بازدید 6825
۲

با ممنوع الفعالیتی پخش کننده‌ها، سرنوشت اکران فیلم‌هایی چون «فروشنده» چه می‌شود؟

با توجه به ممنوع الفعالیت شدن این دفاتر پخش، که گروهی از مهم‌ترین فیلم‌های سینمای ایران را اکران می‌کنند، سرنوشت فیلم‌های روی پرده که توسط این پخش‌ها در حال اکران است و سرنوشت دو نوبت بعدی اکران که فیلم‌هایشان قرار است توسط این پخش‌ها اکران شود، چه خواهد شد؟ مشخصاً، از هشت روز دیگر، قرار است «فروشنده» به پخش کنندگی فیلمیران اکران عمومی شود و با این اوصاف چه اتفاقی می‌افتد؟
کد خبر: ۶۱۷۰۷۹
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۶ 23 August 2016
با ممنوع الفعالیت شدن پخش کننده‌ها برای سینمای ایران چه اتفاقی می‌افتد؟
نامه ممنوع الفعالیتی جمعی از پخش کنندگان سینمای ایران که توسط بازپرس ویژه دادستانی به سازمان سینمایی ارسال شده، این پرسش را پیش آورده که اکنون با ممنوع الفعالیتی این چند پخش کننده به عنوان پخش کننده‌های کلیدی سینمای ایران، چه اتفاقی برای اکران فیلم‌های سینمایی که توسط این پخش کننده‌ها بر پرده سینماست و نوبت بعدی اکران رخ خواهد داد؟
 
به گزارش «تابناک»، حواشی پخش آنونس فیلم‌های سینمایی از شبکه‌های ماهواره‌ای فارسی زبان و به ویژه شبکه «جم» ادامه دارد و پس از تکرار دوباره این اتفاق، بازپرس ویژه دادستانی تهران پیرو دستور رئیس قوه قضاییه در نامه‌ای، خواستار ممانعت از فعالیت گروهی شد که متهم به مشارکت در پخش این آنونس‌ها هستند.
 
آن ‌گونه که حبیب ایل بیگی، معاون سازمان سینمایی روز گذشته در چندین گفت‌وگو تأکید کرده بود، در متن این نامه به صراحت اسامی مصطفی کیایی، علیرضا سرتیپی، عبدالله علیخانی، سیدامیر پروین حسینی و رضا میرکریمی به عنوان تهیه کنندگان فیلم‌هایی چون «بارکد»، «دراکولا»، «زاپاس»، «دختر» و «آبنبات چوبی» و همچنین سه دفتر پخش سینمایی شامل فیلمیران به مدیریت علی سرتیپی، نورتابان به مدیریت محمدرضا صابری و پویافیلم به مدیریت عبدالله علیخانی ذکر شده است.
 
با ممنوع الفعالیت شدن پخش کننده‌ها برای سینمای ایران چه اتفاقی می‌افتد؟ 
بنا بر گفته‌های معاون نظارت و ارزشیابی سازمان سینمایی در این نامه بازپرس به سازمان سینمایی تأکید شده که به این اشخاص مجوز تازه‌ای برای فعالیت داده نشود. با این حال، امروز عباس جعفری دولت آبادی دادستان تهران، بخشی از جزئیات اعلام شده در این نامه را رد و تأکید کرد، تنها پخش کننده این فیلم‌ها ممنوع الفعالیت شده‌اند که با این اوصاف، سه دفتر پخش سینمایی فیلمیران به مدیریت علی سرتیپی، نورتابان به مدیریت محمدرضا صابری و پویافیلم به مدیریت عبدالله علیخانی مجوز تازه پخش دریافت نخواهند کرد.
 
این ممنوعیت که واسطه تبلیغات ماهواره‌ای رخ داده، طبیعتاً باید برای پخش کننده «امکان مینا» و «زاپاس» نیز رخ می‌داد. غیبت حوزه هنری که فیلم «زاپاس» را پخش کرد و «زاپاس» نیز تبلیغ وسیع ماهواره‌ای داشت در لیست پخش‌های ممنوع الفعالیت جای تأمل داشت که البته شاید در دستورهای بعدی قضایی بازپرس پرونده، این فراگیری در اعمال قانون رخ دهد و سایر پخش‌های دخیل در فیلم‌های دارای تبلیغات ماهواره‌ای نیز ممنوع الفعالیت شوند.
 
اکنون پرسش اساسی این است که با توجه به ممنوع الفعالیت شدن این دفاتر پخش که گروهی از مهم‌ترین فیلم‌های سینمای ایران را اکران می‌کنند، سرنوشت فیلم‌های روی پرده که توسط این پخش‌ها در حال اکران است و سرنوشت دو نوبت بعدی اکران که فیلم‌هایشان قرار است توسط این پخش‌ها اکران شود، چه خواهد شد؟ مشخصاً، از هشت روز دیگر قرار است فیلم «فروشنده» به پخش کنندگی فیلمیران به عنوان قوی‌ترین پخش کشور، اکران عمومی شود و با این اوصاف چه اتفاقی می‌افتد؟
 
بر اساس دستور دادستانی، مجوزهای پخشی که تا زمان ارسال این نامه به سازمان سینمایی به این دفاتر داده شده، معتبر است و از تاریخ ابلاغ این نامه نباید مجوز تازه‌ای ـ تا زمان رسیدگی قضایی پرونده و دستور قضایی تازه ـ صادر شود؛ بنابراین، فیلمیران، نورتابان و پویافیلم می‌توانند فیلم‌هایی که تاکنون مجوز گرفته‌اند را در ماه‌های آینده اکران کنند و تا چند ماه آینده فیلم روی پرده دارند و احتمالاً تا آن زمان، تکلیف روند قضایی این پرونده مشخص خواهد شد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۵
انتشار یافته: ۲
جالبه که این چیزا به ذهن ما مردم عادی می رسه ولی به ذهن مسئولین نمی رسه؟ یا خودشونو زدند به خواب..
بالاخره حوزه هنری (متعلق به سازمان تبلیغات اسلامی) هست شما نگران نباش
ضمنا فیلم هائی که حوزه هنری تحریم میکنه قطعا لیاقت پخش ندارن فلذا اگه کسی دیگه پخش کرد بهتر بسته شه حالا به هر دلیلی. چیزی که زیاده : دلیل
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان