بازدید 29070

گنج فاروق راست است؟

کد خبر: ۶۴۵۶۴۷
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۶ 04 December 2016
هنوز تب شایعه کشف گنج بزرگ در آذربایجان سرد نشده که این روزها خبر پیدا شدن گنج در فاروق در فضای مجازی سر و صدای زیادی بپا کرده است.

به گزارش روزنامه توریسم، متن شايعه اين است: «آقایون نیستید ببینید فاروق (استان فارس شهرستان مرودشت شهر فاروق) چه خبره بزرگترین گنج ایران دیروز اینجا پیدا شد انگار یه تخت جمشید دیگه هست ولی با این تفاوت که زیر زمین ساختنش ... اینجا الان حکومت نظامیه و اصلا نمیذارن کسی نزدیک بشه که کسی بخواد عکس یا فیلمی بگیره ...از تهرون و بقیه شهرها شاید نزدیک به صد تا ماشین اطلاعات با نیروهای ویژه اومدن اینجا ... نمونه این شهر مخفی شده هیچ جای دنیا نیست ...معبدی به اندازه یه زمین فوتبال زیر زمین کاملا بکر و دست نخورده با مجسمه هایی به طول ۳ الی ۵ متر عمدتا از طلا که تعجب همگان رو برانگیخته خوبیش اینه که تا الان هیچ تخریبی در اون صورت نگرفته و همه چی سر جای خودشه ...همه جای دنیا آثار باستانی که زیر زمین مخفی باشن به مرور بر اتر فرسایش از بین میرن و اندک شواهدی فقط ازشون معلومه ولی اینجا در کمال ناباوری همه اشیاء سالم مونده البته مکان هم کاملا سرپوشیده هست و حتی حوض آبی که داخلش هست هنوز پر از آبه و این خیلی بینظیره نسبت به گفته های کارشناسان اینجا قدمت این مکان سترگ به ۷ هزار سال پیش برمیگرده که در نوع خودش کاملا استثنایی هست مختصات و مشخصات داخل رو از دوست برادرم که خودش به عنوان کارشناس بومی منطقه وارد دهلیز و معبد زیر زمین شده متوجه شدم ... حتما سعی میکنم به هر طریقی که شده عکسی از این مکان به دست بیارم و واست بفرستم تا ببینی که چه عظمتی به مدت ۷۰۰۰ سال اینجا مدفون بوده و دست نخورده تا الان باقی مونده ... حتما خبررسانی کنید تا همه مردم ایران مطلع بشن بلکه‌ کاری صورت بپذیره که این هویت باارزش ملی ما چند ماه بعد سر از موزه های لندن و المان و فرانسه و روسیه سر در نیاره و تو خود ایران نزد خودمون باقی بمونه ... »

ادعای کشف آثار تاریخی در فاروق فارس كذب است


مسئول اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان مرودشت در اين باره مي گويد: ادعای طرح شده در فضای مجازی درباره کشف جدید آثار تاریخی در شهر فاروق این شهرستان صحت ندارد.

سعید صفرزاده افزود: این ادعا که در شبکه های مجازی به عنوان کشف آثار تاریخی در زیرزمین در منطقه فاروق مطرح شده است نادرست است.

دو كلام حرف حساب


۱- کشف چنین گنجینه ای صحت ندارد و هیچ گزارشی در این خصوص از منابع رسمی یا حتی غیر رسمی در دست نیست!

۲- تصاویر منتشر شده در این رابطه، مربوط به یک شایعه دیگر و کشف گنجینه ای در مصر است!

۳- تصویر پلکان سنگی نیز متعلق به معبد باستانی "DOLICHES" در نزدیکی شهر "غازی آنتپ" در ترکیه است!

۴- نویسنده مشخص نکرده اطلاعات دقیق و جزئیاتی که نیاز به بررسی و آزمایشات طولانی مدت دارند، چگونه توسط دوست برادرش که یک کارشناس محلی بوده،کشف شده است!

۵- درخواست انتشار مطلب به منظور حفاظت از این گنجینه، طبق معمول یک عملیات روانی برای مخاطبان است تا این شایعه با القای حس بی اعتمادی به دستگاه های نام برده شده، انتشار گسترده تری بیابد!
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۲۲
انتشار یافته: ۴۱
یه فیلم در اومده.
پول ایرانی و تصاویر مجسمه های طلایی هخامنشی هست.

ببینیم این دفه چند تریلر طلا میفرستن به کشورای دیگه
هر کسی یک جور دیوانه است .
اقافیلمش هست کنارش پانصدی و هزاری گذاشتن
امارت درست نیست
ما که هر چی سرچ کردیم چیزی به اسم DOLICHES پیدا نشد.
توی غازی انتپ هم عکس همچین پلکانی پیدا نکردم.
ضمناً جدیداً توی یوتیوب هم یک فیلم طولانی به اسم گنج فاروق گذاشتن، از پول ایرانی هم فیلم گرفتن که معلوم بشه فیلم مال ترکیه و مصر و اینها نیست.
حالا کاری به این شایعات نداریم ولی برام چای سواله چرا هر کجا که تو ایران آثار باستانی پیدا می کنند فقط کاسه و کوزه سفالی پیدا می کنن و اصلا از فلز و طلا و ابزار فلزی خبری نیست! (تازه کشوری بودیم که چون همیشه در حال تاخت و تاز و اشغال بودیم ملت هر چی داشتن رو دفن می کردن)
تابناک جون یه گنج ملی رو میخوان هاپولی کنن
خواهشا برای شفافیت بیشتر و اعتماد مردم بهتر هست که گزارش نصویری در این موارد تهیه بشه و منطقه کاملا نشان داده شود .

بزرگترین مشکلات کشور ما از عدم پاسخگویی مسئولین و تلاش نکردن در جهت شفاف سازی به وجود امده و قطعا پاسخگو نبودن باعث عدم اعتماد مردم نسبت به مسئولان میشود .
راست است فیلم واقعی هم منتشر شده . چرا میراث فرهنگی تکذیب می کنه ؟
احتمالا داستان هاپولي هاپولي در كار است .
گنج قباد که راست بود
اين فيلمي كه ما ديديم مجسمه هاي هخامنشي بود نه مصري ، و كتيبه ها نيز به زبان ميخي نوشته شده بود لطفا به مردم دروغ نگوييد .
تا نباشد چیزکی ، مردم نگویند چیزها ...
یه فیلم ازش اومده که طرف برا اثبات ادعاش از دو اسکناس 2000 و 500 تومانی در فیلمش استفاده کرده.
مجسمه های هخامنشی در مصر؟؟؟!!!!!!!
سلام اون فیلم که استناد شده مربوط به مقبره مصریه ولی فیلم ایرانیش هم اومده بیرون اگه خواستید فیلمش رو براتون بفرستم
سلام اون فیلم که استناد شده مربوط به مقبره مصریه ولی فیلم ایرانیش هم اومده بیرون اگه خواستید فیلمش رو براتون بفرستم
متاسفانه این شایعات بیشتر از سوی فروشندگان تجهیزات فلز یاب و گنج یاب و.. منتشر میشود . اینها یک تجهیزات چینی ساده که مصرف اصلی آن در لوله کشی ساختمانها و پیدا کردن مسیرهای تاسیسات هست را این روزه 30 تا 40 میلیون تومان میفروشند (قیمت اصلی حتی با احتساب گمرک حدود 1/5 میلیون تومان است) و با انتشار این شایعات سعی در تحریک طمع افراد ساده لوح برای قالب کردن این دستگاههای بنجل است.
الان واقعا بی اعتمادی کی به کی؟
اي بابا 18تن طلاي بار كانتينر هم كه تركي ضبط كرد گفتن شايعه است
این فیلم جدیده اسکناس های ایرانی دلالت بر ایران بودنش هست
اتفاقا این شایعات برای گردشگری مفیده. من خودم هوس کردم برم ببینم فاروق کجاست و قطعا اگر برم برای صنعت گردشگری اون منطقه مفیده . معمولا دولتها توی افسانه های محلی دخالت نمیکنن. نه رد میکنن و نه تایید
چند سال پیش در قبرستان باغزندان شاهرود گنج در آوردن،عده ای با هلیکوپتر اومدن و سربازای ارتش دور مزار رو محاصره کردن و اجازه ندادن مردم به مزار برن.این جریان کاملا واقعیه اینکه چه کسانی در هلیکوپتر بودن و گنجی که درآمد بدست کی رسید معلوم نیست؟آثار به جای مانده از کندن کوه فردای همون روز کاملا مشهود بود
هدف اصلی این حرکت کاملا برنامه ریزی شده معرفی و بر سر زبان اداختن نام فاروق مرودشت بوده تا در ادامه ادعای شهرستان شدن و درخواست مستفل شدن این روستا از شهرستان مرودشت مطرح گردد.
اصل ماجرا همین است و لاغیر
نمی دونم چرا یاد داستان ماه افتادم. امان از ناآگاهی ، کسی اینهمه فرار گنجهای رو از ایران نمی بینه بعد همه نشستن چسبیدن به غارت گنج نبودنی فاروق ، گنج اون مغزهایی که هر سال داریم فراری می دیم
وقتی خبری تکذیب میشه ، حتم داشته باشین حقیقت داشته

یادش بخیر گل آقا بیست سی سال قبل
کی راست گفتین که این دومین بار باشه همیشه چیزی که بوده رو تکذیب میکنید
گذشته از تمام شایعات این روزها در مورد معبد زیر زمینی فاروق که صحت و سقم در دست بررسی است فاروق یک منطقه هدف گردشگری و دارای یک اثر تاریخی است که قدمت آن به 7000 سال پیش باز می گردد. این اثر در سال 1384 به ثبت ملی رسیده است
یه گنجی هم در کوههای فریدونشهر پیدا کردن که بیست روزه نیروی انتظامی کوه را قرق کرده به هیچکی اجازه نزدیک شدن نمیدن
من کاری به این کلیپ ها ندارم اما دو سال پیش به چشم خودم دیدم که نزدیک به دو تن اجناس طلا در بزرگراه که دارند از شیراز به اصفهان میسازن کشف شد که ماشین های راهسازی وقتی کار می کردند پیدا شد و بعد نیرو های انتظامی اومده اند و بعد بردند و هیچ وقت خبری از کشف این مقدار جنس هیچ جا پخش نشد.
بنظرم راست هست.آخه فیلم بعد از این خبر منتشر شده که تکذیب خبر رو میبره زیر سوال(اگه خواستید میتونم فیلمش برات بفرستم تابناک)
شاید واقعا راست باشه و مسئولان بخوان فعلا تا روشن شدن همه وقایع از مردم پنهان کنند تا مردم هجوم نبرند اونجا
این کلیپی که از پول ایرانی (1پونصدی و1 دوهزاری)هم فیلم گرفته هم دروغه؟!
طرف فیلمبردار اسکناس های 500 و2000 تومانی را داخل معبد کشف شده گذاشته و فیلمبرداری کرده تا ثابت کنه فیلم مال ایران است
مجسمه ها هم شکل هخامنشیان هستند نه مصری
چرا فیلم رانمیزارید تا مردم قضاوت کنند
طبق معمول حرف راست را تو سایت نمیزارید و سانسور میکنید
اون اسکناس 2000 و 500 تومانی که گذاشته رو مجسمه بعد فیلم گرفته هم مصریه؟؟؟؟
اگه دروغه پس اون اسکناس های ایرانی تو فیلم چکار میکنه؟؟!!!
کارشناسان اون مجسمه های توی فیلم رو نمیتونن شناسایی کنن؟ یا اون متن میخی رو که دوربین مدت زیادی روش زوم میکنه؟
خوب یه توضیحی بدن دیگه. نمیشه که فقط تکذیب کرد.
آخه دم خروس بيرونه... جام ريتون كه نماد سرزمين پارسه، اونو چرا به تمدن مصر نسبت ميديد؟ خجالت بكشين...
انشاالله که شما راست میگید اون هزار توماتی و پانصد تومنی توی فیلم هم مال مصر هستش؟
تابناک جان صحت دارد خودتو خسته نکن خبر دروغ پخش نکن باید در همه این سایتهای خبری که به کذب بودن این مسله اشاره دارند گل گرفت اگر براتون مقدوره پاشید بیایید فاروق ببینید چه خبره بزرگترین وعظیم ترین میراث فرهنگی دنیا در کل عالم زیر دشت مرودشت کشف شده که یک عده اطلاع داشتند ونمیخواهند این میراث عظیم حفظ بشه شما رسالت خودتون حفظ کنید اولین باشید که خبر این میراث عظیم را مخابره کنید
فسیل دایناسوری که از حیاط محیط زیست مراغه دزدیده شد کجاست
اول باید بگن شایعه هست که افکارعمومی رها کنه و بعد غارتگران واردبشوند
بابا داداش ما تو نیروی انتظامی رفته بود سر گنج پیدا شده تو خوی میگفت به حدی طلا و گنج بود که میشه یه قاره رو خرید یعنی اندازه یه روستا زیر زمین پر مجسمه های صد کیلویی طلای خالص بود بجای خاک فقط طلا بود و طلا
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی