بازدید 5822

اسرائیل نماینده خود را از یونسکو فراخواند

نخست وزیر رژیم صهیونیستی از فراخواندن نماینده این رژیم از سازمان یونسکو در اعتراض به قطعنامه اخیر این سازمان علیه اسرائیل خبر داد
کد خبر: ۶۳۵۷۳۵
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۱ 27 October 2016
نخست وزیر رژیم صهیونیستی از فراخواندن نماینده این رژیم از سازمان یونسکو در اعتراض به قطعنامه اخیر این سازمان علیه اسرائیل خبر داد.

به گزارش ایسنا، بنامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی اعلام کرد که این رژیم نماینده خود را از سازمان یونسکو بعد از صدور قطعنامه از سوی این سازمان در خصوص اینکه مسجد الاقصی یک میراث اسلامی است فراخواند.

وی در بیانیه ای عنوان داشت: تصمیم گرفتم که نماینده خود را از سازمان یونسکو برای اجرای رایزنی و مشاوره فرا بخوانم تا اقدامات بعدی را در این خصوص اتخاذ کنیم.

نتانیاهو همچنین با پوچ خواندن تصمیم اخیر یونیسکو درباره بیت المقدس از این نهاد انتقاد و عنوان کرد: چیزی که ما باید متوجه شویم و زمان می‌برد این است که این مساله پوچ است و نه تنها به حقایق تاریخی آسیب می‌زند بلکه حقیقت فعلی را نیز تحت الشعاع قرار داده و به رویکرد شخص من در قبال سازمان ملل خدشه وارد می‌کند.

علاوه بر نتانیاهو نفتالی بنت، وزیر آموزش رژیم صهیونیستی نیز به این قطعنامه واکنش نشان داد و تاکید کرد اسرائیل با سازمانی که ارتباط مردم یهود با اورشلیم را رد می‌کند همکاری نخواهد کرد.

اسرائیل روابط خود با یونسکو را بر سر قطعنامه‌ای مشابه به حالت تعلق درآورد.

در همین حال کریستال نیکزهاینز، نماینده آمریکا در یونسکو در رابطه با این قطعنامه واکنش نشان داد و آن را یکطرفه و تهدیدآمیز توصیف کرد.

وی با انتشار بیانیه‌ای در این باره گفت: این تصمیمات و قطعنامه‌های سیاسی و یکجانبه به اعتبار یونسکو خدشه وارد می‌کند.

این در حالی است که صائب عریقات، نماینده فلسطین رای اخیر یونسکو را با هدف تاکید بر اهمیت بیت‌المقدس برای مسیحیان، یهودیان و مسلمانان دانست.

علاوه بر این مقامات، مکرم القیسی، نماینده اردن در یونسکو نیز به این امر واکنش نشان داد و خاطرنشان کرد که یونسکو در تلاش است تا با مساله بیت‌المقدس از منظر تکنیکی مقابله کند. در حالی که بسیاری از افراد شاید به سیاسی شدن این مساله دامن بزنند.

وی در این باره توضیح داد: بیت‌المقدس محلی است که در لیست میراث جهانی قرار دارد و جایی است که یونسکو به عنوان بانی بین‌المللی آن درباره آن به گفت‌وگو بپردازد چرا که دولت اسرائیل پس از اشغال این منطقه بسیاری از ابعاد و جنبه‌های این منطقه را تغییر داده است.

قطعنامه اخیر و نهایی یونسکو درباره مسجد الاقصی که دیگر قابل نقض و اعتراض نیست، در کمیته میراث جهانی این سازمان متشکل از 21 کشور با رای موافق 10 کشور و 2 رای مخالف و 8 رای ممتنع به تصویب رسید. همچنین نماینده یک کشور در جلسه رای گیری حضور نداشت.

در این قطعنامه از نام اسلامی مسجد الاقصی و حرم شریف استفاده شده است و از رژیم صهیونیستی خواسته است به اقدامات و تجاوزات خود و شهرک نشینان علیه این مکان مقدس پایان دهد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # انتخابات # روز دختر # نمایشگاه کتاب
وب گردی