بازدید 5745

لزوم مقابله ایران با خیانت ایران به برجام / پرهیز از مجادله سیاسی داخلی

نماینده مردم لنجان در مجلس با بیان این که نقض تقاهم برجام توسط آمریکا نباید منجر به تصفیه حساب سیاسی در کشور شود گفت: ازسرگیری غنی سازی با دستورالعمل اجرایی زمان بندی شده توسط سازمان انرژی اتمی و اعلام برنامه به آژانس اقدامی است که باید سریعا در دستور کار قرار گیرد.
کد خبر: ۶۴۵۴۵۴
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۹ 03 December 2016
محسن کوهکن ریزی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت گفت: ادعای فعالیت های مشکوک هسته ای ایران همانند یک ملعبه در دست آمریکا منجر به تحریم های خصمانه در جهت ضربه زدن به منافع ملت ایران شده بود اما این استراتژی همواره در دستور کار واشنگتن قرار داشته است.

نماینده مردم لنجان در مجلس شورای اسلامی گفت: جمهوری اسلامی که براساس رویکرد عقلانی همواره خواهان تعامل و مذاکره بود در مذاکراتی فرسایشی همانند یک ماراتن سخت با طرف های غربی چانه زنی کرد.

وی در ادامه افزود: عملیات روانی رسانه های غربی با تکیه بر بیانیه های دوپهلوی آژانس انرژی اتمی این تصویر غلط را ایجاد کرده بودند که تهران به دنبال بمب اتمی است درحالی که ما براساس فتوای صریح مقام معظم رهبری هرگز به دنبال تسلیحات کشتار جمعی نبوده ایم.

کوهکن ریزی گفت: ایران به دنبال دست یابی به انرژی صلح آمیز هسته ای بوده است و براساس قوانین بین المللی هیچ کس نمی تواند هیچ کشوری را از دست رسی به فن آوری انرژی صلح آمیز هسته ای منع کند.

وی با پیش کشیدن تفاهم برجام گفت: در جریان مذاکرات فشرده ایران با اعضای 1+5 ، مقرر شد که تحریم های ظالمانه ایران لغو شود اما طرف مقابل از همان ابتدا دست به کارشکنی در اجرای تعهدات خود زد.

این نماینده مجلس دهم در تشریح اقدامات طرف غربی در لغو تحریم های خصمانه تشریح کرد: ابتدا گفته شد که قسمتی از تحریم ها لغو می شود ، در ادامه گفتند که تنها و تنها تحریم های اتمی لغو می شود و در نهایت لغو تحریم ها منوط به اجرای تعهدات ایران شد که تهران برای اثبات حسن نیت تهران اجرای تعهدات خود را آغاز کرد.

وی با انتقاد شدیدالحن از رویکرد طرف غربی در اجرای تفاهم برجام گفت: وضع تحریم های جدید با ادعای فعالیت های موشکی ، حقوق بشر یا ادعای مضحک حمایت از تروریسم همگی بازی با کلمات در جهت ضربه زدن به منافع ملت ایران است.

کوهکن ریزی تاکید کرد: تمدید تحریم های ده ساله آمریکا موسوم به ISA خیانت صریح ایالات متحده به تفاهم برجام است.

وی ضمن تاکید بر لزوم توجه بیشتر به هشدارهای مقام معظم رهبری گفت: اقدام اخیر آمریکا لگد آخر به برجام است تا این تفاهم وجاهت خود را از دست بدهد و کسانی که به قول آمریکایی ها اعتماد کرده بودند نتیجه اقدام خود را لمس کنند.

لزوم هوشمندی دستگاه دیپلماسی

نماینده مردم لنجان با مخاطب قراردادن وزارت امورخارجه کشورمان خاطرنشان کرد: دستگاه دیپلماسی باید موضوع نقض برجام را در محافل بین المللی مورد پیگرد قرار دهد.

وی در ادامه افزود: غربی ها در برهه ای زمانی باتوجه به غفلت دستگاه دیپلماسی توانستند با یک عملیات روانی سنگین موجی علیه ایران به راه بیاندازند .

کوهکن ریزی با تاکید بر هوشمندی دستگاه دیپلماسی گفت: ایران در بحث نقض برجام به دلیل پایبندی تهران و خیانت واشنگتن در موضع اقتدار است اما این مساله نباید به حال خود رها شود.

وی تشریح کرد: آمریکا درحال زور گویی حتی به شرکای اروپایی خود است و ما باید این مساله را به همه طرف های مذاکرات 1+5 باید گوشزد کنیم.

تدوین پاسخ ایران به اقدام آمریکا

نماینده مردم لنجان با بیان این که حکومت جمهوری اسلامی در حال تدوین یک پاسخ مناسب برای اقدام آمریکا است ، گفت: تفاهم برجام یک قرارداد چندجانبه است که اگر طرف مقابل آن را نقض کند دیگر دلیلی برای پایبندی ما وجود ندارد.

دستگاه دیپلماسی که از اقدامات آمریکا در نقض برجام تفسیر به کارشکنی در اجرای برجام می کرد امروز رسما اعلام کرده است که آمریکا برجام را نقض کرده و دیگر لزومی بر پایبندی ایران به این تفاهم وجود ندارد.

نماینده مردم لنجان با بیان این که حکومت جمهوری اسلامی در حال تدوین یک پاسخ مناسب برای اقدام آمریکا است ، گفت: دولت و مجلس شورای اسلامی ملزم هستند با تدوین یک برنامه منسجم به خیانت آمریکایی ها واکنش نشان دهند.

وی تصریح کرد: دولت ملزم به ورود در مساله نقض برجام است و مجلس اقدامات متناسبی را برای مقابله با اقدام آمریکا تدوین خواهد کرد.

کوهکن ریزی گفت: ازسرگیری غنی سازی با دستورالعمل اجرایی زمان بندی شده توسط سازمان انرژی اتمی و اعلام برنامه به آژانس اقدامی است که باید سریعا در دستور کار قرار گیرد.

وی تاکید کرد: ایران تا امروز به هر قیمتی که شده به تفاهم برجام وفادار مانده است اما این اقدام در وضعیتی که طرف مقابل خیانت کرده دیگر بی معنی است و ما به صدور یک بیانیه یا موضع گیری سیاسی اکتفا نخواهیم کرد.

لزوم انصاف در نقد برجام

این نماینده مجلس دهم با انتقاد از تصفیه حساب سیاسی در حاشیه تفاهم برجام گفت: پس از نقض برجام توسط آمریکا در فضای مجازی حملاتی علیه دولت و دستگاه دیپلماسی آغاز شده است که صحیح نیست.

وی در ادامه گفت: امروز باید مراقب باشیم که فرزندان انقلاب را نشانه نگیریم و نوک انتقادات ما باید بیش از همه متوجه عهدشکنی آمریکا باشد.

کوهکن ریزی همچنین گفت: انصاف حکم می کند که دولت درباره برجام پاسخگوی افکار عمومی و منتقدان باشد و از آنهایی که به اتهام دلواپسی انتقاداتی مطرح شده بود ، عذرخواهی کند.

وی تصریح کرد: دلواپسی ها درباره تفاهم برجام صحیح بوده است و دولت باید اذعان کند که درباره قول آمریکایی ها دچار نوعی خوش خیالی شده بود.

نماینده مردم لنجان در مجلس با مخاطب قرار دادن رسانه ها گفت: برخورد با مساله نقض برجام در داخل نیازمند انصاف است زیرا در عرصه داخلی نیازمند انسجام انقلابی برعلیه آمریکا هستیم و در صحنه جهانی نیز باید افکار عمومی با واقعیت خیانت آمریکا به برجام آشنا شوند.

وی در انتها گفت: هزینه فایده تفاهم برجام با پرسشگری منصفانه در جهت حفظ تقویت انسجام انقلابی ایران اقدامی است که برای حرکت دولت در ریل جمهوری اسلامی باید توسط همه مورد توجه قرار گیرد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # انتخابات # روز دختر # نمایشگاه کتاب
وب گردی