بازدید 14443
دولت بعد از سکوتی یک ماهه، مجوز رسمی گرانی را تقدیم به مخابرات کرد؛

چه چیز در مخابرات تغییر کرده که تعرفه ها افزایش می یابد؟

بر پایه مصوبه جدید کمیسیون تنظیم مقررات رادیویی مشترکان خط ثابت تلفن مخابرات، از این پس چه از خدمات این شرکت استفاده کنند و چه نکنند، باید هزینه 330 دقیقه (برای مشترکان شهری) و 200 دقیقه (برای مشترکان روستایی) مکالمه را پرداخت کنند.
کد خبر: ۶۱۰۸۴۲
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۹ 01 August 2016
در حالی که حدود یک ماه قبل کمیسیون تنظیم مقررات در تصمیمی بحث برانگیز، مجوز افزایش قیمت را برای مخابرات در راستای افزایش تعرفه تلفن ثابت و همچنین افزایش هزینه های برقراری خط صادر کرده بود، اکنون اعلام شده است که این مصوبات از ابتدای مرداد ماه اجرایی شده اند.

به گزارش «تابناک»، بحث افزایش قیمت ها از سوی مدیران فعلی و به خصوص سابق مخابرات از مدتها قبل دنبال شده بود و مدیران سابق، حتی کار را به جایی رسانده بودند که تلویحا مشترکان و دولت را تهدید کرده بودند، در صورت عدم تغییر تعرفه ها و افزایش قیمت ها، عملیات های توسعه ای این شرکت «با مشکل» مواجه شده و سهام 50 درصدی دولت در مخابرات نیز کاهش پیدا می کند.

این بحث مدتها میان مخابرات و دولت در جریان بود تا آنکه به لطف تغییر هیأت مدیره مخابرات و بر مسند مدیریت مخابرات نشستن برات قنبری که خود معاون نظارت و برنامه ریزی محمود واعظی، وزیر ارتباطات بود، دولت با افزایش تعرفه های تلفن ثابت، برقراری خط ثابت و از همه عجیب تر در نظر گرفتن یک کف مکالمه ثابت برای مشتریان موافقت کرد.

چه چیز در مخابرات تغییر کرده که تعرفه ها افزایش میابد؟

بر این اساس که طی جلسه ای، کمیسیون تنظیم مقررات مصوب کرد که هزینه برقراری ارتباط از طریق تلفن ثابت از 30 به 45 ریال افزایش یافته، در عین حال هزینه برقراری خط جدید تلفن ثابت توسط مخابرات از 50 هزار تومان به 200 هزار تومان افزایش یابد و در یکی از نادرترین تصمیماتی که در تاریخ مخابرات ایران گرفته شده، برای مشترکان شهری و روستایی، کف مکالمه ای در نظر گرفته شود تا مخابرات هزینه های سوء مدیریت های خود را از جیب مشترکان جبران کند!

از حدود یک ماه قبل که این مصوبه از سوی کمیسیون اعلام شد، انتقادات بسیاری متوجه تصمیم دولت و این کمیسیون شد و بسیاری از رسانه ها و افکار عمومی به اقدام عجیب و غریب دولت و وزارت ارتباطات واکنش نشان دادند که این مسائل منجر به آن شد تا مسأله افزایش تعرفه ها برای مدتی مسکوت گذاشته شود.

اما بعد از یک خواب حدودا یک ماهه این گونه به نظر می رسد که دولت و وزارت ارتباطات اکنون تصمیم گرفته اند، بدون سر و صدا و با این خیال که آب ها از آسیا افتاده است، مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات را اجرایی کنند.

بر این اساس که امروز محمدرضا بیدخام، مدیر کل روابط عمومی شرکت مخابرات استان تهران اعلام کرده که تعرفه فروش تلفن ثابت بر اساس مصوبه شماره ۶ جلسه شماره ۲۳۷ سازمان تنظیم مقررات ارتباطات (از 50 هزار تومان به 200 هزار تومان) تغییر یافت و متقاضیان دریافت تلفن ثابت در زمان ثبت‌نام به ازای هر خط مبلغ یک میلیون ریال پرداخت و مابقی مبلغ (یک میلیون ریال) طی 36 ماه پس از راه‌اندازی خط از مشترک دریافت می‌شود.

افزایش چهار برابری تعرفه برقراری خط ثابت، تنها یکی از مصوبه های جلسه مذکور کمیسیون تنظیم مقررات است و ادامه ماجرا را قطعا باید در مورد برقراری یک کف ثابت برای مکالمه مشترکان دنبال کرد. بر این اساس که مشترکان شهری و روستایی، چه از تلفن ثابت خود استفاده کنند و چه نکنند، هزینه ای به عنوان «حق نگهداری خط» از آنها دریافت خواهد.

نکته جالب ماجرا اما آنجاست که شرکت مخابرات نیز بنا بر رویه مذموم، ولی مرسوم حواله کردن افزایش قیمت ها به حاشیه در جوابیه ای که چندی پیش در پی انتقادات منتشر کرده بود، یادآور شد: «تعیین حداقل کارکرد مکالمه 200 دقیقه برای مناطق روستایی و 300 دقیقه برای مناطق شهری برای پرداخت بخشی از هزینه 10 هزار تومان نگهداری تلفن ثابت، استفاده در ویلاها و منازل توریسی است که شمار آن اکنون به 6 میلیون خط رسیده است.  به نظر نویسنده محترم، آیا دولت یا شرکت دولتی یا خصوصی ملکف است تلفنی که در سال یک بار هم زنگ نمی خورد را دایر کند؟ کدام عقل اقتصادی چنین روشی را توجیه می کند؟ در همه دنیا برای یک خط تلفن ثابت حداقل 5 دلار هزینه آبونمان در نظر گرفته می شود.»

اما مشخص نیست که منظور مدیران محترم مخابرات از «همه دنیا» دقیقا کجای دنیاست! این شرکت همچنین اشاره کرده است که تغییر تعرفه ها پس از سیزده سال رخ داده و در نتیجه خود را در افزایش تعرفه ها محق دانسته است.

پرسش اینجاست که به واقع در این سیزده سال در خدمات رسانی شرکت مخابرات، چه چیز تغییر کرده و چه افزایش کیفیتی شاهد بوده ایم که اکنون توقع افزایش تعرفه ها از سوی مدیران این شرکت می رود؟!

پرسش اساسی تر این است که چطور یکباره مدیران محترم دولتی و در رأس همه آنها محمود واعظی با افزایش تعرفه های تلف ثابت از سوی شرکت مخابرات ایران موافقت کرده اند! در حالی که به گفته مدیران این شرکت، بیش از 13 سال از این امر جلوگیری شده بود. آیا این اقدام دولت ارتباطی با تغییر مدیران و هیأت مدیره شرکت مخابرات ایران ندارد؟ آیا این امر به دلیل آن نیست که اکنون معاون سابق آقای وزیر به عنوان رئیس هیأت مدیره شرکت مخابرات فعالیت می کند!

 همان گونه که ذکر شد، شرکت مخابرات ایران در حال حاضر با همه ادعاهایی که دارد از در اختیار گذاشتن یک ارتباط اینترنتی با کیفیت برای مشترکان خود نیز عاجز است و اغلب گزارش های میدانی، حاکی از آن است که مشترکان اینترنت مخابرات، به هیچ وجه از خدمات رسانی این شرکت رضایت ندارند.

آیا واقعا هدف اصلی مشترکان از دریافت خط ثابت در اوضاع و شرایط امروزین، چیزی به جز استفاده از اینترنت و ارتباط اینترنتی است؟

حتی آن گونه که پیداست این شرکت طی یک سال گذشته و برای وارد کردن فشار برای افزایش تعرفه ها همین اینترنت بی کیفیت را نیز از مشترکان خود دریغ کرده و از در اختیار گذاشتن خطوط تلفن جدید به مشترکان به بهانه های مختلف سر باز زده است؛ موضوعی که هرچند طی یک سال گذشته عیان بوده، ولی دولت و نهادهای نظارتی به شکلی معنا دار چشم خود را روی آن بسته بودند!

سوال این جاست که به راستی چه چیز در مخابرات ایران تغییر کرده که تعرفه های آن باید تغییر کند؟ به غیر از این است که تنها چیزی که در شرکت مخابرات تغییر کرده، هیأت مدیره آن است که اکنون سمپاتی ویژه ای با دولت و شخص وزیر ارتباطات دارند؟

بحث افزایش تعرفه های تلف ثابت در این میان بحث و اولویت اول نیست. آنچه اولویت اول ماجراست، این است که هم دولت و هم شرکت مخابرات، باید اکنون پاسخگوی مشترکان باشند و توضیح دهند که خدمات شرکت مخابرات ایران طی این همه سال به واقع چه افزایش کیفیتی را شاهد بوده و شامل شده که اکنون طلب مزد آن را از مشترکان دارند؟



تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۸
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۸۶
جیب آقایون بسیار گشاد تر شده است . این تنها تغییری هست که میشه برای مخابرات و کیفیت اون متصور شد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۱
از صبح که این ها پا میشن از خواب به فکر اینن که چطور از مردم پول بکنن تا موقعی که میخوابن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۱
بالاخره حقوقهای نجومی باید از یه جایی تامین بشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۱
فرق اینها با زورگیران خیابانی چیست؟؟؟؟؟
م م
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۲
همه جای دنیا مخابرات هزار جور امکانات داره، همه جای دنیا با اینترنت میشه فیلم دید، همه جای دنیا با پول پراید میشه ماشین بروز و استاندارد سوار شدو ...
علی
| - |
۰۹:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۲
عزیززززززم مگه یارانه نمیگیری ؟


یارانه گرفتن این پیامدها رو هم داره دیگه
ناشناس
| United States of America |
۱۳:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۲
مردم هم عین زامبی ها شدن
farhad
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۲
به زودی کمپین تلفنهای ثابت خود را
بانو
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۲
مرده شور ریخت این اقتصاد رو ببرن
الان دقیقا تورم داره به صفر میرسه دولت راستگو
چیزی تغییر نکرده. چون پول کم اوردن، سیاست الان اینه که در جاهایی که همه ی مردم درگیرن پول بیشتر بگیرن تا این کسری جبران بشه. مثل قبوض ّ و برق و تلفن (حدود 60 درصد مبلغ پرداختی آبونمان و مالیات و تبصره و این چیزاس)، جریمه های رانندگی، بنزین (فعلا دنبالشن)، تعویض کارت های ملی و گواهینامه به نوع هوشمند، قیمت خودرو و به همین ترتیب.
پاسخ ها
مهدی
| United States of America |
۱۶:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۱
دقیقا...فکر هم میکنن مردم متوجه چنین مساعلی نیستن...
یادش بخیر روزی سر سه ریال تفاوت دو وپنج ریالی تلفن های عمو می بحث بود
سلام /مردم مقصرند تازمانیکه افرادی مثل من هستند که این شرکتها را تحریم نمی کنند اینها به سرکشی خود ادامه خواهند داد واجحاف را به حداکثر خواهند رساند...من مقصرم برادر
پاسخ ها
sina
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۱
زیر باز این یکی نروی
علی
| - |
۰۹:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۲
عزیز دلم
قررربونت برم کدوم تحریم ؟
افزایش تعرفه مخابرات باعث نارضایتی عموم مشترکان میشود و میتواند در انتخابات ریاست جمهوری تاثیر زیادی داشته باشد دولتی ها بهتر است این روزها با احتیاط بیشتری عمل نمایند
پاسخ ها
علی
| Germany |
۱۸:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۱
هر رییس جکهوری در آینده سرکار بیاید بدتر از دولت قبلیش عمل خواهد کرد اینجا ایران است
خطا فیبر نوری شده ، به جای یه خط 200 خط اشتراکی میدن . به خاطر اون گرون کردن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۶
فیبر نوری که تا درب خونه نمیاد مومن , یا تا مرکز یا تا پست onu
احتمالا تو فیش نجومی که قرار بود پرداخت کنند کم آوردند! از جیب مردم برداشت کردند!!!
یک تفحص کوچولو از مخابرات خوبه!!!
هزینه ویلاهای خالی را هم ما باید بدهیم!!!!
عدالت=0
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۵
این یک درصد فیشهای نجومی بر 99 درصد غالب شدن
ظالمها
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۵
امام حسین گفته در برابر ظلم سکوت نکنید
با سلام
هر دم ازين باغ بري ميرسد !
تورم یک رقمی یعنی همین .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۵
یعنی همین شب بخوابی صبح پاشی ببینی دوبرابر شده
این هم شرعا و هم عرفا خلاف است چیزی که من مصرف نکردم چرا پولش رو بدم مگه برا نگهداری و وصل اون از من پول نمیگیرند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۱
با سلام/ ایا کسی هست به شرع و عرف نگاه کند؟
سازمان بازرسی و دیوان عدالت اداری و یا سازمان حمایت از مصرف کننده کجایند؟
این دولت با این تصمیمات وکارها درحقیقت پایان عمر خود را دردوره اول ریاست جمهوری رقم خواهد زد .افزایش هزینه 400%واگذاری تلفن به بهانه عدم افزایش آن طی چند سال گذشته وافزایش تعرفه استفاده ازتلفن ثابت به هیچ وجه قابل قبول نیست واگر این تصمیم نابخردانه عملیاتی شود من خط تلفن ثابت خودرا به مخابرات پس خواهم دادوازمردم شرافتمند ایران می خواهم که درصورتی که این افزایشها عملیاتی گردددراقدامی مشابه درسی به مسئولین سیاستگذارمربوطه بدهندکه هیچگاه به خود اجازه اخذچنین تصمیمات غلطی را ندهند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۱
آخه مشکل اینجاست که پس هم نمی گیرن
علی
| Germany |
۱۸:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۱
عزیزجان به گفته اقای وزیر از اول مرداد ماه عملیاتی شده
تابناک لطفا نظر سنجی بگذار تا مشخص بشه چه تعداد از مردم با این اقدام دولت راستگو موافقند
پاسخ ها
بهزاد
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۰۱:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۲
واقعاً فکر کردید توی این مملکت کسی برای نظر مردم تره خرد میکنه که نظرسنجی بذارن ؟
با سلام یک ماه است به مرکز مخابرات شهید مطهری تهران (یوسف آباد) درخواست خرید تلفن ثابت داده ام می گویند پورت خالی نداریم .یعنی چه؟ کیفیت خدمات بسیار پایین و هنوز مشتری را به هیچ می انگارند .مگر در قرن گذشته سیر می کنیم که ماهها برای یک خط تلفن باید منتظر بود؟؟!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۱
منتظر بودن که گرون بشه ..الان برید درخواست بدین
بانو
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۲
انقدر هم برخورد این مسئولین توی اداره ها و بانک ها بده که حد نداره.
مرتب از 1818 با من تماس میگیرند و میگویند مبلغ میاندوره باید پرداخت کنم. وقتی پرداخت میکنم چند روز بعد دوباره با مبلغ بالاتری تماس میگیرند. راستی این دیگر چه بازی است؟؟
پس وکلای ملت کجا هستند که از این زور گویی مخابرات جلوکیری بکنند آیا خواب تشریف دارند یا شریک جیب بر ها هستند .یا بقول نویسنده مخابرات چه کار شاخصی انجام داده که هم قیمت را 4 برابر وهم پول جنس نفروخته ار مردم اخاذی نمایند همین مخابرات را یه تعداد مفت خریدند بس نبود.
می گویند چون از استفاده ی تلفن عادی ، استقبال نشده گران کردیم ما آخر سر مانده ایم استقبال بکنیم یا نه از برق و اینترنت هم استقبال کردیم آنها چرا گران شد؟
ملت همیشه شاکی هستن اینترنت ارزون بشه میگن چه فایده کیفیتش بده تلفن گرون بشه میگن برای پر شدن جیب آقایونه فیلتر کنن یه جوره نکنن یه جوره ضمنا خودتونو با مردم کشورهای جهان اول هم مقایسه نکنید دولت هم یک عده هستن شبیه شما فکر کردید شما جای اونا بودید بهتر میشد؟
چون کنسرسیوم ایران مبین اقدام به خرید شرکت مخابرات نموده و از طرف دیگر مبلغ را نیز توافق کرده که به صورت اقساط بپردازد. لذا به منظور تامین مبالغ سررسید قسط باید این هزینه ها به گرده مردم تحمیل گردد. با اینکار هم دولت به پول حاصل از فروش بسیار مفت شرکت مخابرات میرسد و هم این کنسرسیوم با پول جیب مردم اقساط چک های خود را پرداخت میکنند. دولت راضی، خریدار شرکت مخابرات هم رازی این وسط ... مردم ناراضی
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۲۰:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۱
کدام آدم عاقلی شرکتی را که این همه درآمد دارد قسطی میفروشد؟
از ماست که برماست عزیزم.
نوبت ما هم میشه. (دولت راستگو)
تنها تغییر محسوس اینه که چند روزه پیامک ها بعد از یکروز میرسه. سه تا نمونه هم روی گوشی خودم دارم که پیامک ظهر ارسال شده رو صبح روز بعد گرفتم.
*
*
بالاخره باید یه جوری بودجه حقوقهای نجومیشون رو تهیه کنند دیگه.
*
*
هر دم از این باغ ...
شما چرا وقتی گاز، برق و آب گران میشه چیزی نمینویسید
مگه وقتی گاز و برق و آب گران میشه چیزی هم تو خدماتشون تغییر دادن!!!
اسم این دولت رو باید گذاشت دولت لبخند و گرونی.تکون می خوره مجوز گرون شدن رو صادر می کنه فقط نمی دونم چرا تورمش معکوس به سمت تک نرخی شدن هست؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۵
با پنبه سر میبره کارشو بلده
تاسف آوره !!! تنها کشوری هستیم از کسی که مصرف نمیکنه پول میگیریم و هر کسی میاد میگه خدماتم ارزون هست بدون مطالعه و بررسی ازش قبول میکنند و تعرفه اش را چهار برابر میکنند !!
لطفا نهاد نظارتی جهت شگایت معرفی نمائید وآگر چنین نهادی وجود ندارد که ندارد وکسی جوابگو نیست اعلام تا شکایت خود را به ....... اعلام کنیم
بخور بخور زياد شده همين. مگر قرار نبود سهام مخابرات را به دارندگان مالکيت تلفن ثابت و همراه بدهند آخرش چي شد؟؟؟؟سر ملت کلاه گذاشتند.
آقايون خواهشا حقوق ما كاگران هم مثل همه جاي دنيا براساس دلار محاسبه كنيد اينجور احتما داره كه خرج و دخل ما كارگران باهم يكي بشه جالبه هرجا كه قرار افزايش قيمت بشه به دلار حساب مي كنن و هرجا كه قرار افزايش حقوق بشه به ريال خواهشا اينقدر ما مردم رو بازي نديد
تمام مشکلات از انحصاره
سلام
راستش من خودم از مخابرات و خدماتش چندان دل خوشي ندارم. مثلا همين خط خونه ام حدودا ٦ ساله نؤيد داره و اينترنتم هميشه ضعيفه. چندين بار هم پيگري كرده ام واي به جايي نرسيد. اما در مورد كف مكالمه ، بايد در باب أنصاف كمي هم حق به مخابرات داد. واقعيت اينه كه الان اكثر ارطباطات مردم يا با موبايله و يا بيشتر تلگرامي و ساير شبكه ها و مردم كمتر با تلفن خطي با هم ارطباط دارند. اما نگهداري شبكه اي به اين حجم انصافاً هزينه سنگيني دارد. و اين مبلغ ١٣٥٠ تومني كه ماهيانه بابت كف مكالمه ميخوان بگيرند غير منصفانه نيست. به هر حال مخابرات بابت هر خط تلفن هزينه هايي دارد ، چه مشترك استفاده بكند چه نكند. و اين مبلغ هم آنچنان سنگين نيست در مقايسه با ساير هزينه هاي خانه يا اماكن ديگه.
پاسخ ها
سیدعلی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۱
یعقوب جان آبونمان رو برای همین می گیرن دیگه. اگه قراره با کف مکالمه هزینه های نگهداری تأمین بشه پس شما بفرما آبونمان برا چیه؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۲
سلام، آقای محترم بله این هزینه سنگین نیست بپردازیم اون هزینه سنگین نیست بپردازیم وقتی همه اینارو با هم جمع بزنی زیاد میشه.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۲
عزیز من همان موبایل و سایر شبکه ها نیز توسط همین مخابرات تاسیس شده.ولی اقایان هول پول پارو کردن ورشون داشته با شرکتهای تاسیس شده بچه هاشون درگیر هستن سر پول ریختن بهم.
علي
| Armenia |
۱۳:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۲
اين 1350 تومنو از كجا آوردي؟!!! مبلغ 300 دقيقه كف مكالمه بيش از 10 هزار تومن ميشه
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۷
ببخشید..هزینه راه اندازی و امتیاز خط را بدهیم...هزینه نگهداری ماهیانه خط رو هم بدیم... بعد این وسط مخابرات دقیقا چه آورده ای در این معامله ارایه خدمات به ما دارد!!؟؟
به نظر شما عملیات راه اندازی یک خط تلفن ثابت از ایجاد تا نصب و راه اندازی و نگهداری تا زمانیکه تلفن وجود داره به قیمت 50هزارتومان که طی ده سال هزینه آن زیاد نشده قابل توجیه برای ادامه خدمت شرکت مخابرات هست ؟ طبق برسی های کارشناسی ایجاد یک خط تلفن ثابت در ایران با توجه به این مطلب که زیرساخت و تجهیزات ما همه خارجی میباشند حداقل 500هزارتومان میباشد . طی 8سال گذشته مخابرات استان بیشترین ضرر را به خاطر عدم افزایش تعرفه ها خورده در حالیکه این شرکت باید پاسخگوی دهها هزار کارمند خود و هزاران نفر صاحبان سهام باشد . آیا طی 10سال گذشته نرخ همه چیز ثابت مانده است ؟ دوستان تابناکی پاسخ بدهند راه حل چیست ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Pakistan |
۱۷:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۱
احتمالا شما جيره خور مخابرات تشريف داريد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۱
این حرف ها صورت مسعله را پاک نمیکند.کجای دنیا مردم خط تلفن خود را میخرند که در ایران این کار را میکنند.شرکت ها خدماتشان را عرضه میکنند و مردم ان خدمات را میخرند.دیگر انکه اگر بنگاهی دخل و خرج نکند میگردند دنبال عوامل ان نه اینکه فشار را به مردم وارد کنند.چرا سازمان یا اداره ای که میتواند مثلا با 3 هزار نفر کار کند،با 15 هزار نفر اداره میشود؟تاوان فقر مدیریتی را مردم باید بدهند؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۲
هزینه زیر ساخت که در ابتدا از بیت المال شده چه ارتباطی به الان دارد
خودش
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۲
دوستان عزیز تنهاشرکتی که درعرض 10سال هیچگونه افزایش تعرفه ونرخ نداشته مخابراته
باسلام واحترام مگر بدون پول می توان کیفیت را افزایش داد ودوم اینکه در عرض این چند سال که تعرفه مخابرات ثابت مانده تعرفه کدام سازمان حداقل 10برابرنشده است زمانیکه هزینه ثبت نام تلفن ثابت 100هزار تومان بود هزینه اشتراک آب وبرق وگاز چقدر بود والان چقدر است .آیا می دانید که با هزینه 500دقیقه مکالمه استانی به زور می توان یک عدد چیپس خرید لطفا تامل وانصاف!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۱
آقای متامل!
چیپس 1000 تومن هست، یعنی هر دقیقه مکالمه استانی 2 تومن میشه؟!
اول خودت کمی تامل کن بعد به دیگران درس بده!
علی
| Germany |
۱۸:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۱
مادامی که افرادی چون شما در جاکعه هستند این مملکت درست بشو نیست معلومه صدات از جای گرم بلند میشه بخاطر همین خدمات و گرانیها و ... است که رتبه اعتباری پاسپورت ایران از آخر سوم هست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۱
فقط می گویم خجالت دارد
سوال: الان اگه خط ثابت رو به مخابرات برگردونیم 200 هزار تومن دریافت خواهیم کرد؟
اشـک؛
آخرين گزينه مردهاست
و خاک بر سر روزگار
اگر مردی به گزينه آخر خود برسد
الان تمام مردها به گزینه اخر رسیدن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۵
لطفا نگهبانان دروازه رو بیشتر کنید تا زودتر به کار مردم رسیدگی بشه
واقعا شرم اوره خجالت بکش مخابرات .،الان قرن 21هست تمام دنیا خدماتشان را افزایش دادن وقیمتهاشون را کم کردن آنوقت شما براساس چه خدماتی این تصمیم را گرفتید؟از سرعت وکیفیت اینترنتتون یا جیبتان گشادترشده چی ؟
بیاید خط من را جمع کنید
تصمیم بسیار بجا و منطقی است. عموم مشترکین موظف به پرداخت هزینه های گزاف نگهداری و آپدیت دستگاه های مخابرات می باشند. سیستم های تلفن در طول این سالها تغییرات بسیاری داشته و از جمله می توان به جایگزینی سیستم تن به جای پالس (شماره گیری بدون خطا)، امان رویت شماره مخاطب (Caller ID)، صفر شدن احتمال اشغال بودن شماره در صورت وجود ترافیک در خط سوئیچ (در سیستم های پالسی بسیار اتفاق می افتاد) و سایر خدمات ویژه اشاره نمود.
پاسخ ها
محسن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۱
خطي كه نشه براش اينترنت گرفت بدرد لاي جرز ديوار ميخوره ، آقا خطوطي كه پي سي ام هستن مفت نمي ارزن اوناروهم 200 ميدن؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۱
این ها که گفتین رو پولش رو دارن با اسم های مختلفی مثل ابونمان و عوارض و غیره میگیرن .
نویینده درست توصیف کرده. وقتی کفایت و عرضه ای برای گرداندن بهینه امور نباشد ناچارا هیات مدیره باید از جیب مشترکین هزینه های سوء مدیریت خودش را جبران کند. به همین سادگی.! اما هیات وزیران هم که اساس انتخابشان از طرف نمایندگان مردم سوار شدن است نه سواری دادن.
هزینه 10 هزار تومان نگهداری برای هر خط در ماه ؟؟؟؟

مگه چکار میکنن !!! نکنه بهشون آب و کود میدن !!! از مدیران ما اصلا بعید نیست .
بهترین راه تحریم کردن آنهاست
برای مول گرفتن از مردم به بقیه دنیا نگاه میکنن ولی واسه خدمات سرشون رو زیر برف
مهر پارسال برای خط جدید تلفن ثبت نام کردم.گفتن ۱-۲ ماه زمان میبره. اواخر اسفند اومدن برای نصب
اینها ظلم به مردمه.اینترنت ایران قیمتش سه هزار برابر اون تمام دنیایی است که آقایون ازش مثال میزنن.آبونمان هم که سر جاشه.فقط مونده بگن بخاطر نفس کشیدن هم باید در ماه یه مبلغی پرداخت کنید.
بس کنید چقدر دروغ چقدر گرونی چقدر تورم تا کی باید ربا خواری بانکها تورم ایجاد کنه و هر روز قیمتها بالا بره و بیکاری افزایش پیدا کنه.
دولتمردان بفکر مردم نیستن .پولدارها پولدارتر ....و ضعفا ضعیفتر میشن...اینه معنی عدالت...؟؟؟؟
این که چه استفاده بکنی چه نکنی قیمت 330 دقیقه مکالمه رو به حسابت مینویسن این خیلی عجیبه . هیچ جای دنیا اینجوری نیست !
این پول حرام است
لطفا جلوی انجام این کار رو بگیرید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۱
نمی دانم سوار تاکسی شدی یا نه؟ اگر سوار يک تاکسی خطی بشی و فقط کمی از راه هم بری، همه کرایه را میدی، اگر سینما بری و بلیط بخری ولی وسط فیلم بیرون بیایی، پول بلیط را پس نمیدن، اگر استخر بری و به جای یک و نیم ساعت یک ربع شنا کنی بقیه پولت را نمیدن
قرارمون این نبود.
شرکت مخابرات یکی از بالاترین حقوق ها را در بین سازمانهای مختلف دارد و چندین سال هم هست که هیچ نیروی جدیدی از طریق آزمون استخدام نکرده است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۱
مخابرات شرکته سازمان نیست حقوق هم خود هیات مدیره تایین میکنه به کسی ربطی نداره
یادسریال برره وپول زوربخیر
وقتی تو هیچ زمینه ای اعتراض نمیکنیم همین میشه.فقط دارن به هر بهونه ای پول میگیرن.خدمات صفر. هیچکس به فکر ما مردم بدبخت نیست.
من به روحانی رای نخواهم داد ....................... البته من تا الان تو هیچ انتخاباتی شرکت نکردم و رای ندادم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۵
شیر پاک خورده ای
برخلاف آب وبرق كه واقعا بحث صرف منابع و انرژي است تلفن ثابت و موبايل هيچ هزينه نگهداري بجز حقوق پرسنل ندارد و ميشه گفت پرسود ترين كسب وكار است شما فكر كن يك مركز 50 هزار شماره(خط) بادريافت حداقل 10 هزارتومان تازه بدون در نظر گرفتن درامد اينترنت در ماه 500 ميليون تومن درآمد دارد .ميانگين پرسنل اين مركز كمتر از 30 نفر است به عبارتي با حقوق ميانگين ماهيانه 3ميليون تومن در ماه 90 ميليون تومن هزينه حقوق و شايد يكميليون تومن هزينه اب و برق در واقع سود ماهيانه فقط يكمركز در تهران 400 ميليون تومن فقط بابت تلفن ثابت است.
بهمن سال گذشته برای تلفن ثابت ثبت نام کردم و هزینه رو هم پرداخت کردم. هنوز پس از گذشت بیش از 6 ماه خبری نیست. واقعا تاسف آوره
از ماست که بر ماست

در این ماه نصف هزینه گاز عوارض و غیره است حتما ملت مجتور است هزینه لوله کشی به سایر ممالک را نیز تقبل کند
سهامدارانش را معرفی کنید خود به خود دلایلش پیدا میشود
بهترين کاري که ميشه کرد اينه که افرادي مثل من که واقعا نياز چنداني به خط ثابت ندارند يک دوره تا ميتونن صحبت کنند (داخلي و خارجي) آخر برج قبضش رو پرداخت نکنند. تنها کاري که مخابرات ميتونه بکنه قطع تلفن هست ولي در عوص کمرش ميشکنه.
دلیلش فقط ی چیزه.کم شدن استفاده مردم از تلفن ثابت و رفع نیاز با شبکه های اجتماعی و اینترنت.گفتن چه کنیم چه نکنیم که همون پولو بگیریم.قیمتو میبریم بالا که با مصرف کم هم همون پولو بگیریم.چقدر خوب و راحت.اونوقت میرن در مغازه هارو به علت گرون فروشی می بندن
من ديگه عمرا غلط كنم به كسي راي بدم
زآب وبرق مجاني به جايي رسيدست فرجام كار
كه مصرف كني يا نكني آبونمان وماليات وارزش افزوده پرداخت كني يكجا
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۵
مسکن نخرید دست نگه دارید مجانی میشه. فقط متری 25میلیون تو نیاوران
شاید می خواهند میزان حقوقشان ر ا چند صد میلیون تومان افزایش دهند
من کارشناس ارشد شبکه هستم و کاملا از جزئیات چنین خدماتی آگاه . هزینه نگهداری اصلا مبالغی نیست در مقابل درآمد مخابرات - برای طرح توسعه هم که کجای دنیا یک شرکت از جیب مردم شرکتش رو توسعه میده که اینجا اینکار رو میکنن . درآمد 1 سال مخابرات کلیه هزینه های 10 سال اونارو پوشش میده . فکر کنم فقط رقم فیشهای حقوقی مدیران هست که تغییر میکنه بعد از این افزایشها و نه کیفیت و حتی وضع کارمندان مخابرات هم تغییر نخواهد کرد .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۲
زرشک
رفتم مخابرات مرکز سعادتمند تو مرزداران . میگم یک سیم کارت همراه اول میخوام . میگه سیستم خرابه نمیتونم بدم . میگم یک پرینت از مکالمت تلفن همراهم میخوام می پرسه شمارت . شماره را دادم چند بار کلیدهای کی بر را زد ورفت سمت پرینتر وبعد با حالت معلومی اومد وگفت پرینتر مشکل داره شرمنده . نفر قبلی من هم یک کاری داشت که یادم نیست به اون هم گفتند سیستم خرابه ونیتونیم انجام بدیم . از جوونه پرسیدم خدائی چرا مردم را میپیچونید . ؟ قیافه حق به جانبی گرفت وگفت اقای محترم احترام خودتونو نگه دارید ما کی پیچوندیم ؟
البته من میدونم مشکل اون مرکز رئیسشه واون هم بلد نیست از کارمنداش چیزی بخواد ووقتی با کارمندش کار داره بجای احضار کارمند خودش میره تو اطاق کارمندها وکارمندها از جاشون هم بلند نمیشن وقتی رئیس میاد .
به کارمنده گفتم نفر قبلی را گفتید دستگاه خرابه به من هم گفتید سیستم خرابه پرینت هم که گفتید پرینتر مشکل داره . این پیچوندن نیست ؟ یعنی همه چیز تو این مرکز خرابه ؟ گفت خوب خرابه چکار کنم ؟ گفتم هیچی مردم را بپیچون عزیزم . مشغول باش
دولت تدبیر و امید
متاسفانه همه رو نا امید کردی
یادت بخیر
دوستان نظرات خوب خود را دادند ولی اشاره یه اصل ماجرا نکردند مولانا میفرماید تا نگرید طفل کی جوشد لبن تا من و شما صدایمان در نیاید و نگوییم ملت توان این همه فشار را ندارد مسولین متوجه نداری و فلاکت مردم نمیشوند
این قانون اصلا شرعی نبوده و با قوانین اسلامی در تضاد است. حرام اندر حرام است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۲
تکبیر! اله اکبر اله اکبر!!!
ناشناس
| United States of America |
۰۱:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۵
برای این اقایون از شیر مادر حلالتر
""پرسش اینجاست که به واقع در این سیزده سال در خدمات رسانی شرکت مخابرات، چه چیز تغییر کرده و چه افزایش کیفیتی شاهد بوده ایم که اکنون توقع افزایش تعرفه ها از سوی مدیران این شرکت می رود؟!""

خب نویسنده ی محترم،
مگر علت افزایش تعرفه خدمات ارائه شده توسط سایر دستگاهها، افزایش کیفیت ارائه اون خدماته؟
مثلا شما تعرفه پر کردن یه دندون معمولی رو ظرف 5 سال گذشته بررسی کن. اگر سال 90 این مبلغ 50 هزار تومن بود الان شده 150 هزار تومن. به نظر شما قیمت مواد اولیه دندانسازی اینهمه افزایش پیدا کرده و یا کیفیت پر کردن دندونها افزایش داشته؟ یا مثلا قیمت کرایه شرکت اتوبوسرانی واحد حداقل سالی 20 تا 25درصد افزایش پیدا نکرده؟ اینجا چه تغییری در کیفیت ارائه خدمات به وجود اومده؟

قیمت کدوم خدمات رو میتونی نام ببری که ظرف سیزده سال گذشته ثابت مونده و تغییری نکرده باشه؟
سوال این جاست که به راستی چه چیز در مخابرات ایران تغییر کرده که تعرفه های آن باید تغییر کند؟ چیزی تغییر نکرده فقط شما بگویید این حقوقهای چند ده میلیونی باید از کجا تامین بشه؟
سلام 20روزدرخواست خط درمنطقه دكتر هوشيار داده ام آقايان بخاطراينكه مي خواهند خط200هزارتومان كنند اعلام مي كنند ظرفيت ندارد اين يعني اجحاف در حق مصرف كننده
من سال 1375 خط از مخابرات خریدم 65000تومان الان سال 95 همون قیمته
چیزی تغییر نکرده.
معلوم نيست در اين كشور چه سازمان ونهادى بايد از حقوق مردم دفاع كند
من تلفن خونه رو جمع میکنم
اداره بازرسی کجایی اقای سراج دقیقاکجایی ؟ کجایی کجایی ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۱:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۲
بنده خدا داره کشکشو میسابه،کمی انصاف خوبه!!!
اينم از امار تورم زير 10 درصده
در دهه 60 و 70 کارخانه های خودرو ساز برای فرق بین رنگ متالیک و رنگ روغنی بین 1000/000 میلیون تا 1/200/000 تومان از خریدار میگرفتند و در حالیکه بنا به اظهار کارشناسان خودرو حداکثر اختلاف 200/000 تومان بود ، نتیجه اش این شد که بر اثر این ظلم آشکار خط رنگ کارخانه دار آتش سوزی شد و ضرر سنگینی متحمل شد حالا شما هم شک نکننید روزی مخابرات با این سیاستهای ظالمانه سیلی محکمی خواهد خورد ، شک نکنید
البته تابناک جان نظر من رو به اشتراک نذاشتی هم نذاشتی چون من به این روش شما در مورد خودم عادت دارم من هر روز هر یکساعت یکبار خبرهای شما رو میخونم
من عاشق اون تورم تک رقمیت جناب رئیس جمهور
روحانی مچکریم
باید از مسئولان مملکت سوال کرد که برای افزایش درآمد مردم چکار کردند، که اینهمه برای افزایش هزینه ها بر مردم فشار می آورند. متاسفانه مسئولان ما به حدی از وضعیت عامه مردم بی اطلاعند و از جامعه جدا هستند که از وضعیت معیشت ملت بیخبرند و نمیدانند که مردم با درآمدهای کم و هزینه های بالا در این کشور، صورت خود را با سیلی سرخ نگه داشته اند.
پول یک پفک هم نیست
چه تیتر مسخره ای!
تو تمام دنيا وقتي يك خط تلفن خراب يا قطع ميشه دو هفته بعد با خواهش و تمنا و التماس به بخش خصوصي نگهداري كننده شبكه مشكل بر طرف نميشه ، كمي هم به شيوه مديريت و سرويس دهي عهد دقيانوسي خود نگاه كنيد .
از ماست كه بر ماست
بگوید ورشکستیم
این دیگه وظیفه مجلسه
فقط میشه تاسف خورد
مگر آب خوشمزه تر شده که قيمت آن در 13 سال تغيير کرده يا بنزين آتش داغتر ايجاد کرده که قيمت آن از 1000 ريال به 10000 ريال افزايش پيدا کرده يا سيب زمينی پرملاتتر شده و هزارها دليل ديگر. انصاف هم خوب چيزيه!
بالاخره باید بطرقي منابع تامین فیشهای حقوقی نجومی تامین شود .
مخابرات که دست دولت نیست جیگر
خاموشي اونايي كه بايد جلوي اين اختلاس گران رو بگيرن.
دریافت این مبلغ کف شرعا جایزنیست
اصلا تحليل درستي نداشتي تابناك
راستی میشه خط روستایی خود را به شهر برد یا به جای اون خطی در شهر وصل کنند
این یکنوع قلدری وزورچپانی وپرکردن جیب مافیا ورانت خواران از جیب مردم بدون استفاده حتی یک پالس مردم حق ابونمان وعوارض وهزار کوفت وزهرمار مثل مالیات ومالیات بر ارزش افزوده وحق توسعه را میدهند
دولت بشدت ضد ملت عمل نموده
یک کمی انصاف هم خوب است
طبق کدام قانون و منطقی خط تلفن به مردم فروخته میشود.اگر هم فروختی حق ندارید کف مصرف برای مالک تعیین کنیدیک بام و دو هوا که نمیشود.
تورم تک رقمی اماافزایش قیمت خط تلفن300درصد .شما بگید دم خروس راقبول کنیم یا قسم حضرت عباس را.
حلالتون نباشه پولایی که به نا حق دارین از مردم مگیرید
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۰۱:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۵
خخخخخخخخخخ.
تابناک فرافکنی نکن
من درخواست خط ثابت دادم گفتن خطوطمون پره و حالا حالاها باید صبر کنید ....این همه پول موبایل و ... غیره از ملت میگیرید چی کار میکنید ....واقعا ما دست سرمایه داری امریکایی و ربا خواری رو از پشت بستیم ...
رحمت ب روحت احمدی نژاد
سازمانهای انحصاری و تودرتو و رانتی ...
کاش بدونید این تقصیر خودتونه مردم
بهتر است از نرم افزارهایی که تماس رایگان میدهند مثل واتس آپ استفاده کنیم.
عقل سلیم داشتن هم خوب چیزی است
این دولت همه چیز را تا بحال گران کرده ولی در عمل میگوید تورم تک رقمی شده چرا در این مورد زیاد پا فشاری میکند !!!!!!!!!!!!!!!
عجب دانشمندایی
این مخابرات اورده واقعا ....
آب وبرق وگاز هم همینطور چرا گیر دادی به مخابرات فیش آب را نگاه کنید انقدر بند و تبصره داره کله ات میترکه
فقط تحریم مخابرات ! من میخواستم برای خونه جدیدم یه خط تلفن بخرم که پشیمون شدم و همین خط ایرانسلی که دارم کار من رو راه میندازه
واقعا از جان ملت چى ميخواهيد
خخخخخ
بازم دم تابناک گرم ............... از قدیم گفتند خلایق هرچه لایق.........فقط خدا به دادمان برسد...........خودمان که عرضه نداریم .......
اگه این پولارو نگیرن پس از کجافیشای حقوقی کلان داشته باشند
نها راهش راه اندازی کمپنگ برای استفاده نکردن فقط یک سال ببنید چه می شود
یه مرجع رسیدگی بعنوان دیوان عدالت اداری هست مگه همین جند وقت قبل نشندیدهر ماه همراه اول یه بولی تحت عنوان مالیات ارزش افزوده از ملت می گرفت بعد هم به عنوان مالیات برداخت نمی کرد ،فکر کنم دیوان محاسبات هم موضوع رو درآورد .بعد مدتی خبر رسید این بول رو بازم می گیرن و لی تحت عنوان دیگه ای ! توجه کردین با یه تغییر عنوان بازم همون بولو می گیرن .
چو دانی و پرسی سوالت خطاست
خب معلومه کیفیت. در یک سمت ترازو کیفیت و در سمت دیگر قیمت. کیفیت بیاد پایین قیمت می ره بالا
به همین سادگی
سیستم حقوق و دستمزد تو این کشور اشتباهه. وقتی بدون توجه به کارآیی و فقط به کمک افزایش سابقه کار دستمزدها افزایش پیدا می کنه، این میشه که دخل و خرج با هم نمیخونه.
انحصار رانت قدرت نفوذ همه در هم امیخته است
ناراحت نباشيد ، وكلايمان در مجلس مثل شير ايستادند و از حق ما دفاع ميكنند
بنده اگر می شد همین فردا خط تلفن ثابتم رو قطع می کردم. اما نمی شه، چرا؟ چون مستاجرم.
در همه جای دنیا حد اقل حقوق چقدر است؟که 5 دلار آنها را مثال می زنند.
سلام
پس مالیاتی که ما میدیم مگه برای نگهداری و خدمات دولت نیست یا آبونمانی که کسر میشه پس برای چیه
چرا باید افزایش قیمت بدن ؟؟
هیچ جای دنیا مثل ایران نیست
شرکت مخابرات واگذارشده
این اثار برجام در زندگی مردم است
ما این خطوط تلفن رو پیش خرید کرده ایم و فقط باید هزینه نگهداری خط رو پرداخت کنیم . این چه بساطی هست . با این وضع خط تلفن را مرجوع کرده و پول پرداختی باید عودت شود
از ماست که بر ماست.
باسلام از زمانی که زیر ساخت را اوردندواجار ه دادن مشکل پیدا کرد
لطفا یکمی واقع بین باشیم
یه خبر جدید ازمخابرات اینکه دیروز فیش تلفن ثابت مغازه ام آمده دیدم زده 200000ریال شبکه هوشمند.!!!!
ميخي ديگر بر تابوت دولت يازدهم.
با سلام اين يك ظلم بر مردم و يك مصداق از بي عدالتي در جامعه است
دوستان عیب ما این است اساسا بدون اطلاع جوگیر می شویم و قضاوت می کنیم
الان حقوق یک کارمند مخابرات با حقوق یک معلم برابری میکنه .معلم 6 ماه تعطیله حقوق میگیره ولی ما از 7 صبح تا 4 عصر در طول سال سر کاریم.
باز خدا پدر سایت تابناک رابیامرزد که صحبتهای مردم را حداقل نمایش میده
این همه گرانی اینهمه اجحاف به مردم
فقط فکر پرکردن جیبشان هستند نه کیفیت ارتباطات
واگذاری مخابرات به بخش خصوصی که در آمدی برابر شرکت نفت داشت یک اشتباه استراتژیکی بود
مدیرانش، اخه اونها هم بایدقدرت مدیریتشونو نشون بدن و از این چند روزه نوبت حظ وافر ببرند یا نه؟
قرار نیست تو ایران چیزی تغییر کنه
برچسب منتخب
# انتخابات ریاست جمهوری # انتخابات # رفح # حج # ارتحال امام خمینی
آخرین اخبار
وب گردی