بازدید 3985

کسری تراز عملیاتی به76هزار و789میلیاردتومان رسید

کسری تراز عملیاتی لایحه بودجه سال 96 که مابه‌التفاوت درآمد‌ها و هزینه‌ها است به رقم 76 هزار و 789 میلیارد تومان رسیده است.
کد خبر: ۶۴۵۸۶۸
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۵ - ۲۳:۴۹ 04 December 2016
کسری تراز عملیاتی لایحه بودجه سال 96 که مابه‌التفاوت درآمد‌ها و هزینه‌ها است به رقم 76 هزار و 789 میلیارد تومان رسیده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، در لایحه بودجه 96 کل درآمدهای دولت (به استثنای درآمدهای حاصل از نفت و فرآروده‌های نفتی و درآمدهای اختصاصی دستگاه‌ها) به میزان 159 هزار و 958 میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.

همچنین هزینه‌ها به استثنای هزینه‌های عمرانی و تملک دارایی‌های مالی به میزان 236 هزار و 374 میلیارد تومان درج شده است.

بنابراین کسری تراز عملیاتی لایحه بودجه سال 96 که مابه‌التفاوت درآمد‌ها و هزینه‌ها است به رقم 76 هزار و 789 میلیارد تومان رسیده است که این کسری از محل درآمدهای نفتی تامین می‌شود.

بر این اساس وقتی تراز عملیاتی منفی می شود که درآمدهای دولت نتواند هزینه های جاری آن را به طور کامل پاسخ دهد و  باید برای تامین کسری آن به سراغ درآمدهای ناشی از فروش نفت برود.

این در حالی است که مقایسه ارقام درآمدی و هزینه‌ای دولت در لایحه بودجه سال آینده نشان از تراز منفی نزدیک به 77 هزار میلیارد تومانی عملیاتی دارد که این رقم نسبت به  تراز منفی 56 هزار میلیاردی قانون بودجه امسال تا 20 هزار میلیارد تومان رشد داشته و منفی تر شده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # انتخابات # روز دختر # نمایشگاه کتاب
وب گردی