بازدید 3202

نگاهی به سوابق سفیر جدید آمریکا در عراق

«داگلاس سیلمان» که از اول سپتامبر سفیر جدید آمریکا در عراق شده، سابقه فعالیت در کشورهایی چون کویت، اردن، پاکستان و تونس را دارد و مدتی روی مسائل لبنان کار کرده است.
کد خبر: ۶۲۱۴۸۹
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۰ 08 September 2016

به گزارش فارس، در حالی که کمتر از سه ماه به تعیین جانشین رئیس‌جمهور آمریکا باقی مانده، دولت باراک اوباما سفیر جدیدی برای عراق تعیین کرده و او را به بغداد فرستاده است.

اواخر اردیبهشت ماه بود که یک منبع آگاه در وزارت خارجه عراق اعلام کرد که واشنگتن قصد دارد، سفیر جدیدی را به عراق اعزام کند.

در آن زمان برخی رسانه‌های عراقی خبر دادند که دولت آمریکا، «داگلاس سیلمان» سفیر خود در کویت را به عنوان سفیر جدید در عراق، معرفی کرده تا جایگزین «استوارت جونز» که ماموریتش در عراق به پایان رسیده، شود.

به گزارش وزارت خارجه آمریکا، «داگلاس سیلمان» روز اول سپتامبر به بغداد سفر و رسما کار خود را به عوان سفیر جدید واشنگتن در بغداد آغاز کرد.

او که دانش آموخته رشته علوم سیاسی در مقطع کارشناسی و فارغ التحصیل رشته روابط بین‌الملل در مقطع کارشناسی ارشد است، کار خود را در وزارت خارجه آمریکا در سال 1984 آغاز کرد.

سیلمان که توان صحبت کردن به دو زبان فرانسوی و عربی را دارد، پیش از تعیین به عنوان سفیر در بغداد، به مدت دو سال(2014 تا 2016) سفیر آمریکا در کویت بود.

او از 2013 تا 2014 مشاور ارشد دفتر امور خاور نزدیک وزارت خارجه آمریکا در واشنگتن بوده و مسائل مربوط به عراق و همچنین اجلاس‌های رهبران آمریکا-آفریقا را دنبال می‌کرد.

سیلمان سابقه کار در بغداد را دارد. او در سال‌های 2011 تا 2012  وزیر مشاور در امور سیاسی سفارت آمریکا در بغداد بود و از 2012 تا 2013 هم سمت جانشینی رئیس کارکنان دفتر نمایندگی سفارت واشنگتن در بغداد را برعهده داشت.

علاوه بر این، در سفارت‌های آمریکا در اردن، پاکستان، هائیتی و تونس هم فعالیت داشته و مدتی را هم مامور فعالیت در مسائل مربوط به لبنان و «میز لبنان» بود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # انتخابات # روز دختر # نمایشگاه کتاب
وب گردی