بازدید 4893
۷

چین مشتاق افزایش همکاری با تهران از طریق راهروی اقتصادی چین-پاکستان است

سان ویدونگ سفیر چین در پاکستان گفته است که پکن مشتاق افزایش همکاری با تهران از طریق راهروی اقتصادی چین-پاکستان (CPEC) است. (CPEC) پروژۀ بزرگی میان پکن و پاکستان است که در آن چین 46 میلیارد دلار در پاکستان سرمایه گذاری می‌کند.
کد خبر: ۶۳۳۲۲۵
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۵ - ۰۰:۵۸ 19 October 2016
به گزارش «تابناک اقتصادی» به نقل از خبرگزاری ’وب ایندیا123‘، سان ویدونگ سفیر چین در پاکستان گفته است که پکن مشتاق افزایش همکاری با تهران از طریق راهروی اقتصادی چین-پاکستان (CPEC) است.

همچنین روز دوشنبه، ایرنا از ویدونگ نقل کرد که اگر ایران به پروژۀ 46 میلیارد دلاری (CPEC) بپیوندد، همکاری برد-بردی برای تهران و پکن خواهد بود.

چنان که ویدونگ گفته است، پکن رابطۀ بسیار خوبی با تهران دارد و "ما فکر می‌کنیم که ایران همچنین می‌تواند به عنوان کشوری مهم در میان کنترل کنندگان این طرح باشد، پس ما مشتاق افزایش همکاری با ایران هستیم."

در دیداری میان رئیس جمهور ایران، حسن روحانی، و نخست وزیر پاکستان، نواز شریف در حاشیۀ نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد در ماه سپتامبر، ایران اشتیاق خود را برای پیوستن به این پروژه نشان داد.

(CPEC) پروژۀ بزرگی میان پکن و پاکستان است که در آن چین 46 میلیارد دلار در پاکستان سرمایه گذاری می‌کند.

این راهروی اقتصادی 3.000 کیلومتر طول دارد، و  متشکل از خطوط حمل و نقل جاده ای، ریلی و خطوط لوله انتقال انرژی خواهد بود، که چین را به پاکستان متصل می‌کند.

در حال حاضر  16 پروژه در دستِ ساخت است و چین 13 میلیارد دلار برایِ این پروژه‌ها سرمایه گذاری کرده است. چندین پروژۀ دیگر نیز در حال برنامه ریزی برای آغازِ اجرا هستند.


تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۷
واقعا این چینی ها توی هر پروژه اقتصادی هستند. حالا میخواد هر کجای دنیا باشه. آسیا، اروپا، آفریقا یا حتی آمریکا هم نفوذ کردند. به کجاها رسیدند این چینی ها!!؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۸
البته کیفیت کار هم توی نقاط مختلف با هم فرق دارند توی ایران که بدترین نوع محصولات چین وارد میشه به عنوان مثال توی خود چین شما ماشینهای زاپنی و اروپایی رو میبینی و ماشین های که در ایران هستند در چین پیدا نمیشه
اگر پول ایران در تکمیل پروژه (پکن- پاکستان) یاری کند این همکاری برد-برد خواهد بود؟؟
شاید منظورش بردن پولاست...

ما قبلا در تکمیل خط لوله گاز از پاکستان ضربه نخوردیم؟؟؟
من هم موافقم. از این آمریکاییها و اروپاییهای حامی عربستان و اسرائیل ومولد تروریستها ، آبی برای ما گرم نمی شود.پس باید متحد چین شویم که ابرقدرت آینده است.
چین که از خداش باشه بیاد ایران برای برخی هم بد نیست نفع کمی نمی برن. بلاخره کمسیون پروژه می رسه.
پررو ها ، كم تو اين چند دهه ايران رو سر كيسه كردند ؟ تازه مشتاق هم شدند !
مشتاق!!!!!!!!!!!!!!قبضه کرده مملکتو که
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی