بازدید 22424
پیمانه اقتصادی؛

از «بازارگرمی جدید ایران‌خودرو برای افزایش قیمت‌» تا «جنجال حمایت وزیرانه نعمت‌زاده از واردات»

این پیمانه موضوعاتی همچون عقب نشینی شاخص بورس تهران، پرواز 30 هزار تومانی سکه در روز بارانی، افزایش قیمت اونس جهانی طلا، بزرگترین خطر برای اقتصاد ترکیه در سال آینده، وضعیت شاخص کیفیت زندگی در ایران، 2 هزار دستورالعمل برای گرفتن مجوز سر راه ایجاد اشتغال، گوسفندها هم دلار می‌خورند؟، باجه‌نشینان از وضعیت چک‌های برگشتی می‌گویند، مشاور روحانی: شمار بیکاران افزایش یافت و هشدار به مواضع فسادزای وزیر صنعت را در بر دارد.
کد خبر: ۶۵۱۸۹۷
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۰ 28 December 2016
از «بازارگرمی جدید ایران‌خودرو برای افزایش قیمت‌» تا «جنجال حمایت وزیرانه نعمت‌زاده از واردات»در پیمانه اقتصادی، هر روز بسته ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم روز، همچون تغییرات در بورس، بازار طلا، سکه، نفت  و ... تا خبرها و اتفاقات جذاب اقتصادی را گردآوری می کنیم.

به گزارش «تابناک اقتصادی» این پیمانه اقتصادی موضوعاتی همچون عقب نشینی شاخص بورس تهران، پرواز 30 هزار تومانی سکه در روز بارانی، افزایش قیمت اونس جهانی طلا، بزرگترین خطر برای اقتصاد ترکیه در سال آینده، وضعیت شاخص کیفیت زندگی در ایران، 2 هزار دستورالعمل برای گرفتن مجوز سر راه ایجاد اشتغال، گوسفندها هم دلار می‌خورند؟ باجه‌نشینان از وضعیت چک‌های برگشتی می‌گویند، مشاور روحانی: شمار بیکاران افزایش یافت و هشدار نسبت به مواضع فسادزای وزیر صنعت، در بر دارد.



شاخص کل بورس 165 واحد عقب نشست

شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس تهران در پایان معاملات روز سه‌شنبه 7 دی‌ماه 95 با کاهش 165 واحدی روی رقم 79 هزار و 800 واحد ایستاد. شاخص کل هم‌وزن نیز با کاهش 73 واحدی عدد 15 هزار و 704 واحد را به نمایش گذاشت. همچنین شاخص سهام آزاد شناور با کاهش 349 واحدی به عدد 88 هزار و 28 واحد رسید. شاخص بازار اول در حالی با کاهش 111 واحدی به رقم 56 هزار و 788 واحد دست یافت که شاخص بازار دوم با کاهش 387 واحدی روی عدد 169 هزار و 13 واحد متوقف شد.  همچنین شاخص کل فرابوس (آیفکس) با کاهش 5 واحدی عدد 857 واحد را به نمایش گذاشت. به گزارش فارس،‌ روز سه شنبه، بازار سهام بازاری کسل کننده و کم‌حجم بود که در اغلب نمادهای معاملاتی پیشرو بازار شاهد عرضه سهام و نقد شدن دارایی‌ها بود. بازاری که به فرداهای خود هم اعتماد ندارند.


پرواز 30 هزار تومانی سکه در روز بارانی

در پایان معاملات روز سه شنبه، هر سکه تمام طرح قدیم با افزایش 30 هزار تومان به رقم 1 میلیون و 180 هزار تومان رسید. همچنین هر سکه تمام بهار آزادی نیز با افزایش 33 هزار و 200 تومانی به قیمت 1 میلیون و 216 هزار تومان فروخته شد. هر نیم سکه بهار آزادی نیز با افزایش 12 هزار تومان به رقم 630 هزار تومان رسید و هر ربع سکه نیز با افزایش 7 هزار تومان به قیمت 340 هزار تومان فروخته شد.

افزایش قیمت اونس جهانی طلا

در بازار جهانی معاملات فلزات گران بها، هر اونس طلا با افزایش 7 دلار و 9 سنت به رقم 1142 دلار و 4 سنت رسید و هر اونس نقره نیز با 21 سنت افزایش به قیمت 16 دلار و 4 سنت فروخته شد. به نقل از رویترز، قیمت طلا در مبادلات آسیایی به علت خرید از سوی چین افزایش یافت.

تغییر اندک قیمت نفت در تعطیلات کریسمس

روز سه شنبه با نزدیک شدن به سال نو میلادی و با انتظار بازار برای مشاهدۀ عملکرد اوپک و اینکه چگونه کاهش تولید نفت را طبق برنامه ریزی صورت گرفته مدیریت می کند، قیمت نفت اندکی تغییر کرد. در کمتر از یک هفته، قرار است کشور های عضو و غیر عضو اوپک برای اولین بار پس از 15 سال تولید نفت خود را کاهش دهند. به گزارش تابناک اقتصادی به نقل از رویترز، طبق توافق صورت گرفته، از 1 ژانویه سازمان کشور های صادر کنندۀ نفت (اوپک) و صادر کننده های غیر عضو قرار است تولید نفت خود را در حدود 1.8 میلیون بشکه در روز کاهش دهند. بنابراین گزارش، قیمت آتی نفت خام برنت بین الملل که تحویل آن برای ماه فوریه است، با 5 سنت کاهش بشکه ای 55.11 دلار معامله شد. این در حالی ست که معاملۀ آتی نفت آمریکا در بازار معاملات تجارتی نیویورک با 6 سنت افزایش، بشکه‌ای 53.08 دلار صورت گرفت. 

ابلاغ جدول دو نرخی ایران خودرو به نمایندگی‌ها

این روزها شایعه افزایش قیمت خودروهای داخلی در حالی دهن به دهن می‌چرخد که با وجود عدم صدور مجوز جدید برای رشد قیمت‌ها، اقدام برخی شرکت‌های خودروساز به این مسئله دامن می‌زند. به گزارش فارس، در این رابطه باید به ابلاغیه جدید ایران‌ خودرو به نمایندگی‌های فروش این شرکت اشاره کنیم که در آن، جدولی دو نرخی برای محصولات ایران‌ خودرو ارائه شده است.  در این جدول، در یک ستون قیمت فروش محصولات ایران‌ خودرو ذکر شده و در ستون کناری آن، قیمت‌های محاسبه شده بر اساس مصوبه شورای رقابت آمده است. در عین حال، در قسمت پایین این ابلاغیه عنوان شده که «مجوز افزایش قیمت محصولات برابر با مصوبه 347 شورای رقابت، از ابتدای خرداد ماه اخذ شده ولی تاکنون اجرایی نشده است، لذا زمان اعمال افزایش قیمت محصولات مطابق جدول فوق متعاقباً اطلاع‌رسانی خواهد شد.» با وجود اینکه ایران‌ خودرو سعی کرده نشان دهد قیمت‌های جدید در فهرست ابلاغی به نمایندگی‌ها مطابق با مصوبه شورای رقابت و به صورت قانونی تعیین شده است، اما در واقع این مسئله به شایعه برنامه‌ریزی خودروسازان برای افزایش قیمت خودرو دامن می‌زند.


ایران‌ خودرو در حالی نسبت به انتشار جدول قیمت‌های فعلی و مصوب محصولاتش اقدام کرده و این مسئله را بر اساس مصوبه شورای رقابت توجیه کرده که قرار نیست فعلاً این افزایش قیمت اتفاق بیفتد و در چنین شرایطی مشخص نیست چرا فهرست جدید قیمت‌ها، پیش از تصمیم‌گیری برای اعمال آن منتشر شده است؟ آیا این اقدام نتیجه‌ای جز تحریک بازار خودرو و ایجاد التهاب در این بازار به همراه خواهد داشت؟

بزرگترین خطر برای اقتصاد ترکیه در سال آینده

باور بورا تامر یلماز اقصاددان در بانک زراعت ترکیه، افزایش ناگهانی قیمت نفت در سال آینده را یکی از بزرگترین خطرات برای اقتصاد ترکیه دانسته و می گوید: ''به این دلیل که قیمت انرژی در سبد مصرف جایگاه مهمی دارد و قیمت های بالا باعث افزایش تورم خواهد شد و همچنین به دلیل افزایش قیمت نفت، احتمال افزایش کسری تجارت خارجی کشور نیز وجود دارد''. او معتقد است ''در صورت افزایش قیمت هربشکه نفت به بالای 60 دلار، احتمال افزایش تورم و کسری تجارت خارجی ترکیه وجود خواهد داشت''.

شاخص کیفیت زندگی در ایران بهبود یافت

شاخص کیفیت زندگی در ایران در سال 2015 برابر با 80 بود که در سال 2016 با 31 رتبه بهبود به 49 رسید. به گزارش ایرنا، بیشترین عامل موثر بر بهبود رتبه ایران در کیفیت زندگی سه شاخص قدرت خرید، قیمت مصرف کننده و نسبت قیمت دارایی به درآمد (هرچه پایین تر بهتر) است. بر اساس گزارش «شاخص کیفیت زندگی در جهان در سال 2016 میلادی» که وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی منتشر کرده، رتبه شاخص کیفیت زندگی در ایران 49 در میان 61 کشور جهان است. شاخص کیفیت زندگی مقوله ای میان رشته ای، پیچیده و چند بعدی و مرتبط با جنبه های ذهنی و عینی است که تعاریف و مفاهیم متعددی از آن ارایه شده است. کیفیت زندگی در برگیرنده ابعاد روانی است که شاخص هایی همچون رضایت، شادمانی و امنیت را در بر می گیرد و آن را رضایت اجتماعی نیز می نامند. بالاترین شاخص کیفیت زندگی در میان 61کشور جهان متعلق به کشور دانمارک با 201.53 و کمترین در کشور ویتنام با 31.48 است.

با ۲ هزار دستور جلوی اشتغال را گرفتند

رئیس اتاق اصناف ایران در نشست خبری رؤسای اتاق‌های بازرگانی، تعاون و اصناف ایران گفت: انتظار ما از دولت این است که گره‌های موجود پیش پای بنگاه‌ها را باز کند، چرا که بیش از 2 هزار دستورالعمل برای گرفتن مجوز سر راه ایجاد اشتغال است.مجلس و دولت باید کمک کنند تا این سدها برای توسعه فضای کسب و کار برداشته شود. به گزارش تسنیم، علی فاضلی تصریح کرد: در سال 92-91 یکی از مشکلات اصناف این بود که در شرایط رکود تورمی و بیکاری حاکم بر جامعه افزایش مالیات جایی از اعراب ندارد.

گوسفندها هم دلار می‌خورند؟

قیمت گوشت قرمز طی هفته گذشته نه تنها افزایش داشته بلکه قیمت در هر نقطه از تهران متفاوت است و بهانه این است که با افزایش نرخ دلار، قیمت گوشت هم افزایش یافته است. به گزارش فارس، همه چیز به همه چیز در اقتصاد ایران گره خورد است. طی سالهای اخیر شکنندگی اقتصاد به جایی رسیده که به آسانی از هر تغییری متاثر می‌شود. کافی است تا یک انتخابات در آن سر دنیا اتفاق بیفتد، تا از قیمت ارز و ریال گرفته تا قیمت انواع کالاهای اساسی و مسکن دستخوش تغییر شود. صرف نظر از آن که از ابتدای امسال شاهد افزایش ناگهانی قیمت شکر و برنج بوده‌ایم. طی هفته گذشته تا کنون نیز افزایش قیمت کره و گوشت قرمز هم به حدی چشم‌گیر است که نمی توان پاسخ روشنی برای علت آن پیدا کرد. گرچه خوراک دام وارداتی است ولی دام صنعتی و گاو پرورشی صنعتی، نه گوسفندی که از علف صحرا می خورد و با خوراک دام دستی سیر می‌شود، گویی خوراک گوسفندان هم دلار شده است که با نوسان نرخ ارز، یکباره شاهد خیز قیمت گوشت قرمز در بازار هستیم.

باجه‌نشینان از وضعیت چک‌های برگشتی می‌گویند

کارمندان بانکی در رابطه با چک‌های بی‌اعتبار حرف‌هایی برای گفتن دارند. آنها می‌گویند که چند وقتی است بانک مرکزی با صدور بخشنامه‌ای ارایه خدمات به دارندگان چک‌های برگشتی را مجاز دانسته است؛ این در حالی است که مقرر شده بود با صدور گواهی عدم پرداخت، افراد صادرکننده چک بلامحل را در همان مرحله و بدون طی مراحل قضایی و صدور کیفرخواست، به مدت هفت سال از اخذ دسته چک، افتتاح حساب جاری و مواردی از این دست محروم کنند. یکی از کارمندان بانکی به خبرنگار مهر می‌گوید: بر اساس قانون صدور چک، بانکها مکلف شده بودند تمامی حساب‌های جاری اشخاصی را که بیش از یک بار چک بلامحل صادر کرده و تعقیب آنها به صدور کیفرخواست منتهی شده باشد را بسته و تا سه سال به نام آنها، حساب جاری دیگری باز نکنند؛ اما اکنون این طور نیست. یکی دیگر از کارمندان بانکی می‌گوید: تعداد چک‌های برگشتی اگرچه نسبت به گذشته اندکی اوضاع بهتری پیدا کرده و گاهی مشتریان با یک تماس بانک، حساب خود را به مبلغی که باید چک را پاس کنند، شارژ می‌کنند؛ اما به هرحال هنوز هم هستند کسانی که برای چندمین بار چک‌هایشان برگشت می‌خورد.

مشاور روحانی: شمار بیکاران افزایش یافت

مشاور اقتصادی رئیس جمهوری گفت: شمار بیکاران از دو و نیم میلیون نفر در سال ۹۳ به بیش از سه میلیون و سیصد هزار نفر در پایان نیمه نخست امسال افزایش یافته است. به نقل از خبرگزاری صداوسیما، مسعود نیلی در برنامه تیتر امشب شبکه خبر سیما با بیان اینکه در نیمه دوم دهه 80 درآمد ارزی کشور به 845 میلیارد دلار رسید، افزود: با این منابع می شد برای همه کسانی که به بازار کار وارد می شوند، شغل ایجاد کرد. نیلی افزود: از سال 75 تا سال 84 میانگین ایجاد شغل در کشور 638 هزار شغل در سال بود اما از سال 84 تا 93 عملاً شغلی در کشور ایجاد نشده و میانگین آن سالانه 76 هزار شغل بوده است. وی گفت: ریشه بیکاری کنونی به 35 سال پیش باز می گردد که جمعیت کشور در آن زمان 16 میلیون نفر از سال های 60 تا 65 افزایش یافت. نیلی همچنین گفت: نرخ بیکاری در میان جوانان عدد بزرگتری در مقایسه با آمار کلی بیکاری کشور و در میان جوانان تحصیلکرده این مسأله جدی تر است.

جنجال حمایت وزیرانه نعمت زاده از واردات

چند روز پیش خبر ویژه  "تخلف برند مشهور لوازم خانگی کره‌ای در ایران" منتشر شد که در آن گمرک این شرکت را متخلف شناخته و جریمه 3000 میلیارد تومانی برای آن در نظر گرفته بود. به‌ استناد گمرک، این برند کره‌ای با دور زدن قاعده دو ــ الف اقدام به واردات قطعات از گمرکات کرده است که با بررسی‌های به‌ عمل آمده در گمرک ایران و دایر شدن کارگروه حسابرسی پس از ترخیص تخلف شرکت شناسایی شده و می‌بایست برای جبران حقوق پایمال شده دولتی حدود سه‌هزار میلیارد تومان جریمه را پرداخت کند. پس از این اتفاق، محمدرضا نعمت‌زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت با ارسال نامه‌ای به گمرک ایران خواستار رفع مشکل به وجود آمده برای این شرکت کره‌ای شد. این اقدام در شرایطی بود که این در شرایطی است که صادرکنندگان انتظار دارند وزیر صنعت تمام قد در دفاع از آنها در بازارهای صادراتی که برخی رقبا با قیمت شکنی از چنگ ایران می ستانند، اقدام کند. این جنجال ها ادامه داشت تا اینکه روز سه شنبه، وزارت صنعت علت حمایت نعمت زاده از یک برند لوازم خانگی کره ای را افزایش سرمایه گذاری و اشتغال زایی عنوان کرد. توضیح وزارت صنعت در این قسمت قابل دسترسی است. 
اما در تازه ترین واکنش به این موضع نعمت زاده، هشدار احمد توکلی است. احمد توکلی در نامه ای به جهانگیری معاون اول رییس جمهور نسبت به مواضع فسادزای وزیر صنعت  هشدار داد.
 
در بخشی از نامه توکلی آمده است: مرجعی که می‌تواندجریمه صادرشده رالغو یاتعدیل نمایدکمیسیون‌های بدوی وتجدیدنظرحل اختلافات گمرکی ودرنهایت دیوان عدالت اداری است. بر اساس چنین ترتیباتی توصیه بالاترین مقام وزارت صنعت، معدن و تجارت مبنی بر لغوجریمه‌های یک شرکت غیردولتی و غیر ایرانی به رئیس گمرک چه جایگاه و وجاهتی دارد؟ به‌ راستی اگر قرار باشد شرکت‌های مرتبط با حوزه عمل هر وزارتخانه در خصوص جرائم خود به توصیه مستقیم وزیر متوسل شوند، اساساً از ترتیبات قانونی و حقوقی کشور چه چیز باقی خواهد ماند؟ آیا در قبال شکستن تمام رویه‌های قانونی، جای آن ندارد که رئیس گمرک ایران با پاسخ قاطعی، چشم طمع تمام توصیه‌کنندگان حال و آینده را کور نماید؟ به واقع میلیاردها دلار فروش محصولات فوق طی سال‌ها برای میلیون‌ها مصرف کننده ایرانی، چه ثمره‌ای در رشد تکنولوژی یا ایجاد سایت‌های تولید برندهای خارجی در داخل و افزایش صادرات ایران به کشورهای منطقه داشته است؟ در قبال اشتغال‌زایی انبوه برای کشور کره، چه میزان اشتغال برای کارگران و متخصصان ایرانی فراهم شده است؟ توصیه‌نامه خیانت بار فوق اگر از سوی وزیر صنعت کره تنظیم و ارسال می‌شد، کمتر جای تعجب داشت تا از سوی فردی که باید نگران تولیدات صنعتی داخلی و اشتغال صنعتی ایرانیان باشد.


تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۲۱
انتشار یافته: ۱۶
مملکت نیاز به افراد شایسته و کاردان دارد
واقعا دستت درد نکنه وزیر محترم
شاخص بهبود کیفیت در ایران ؟!!!!! بابا یک چیزی بگید با عقل جور در بیاد تمام جونا بیکارن خیلی ها که کار داشتند از دست دادن تولید وصنعت خوابیده حقوق کارکنان وکارمندان را چندین ماه پرداخت نکردند مردم بی پناه در سرمای استخوان سوز در قبرها وزیر پلها میخوابند از کدام بهبود شاخص کیفیت زندگی صحبت میکنید واقعا خجالت اور است !!!!
(شاخص کیفیت زندگی در ایران بهبود یافت) عزیز من اومدی سال 2016 تعداد کشور ها رو کم کردی بعد میگی رتبه ما بهتر شده و شدیم 49 از 61 کشور؟ در حالیکه سال 2015 رتبه 80 بوده الان چه جوری تونستی این دوتا رو باهم مقایسه کنی؟ اولین شرط مقایسه این دوتا اینه که جامعه آماری این دوتا یکی باشه نه اینکه اون موقع 100 تا کشور رو مقایسه کردی شدیم 80 حالا بیای 61 کشور رو مقایسه کنی بشیم 49 بعد بگی خب الان بهتر شدیم!!!! تازه باید کشور های جامعه آماریتم همونایی باشن که سال 2015بودن - خدایا امیدوارم مردم از آمار و حقه هایی که موقع آمار دادن مسئولین استفاده میکنن آگاه باشند و گول این امار ها رو نخورن
( گوسفندها هم دلار می‌خورند؟ ) دولتمردانی که ادعا دارن تورم رو کنترل کردن الان کجا هستن؟ مگه اونا با تدبیرهاشون قیمت ها رو کنترل نکردن پس این بالا رفتن دلار و بقیه اقلام برا چیه ؟ پس بهتره خودتون هم اعتراف کنین پایین اومدن تورم کار شما نبود که اگه بود الانم میتونستین کنترلش کنین نه اینکه هر وقت بازار و سرمایه دار بخواد قیمت ها رو ببره بالا و شما هم بگین دست ما نیست.پایین اومدن تورم به خاطر این بود که دیگه نقدینگی دست مردم نبود که خرج کنن و بار روانی افزایش تورم و هجوم مردم برای خرید کالا خوابیده بود و شما هیچ کاری نکردین جز از دست دادن وقت چهار ساله برای ساختن ایران
گوسفند دلار نمی خورد ، ولی هوای خالی هم نمی خورد. وقتی دلار گران می شود همه چیز مانند جو ، کاه، کارگر ، حمل و نقل و ..... که در ارتباط با گوسفند است گران می شود و برای همین گوسفند بدبخت هم ناچار است گران شود
پاسخ ها
حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۴ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۸
قیمت دام در زمستان بخاطر هزینه نگهداری، کاهش پیدا میکنه و در تابستان به علت کم هزینه بودن نگهداری، قیمت دام زنده افزایش پیدا میکنه. حال سوال اینجاست که چطوری در مرز ارمنستان قیمت گوشت وارداتی کیلویی 12000 تومن برای وارد کننده تموم میشه و همون گوشت کیلویی 45000 تومن به دست مصرف کننده میرسه؟ جوابی نداره جز مافیا و دلال بازی و متاسفانه این امر در اکثر مایحتاج اولیه مردم تو کشور ما وجود داره
من خودم کره کيلويي را ماه پيش از قرار کيلويي 17500 تومن خريدم اين ماه شده 30000 تومن حالا شما پيدا کن قضيه چيه
"توصیه‌نامه خیانت بار فوق اگر از سوی وزیر صنعت کره تنظیم و ارسال می‌شد، کمتر جای تعجب داشت تا از سوی فردی که باید نگران تولیدات صنعتی داخلی و اشتغال صنعتی ایرانیان باشد." بهترین سخن
واقعا من نمی دونم این خودروهای بنجل رو دیگه چقدر میخوان گرون کنن. پدر مردم رو درآوردند بازار غیررقابتی و انحصاری بوجود آوردند و به زور به مردم خودروهای بی کیفیتشان رو قالب میکنند. بخدا این نهایت ظلمه. (لطفا پخش کنید)
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۲۳ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۹
ما جزو معدود کشورهایی هستیم که توان تولید خودرو رو داریم.و اینکه خودروسازیمون در مقایسه با سایر خودروسازان دنیا جوونه نهایتا 30 35 سال.
و اینکه الحمد الله تعداد قابل توجهی خوانواده از این صنعت نون حلال میخورن.
و اینکه افتخار کنیم به اینکه این صنعت رو داریم و اگر هم انتقادی داریم با لحنی نگیم که به تولید ملی و کالای ایرانیمون لطمه ای وارد بشه
حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۱ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۹
کدوم تولید ملی دوست عزیز؟ مونتاژ ماشینهای از رده خارج کشورهای دیگه شد تولید ملی؟
وقتی خود سیما ایران دربرنامه دستپخت محصولات شرکت سامسونگرا تبلیغ میکند چه انتظاری داریم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۵ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۹
اشتباه نمیکنید؟؟ الان که فقط شده تبلیغات ظرف و ظروف آشپزخونه توی این برنامه ها...!!!
با وجود افزايش نرخ دلار چطوري تورم پايين اومده؟؟!!!!
... فقط دنبال کمک کردن به مافیای خودرو است.و هر روز دستورالعمل جدیدی در جهت سخت تر شدن واردات خودرو ارائه میکنه. کاری به لوازم خانگی و چیزهای دیگه نداره
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل