بازدید 3390
معاون وزیر آموزش و پرورش:

هدایت تحصیلی "اجباری" صحت ندارد

معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش با اشاره به برخی صحبت‌ها در رسانه‌ها مبنی بر هدایت تحصیلی "اجباری" در بین دانش‌آموزان گفت: این صحبت‌ها به هیچ عنوان صحت ندارد.
کد خبر: ۶۱۱۲۳۲
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۵ 02 August 2016
معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش با اشاره به برخی صحبت‌ها در رسانه‌ها مبنی بر هدایت تحصیلی "اجباری" در بین دانش‌آموزان گفت: این صحبت‌ها به هیچ عنوان صحت ندارد.

به گزارش تسنیم، علی زرافشان عصر امروز در حاشیه همایش روسای آموزش و پرورش در جمع خبرنگاران در اردبیل اظهار داشت: ظرفیت ثبت‌نام رشته‌های فنی و حرفه‌ای در کشور تکمیل شده و ثبت‌نام از دانش‌آموازن رشته‌های کاردانش ادامه دارد که مشکلی در ثبت‌نام دانش‌آموزان در مدارس کشور وجود ندارد.

وی با اشاره به برخی صحبت‌ها در رسانه‌ها مبنی بر هدایت تحصیلی اجباری در بین دانش‌آموزان بیان کرد: این صحبت‌ها به هیچ عنوان صحت ندارد و آموزش و پرورش با فراهم آوردن 12 آیتم دانش‌آموازن را نسبت به انتخاب رشته و هدایت تحصیلی مجاب کرده است.

زرافشان با بیان اینکه امسال یکی از اولویت‌های وزارت آموزش و پرورش اضافه‌کردن کتب جدید درسی از جمله سواد رسانه‌ای در بین دانش‌آموازن است، گفت: این امر به منظور آشنایی دانش‌آموزان با مسائل ریز‌جامعه با استفاده از کتب درسی سواد رسانه‌ای و متناسب با نیاز فعلی جامعه انجام می‌شود.

معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش با تشریح اینکه 80 درصد ثبت‌نام پایه دهم در کشور انجام شده است، تصریح کرد: مابقی نیز مربوطه به قبولی در شهریورماه است که در زمان مشخص این ثبت‌نام‌ها نیز انجام می‌شود.

وی از تجهیز و استانداردسازی هنرستان‌های آموزش و پرورش کشور خبر داد و افزود: در این زمینه بیش از 50 میلیارد تومان اعتبار اختصاص یافته که در بین استان‌های کشور به مرور توزیع می‌شود.

معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش از افزایش تعداد بازنشستگان آموزش و پرورش کشور نسبت به سال گذشته خبر داد و گفت: این امر به خاطر اجرای رتبه‌بندی معلمان بوده و با برنامه‌ریزی‌های اساسی در صدد هستیم مشکلات نیروی انسانی آموزش و پرورش را حل کنیم.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # انتخابات # روز دختر # نمایشگاه کتاب
وب گردی