بازدید 45729
۱
استقبال گسترده مردمی از ابتکار کیروش در پاسخ دادن به کره‌ای‌ها؛

«مشت گره کرده»، نماد جدید ملی پوشان فوتبال کشورمان

رویکردی که اگر مورد توجه مسئولان مختلف، به ویژه مسئولان فدراسیون فوتبال کشورمان قرار می‌گرفت، می‌توانست سریع تر به غائله پیش آمده درباره این بازی پایان داده و روایت‌گر شأن بالای ایران و ایرانیان برای جهانیان باشد و نگذارد کار به اظهارنظرهای عجیب کره‌ای ها و پاسخ‌های عجیب‌تر مسئولان ورزش و فوتبال کشورمان برسد!
کد خبر: ۶۳۰۹۹۷
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۵ - ۲۳:۵۸ 10 October 2016
شاید اگر کره‌ای ‌ها که با مشت گره کرده در فرودگاه کشورشان، سفر به ایران را آغاز کردند و انتظار داشتند با این اقدام تیم ملی کشومان را تحت تاثیر بازی روانی خود قرار دهند، شکل گیری چنین واکنش فراگیری را حدس می‌زدند، هرگز حاضر نمی‌شدند برای تیم ملی فوتبال کشورمان این چنین خط و نشان بکشیند.

به گزارش «تابناک»، به فاصله چند ساعت تا برگزاری رقابت حساس تیم ملی فوتبال کشورمان و کره جنوبی در ورزشگاه آزادی در چارچوب مسابقات انتخابی جام جهانی 2018 روسیه، تصویری از آخرین تمرین ملی پوشان کشورمان منتشر شد که با استقبال شدید کاربران شبکه های اجتماعی در کشورمان مواجه شد و موجی خاص خلق کرد.
 

کیروش، سرمربی تیم ملی کشورمان که به ذکاوت و مهارت در جنگ های روانی شهره است و پیشتر با خلق صحنه هایی همچون نشان دادن مشت گره کرده به دوربین های تلویزیونی پس از پیروزی بر کره ای ها در استادیوم خانگی شان، نشان داده قواعد چنین بازی هایی را خوب بلد است، امروز دست به اقدام جالب توجه دیگری زد.

اقدامی که چه بسا ملی پوشان کشورمان نیز فکرش را نمی‌کردند و انتظارش را نداشتند. به این صورت که دقایقی از تمرین نگذشته، همگی به درخواست سرمربی گرد هم آمده و در کنار تمامی افراد کادر فنی و دست اندرکاران تیم، مقابل دوربین عکاسان و خبرنگاران قرار گرفتند تا آن گونه که کیروش از ایشان می‌خواهد، مشت های گره کرده شان را در تصویری دسته جمعی قاب کنند.
 

اقدامی که در واکنش به تصویر ثبت شده از ملی پوشان حریف در فرودگاه کشورشان رخ می‌داد و به نوعی پاسخ دندان شکن به ایشان محسوب می‌شد. آن هم در شرایطی که برخی از بازیکنان حریف با اظهارنظرهایی حاشیه آفرین و گلایه گزاری هایی عجیب در روزهای اخیر، تمامی تلاششان را برای به حاشیه بردن این دیدار به کار گرفته‌اند. رویه ای که پیشتر نیز از تیم ملی این کشور دیده شده و اصلا دلیل مشت گره کردن کیروش در آن دیدار معروف، پاسخ به برخی از آنها بود.

پاسخ به اظهار نظر سرمربی تیم ملی کره که گفته بود از ایرانیان خوشش نمی‌آید و دوست دارد تیم تحت امرش در کنار ازبکستان از گروه صعود کرده و راهی جام جهانی شود. اتفاقی که با شکست ایشان در آن دیدار به دست کشورمان، صعود تیم ملی کشورمان به جام جهانی را به همراه داشت و صعود ایشان را در هاله ای از ابهام فرو برد و موجب شد که خاطره مشت گره کرده کیروش برای همیشه در ذهنشان حک شود.
 

همه این یادآوری ها موجب می‌شود که نه تنها کسی از اقدام امروز تیم ملی کشورمان متعجب نشود، که همگان این اتفاق را بهترین پاسخ به حاشیه‌سازی‌ها و خط‌ونشان کشیدن‌های غیرورزشی کره‌ای ها بیابند و در تکثیرش بکوشند. به این صورت که موجی از تکرار اقدام ملی پوشان به سرعت شبکه های اجتماعی کشورمان را در نوردید و به خلق تصاویر پرشماری با این مضمون منجر شد.
 
اقدامی که با اقبال برخی شخصیت‌های سرشناس کشورمان مانند دکتر محسن رضایی نیز موجه شد تا به نوعی شاهد خلق نمادی برای تیم ملی فوتبال کشورمان، دست کم در دیدارهای همیشه حساس مقابل کره جنوبی و امثال این رقیب سنتی در قاره آسیا باشیم. با این توضیح که فرمانده دفاع مقدس از منظری متفاوت و جالب توجه به این دیدار نگریسته و برخلاف برخی که برگزاری رقابت فوتبال در روز تاسوعای حسینی را مناسب نمی‌دانند، از حسینی بودن همیشگی ایرانیان در تمامی میدان های نبرد سخن به میان آورده است.
 
«مشت گره کرده»، نماد جدید ملی پوشان فوتبال کشورمان 

رویکردی که اگر مورد توجه مسئولان مختلف، به ویژه مسئولان فدراسیون فوتبال کشورمان قرار می‌گرفت، می‌توانست سریع تر به غائله پیش آمده درباره این بازی پایان داده و روایت‌گر شأن بالای ایران و ایرانیان برای جهانیان باشد و نگذارد کار به اظهارنظرهای عجیب کره‌ای ها و پاسخ های عجیب تر مسئولان ورزش و فوتبال کشورمان برسد!

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۴۵
انتشار یافته: ۱
حساسیت این بازی به طور غیر طبیعی بالا رفته
این حساسیت دقیقا همون چیزی هست که قرار نباشه تا ملت در شب عاشورای امام حسین احساساتی نشن تا بی احترامی به سید الشهدا نباشه
عجیب برام
برچسب منتخب
# حادثه سقوط بالگرد رییس جمهور # سید ابراهیم رئیسی # انتخابات ریاست جمهوری # انتخابات # حج # رفح
وب گردی