بازدید 11676
۵

سازمان سینمایی: این سینماگران و دفاتر پخش ممنوع‌الفعالیت شدند / دادستان تهران: فقط دفاتر پخش را ممنوع‌الفعالیت کردیم

مطابق با اعلام سازمان سینمایی، مصطفی کیایی، علیرضا سرتیپی، عبدالله علیخانی، سیدامیر پروین حسینی و رضا میرکریمی به عنوان تهیه کنندگان فیلم هایی چون «بارکد»، «دراکولا»، «زاپاس»، «دختر » و «آبنبات چوبی» و همچنین سه دفتر پخش سینمایی شامل فیلمیران به مدیریت علی سرتیپی، نورتابان به مدیریت محمدرضا صابری و پویافیلم به مدیریت عبدالله علیخانی نام های آورده شده در این نامه است.
کد خبر: ۶۱۶۸۲۵
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۸ 22 August 2016
در پی پخش تیزرهای ماهواره‌ای برخی فیلم‌های در حال اکران، بر اساس اعلام معاون سازمان سینمایی، دادستانی به تازگی در نامه ا‌ی به سازمان سینمایی وزارت ارشاد، برخی از سینماگران که این روزها فیلم بر پرده دارند و تیزر فیلم‌هایشان در شبکه‌های ماهواره‌ای پخش شده است را ممنوع الفعالیت اعلام کرده است؛ موضوعی که دادستان تهران رد کرد و ممنوع الفعالیتی را محدود به پخش کنندگان خواند.

به گزارش «تابناک»، حبیب ایل بیگی، معاون ارزشیابی و نظارت سازمان سینمایی درباره دستور قوه قضائیه مبنی بر برخورد با سینماگرانی که تیزر فیلم هایشان از شبکه ماهواره ای پخش شده است، گفت: بازپرس ویژه رسیدگی به پرونده هایی با ابلاغ ویژه رئیس قوه قضائیه، طی نامه ای به حجت الله ایوبی، رئیس سازمان سینمایی از این سازمان خواسته است، تا اطلاع ثانوی از ارائه هرگونه خدمات و مجوز به تعدادی از سینماگران و دفاتر پخش سینمایی جلوگیری کند.

وی در پاسخ به اینکه در این نامه اسامی چه افراد و شرکت هایی آورده شده است، عنوان کرد: مصطفی کیایی، علیرضا سرتیپی، عبدالله علیخانی، سیدامیر پروین حسینی و رضا میرکریمی به عنوان تهیه کنندگان فیلم هایی چون «بارکد»، «دراکولا»، «زاپاس»، «دختر » و «آبنبات چوبی» و همچنین سه دفتر پخش سینمایی شامل فیلمیران به مدیریت علی سرتیپی، نورتابان به مدیریت محمدرضا صابری و پویافیلم به مدیریت عبدالله علیخانی نام های آورده شده در این نامه است.

معاون ارزشیابی و نظارت سازمان سینمایی افزود: امروز دوشنبه اول شهریورماه جلسه ای با حضور این افراد برگزار کردیم که در این جلسه ضمن ابلاغ احکام بر مسأله لزوم همکاری نکردن با شبکه های معاند که دشمنان جمهوری اسلامی پشت آنها هستند، تأکید شد؛ البته همه این افراد تأکید کردند که هیچ نوع همکاری با این شبکه ها نداشته و درخواستی هم برای پخش تیرزهایشان به آنها نداده اند. سینماگران حاضر در این نشست، هر گونه همکاری با شبکه جم را رد کردند و معتقد بودند، وقتی جرمی مرتکب نشده‌اند چرا باید مورد محاکمه قرار بگیرند.
 
ایل‌بیگی با اشاره به سینماگران حاضر در جلسه گفت: از میان سینماگرانی که اسمشان در این نامه بود، آقایان سرتیپی و رضا میرکریمی به دلیل مسافرت و حضور در جلسه دیگری نتوانستند در این نشست حاضر شوند؛ اما آقایان مصطفی کیایی، سید امیر پروین حسینی، عبدالله علیخانی و محمدرضا صابری در جلسه حضور داشتند و موارد به آنها ابلاغ شد و نظراتشان را اعلام کردند.
 
معاون ارزشیابی و نظارت سازمان سینمایی درباره‌ی رایزنی‌های سازمان سینمایی برای حل این موضوع گفت: با رسیدن این نامه و ابلاغیه، گفت‌وگوی وزیر ارشاد و رئیس سازمان سینمایی با مسئولان دادستانی در حال انجام است و به محض به نتیجه رسیدن رایزنی‌ها اعلام می‌شود.

پس از این موضع‌گیری از سوی ایل بیگی، عباس جعفری‌ دولت‌آبادی روز سه‌شنبه در مصاحبه با خبرنگاران اعلام کرد: حسب دستور قضایی بازپرس پرونده، مکاتبه اعلامی با ریاست سازمان امور سینمایی کشور صرفاً ناظر به شرکت‌های پخش‌کننده فیلم‌های سینمایی بوده و هیچ‌گونه ارتباطی با منع فعالیت هنرمندان و تهیه‌کنندگان فیلم‌های سینمایی ندارد.

دادستان تهران ضمن تکذیب خبر منع فعالیت هنرمندان و تهیه‌کنندگان، از رسانه‌ها خواست در انتشار اخبار قضایی دقت لازم را به عمل آورند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۳
انتشار یافته: ۵
این فروش فیلم ها مدیون تبلیغات ماهواره ای است. این مسخره بازی ها را جمع کنید.
همه رو ممنوع الهمه چیز کنید قال قضیه رو بکنید
بهتر نیست تعطیل کنیم؟
همه این کارها مشکل درست کردن برای دولت اقای روحانیه.
گنه کرد در بلخ آهنگری
به شوشتر زدند گردن مسگری
برچسب منتخب
# توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # صادق زیباکلام # سیل # خداداد افشاریان
آخرین اخبار
وب گردی