستند (البته نه همشون) . 50 درصد انرژی بنده صرف کنترل کلاس میشود. برای معلمان اداره ی کلاس سختر خواهد بود. آدمهای پر ادعایی که هیچی به غیر دانلود و ... بلد نیستند .
تنبيه هاى بسيارى در مدارس انجام ميشه ، البته به لطف وسايل ارتباط جمعى ، يه سرى هاشون لو ميره و خيلي هاشون خير ، دقيقا مثل اختلاس هاى سارى و جارى در كشور ، كه بعضا خبر يكيشون درز به بيرون ميكنه ، و خيليها هيچ موقع لو نميرن ...
حال عموم مردم خوب نیست. توجه کرده اید ؟ حال هیچکداممان خوب نیست. به لطف مسئولین محترم
این وقایعی که هر از چند گاه در کلاس های درس رخ می دهد، نشان دهنده ناکارامدی و عدم تناسب سیستم آموزشی با نیازها و شرایط جامعه است. این ها هشدارهایی جدی هستند و باید هرچه سریعتر نظام آموزشی اصلاح شود (شامل بازنگری اساسی در مواد درسی، نحوه آموزش، ساعت تدریس و .....) تا دیگر شاهد چنین وقایعی نباشیم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۷ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۵
کاملا درسته
یکی به نعل زدی یکی به میخ
تابناک...داری اشتباه میزنی داداچ یه مدت زیادیه
اما بعد
بنظرم خیلی نمیشه به حرف بچه ها استناو کرد...بعضی بچه های کم سال واقعا دروغگوهای قهاری هستن و توسط خانواده بهشون خط میدن.
حتما نمونه هاش رو در خانواده هاتون دیدید که یه بچه با یه دروغ کلی بزرگتر رو بخ جون هم انداخته
راجب تنبیه هم نباید معلما تنبیه کنن...هرچند خودم واقعا دیدم بعضی اساتید چی میکشن از دست بچه های این زمونه.
الله اعلم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۳۴ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۳
راجب در فارسی نداریم ! راجع به .
یکی به نعل زدی یکی به میخ
تابناک...داری اشتباه میزنی داداچ یه مدت زیادیه
اما بعد
بنظرم خیلی نمیشه به حرف بچه ها استناو کرد...بعضی بچه های کم سال واقعا دروغگوهای قهاری هستن و توسط خانواده بهشون خط میدن.
حتما نمونه هاش رو در خانواده هاتون دیدید که یه بچه با یه دروغ کلی بزرگتر رو بخ جون هم انداخته
راجب تنبیه هم نباید معلما تنبیه کنن...هرچند خودم واقعا دیدم بعضی اساتید چی میکشن از دست بچه های این زمونه.
الله اعلم
حداقل ۹۰٪ مردم ایران بیماری روانی دارند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۱۰ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۳
برو بالاتر !
اگر برای پزشکان بی تعهد هم اینچنین پیگیری میشد، نیمی از مشکلات حل بود
]چاره کار بسیار ساده است آموزش و پرورش باید برای استخدام معلمان از انها تست روانشناسی بعمل آورد.
بند آخرش درسته بقیه جوسازیه
بخدا سوگند ،که این معلم را باید از محیط آموزش و پرورش اخراج نمود ،من در ۵۸ سال پیش توسط یک معلم ،که گوشم را پیچاند و کشید ،حالا حالاها بخاطر دارم ،واین عقده ای شده ،که هیچ وقت فراموش نخواهد شد ، چون من نه توان تلافی را داشتم ،و نه محیط آن اجازه را میداد که خانواده برخورد کنند ،مگر اینکه ترک تحصیل میکردم ،تا بتوانم تلافی کنم ، تنها را درست ابن است که معلمهای خشن و کم حوصله ،و بی رحم را از آموزش و پرورش اخراج کنند ،اگر این اتفاق بیفتد یقینن دیگر معلمی جرات چنین کاری را نخواهد داشت ، برای اصلاح محصل راه های فراوانی هست ، از معلمین پرورشی تا روانکاو ،و روانشناسی ، ببینید بهترین دانشمندان ایران در سطح جهان اقلب بچه های روستا بوده ،و هستند ، زمزمهٔ محبتی گر بود معلمی ،جمعه به مکتب آورد طفل گریز پای را ؟
اگر دانش آموز خود به خط کش دست زده چرا از ایشان دلجویی شده است؟ متن خبر در بر گیرنده این موضوع است که مطلب واقعی است لیکن یک مرتبه برخورد بسیار قاطع قضائی در این خصوص صورت گیرد نتیجه احتمال زیاد ترس واهمه امثال شخص خاطی خواهد بود و اطلاع رسانی در خصوص برخورد به اندازه برخورد موثر خواهد بود امید است این رفتارهای قرون وسطی به عنوان رویه تبدیل نگردد با تشکر از تابناک بخاطر پوشش مسئله .محمد حسین ضیائی وکیل دادگستری
شما برو خودت رو به دارالمجانین معرفی کن ! معلمی کار آدم های عاقل است .
ما اول ابتدایی بودیم معلم کلاس بغلی تو کلاس سیگار میکشید و هرکی شلوغ میکرد دستشو میسوزوند. معلم ماهم واسه بچه های شلوغ از معلم کلاس بغلی استفاده میکرد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۳۵ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۳
آفرین ! ازش تشکر نکردین ؟
با سلام مسئله بالاتر از این داستانهاست ریشه اکثر مشکلات به مدیریت بر میگردد مدیر مدرسه ، مدیر منطقه ، مدیر اموزش و پرورش استان ، وزارت اموزش و پرورش..........

متاسفانه در اثر سازمان ها و ادارات دولتی و وابسته جذب نیر و مدیر سلیقه ای شده و کسی هم اعتراض نمی کند یعنی توانی برای اعتراض نمانده.
عده ای در پس عشق به خدمت دنیا و ناتوانی هایشان راقایم کردند. عده ای می دزدند . عده ای غارت میکنند عده ای اختلاس میکنند. قطار تصادف میکند وزیر میکوید جای نگانی نیست همه بیمه اند.
ایشان قبول میکند که یک انگشت از فرزندش در قبال دیه یک انسان قطع شود؟
نکته پایانی اینکه در بروز چنین حوادثی نمی توان از دغدغه های مالی و مشکلات شخصی معلم ها که ناگزیر در کیفیت کارشان اثرگذار است غافل شد و باید تلاش مضاعفی نیز برای برظرف کردن دغدغه های مالی و رفاهی معلمان در دستور کار قرار گیرد.

خیلی بی ربط بود مرد حسابی این دیگه بیماری روانیه ربطی به مشکل مالی و .. نداره. این معلم از هر نظر محکومه
پاسخ ها
ناشناس
| - |
۰۹:۴۵ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۴
اگر بخواهید میزان حقوق ومزایا را با توجه به ساعت کاری در نظر بگیرید و با این همه تعطیلی که دارند حقوقشان از سایر کارمندها بیشتر میشه . ولی چون پر توقع و خود بزرگ بین هستند نمی توانند این مسئله را درک کنند حتی از محاسبه میزان حقوق ساعتی خود در مقایسه با دیگران عاجزند. فقط دریافتی آخر ماهشان را بلدند بشمارند ونه تعطیلی وقت و بی وقت چهار ماه استراحت مطلق و بدون حتی یک ذره آموزش در مدارس
یا خدا تو مدرسه ها چه خبره؟ شکنجه گاهه یا مدرسه
به نظر من این تنبیهات جرم است و می تواند از طرف والدین و خود دانش اموزان مورد پیگرد قانونی قرار گیرد.تنبیه در مدارس هم از لحاظ شرعی و هم قانونی محکوم است.
درس مرید ار بود زمزمه محبتی !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۶:۵۳ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۴
دال بده
آموزش و پرورش را باید از لوس انسان های فاقد درک انسانی پاک کرد. در این مقال سوالاتی پیش می آید که مسئولان استان باید به آن بپردازند. 1- چرامعلم دانش آموز رانزدیک بخاری قرارداده تا ایشان سهوا دستش بسوزد. دوم معنی استفاده از خط کش فلزی در دست معلم چیست؟ سوم: آیا معلم نمیتوانست به فرزندش نصحیت کند که نزدیک بخاری نایستد تا خدای نکرده اتفاقی به مراتب بدتر تکرار نشود آن هم بخاری نفتی ؟ و سوالاتی دیگر
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۳۱ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۳
لوث !
این نکته آخر از اون حرفها بود!!!!!
بنده که کارمند اداره دیگری هستم دیگه بشدت به این دغدغه های مالی رفاهی معلمین عزیز حساس شدم
من نمیدانم این قشر واقعا بزرگوار البته مانند بقییه اقشار جامعه پطوریه با این همه امتیاز که دارند و گرفتند و سه ماه تعطیلات تابستان و 15 روز فروردین که حتما حقوق و مزایا را در این مدت دارند چی میشه که هرچی میشه زود میگویند دغدغه های مالی و .... یعنی الان که من با 26 سال سابقه کار رسمی پرایدم را نه میلیون فروخته و پنج ملیون هم وام گرفته بودم که یه سمند مثلا 86بخرم ولی یهو حدود دو ملیون رفته بالا من هم از معلمین عزیز الگو بردارم و از فردا یه چماق یا سیخ داغ درست کنم و هر که اینجا بد بهم سلام کرد دستشو بشکنم و بسوزانم که شاید فکری برای دغدغه های من کنند؟؟؟!!!!!!این که نمیشود
من که خود پدر هستم خدا خواسته که این مشکل برام پیش نیامده ولی واقعا باید مثل خود اونهایی که اینکار رو کردند باید بکنی و هر کسی که از اون حمایت کنه
من بودم مثل قانون جنگل دست معلم و.... رو تو مدرسه میشکستم
پاسخ ها
ناشناس
| - |
۰۹:۴۲ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۴
بسیار عالی آقای روحی
مشکل روانی ، بیسوادی و توقع زیادی هست که در قشر معلم و فرهنگی بوجود آمده و حس خود بزرگ بینی که دارند . وگرنه مگر بقیه کارمندها چقدر حقوق می گیرند.
مگر در مدرسه ها چکار مفیدی انجام می دهند که دانش اموزان ما روز به روز بی سواد تر، بی ادب تر، وحشی تر میشوند؟
کدام آموزش؟ کدام پرورش؟
فقط مدام از حقوق حرف می زنند.اگر واقعا در مدرسه کار انجام شود و آموزش داده شود چه نیازی به این همه کلاسهای فوق العاده و آموزشگاه خصوصی و .... هست؟
دعا کنند همون حقوق کمشون حلالشون باشه
سلام /تابناک جان ماهم این برخورد زشت اگر حقیقت داشته باشد قبول نداریم ولی شما که این همه اطلاع از اوضاع مدارس کشور حتی در روستاهای دور افتاده دارید چرا از برخورد های فیزیکی وکتک خوردن معلمان توسط دانش آموزان و اولیای آنان گزارش نمی دهید .
ببخشید دلیل نداره من حقوقم کم باشه برم بچه های مردم رو کتک بزنم. معلمها باید از لحاظ سلامت روانی تست بشن. کسی که پرخاشگری عصبی داره دلیل نداره معلم بشه. در ضمن حقوق معلما از خیلی از اقشار دیگر بیشتره.
این ... چطور اجازه تدریس دارن؟؟؟
معلم بیچاره هم در جانعه هم در خانواده و هم در کلاس تحقیر میشود همه به چشم یک آدم درمانده و بی پول بهش نگاه میکنند در حالیکه ارج و قربش بیش از اینها ست اگر به معلمها بها ندهیم فردا روزی دیگر کسی درس نمی خواند چون بچه ها میگویند این معلم ما که درس خوانده روزگارش اینست ما برای چی باید درس بخوانیم.
پاسخ ها
ناشناس
| - |
۰۹:۴۳ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۴
نکه الان بچه ها مون خیلی تو مدارس چیزی یاد می گیرند
با سلام و احترام
آیا واقعا شخصی که خوی حیوانی دارد را می توان در جایگاه نام مقدس معلمان قرار داد ؟
واقعا نوگلان و فرشته های کوچک سرزمین ما باید اخلاق و علم را از حیوانات بیاموزند ؟
این خوی حیوانی در شأن یک معلم نیست !!!
و نکته آخر که درج نموده اید (دغدغه های مالی و مشکلات شخصی معلم ها )
اتفاقا به نسبت زمان فعالیت معلمان ، از مزایا و حقوق بیشتر و بهتری نسبت به سایر کارمندان ارگانها ، سازمانها و بانک ها برخوردار می باشند.
با سلام و عرض ادب به نظر میرسد کم نیستند این مقوله و مقوله هائی از این دست که دل هر انسان رو به درد میاورد که عمدتا" از میان قشر زحمت کش و فرهنگی جامعه برمی خیزند ، امروز اینجا و روزی دیگر که مدیر محترم دبستانی در شهرستان سهند تبریز ، استخوان ساق پای دخترک 8 ساله بدون مادر را مینوازد به زخم نیشدری از نوک کفش مبارک ، و نامه دخترک به معلم همیشه غایب ، به علت همیشه بیماری ، که مدیر شرایطش را درک نمیکند به زبان کودکانه .
بیاید تا دیر نشده آسیب شناسی کنیم که مقصر مائیم از جنس والدین ، یا معلم زحمتکش است از جنس کارمند فقیر دولت ، که عقده های درون را می گشاید به تنبیه سخت فرزندان این مرز و بوم با تشکر
اصل کارتنبیه کاربدیه اما حالا که انجام شد لااقل یک کم مراعات معلم خاطی هم میشد. این همه اختلاس ها وموضوعات دیگ درسطح جامعه اتفاق افتاد که حتی برخی ازآنا هنوزهم با حروف مستعا ر( ر-ز، ب-ز ، م-ه .وو.....)اعلام میشه اما فورااسم وفامیل معلم رورسانه ای کردید وفقط مونده آدرس خونش رو هم بزارید.
من الان سي وسه سالمه و با اين سن هنوز از معلم جلاد اول ابتداييم ميترسم ، و مطمئنم خيليايي كه تو دهه شصت درس خوندن اينطورين. من براي شكايت از ايشون كاري ميتونم بكنم؟
معلم خاطي بايد ديه بپردازد.
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۲۰:۱۰ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۳
اول باید قصاص بشه بعدشم دیه بده
من الان 56 سالم است دقیقا به یاد دارم که کلاس سوم ابتدایی خانمی معلم ما بود و ایشان در زمانی که دانش آموزان در انجام دادن تکلیف قصوری میکردند خودکار بیک را لای انگشتان ما میگذاشت و با دست خود آنچنان به دست های کوچولوی ما فشار می آورد که امکان نداشت اشک ما در نیاید و پس از این شکنجه تا چند روز لای انگشتان ما سیاه میشد ! نام مدرسه ابتدایی ما آسمانی بود !
خیلی سادست این بچه رو ببرند به پزشک قانونی اونا با توجه به درجه سوختگی می تونند بگند خط کش چند درجه بوده و چند دقیقه در دست این دانش آموز بوده.
من فکر می کنم مشکل اساسی ما نادانی است. نادان نسبت به قوانین، حقوق شهروندی، حقوق مدنی و ...
من فکر میکنم تنها راه حل پایان یافتن این داستان زشت و تکراری ، برخورد شدید خانواده ها و مقابله به مثل ، با هر کسی است که اقدام به کتک زدن فرزندشان می کند .
معلم نبوده سرباز معلم بوده
فقط می تونم بگم حال جامعه ی ما خیلی بده ، کاش می شد از خانم معلم ها در مقطع دبستان به دلیل خوی لطیف تر و مادرانه آنها استفاده کرد .
به عنوان یک معلم اون تنبیه رو تقبیح می کنم . و این رو هم باید بگم که حال آموزش و پرورش ما اصلا خوب نیست . آموزش و پروش پر شده از کتاب های ضعیف و محتوای کم ارزش و سیاست بازی مدیران آن هم به اوج خودش رسیده . کمتر معلمی هست که به شغلش افتخار کنه . بی انگیزه گی و سیاست های کج کوله دبیران و دانش آموزان رو اذیت می کنه . بحران آموزش و پروش ما خیلی خیلی بیشتر از دست نازنین اون بچه هست . فرزند خودم در دبستان تحصیل می کنه و می دونم کیفیت آموزشش خیلی پایین هست در حالی که خودم بهترین تدریس و خدمات آموزشی رو به مدارس تراز اول شهرم تحویل میدم . باید کاری کرد که بچه های این مملکت در مدارس آرامش داشته باشن و از مدرسه و شیرینی دانش لذت ببرن
من اگر جای پدر آن دانش آموز بودم به تمام اعضای خانواده آن معلم را می سوزاندم سرآخر هم معلم را زنده در آتش می سوزاندم.
البته قشر معلم قشری زحمت کش و سخت کوش هستند. همه ما دانش خود را مدیون معلمان عزیز هستیم. هیچ گاه نباید اشتباه و برخورد غیر انسانی یک معلم را بر سایر معلمان تحمیل کنیم. وزارت آموزش و پرورش و مراجع قضایی باید بررسی کنند اگر چنین اتفاقی رخ داده، فرد خاطی را مجازات کنند. نخستین اقدام، خلع لباس معلمی از وی و اشتغال وی در امور اداری آموزش و پرورش است. ثانیا این عمل غیر اخلاقی مجازات قضایی نیز دارد و طبق حکم دادگاه باید وی مجازات شده تا درسی برای سایرین باشد.
اخراج بشه بره
ما سال پنجم دبستان، معلمی روانی داشتیم.
شش روز هفته با ما کلاس داشت و هر شش روز که درسهای مختلفی بود، مشق فارسی ازمون میخواست

تنبیه، حداقل هفت یا هست ضربه با لبه تیز خدکش، یا ایستاده نگهداشتن با کیف روی دست، تا انتهای کلاس درس

منکه دستم تو نوشتن کند بود ، اون سال در مجموع یک سوم روزها غیبت کردم و خونه موندم

شنیدم سال بعد چون زده بود سر یک دانش اموز رو شکسته بود، و شکایت والدین از اموزش و پرورش اخراجش کردن، اما چه سود

واقعا اگر مسئولین در آرزوی ایرانی اباد بودند، چنین ویرانه ای نمیساختند
من بیست و پنج سال پیش معلم من کتکم زد الان دوس دارم بکشمش انتقام میگیرم
الان 50سالمه !!! کشیده بیخودی که معلم آشغال کلاس اولم به من زد هیچوقت فراموش نکردم آون آشغال الان همسایه کوچه من هستش هر وقت میبینمش اصلا" محلش هم نمیکنم ... مثل یک احمق هنوز همان رفتار کثیفشو توی جامعه داره ... معلم شدن باید سخت تر از این حرفها باشه...اینها چطور معلم شدن .....
واقعا تاسف اور است اموزش پرورش این معلم را باید اخراج وبازداشت کند.
کمبود حقوقش میخواست ازطفل معصوم بگیره
فقط اعدام
مرگ بر امریکا
پاسخ ها
سید عبود
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۴ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۴
آی ابو حنتوش حالت خوبه؟
آخه چه ربطی به امریکا داره؟
هر مشكلي را به دغدغه مالي ارتباط ندهين معلمي عشق است نرويد اگر پول مي خواهد ندارد به طرف حرفه ديگر بروي جگر گوشه هاي مردم را آزار ندهين خدا از سرتان نمي گذردر ضمن الان امتحاني نمره اي انچناني هم نيست كه براي حفظ آبروي خودت بچه ها را وادار به درس كني وبه اين روز بنشاني لطفا بيماران رواني را به حرفه معلمي راه ندهين معلمي عشق مادر بودن وپدر بودن مي خواهد قبل از انتخاب معلم از سلامت روان او مطمئن شويد اموزگار چهل سال تدريس در مقطع ابتدايي
اقا چرا تو کلاس ها دوربین نصب نمیشه ؟!
تمام مشکلات مربوط به عدم وجود ویا عدم اجرای قانون توسط مسیولین میباشد چرا که هرکسی دراین کشور پستی بدست می اورد می خواهد تمام عقده ها و حقارتهای خود از دوران کودکی را تلافی کند
چرا مدرسه رو آموزش از راه دور نمکنید-بچه بشینه تو خونش با والدینش از راه دور از طریق اینترنت تو هر ساعت که دلش خواست آموزش ببینه و فقط برای امتحانات به مدرسه مراجعه کنه؟اون موقع نه تنبیهی هست نه شهریه ای هست نه ترافیکی هست-واقعاً حضور فیزیکی دانش آموز اون هم در مقطع راهنمایی و دبیرستان چه لزومی داره؟
تابناك عزيز
با سلام و احترام
هميشه معتقد بوديم و هستيم كه برترين معلمان پيامبران هستند.
هيچ معلمي بالاتر از هيچ پيامبري نيست! وقتي روي ديوارها و در دفترها مي نويسيم معلمي شغل انبيا است! اين يك حرف نيست! يك تعارف نيست!
بياييد تصور كنيم كه پيامبري به ازاي عمري خدمت بي اجر و مزد هر روز در ازاي پيام آوري و آموزش مردم تنبيه در پيش مي گرفت!
معلمان ما از رسول ما محمد (ص) عزيز تر نيستند كه كودكان به او سنگ پرتاب كردند! آيا محمد (ص) تلافي كرد! محمد كه بود! حسن خلق محمدي مال كه بود! اگر قدم در راهي مي گذاريم كه بايد امانت دار پيامبران باشيم پس به راستي امانت دار باشيم! جاهليت بر سر محمد (ص) شكمبه گاو و گوسفند ريختند! محمد (ص) اگر بنيان را بر تلافي مي گذاشت! امروز اثري نه از دين و نه از اسلام و نه از رحمه اللعالمين بودنش نمي ماند! در عين اينكه در برابر ظلم و ستم ايستادگي مي كرد! صبورترين، خوش خلق ترين، دلسوزترين و امانت دارترين و داناترين روزگار بود!
اگر تلافي كردن راه خوبي بود فرزندان آدم اولين تلافي را شروع كردند و شيوع نفرت شروع شد! اولين خون! اولين انتقام! تاريخ را بشكافيم! فرزند آدم تا به امروز خون مي ريزد و تلافي مي كند! ثمرش چيست! چه شد! آتش نفرت معلمي از شرايط زندگي و كم حوصلگيش نسبت به شيطنت هاي كودكانه اگر منجر به تلافي شود! ديگر به اين دنيا چه اعتبار!
فرزندان آدم تلافي كردند! همه جا! همه زمان! در همه مقاطع تاريخ! به كجا رسيديم! اين كره زمين به كجا رسيد! كه حالا معلمي با تلافي عقده گشايي روزگار كند!
چنين اقداماتي در جايگاه معلمي نمي گنجد!
از هر كه و هر چه انتظار برود از معلم و پزشك و طبيب اين انتظار در قبال مشكلات اشتباه است!
البته كه بايد مشكلات معيشت حل شود! اما نه با چنين قياسي! اگر چنين باشد از فردا هر كه دست به قتل و غارت بزند! نيز توجيه خود را دارد!
ايشان رفتار زشت و خارج از اصول داشته اند! در مقام معلمي نيست! پس بايد از اين حيطه خارج شوند! معلمي ظرفيت بالاتري از اين حرف ها مي خواهد! در عين اينكه هر معلمي نيز مثل ساير انسان ها بايد نيازهاي ماديش برطرف گردد! اما دليل و قياس اشتباه است!
ايشان و هر كسي مثل ايشان بايد بداند كه فرزندان اين مملكت امانت در دست ايشان است! بنابراين اين رسم امانت داري نيست!
معلمي عشق مي خواهد! معلماني كه با همه وجود درس مي دهند كم نداريم! معلماني هم داريم كه با تبحر در آموزش وضع معيشتي خوبي دارند! نوش جانشان! گواراي وجودشان! معلمان ما واقعاً نياز به مشاور و راهنما دارند كه جايش در آموزش و پرورش بسيار خالي است! ضمن اينكه بهتر است مهارت هايشان را نيز بالا ببرند و به روز بشوند! آموزش سنتي با چوب و فلك اگر به درد اجداد ما خورد! با خط كش داغ هم به درد فرزندانمان مي خورد!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
دوستان عزیزم درود. ضمن نکوهش شدید اقدام این همکار که متاسفانه باعث ضربه شدیدی به جامعه معلمین زحمت کش و اون گل پسر دوست داشتنی شد باید خدمتتون عرض کنم کاش در کلاس باشن و بعد قضاوت کنین عزیزان به خدا که خیلی از دانش اموزان ما رو روانی کردن. کلا کار ما شده ساکت کردن بچه ها. به خدا گاهی بدترین توهین رو به ما و خانواده میکنن و دست میندازن و هیچ حرمتی قایل نمیشن درس که اصلا نمیخونن و از طرفی خانواده و ارزشیابی اداره هم بازدهی میخواد والا چه خاکی بر سر کنیم با این اراذل و اوباش بی ادب(البته نه همه اونا) با شما هستم دوست گرامی که از تعطیلات و پراید و سمندت گفتی کاش یه هفته بیای تو هنرستان پسرانه تا بفهمی تعطیلی و خوشگذرانی ووووچی هست خواهش میکنم ایقده قبی انصاف نباشید و قبول کنید دانش اموزان فکر و ذکرشون تو فضای مجازی و عیاشی است اکثرا و از ما درس و بازده میخوان. کاشکی میومدین تو روستاهای دور افتاده کهگیلویه بدون هیچ امکاناتی بعدش اینجور قضاوت کنین
سلام. من یک معلم هستم .با سابقه 5ساله باور کنید به لحاظ اخلاق و صبر در اقوام خودمون زبانزد بودم اما دو سال رفتم تدریس در مدرسه مشکل اعصاب پیدا کردم طوری وقتی مییام خونه اجازه نمیدم کسی تلویزیون رو روشن کنه اوایل فکر نی کردم با اخلاق و محبت میشه کلاس رو اداره و تدریس کرد ولی بعدش دیدم سخت در اشتباه بودم یعنی هر طوری فکر کنید بدون یک سری خط قرمزهایی نمیشه کلاس رو اداره کرد. اونم با بچه های این دوره زمونه که خودشون جد و آبادشون ازت طلبکارند ببخشیدا ولی واقعیته. حالا بماند اینکه من معلم حقوقی می دن که نصفش کرایه راهم میشه و معیشت من هم دیگه حرغی توش نیست. خواهش میکنم از کشورهای دیگه درباره دانش آموزان صحبت نکنیدکه همه خوب می دونند اونجا چه احترامی به معلمهاشون می گذارند فقط به این جمله ژاپنی ها که گفتند خونه های ما را نصف کنیو و پول اون رابدید به معلمان ما تا فرزندان ما را آموزش دهند . بسنده می کنم. به امید روزی که اینقدر کشور ما فرهیخته بشه که به مقام واقعی معلم دست پیدا کنه.
همه چی مون باید به هم بخوره دیگه
ملاک توسعه هر کشوری، منابع انسانی است نه درب و تخته و کارخانه و نفت و گاز! همه اینها قابل تهیه هستند اما منابع انسانی مولد را نمی توان از جایی خرید!
قابل توجیه نیست و این معلم باید اخراج شود شاید بتواند شنکنجه گر خوبی شود در قضاوتمان یادمان باشد پسری که دستش با شکنجه سوخته یک کودک است
معلمی شغل بسیار مهمی است و تاثیر گذار و حساس. متاسفانه حقوق معلمان و فرهنگیان که نسل آینده مملکت رو تربیت می کنند پایین است .البته پایین بودن حقوق عمل زشت این معلم را توجیه نمی کند.
بنده خودم دوران راهنمایی معلم عربی داشتیم که مجبور بود شیفت صبح و شیفت عصر درس بدهد و شیفت شب هم برای کلاس های شبانه درس بدهد. بیچاره هیچ وقت رمق نداشت و خسته بود چرا چون یک ماشین پکیده خریده بود و قسط میداد.
من حقو به معلم میدم
من حقو به معلم میدم
سوزاندن دست بچه کلاس اولی به خاطر دغدغه مالی.....اگر اینطوری باشه همه معلمها چون دغدغه مالی دارن باید از این کاره بکنن..تابناک خودت فهمیدی چی گفتی...نظر مخالف رو هم تایید کنی بد نیست
ما خیلی از این معلمان داریم فرزند من ناراحتی قلبی دارد پزشک گفته ورزشهای سنگین نکند معلم ورزش ایشان را بار فیکس برده که بعد از امدن از مدرسه او را دکتور بردم به معلمش گفتم چرا این بچه را بارفیکس بردی می گه این ورزش سنگین نیست گفتم مگر در مدرس وزنه برداری دارید ما تو کشور مدرک زیاد داریم با سواد کم
هر دم از این باغ بری می رسد
این هم از معلمان جانی
با سلام کامنتها را خواندم وخیلی متاسف شدم چه صفاتی برای معلم بکاربردند.من اون حرکت معلم را چه سهوی وچه عمدی باشد تایید نمیکنم ولی میتونم بگویم این مساله را یه عده ای از خدا بی خبر انگ سیاسی بهشزدند واکثر این کامنتها کار یک یا دونفره و عده ای میخوان از این آب گل آلود ماهی بگیرن.به حق محمد و آل محمد لعنت کند کسی را که فکر وهدفش در این جریان سیاسی است.
عزیزان توی کشور که مسائل مالی. بی کاری. اعتیاد. طلاق . بی عدالتی و....................... منجر بی تربیتی نسل به نسل خواهد شد / تنبیه شونده و تنبیه کننده قربانی بی لیاقتی این سی و چندسالن
من متولد دهه پنجاه هستم تو شهرستان درس خوندم تنها خاطره ای که از دوران راهنمایی تو ذهن دارم فقط کتک خوردن از معلم و ناظم های مدرسه مون هست
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # انتخابات # روز دختر # نمایشگاه کتاب
آخرین اخبار
وب گردی