بازدید 7197

دستگیری عامل گروگان‌گیری در اتوبوس

کد خبر: ۶۴۰۸۴۶
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۷ 15 November 2016
عامل گروگان‌گیری عصر جمعه در شهر ملاثانی که هفت نفر را گروگان گرفته بود، صبح روز گذشته به دست مأموران انتظامی استان خوزستان، در اهواز دستگیر شد. 
 
به گزارش شرق، معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان خوزستان دراین‌باره گفت: براساس کار اطلاعاتی و رصد فرد گروگان‌گیر از جمعه‌شب تاکنون، مأموران موفق شدند وی را در مکانی در اهواز که در آن مخفی شده بود، دستگیر کنند.
 
سرهنگ علی قاسم‌پور گفت: فرد گروگان‌گیر که جوانی حدود ٢٤ساله است، به مواد مخدر اعتیاد دارد و هنگام گروگان‌گیری، احتمالا از ماده روانگردان استفاده کرده بوده است.
 
وی اظهار کرد: گروگان‌گیر هنگام گروگان‌گیری خواسته مشخصی نداشت و در پنج ساعت گروگان‌گیری، فقط به ایجاد رعب و وحشت بین افراد گروگان و مردم شهر ملاثانی مبادرت کرد.
 
وی گفت: گروگان‌گیر قبل از رسیدن مأموران، دو نفر از گروگان‌ها را زخمی کرد، اما زخم‌ها سطحی بود و مجروحان پس از آزادی، درمان شدند.
 
قاسم‌پور اضافه کرد: با توجه به طولانی‌شدن مدت گروگان‌گیری، مسدودشدن جاده اصلی اهواز- شوشتر و ایجاد ترافیک طولانی و تجمع مردم در اطراف محل گروگان‌گیری، فرماندهی انتظامی استان خوزستان برای حفظ جان گروگان‌ها و مردمی که در منطقه حضور داشتند، اجازه درگیری نداد و موافقت کرد، وی از منطقه خارج شود.
 
وی گفت: بنابراین یک دستگاه خودرو پژو و دو نفر در اختیار گروگانگیر قرار داده شد تا از منطقه فرار کند؛ اما او در رصد اطلاعاتی قرار داشت. معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان خوزستان اعلام کرد: فرد دستگیر‌شده، برای تحقیقات بیشتر در اختیار کارشناسان قضائی و انتظامی قرار گرفت.
 
بنا به این گزارش، گروگانگیر ساعت ١٨:٣٠ جمعه گذشته با متوقف‌کردن یک دستگاه اتوبوس در شهر ملاثانی، راننده اتوبوس و هفت مسافر آن را شامل سه زن، سه مرد و یک دختر‌بچه، را گروگان گرفت. او چندین بار اقدام به تیر‌اندازی هوایی با سلاحی جنگی که در اختیارش بود، کرد که موجب ترس و وحشت اهالی ملاثانی و افراد حاضر در محل شد.
 
این گروگان‌گیری مقابل ساختمان دادگستری ملاثانی رخ داد و بلافاصله مأموران انتظامی شهرستان «باوی»، اطراف اتوبوس را محاصره و رایزنی را با وی برای پایان‌دادن به گروگان‌گیری آغاز کردند و سرانجام گروگان‌ها آزاد شدند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# انتخابات ریاست جمهوری # انتخابات # رفح # حج