بازدید 2696

شهادت آتش‌نشان هنگام عمليات نجات

کد خبر: ۶۳۱۹۰۶
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۴ 15 October 2016
مهدي حاجي‌پور، مأمور آتش نشاني در جريان عمليات امداد براي نجات كارگر افغاني در عمق پنج متري گودال آوار شده ميدان قيام تهران، جان خود را از دست داد. در اين حادثه كارگر افغان هم جان باخت. در جريان حادثه‌اي ديگر كه در كارگاه متروي شهيد محلاتي اتفاق افتاد، يك نفر كشته و يك نفر هم مجروح شد.

به گزارش جوان، ساعت 11 و 37 دقيقه روز دوشنبه 19 مهرماه بود كه مأموران آتش‌نشاني با تماس تلفني از گرفتار شدن كارگر جواني در چاهي به خاطر ريزش قسمتي از خيابان ضلع شرقي ميدان قيام با خبر و راهي محل شدند.
 
اولين بررسي‌ها نشان داد، سه روز قبل اين قسمت از خيابان با برداشتن ترك‌هاي زيادي نشست كرده كه پس از آن به خاطر بررسي موضوع، چندين چاه حفر مي‌شود. دقايقي قبل از حادثه كارگر افغاني هنگام كندن چاه در عمق 4/5 متري به دليل ريزش زمين داخل چاه گرفتار مي‌شود.
 
در ادامه مهدي حاجي‌پور آتش‌نشان 34 ساله با تجهيزات لازم براي نجات جان كارگر 21 ساله وارد چاه مي‌شود. او مشغول كنار زدن گل و لاي براي بيرون آوردن كارگر گرفتار مي‌شود كه ناگهان ديوار‌هاي چاه اين بار روي آتش‌نشان و كارگر ريزش مي‌كند و هر دوي آنها زير خروارها خاك و گل مدفون مي‌شوند. پس از اين، ديگر آتش‌نشان‌ها وارد عمل مي‌شوند و پس از بيرون آوردن مهدي حاجي‌پور، پيكر نيمه جان او را به بيمارستان سينا منتقل مي‌كنند، اما مهدي در بيمارستان فوت مي‌شود. همزمان پيكر بي‌جان كارگر افغان هم از ميان آوار خارج مي‌شود.
 
رئيس كميته عمران شوراي شهر تهران هم به «ايسنا» گفت: سه روز قبل ترك‌هايي روي آسفالت در ميدان قيام مشاهده شد كه پس از آن مهندسان شهرداري و مترو براي بررسي اقدام به حفاري‌ كردند كه در نهايت مشخص شد اين ترك‌ها به خاطر شكستگي لوله انتقال آب و نشتي آب به‌وجود آمده است.

شاكري با بيان اينكه شهرداري براي بررسي زمين‌هاي اطراف‌ اين لوله آب به بررسي‌هاي ژئوتكنيك مي‌پردازد و چاه‌هاي گماني حفر مي‌كند، گفت: اين چاه‌هاي گماني براي پايش خاك و ميزان آب‌شستگي خاك حفر شدند كه در عمق 5/4 متري متأسفانه اولين ريزش خاك صورت گرفت و مقني كه كارگر افغاني بود، گرفتار شد و پس از آن يك مأمور آتش نشاني هنگام نجات او، جانش را از دست داد.
   
حادثه مرگبار در متروی محلاتی
 
همچنين در حادثه ديگري ساعت 19 و 20 دقيقه دوشنبه 19 مهرماه در كارگاه ايستگاه متروي شهيد محلاتي بر اثر ريزش ستون‌هاي بتني يك كارگر كشته و كارگر ديگري به شدت زخمي شد.
 
 با اعلام اين خبر تيمي از مأموران به دستور قاضي ايلخاني، بازپرس ويژه قتل دادسراي امور جنايي تهران در محل به تحقيق پرداختند. بررسي‌ها نشان داد اين حادثه مرگبار در قسمت انبار دپوي ستون‌هاي بتني هنگامی  رخ داده است كه دو كارگر در حال جابه‌جايي ستون بود‌ه‌اند. در اين حادثه يكي از كارگران در دم جان باخت و ديگري كه به شدت زخمي شده بود، به بيمارستان منتقل شد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # انتخابات # روز دختر # نمایشگاه کتاب
آخرین اخبار
وب گردی