بازدید 18589

انتظار برای پایان سکوت کر کننده سه وزیر در صندوق متهم به فساد!

شهاب‌الدين غندالي، مديرعامل این صندوق، تنها مدير ارشدی است كه اين روزها در پاسخ دادن به اتهام‌ها و ابهام‌ها پاسخگو است. او كه از سوي برخي نمايندگان مجلس و رسانه‌ها با شايعه بازداشت همسر، فرزند و حتي برادر همسر خود مواجه شده، در نامه‌اي هم به دادستان تهران نوشته است.
کد خبر: ۶۲۰۱۱۴
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۴ 04 September 2016
معماي ناشي از اتهام فساد در صندوق ذخيره فرهنگيان و بانك سرمايه همچنان ادامه دارد و انتظار مي‌رود 7 عضو هيات امناي صندوق ذخيره فرهنگيان به عنوان امناي سهامداران به ويژه فرهنگيان و معلمان شاغل و بازنشسته شفاف توضيح دهند كه ماجرا چيست و در مقام ديده‌باني و نظارت بر حقوق سهامداران چه كرده‌اند؟

به گزارش تابناک اقتصادی،در تركيب هيات امناي صندوق ذخيره ارزي نام وزير فعلي آموزش و پرورش و 2 وزير سابق ديده مي‌شود و انتظار به حق سهامداران به ويژه فرهنگيان ايجاب مي‌كند، وزراي كه با راي مجلس سكاندار وزارت آموزش و پرورش بوده‌اند يا هستند صادقانه از آنچه در صندوق ذخيره فرهنگيان و شركت‌هاي اقتصادي زيرمجموعه آن به ويژه بانك سرمايه مي‌گذرد، سخن بگويند و به ابهام‌ها و سوال‌ها پاسخ دهند.

علي‌اصغر فاني، وزير فعلي آموزش و پرورش، رئيس هيات امناي صندوق ذخيره فرهنگيان است و حسين مظفر و مرتضي حاجي وزراي اسبق آموزش و پرورش همچنان عضو هيات امناي صندوق يادشده هستند. افزون بر آنها، سيد محمد بطحايي، نايب‌رئيس، سيد رحمت‌اله اكرمي، سيد حسين شبيري و غلامرضا حيدري كرد زنگنه رييس اسبق سازمان خصوصي‌سازي جزو امناي صندوق ذخيره فرهنگيان هستند.

ارزش 10 هزار ميليارد توماني صندوق ذخيره فرهنگيان و عضويت بيش از 800 هزار فرهنگي و غيرفرهنگي به عنوان سهامداران اين صندوق وقتي دوچندان و حساسيت‌برانگيز مي‌شود كه بدانيم 27 شركت در زيرمجموعه اين صندوق قرار دارند كه شامل، شركت ساختماني معلم و شركت تامين سرمايه فرهنگيان (هلدينگ ساختماني صندوق)، شركت خدمات رفاهي زاگرس، شركت ليزينگ فرهنگيان و شركت سرمايه‌گذاري اقتصاد و رفاه فرهنگيان به عنوان گروه خدمات رفاهي صندوق يادشده مي‌شود. افزون بر اين صندوق ذخيره فرهنگيان با مالكيت شركت‌هاي ايران ارقام، صنايع آموزشي، تجهيز مدارس ايران و پژوهش و نوآوري صنايع آموزشي دست برتر را در صنايع آموزشي و آي‌تي دارد. 

شايد بيشتر سهامداران صندوق ذخيره فرهنگيان خبر ندارند كه سهامدار 5 شركت فعال در صنعت انرژي كشور هم هستند چه اينكه شركت‌هاي پترو فرهنگ، كيمياي پارس خاورميانه، پتروشيمي مرواريد، شركت نيروگاهي زيرساخت توليد انرژي هاي پاك و پتروشيمي خراسان هم در تملك صندوق ذخيره فرهنگيان قرار دارد. البته بنگاه‌داري صندوق ذخيره فرهنگيان به حوزه صنعت هم زبانزد است و شركت‌هايي چون بازرسي مهندسي ايران، ميرداد، آلوپن، پلور سبز، ماشين‌سازي اراك و بازرسي مهندسي صنعتي ايران هم از ديگر شركت‌هاي وابسته به صندوق ذخيره فرهنگيان به شمار آيد.

فعاليت صندوق ذخيره فرهنگيان در صنعت بانك، بيمه و بورس البته اين انتظار را براي سهامداران به همراه داشته كه سود خوبي در نتيجه سال‌هاي سپرده‌گذاري نزد صندوق ذخيره فرهنگيان نصيب آنها شود چه اينكه سهامدار اصلي بانك سرمايه، بيمه معلم، شركت سرمايه‌گذاري فرآيند، خدمات بيمه‌اي شرف اطمينان، شركت سرمايه‌گذاري فرهنگيان، كارگزاري ارديبهشت ايرانيان و شركت خدمات بيمه‌اي اميد آسايش و سرمايه ايرانيان همين صندوق ذخيره فرهنگيان است. صندوقي كه در روزهاي اخير به دليل ابهام 8 هزار ميليارد توماني و مطالبات معوق بانك سرمايه به ميزان 4 هزار و 400 ميليارد توماني كه به گفته شهاب‌الدين غندالي مديرعامل صندوق يادشده 3 هزار و 285 ميليارد تومان آن تنها در دست 5 نفر است، در سخت‌ترين دوران خود براي شفاف‌سازي و پاسخگويي قرار دارد.

دفاع يك تنه مديرعامل از اتهام‌ها

شهاب‌الدين غندالي، مديرعامل صندوق ذخيره فرهنگيان تنها مدير ارشد اين صندوق است كه اين روزها در پاسخ دادن به اتهام‌ها و ابهام‌ها يك تنه پاسخگو شده است. او كه از سوي برخي نمايندگان مجلس و رسانه‌ها با شايعه بازداشت همسر، فرزند و حتي برادر همسر خود مواجه شده، در نامه‌اي به دادستان تهران با رد اتهام‌ها اعلام كرده است: به عنوان عالی ترین مقام اجرایی مؤسسه صندوق ذخیره فرهنگیان ضمن اعلام آمادگی کامل جهت در اختیار قرار دادن تمامی اسناد و مدارک لازم به نمایندگان محترم در کمیته شفاف سازی توافق شده در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی و مقام عالی وزارت،از جنابعالی تقاضا دارم با توجه به حساسیت و اهمیت موضوع و جامعه فرهنگیان،دستور فرمائید ضمن بررسی عملکرد مجموعه،ریشه های این حرکت ناشایست و غیر اسلامی و انسانی را شناسایی فرموده و اقدامات لازم را جهت برخورد جدی با متخلفین صادر فرمائید.

از انتصاب خاص يا بي‌ثباتي مديريتي بانك سرمايه

خبر ديگر اينكه گفته مي‌شود يكي از بستگان نزديك وزير آموزش و پرورش در سطوح بالاي مديريتي شركت ماشين‌سازي اراك با نظر شخص اقاي وزير قرار گرفته و اين گمانه مطرح است كه انتصاب‌هاي غيركارشناسي و عمدتا مبتني بر روابط باعث كاهش سودآوري شركت‌هاي وابسته به صندوق ذخيره فرهنگيان شده است. البته مديرعامل صندوق يادشده كاهش 200 ميليارد توماني ارزش شركت‌هاي بورسي وابسته به اين صندوق را ناشي از تهاجم‌هاي به گفته او ناجوانمردانه نسبت داده است. هرچند هنوز درباره فساد احتمالي رخ داده در دادن تسهيلات به افراد خاص موسوم به 5 نفر توسط بانك سرمايه و دوره زماني آن اختلاف نظر جدي وجود دارد، اما بي‌ترديد ادامه فعاليت بانكي كه اميد فرهنگيان به آن دوخته شده بدون مديرعامل بر وخامت اوضاع مي‌انجامد. به ويژه اينكه مشخص نيست تسهيلات پرداخت شده  به 5 نفري كه اسم‌شان اعلام نشده در دولت محمود احمدي‌نژاد و هدايت مديران دولت سابق بر اين صندوق رخ داده يا در دوران سرپرستي پرحاشيه مديرعامل صندوق ذخيره فرهنگيان بر بانك سرمايه اتفاقاتي به وقوع پيوسته است؟

هيات امنا شفاف‌سازي كند

به گزارش تابناک اقتصادی،در شرايطي كه برخي نمايندگان مجلس قصد استيضاح وزير آموزش و پرورش را دارند و از سوي فصل بازگشايي مدارس هم نزديك است، بهتر است كميته شفاف‌سازي يا حقيقت‌ياب و نهادهاي نظارتي براي پايان دادن به نگراني‌هاي فزاينده فرهنگيان عضو اين صندوق و اطمينان خاطر به آنها براي دلگرم‌شدن در سال تحصيلي جديد تشكيل شود و دستكم هيات امناي صندوق ذخيره فرهنگي به جاي سكوت شفاف اعلام كنند چه اتفاقاتي رخ داده و سود ناشي از سرمايه‌گذاري بيش از 800 هزار فرهنگي در اين صندوق در شركت‌هاي زيرمجموعه چه خواهد شد؟
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۳۵
انتشار یافته: ۱۹
بنده از ابتدای تشکیل بانک سرمایه حدود 4 ملیون تومان سهام این بانک را خریدم. اینها هر سال یا به بهانه افزایش سرمایه سود توزیع نمی کنند یا اینکه سود مصوب را مدتها نگه میدارند. حالا مشخص شد که سود بانک در جیب چه کسانی می رود.
پاسخ ها
ali
| Netherlands |
۱۳:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۴
جالبه طرفو سال95 گرفتن یسری روزنامه تیتر زدن دستاوردی دیگر ازدولت مهرورز.
پانزده سال عضو این صندوق و سهامدار بانک سرمایه هستم هنوز نمیدونم این صندوق و نهادهای وابسته به ان با پولهایی که گرفتن چکار میکنن یک ریال سود و تسهیلات و ... به من ندادن به نظر میاد عده ای این صندوق را صاحب شدن و به ما هیچ جوابگو نیستند .چه شیر تو شیری شده اقتصاد ایران اون از موسسه میزان که کلی پول بالا کشید و پدیده و این اخری صندوق ذخیره
جامعه فرهنگی منتظر پاسخ است
هر دم از این باغ بری میرسد
وزارتخانه ای که بایستی تمامی توان خود را صرف آموزش به فرزندان این مملکت بکنه در گیر مسائل اقتصادی شده و فکر میکنم وزیر محترم بیشترین زمان خودرا به این امور اختصاص داده که وضعیت اموزش به این روز افتاده است
سلام به تمام داغ دیدگان فرهنگی که تمامیت صندق إخیره و تمام شرکتها ، املاک، کارخانه ها و....صندوق ملک فرهنگیان بوده و هست یعنی تمام آنان علاوه بر حق عضویت پرداختی ، نسبت به تمام اموال و املاک سرمایه ای صندوق مالکیت دارند ، اما سهمشان از تمام داراییهای صندوق فقط حق عضویت است و بس ؟؟؟؟؟
همه رو به زور عضو صندوق کردن هر ماهی هم بین 20 تا 50 هزار تومنی هم ازشون کم می کنن و مثلا به صندوق میریزن اون موقع یکی میاد پرداختی چندین ساله همه معلما بالا می کشه و به ریش همه می خنده !
بخور بخور خیلی بخور
پس چی شد بررسی حقوق مدیر عامل پتروشیمی مروارید که متعلق به این صنندوق میباشد.
من كه يك بازنشسته هستم سودسهام من چه مي شود
مهم و فوری خدمت هیات تحریریه تابناک، در رابطه با موضوع حقوق ها و کارانه کلان و راههای دور زدن آن .یک نمونه آن خانم از کارکنان بیمارستان خ ش است که بیمارستان تخصصی جمع وجوری است.با توجه وضعیت موجودمسئولین این بیمارستان جهت بی سر وصدا واریز کردن اضافات حقوقی پزشکان فوق تخصص بیمارستان ترفند جدیدی بکار می برندکه مشابه وارد کردن خودروهای لوکس وقاچاق به کشوره ازطریق افراد ساده و یا به اجباراست .از قرار شیوه بیمارستان بدین منوال است که به حساب برخی پرسنل خصوصا پرستاران زن قرار نفری بیست میلیون تومان واریز وبعد ایشان این پول را از حسابش به حساب شخص وبستگان متخصص مربوطه واریز کند.ایشان را در محیط کار بناچار مجبور به این کار میکنند.اینک شما بعنوان یک خبر گزاری این موضوع را پیگیری کنید .بخدا من نگران اینم این موضوع در آینده برای خانم من مشکل زا نشود.ترا خدا کمک کنید.ببینید کشور داره به چه روزی می افتد
فقط حقوق بگیران آموزش و پرورش متضرر می شوند

که بعد از 30 سال کار پاداششون نی دن
لطفا خبر ناشناس بماند
مدير عامل قبلي ايران ارقام اين شركت را نابود كرد يك حرف از اي تي بلد نبود و با تمام كارشناسان خوب را اخراج كرد و شركتي كه در خودپرداز حرفه اي بود از بازار رقابت خارج كرد و ديگر نمي تواند بلند شود
فرهنگیان این همه منابع مالی دارند اونوقت اونارو تو کلاسهای بی کیفیت مدارس جهت گذراندن سفرهای تابستونی جا میدهند وکلی هم منت بر سر انها میگذارند .تا هتلهای شیک بماند برای ازما بهترون.
واقعیت اینه که این صندوق حیات خلوت آ.پ به حساب می آید. باورتان می شود تا حالا اطلاعات درستی به سهامداران نداده اند. در چند سال اخیر اون برگه کذایی سهامداری و صورت وضعیت رو هم به کسی نداده اند. جناب شهاب غندالی مثل روز روشنه اونجا چه خبره . مثل موقعی که در شهرستانهای تهران بودی برادر
طوری نوشتی سه وزیر من فکر کردم سه وزیر فعلی عضو هستن! اینطوری می پیچی راست حداقل راهنما بزن! نکشیمون بچه تهرون!
اختلاسگران نه به خدا اعتقاد دارند نه به انسانیت
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار