بازدید 3483

تاکید بر حضور جدی‌تر ژاپن در بازارهای ایران

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در دومین روز سفر خود به توکیو به وزارت اقتصاد، تجارت و صنعت (متی) ژاپن رفت و با «هیروشیگه سکو» وزیر این وزارتخانه دیدار و رایزنی کرد.
کد خبر: ۶۴۶۷۸۷
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۵ - ۰۶:۴۸ 08 December 2016
وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در دومین روز سفر خود به توکیو به وزارت اقتصاد، تجارت و صنعت (متی) ژاپن رفت و با «هیروشیگه سکو» وزیر این وزارتخانه دیدار و رایزنی کرد.

به گزارش ایسنا از توکیو، محمدجواد ظریف در ابتدای این دیدار با ابراز خرسندی از فرصت ایجادشده برای انجام این ملاقات، اظهار کرد: همان‌طور که گفتید، ایران و ژاپن کمتر از 100 سال است که رابطه رسمی دارند ولی رابطه مردمی و بازرگانی بین دو ملت به بیش از 1000 سال پیش برمی‌گردد.
 
این دیپلمات ارشد کشورمان در عرصه بین‌المللی با بیان اینکه این روابط می‌تواند پایه‌گذار همکاری‌های گسترده‌تر در زمینه‌های مختلف بین ایران و ژاپن باشد، خطاب به وزیر ژاپنی تصریح کرد: همان‌طور که می‌دانید من همراه با یک هیات اقتصادی و علمی از بخش‌های خصوصی و دولتی در ژاپن حضور دارم.
ظریف با تاکید بر اینکه زمینه‌های بسیار خوبی برای ایجاد همکاری بین دو کشور وجود دارد و باید با مشورت این زمینه‌ها را بالفعل کنیم، ادامه داد: ژاپن می‌تواند بیشتر از وضعیت کنونی در بازارهای ایران حضور داشته باشد.

در ابتدای این دیدار نیز، وزیر اقتصاد، تجارت و صنعت (متی) ژاپن با اشاره به توانمندی‌ها و پتانسیل‌های ایران، خاطرنشان کرد: ایران کشور بزرگی است و ژاپن انتظار دارد ایران در منطقه نقش تثبیت‌کننده‌تری داشته باشد و ژاپن از این موضوع حمایت می‌کند و همان‌طور که اشاره شد ما انتظار داریم این روند ادامه پیدا کند.

در این دیدار، از تیم اقتصادی همراه وزیر امور خارجه کشورمان، آقایان شافعی رئیس اتاق بازرگانی و مهدی کرباسیان معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت ایران نیز حضور داشتند.
 
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی