بازدید 8785
در صورت عدم تغییر شرایط؛

حامد حدادی: قید NBA را می زنم

حامد حدادی با انتقاد از مطبوعات و رسانه های داخلی خاطرنشان کرد: بسکتبال قهرمان می‌شود اما عمده مطلب روزنامه‌ها در مورد فوتبال است. خبر شکستن ناخن یک فوتبالیست خیلی سریع منتشر می‌شود اما هیچ‎کس نمی فهمد قرار است بهترین بازیکن بسکتبال جراحی شود. خبر لژیونر شدن یک فوتبالیست تا مدتها در بوق و کرنا می‎ماند اما در مورد من و پیوستنم به لیگ آمریکا چه؟
کد خبر: ۶۱۱۳۷
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۸۸ - ۱۵:۱۹ 25 August 2009
حامد حدادی نخستین ایرانی حاضر در لیگ حرفه ای NBA با اشاره به مشکلاتی که در فصل گذشته این رقابتها داشت، تاکید کرد در صورتیکه برای فصل آینده نیز این شرایط ادامه داشته باشد ناچار است قید حضور در معتبرترین لیگ بسکتبال جهان را بزند و به ایران بازگردد.

به گزارش مهر، "بلندقدترین بازیکن حال حاضر تیم ملی بسکتبال"، "تنها لژیونر بسکتبال ایران" و "اولین ایرانی شاغل در NBA"؛ اینها توصیفاتی است که بکارگیری آنها در مورد حامد حدادی بلامانع است. بازیکنی که تنها چند روز است از مسابقات منطقه‌ای آسیا رها شده با این وجود باید خیلی زودتر از دیگر هم تیمی‌هایش در تیم ملی بسکتبال تمرینات باشگاهی خود را از سر بگیرد چون فصل 10-2009 رقابت‎های حرفه‌ای آمریکا در پیش است.

سفر چهارم شهریور‌ماه حامد حدادی به امارات و پس از آن آمریکا وقت زیادی را از این بازیکن برای رسیدگی به رتق و فتق امور گرفته است.

6 مهرماه استارت آمریکایی می‎زنم

حدادی به برنامه‌های تیم ممفیس گریزلیز اشاره کرد و خبرنگار مهر گفت: 6 مهرماه (28 سپتامبر) دور جدید تمرینات تیم ممفیس گریزلیز آغاز می‎شود که من باید در آن شرکت کنم. چرا که 15 روز بعد از آن فصل جدید رقابت‎های حرفه‎ای آمریکا آغاز می‌شود.

این سه نفر را دوباره می‌بینم

وی در مورد ترکیب تیم گریزلیز برای این فصل از رقابت‎های بسکتبال آمریکا اظهار داشت: اطلاع زیادی از تغییر و تحولات تیم ندارم. فقط می‌دانم "مارک گسول" و "اوجی مایو" در ترکیب حفظ شده‌اند. "مارک لاوارونی" هم هنوز سرمربی تیم است. او 4 بازیکن سنتر دانشگاهی جذب کرده است.

اعتراف حدادی؛ پیروزی‌های ممفیس شانسی به دست می‌آید

ملی‎پوش بسکتبال کشورمان به نتایج ضعیف ممفیس گریزلیز در فصل 009-2008 و شکست این تیم در اکثر بازی‌های برگزار شده اشاره کرد و ظهارداشت: ممفیس تیم همیشه بازنده است. تیمی مانند لیکرز فقط در صورت مواجه با حوادث نادر تن به شکست می‌دهد اما همین حوادث برای ممفیس منجر به پیروزی می‎شود. بردهای گریزلیز شانسی به دست می‌آید.

وی افزود: عملکرد بازیکنان ممفیس بد نیست. اما معمولا توپ‎های آنها وارد حلقه نمی‎شود. گاهی هم در دقایق پایانی بازی کم می‌آورند. در هر صورت امسال برای اینکه کمتر ببازیم باید بهتر و بیشتر کار کنیم. به همین دلیل سرمربی تیم خیلی سخت و شلاقی با بازیکنان کار می‎کند.

کار ممفیس ستاره‎سازی است نه قهرمانی!

بازیکن آسیایی تیم ممفیس گریزلیز آمریکا یاد آور شد: این تیم هرگز درخشش و قهرمانی در آمریکا را دنبال نمی‌کند. مدیران و مربیان ممفیس بیشتر به فکر بازیکن‌سازی هستند. آنها جوانان را جذب می‌کنند و با صرف هزینه از آنها ستاره می‎سازند. هستند بازیکنانی که پیشتر در ترکیب ممفیس بودند اما الان ستاره تیم خود در آمریکا به شمار می‎روند.

" با این اوصاف حامد حدادی هم یک روز ستاره NBA خواهد شد؟" درد و دل های حامد حدادی در مورد مشکلاتی که در تیم ممفیس و آمریکا دارد با طرح همین سوال آغاز شد!

من ستاره نیمکت هستم نه در زمین بازی

حامد حدادی گفت: فعلا که ستاره نیمکت‌نشین هستم چرا که فرصتی برای ستاره شدن در زمین بازی به من نمی‌دهند. من هر بار که برای گریزلیز به زمین رفتم بهترین بازی را انجام دادم و حتی در مقاطعی موجب تغییر نتیجه هم شده‎ام. با این حال زیاد به کار گرفته نمی‌شوم. البته یک بار توانستم نظر مساعد سرمربی تیم را جلب کنم اما خیلی زود و به نظر بی دلیل من نظرش تغییر کرد و دوباره به نیمکت بازگشتم.

مربی ممفیس به من اعتماد ندارد!

بازیکن پست 5 بسکتبال کشورمان خاطرنشان کرد: نمی‎دانم چرا مربی ممفیس گریزلیز به من اعتماد نمی‎کند در حالیکه معمولا نسبت به مدت زمان حضورم در زمین خوب کار کرده‎ام. در رقابت‌های Summer League بازیکن سنتر جدید ممفیس خیلی بیشتر از من در زمین بازی می‌ماند. او معمولا 37 دقیقه بازی می‎کرد اما من در مدت زمان خیلی کمتر از او تاثیرگذارتر نشان می‌دادم با این حال باز هم نیمکت‎نشین بودم.

می‎خواهم پول عرق ریختنم را بگیرم نه پول "حرام"

حدادی تصریح کرد: این نیمکت‎نشینی تاثیری به حال اوضاع مالی من ندارد. حتی اگر مدیران ممفیس بخواهند من را اخراج کنند باز هم باید مبلغ قراردادم را به طور کامل پرداخت کنند چون قرارداد آمریکایی من گارانتی دارد. اما برای من مهم پول نیست. دوست دارم به صرف حضور در ترکیب تیم و بازی کردن پول بگیرم، به نظر من این پول که من به عنوان یک بازیکن نیمکت‎نشین می‎گیرم حرام است. می‎خواهم مزد عرق ریختنم را در حین بازی را بگیرم.

نمی‎دانستم NBA صبر ایوب می‎خواهد

سنتر بسکتبال کشورمان ادامه داد: یکی از هم تیمی‎هایم در ممفیس می‏گوید: " بوده‎اند بازیکنانی که تا سه سال در ممفیس فقط نیمکت‏نشین بودند، باز تو توانستی در اولین سال حضورت در این تیم گاهی وارد زمین شوی." من واقعا نمی‎دانستم برای بازی کردن در NBA آن طور که دلت می‎خواهد باید صبر زیادی داشته باشی آنهم از نوع ایوب. چه رسد به ستاره شدن.

قراردادم را با ممفیس گریزلیز فسخ می‌کنم

تنها ایرانی شاغل در مسابقات بسکتبال حرفه‎ای آمریکا به اهمیت راهیابی به این سطح از بسکتبال دنیا اشاره کرد و اظهار داشت: این خیلی با ارزش است اما برای من مهم‌تر این است که بتوانم در تیمم بیشتر بازی کنم. به هر حال اگر قرار باشد بی اعتمادی مربیان ممفیس به من ادامه یابد تیمم را عوض می‌کنم.

نمی‌خواهم یک "آدامس جونده" در لیگ آمریکا باشم

بازیکن اهوازی و 24 ساله بسکتبال ایران افزود: نیمکت‎نشینی باعث می‎شود به مرور بسکتبال را فراموش کنم. همانطور که در رقابت‌های تابستانی آمریکا فرصت زیادی برای بازی پیدا نکردم و این باعث افت کارایی‌ام برای تیم ملی در مسابقات ویلیام جونز چین‎تایپه شد. از طرفی من به واسطه اندک زمانی که برای ممفیس بازی کردم برای همه حتی تدارکاتچی تیم شناخته و قابل احترام شدم. به هر حال بازی کردن خیلی بهتر است نسبت به اینکه روی نیمکت باشی و آدامس بجوی. به همین دلیل تصمیمم برای جدایی از ممفیس جدی است.

اولتیماتوم 10 روزه حامد حدادی برای مدیر برنامه‌هایش

"فکر نمی‌کنید مدیر برنامه‎ها در مورد وضعیت شما در مسابقات NBA بیشتر از هر فاکتور دیگری تاثیرگذار باشد؟ شاید بهتر باشد با مدیر برنامه‎های دیگری کار کنید؟ "

بازیکن 2 متر و 18 سانتیمتری بسکتبال کشورمان در پاسخ به این سئوال خبرنگار مهر گفت: " فلشر" مدیر برنامه‌های من است، او با وجود عملکرد خوب سابقه اخراج از NBA را هم دارد. به هر حال به مدیر برنامه‎هایم 10 روز فرصت داده‎ام تا تکلیفم را با وضعیتی که دارم مشخص کند. البته با چند مدیر برنامه دیگر هم صحبت‌هایی داشته‎ام اما من برای آنها این شرط را گذاشته‌ام که اول برایم تیم پیدا کنند بعد همکاری آغاز شود. اما آنها می‎گویند این خلاف قانون است.

حدادی به جای "یائومینگ" در تیم "هوستون راکتس" بازی می‎کند

حدادی یادآور شد: اگر جدایی‎ام از ممفیس قطعی شود ترجیح می‎دهم به تیم هوستون راکتس بروم تا به جای یائو مینگ مصدوم برای این تیم بازی کنم. از مدیر برنامه‎هایم خواسته‎ام با مسئولان این تیم برای صورت گرفتن این جابجایی رایزنی کند. خودم هم پیگیر موضوع هستم.

"ملیت ایرانی حامد حدادی چقدر در بروز چنین مشکلاتی برای بازی در آمریکا تاثیر داشته است؟"

او گفت: بی تاثیر هم نبوده است از همه مهمتر اینکه اسپانسرهای آمریکایی حاضر به امضای قرارداد با من نمی‎شوند چون ایرانی هستم. همه هم تیمی‌هایم وسایل و تجهیزات خود را به صورت رایگان از کمپانی حامی مالی ممفیس می‌گیرند اما من ایرانی باید در ازای آنها پول پرداخت کنم ضمن اینکه از دیگر مزایای اسپانسر هم محروم هستم. این نوع نگاه آمریکایی‌ها نسبت به من که ایرانی هستم آزاردهنده است.

ظاهری گول زننده دارم

ملی‌پوش پست 5 بسکتبال ایران خاطر نشان کرد: معمولا مربیان بسکتبال دوست دارند بازیکنان محکم و کوبنده داشته باشند، من در ظاهر محکم نیستم اما وقتی کسی به من برخورد می‌کند تازه متوجه می‌شود که چقدر قوی و محکم هستم. نمی‎دانم شاید این هم در نیمکت‎نشینی من تاثیر گذاشته باشد.

از NBA جدا می‌شوم اگر ...

حامد حدادی تاکید کرد: ادعا نمی‎کنم که جزو بهترین‌های بسکتبال حرفه‌ای آمریکا هستم اما بازیکن درجه سه این مسابقات که محسوب می‎شوم. در هر حال اگر در حضور بهتر از خودم نیمکت‌نشین باشم گله و شکایتی نمی‎کنم اما اگر غیر از این باشد و احساس کنم نمی‎توانم حقم را بگیرم ترجیح می‎دهم NBA و بسکتبال آمریکا را ترک کنم حتی اگر مجبور شوم به ایران باز گردم.

"فکر نمی‎کنی با توجه به حضور یک ساله در بسکتبال دنیا بازگشت به ایران و کار در باشگاه‌های کشورکمی سخت باشد؟"

وی دراین مورد یادآور شد: سطح بسکتبال ایران درحد آمریکا نیست. اما بد هم نیست. ما بهترین لیگ را در آسیا داریم. از طرفی مگر بازیکنانی امثال جسکون ورومن از NBA به لیگ ایران نپیوستند. من هم هم می‌توانم با تجربه‎ای که از آمریکا گرفته‌ام برای تیم‎های ایرانی تاثیرگذارتر باشم.

حامد حدادی ورزش را از فوتبال آغاز کرد اما یک روز که در خیابان راه می‌رفت بنا به پیشنهاد یک رهگذر بسکتبالی تصمیم به بسکتبالیست شدن گرفت. او می‎گوید سختی‎های زیادی را تحمل کردم تا به انیجا رسیدم. حتی به خاطر نداشتن کفش مناسب پایم تاول زد تا جایی که نزدیک بود این رشته را رها کنم اما امروز خوشحالم که بسکتبال را دنبال کردم چون ....

فیزیک من فقط برای بسکتبال ساخته شده است

وی گفت: با وجود تمام ظلمی که در حق بسکتبال می‎شود هرگز آرزو نمی‎کنم که ای کاش در رشته دیگری مثلا فوتبال بودم. فیزیک من فقط مناسب بسکتبال است هر چند که خودم به خودم آسیب زدم. خدا را شکر می‌کنم که از آن مصدومیت وحشتناک رها شدم.

به وعده و وعید مربیان ورزش دلخوش نمی‎کنم

تنها لژیونر بسکتبال ایران تصریح کرد: ما حقمان را از ورزش گرفته‎ایم اما مدیران نمی‎خواهند این حق را به ما بدهند. چند سال است که بسکتبال با وعده داشتن سالن اختصاصی از سوی مسئولان سازمان تربیت بدنی روزها را می‌گذراند. دو سال از اولین قهرمانی ما گذشت و ما دوباره قهرمان شدیم اما آن قول عملی نشد. من که می‎گویم اگر 10 بار دیگر هم قهرمان شویم خبری از سالن نیست. نباید به این وعده و وعیدها دلخوش کرد. حتی اگر مجبور باشی برای شرکت در تمرین بیشتر از یک ساعت در راه بمانی همین که فوتبال کمپ تمرینی دارد بس است.

گلایه از رسانه ها

حامد حدادی با انتقاد از مطبوعات و رسانه های داخلی خاطرنشان کرد: بسکتبال قهرمان می‌شود اما عمده مطلب روزنامه‌ها در مورد فوتبال است. خبر شکستن ناخن یک فوتبالیست خیلی سریع منتشر می‌شود اما هیچ‎کس نمی فهمد قرار است بهترین بازیکن بسکتبال جراحی شود. خبر لژیونر شدن یک فوتبالیست تا مدتها در بوق و کرنا می‎ماند اما در مورد من و پیوستنم به لیگ آمریکا چه؟

تا قبل از قهرمانی در چین برای ایرانی‎ها ناشناخته بودم!

بازیکن تیم ممفیس گریز لیز ادامه داد: وقتی از آمریکا آمدم در کوچه و خیابان کسی من را نمی‌شناخت این برای خودم هم تعجب انگیز بود، فکر می‌کنم نوع انعکاس اخبار و اینکه من در ترکیب ممفیس نبودم اما اعلام می‎شد تیم حدادی باخت خیلی در این مورد تاثیرگذار بود. اما جالب اینکه بعد از قهرمانی تیم ملی در چین استقبال مردم از من خیلی بیشتر شده است. بعد از این قهرمانی من معروف‎تر شدم.

خدا حق انتخاب را از من گرفته است

"داشتن قد 2 متر و 18 سانتیمتری به عنوان یک بسکتبالیست شاید ایده‎آل باشد اما به عنوان یک فرد عادی در زندگی عادی چطور؟

بازیکن تیم ملی بسکتبال ایران گفت: به خاطر این قدم مشکلات شخصی زیادی دارم. برای سوار هواپیما و ماشین شدن، خرید لباس، حتی دوش گرفتن و خوابیدن؛ اصلا خدا فیزیک من را تنها مناسب برای بسکتبال آفریده اما باعث شده حق انتخاب نداشته باشم. من باید آنچه را که به سایزم می‎خورد بخرم نه آن چیزی که دوست دارم داشته باشم.

بسکتبال بچه سر راهی ورزش ایران است

حدادی ادامه داد: بسکتبال بچه سر راهی برای ورزش کشور به شمار می‌رود. چون به واسطه همین که حقش را نداده‎اند ظلم زیادی به این رشته شده است. من فکر می‎کنم نباید دیگر در مورد حق بسکتبال و اینکه سالن اختصاصی داشته باشیم صحبت کرد. نباید حق را گدایی کرد.

"صمد" تنها ایرانی توانا برای پیوستن به مسابقات حرفه‌ای آمریکاست

بازیکن پست 5 تیم ملی بسکتبال ایران توانایی‎ها و قابلیت‎های صمد نیکخواه بهرامی را برای انتقال به NBA مناسب دانست و تصریح کرد: فکرمی‎کنم او تنها بازیکن فعلی ایرانی باشد که شرایط لازم برای بازی در آمریکا را داشته باشد. چون از هر نظر کامل است.

حمایت‎های فدراسیون بسکتبال

وی ضمن تاکید بر حمایت‎هایی که مدیران فدراسیون بسکتبال برای انتقالش به آمریکا از وی داشته‎اند یادآور شد: همیشه در مورد هر کاری با باتجربه‎ها مشورت می‎کنم. درمورد حضور در آمریکا هم از مشاوره چندتا از مربیان ایرانی و برادران مشحون استفاده کردم. آنها همیشه حامی من بودند. حتی درمدت زمانی که در آمریکا بازی می‌کردم هم پیگیر وضعیتم بودند.

و اما قهرمانی دوباره در قاره آسیا و نظر متفاوت حامد حدادی

حامد حدادی برخلاف دیگر بازیکنان تیم ملی بسکتبال می‎گوید قهرمانی درچین آسان‎تر از دو سال پیش به دست آمد. او به خبرنگار مهر گفت: این قهرمانی یک مزه دیگر داشت. خصوصا اینکه راحت تر به دست آمد. چون ما تجربه پیروزی در فینال را داشتیم اما در دوره پیشین مسابقات از این بابت بدون تجربه بودیم. من در دیدار نهایی مقابل چین بهترین بازی خود را انجام دادم اما مقابل اردن هرگز. معمولا دربازی‎های قبل از فینال خوب کار نمی‎کنم. خوشحالم از اینکه با شکست چین قهرمان شدیم. حتی اگر یائومینگ هم در ترکیب این تیم بود بازهم ما پیروز می شدیم. منتها شاید با اختلاف امتیاز کمتر.
-------------------------------
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # انتخابات # روز دختر # نمایشگاه کتاب
وب گردی