بازدید 39168
دو روایت از برخورد پزشکان با یک چهره سینمایی؛

جراحان یک هنرمند را به تلافی سخنان مهرجویی جراحی نکردند؟! / واکنش بیمارستان بهمن، وزارت بهداشت و رویا تیموریان

شنیده های موثق، حاکی از آن است که بیانیه صنفی تندی هم از سوی جراحان آماده شده بود تا از این پس رسما هیچ هنرمندی عمل جراحی نشود که با پادرمیانی وزیر بهداشت و پس از یک جلسه طولانی این بیانیه منتشر نشد. حال مشخص نیست، برخورد اخیر با نیما طباطبایی پیرو حواشی مربوط به درگذشت کیارستمی است یا دلایل دیگری دارد.
کد خبر: ۶۰۸۸۲۲
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۱:۲۱ 25 July 2016
جراحان یک هنرمند را به تلافی سخنان مهرجویی جراحی نکردند؟!
پس از انتقادهای مطرح نسبت به عملکرد پزشکانِ متخلف که شدیدترین این انتقادات توسط داریوش مهرجویی سینماگر پیشکسوت کشورمان مطرح شد، خبرهایی در خصوص جراحی نکردن یکی از سینماگران جوان مطرح شده است؛ اتفاقی که اکنون این پرسش را در پی داشته که آیا وقوعش به خبر بیانیه جراحان مبنی بر عدم جراحی سینماگران ارتباط دارد؟!

به گزارش «تابناک»؛ سلسله وقایعی که برای نیما طباطبایی، کارگردان مستند «من ناصر حجازی هستم» و خواهرزاده رویا تیموریان، رخ داده، این پرسش را پیش آورده که آیا پزشکان تیغ را برای سینماگران از رو کشیده‌اند و سلامت بیمار، ابزار درمان شده‌ است؟ برای درک ماجرا دو روایتی که تاکنون از این اتفاق توسط دو رسانه منتشر شده را بخوانید:

در همین زمینه ابتدا مهر گزارش داد، رویا تیموریان خویشاوند نزدیک نیما طباطبایی کارگردان مستند «من ناصر حجازی هستم» که دو روز پیش به دلیل عارضه مغزی در بیمارستان بهمن بستری شد، درباره حال و روز این کارگردان جوان گفت: خواهرزاده‌ام دو روز پیش به دلیل سردردهای شدید به بیمارستان مراجعه کرد؛ اما متاسفانه به جز داروهای مسکن هیچ درمان دیگری برایش در نظر نگرفتند.

وی افزود: ولی بعدا طبق تشخیص پزشکان مشخص شد او به عارضه تومور مغزی دچار شده و قرار بود امروز تحت عمل جراحی قرار بگیرد اما از شب گذشته، هیچ جراحی بر بالینش حاضر نشد و ما با کمک دکتر برزویه پزشک بیمارستان ایرانمهر توانستیم او را به این بیمارستان منتقل کنیم. در حال حاضر با پیگیری مجدانه پرسنل، آزمایش های لازم گرفته شده و منتظر جواب هستیم تا در اسرع وقت بیمارمان را به اتاق عمل ببرند.

تیموریان با اشاره به اینکه مادر نیما طباطبایی ایران نیست، بیان کرد: در این دو روز شرایط بسیار سختی بر ما گذشت و من از دکتر برزویه و همه کسانی که در بیمارستان ایرانمهر هستند نهایت تشکر را دارم که با ما همکاری کردند. متأسفانه بیمارستان بهمن با ما نامهربانی کرد و کمک های بابک برزویه عکاس مطبوعاتی و پدرشان به دادمان رسید.

جراحان یک هنرمند را به تلافی سخنان مهرجویی جراحی نکردند؟!

از سوی دیگر سینما سینما گزارش داد، نیما طباطبایی مستندساز جوان کشورمان دچار عارضه مغزی شد، ولی جراحی او با حواشی همراه بود. این کارگردان جوان در پی عارضه مغزی به یکی از بیمارستان های غرب تهران منتقل شد که بنا به شنیده ها تا نیمه شب دیشب، به رغم وخامت حالش هیچ پزشکی حاضر به عمل او نشد.

به گفته نزدیکان طباطبایی، پرسنل این بیمارستان تخصصی اعلام کرده اند که دستگاه سی تی اسکن برای وزن بالا ندارند و حتی از در اختیار قرار دادن آمبولانس نیز خودداری کردند. همچنین به همراهان بیمار گفته شده که پزشک جراح نداریم. طباطبایی که از ظهر دیروز به آن بیمارستان منتقل شده بود، حوالی نیمه شب گذشته بناچار، به بیمارستان ایرانمهر منتقل شد و قرار است امشب توسط دکتر برزویه جراحی شود.

پس از درگذشت عباس کیارستمی و حواشی فراوانی که در پی بحث خطای پزشکی درگرفت و موجب تقابل و مجادله میان پزشکان و هنرمندان شد، داریوش مهرجویی در مراسم ترحیم کیارستمی حمله تندی به جراحان کیارستمی کرد و پس از آن چند پزشک پاسخ دادند و یکی از پزشکان بیمارستان جم نیز با پلاکاردهای عجیبی در واکنش به مهرجویی خبرساز شد. وزیر بهداشت نیز گروهی را مأمور رسیدگی به این پرونده کرد که نتایج بررسی های نهایی آنان هنوز اعلام نشده است.

شنیده های موثق حاکی از آن است که بیانیه صنفی تندی هم از سوی جراحان آماده شده بود تا از این پس رسما هیچ هنرمندی عمل جراحی نشود که با پادرمیانی وزیر بهداشت و پس از یک جلسه طولانی این بیانیه منتشر نشد.

حال مشخص نیست، برخورد اخیر با نیما طباطبایی پیرو حواشی مربوط به درگذشت کیارستمی است یا دلایل دیگری دارد. نیما طباطبایی که فرزند مرحوم غلامرضا طباطبایی و خواهرزاده رویا تیموریان است، اخیرا با مستند «من ناصر حجازی هستم» در گروه هنروتجربه حضور داشت.

به گزارش «تابناک»، اگر هر یک از دو روایت فوق الاشاره و به خصوص روایت دوم حقیقت داشته باشد، انتظار می‌رود نهادهای قضایی به ماجرای تنظیم بیانیه ورود کنند و تمامی تنظیم کنندگان و عوامل دست اندرکار در این پروژه شناسایی و از کار برکنار شوند. همچنین انتظار می‌رود، وزیر بهداشت و درمان پزشکی رسماً به دلیل پرده پوشی و عدم اخراج تمامی پزشکان دخیل در تنظیم این رسوایی، از ملت ایران عذرخواهی کند.

بدون تردید، پزشکی که لحظه‌ای در خیال خود به عدم درمان حتی یک بیمار به عنوان «اقدام تلافی جویانه» می‌اندیشد و با تعابیری نظیر Case selection، این رفتارش را توجیه می‌کند، صلاحیت پوشیدن لباس سفید پزشکی را ندارد. با توجه به موضع‌گیری برخی پزشکان در شبکه‌های اجتماعی پس از اعتراض مهرجویی مبنی بر اینکه او را درمان نخواهند کرد، تنظیم این بیانیه دور از انتظار نیست.

در نهایت با توجه به روایت‌های منتشر شده درباره علی طباطبایی، انتظار می‌رود مدعی العموم وارد شود و دقیق به بررسی روند درمان بپردازد تا اگر اقدامات خطایی نظیر عدم جراحی به صورت تعمدی صورت پذیرفته، با پزشکان مقصر و مدیریت بیمارستان که نظارت درستی نداشته، برخورد لازم صورت پذیرد. نظارت سخت در این مرحله، می‌تواند بازدارندگی بالایی داشته باشد.



پاسخ بیمارستان بهمن: حقیقت ندارد

در همین حال در حالی که «تابناک» در ارائه روایت‌‎ها نقشی نداشته و آنها را صرفاً کنار هم قرار داده، مسئول فني بيمارستان بهمن در پاسخ به این گزارش چنین توضیحی برای «تابناک» ارسال کرده است:


متأسفانه مطالب اشاره شده در سايت تابناك مربوط به آقاي نيما طباطبائي كارگردان مستندساز و روند درمان ايشان در بيمارستان بهمن كذب محض مي باشد، در صورت عدم اصلاح مستندات خبري مندرج در سايت تابناك اين موضوع در اسرع وقت از طريق مراجع قانوني پيگيري و اعاده حيثيت خواهد شد. خواهشمند است پيرامون اين موضوع و اصلاح خبر مربوطه در اسرع وقت اقدام فرمائيد.

مسئول فني بيمارستان بهمن
باتشكر


رد شایعه عدم جراحی یک مستند ساز در بیمارستان بهمن از سوی وزارت بهداشت

از سوی دیگر یک مقام وزارت بهداشت با رد شایعه عدم جراحی یک مستند ساز در بیمارستان بهمن به فارس خبر داد: جراح مدنظر خانواده نیما طباطبایی، مسافر بوده و امکان جراحی نداشته است. خانواده وی به خواست خودشان و توافق با یک جراح دیگر، بیمار را به بیمارستان ایرانمهر منتقل کردند.


رویا تیموریان گفتند اسکن‌شان خراب است و همه پزشکان‌شان به‌یک‌باره مشکل پیدا کردند

در همین حال، رویا تیموریان در واکنش به وقایع رخ داده، به ایسنا گفت: در وهله‌ی اول، هدف من از طرح این مسائل برطرف کردن سوءتفاهمات دو طرف میان جامعه‌ی پزشکی و هنری است و امیدوارم طوری رفتار کنیم که تنش‌ها بیشتر نشود.

تیموریان ابراز امیدواری کرد: احترام و همکاری که در گذشته میان جامعه هنری و پزشکی وجود داشته، همچنان ادامه پیدا کند، چرا که هر دو قشر از عناصر مهم جامعه هستند و باید با احترام با یکدیگر برخورد کنند و در هر دو جامعه اگر سوءتفاهم و اشتباهی رخ داده، به عنوان جمع تلقی نشود.

او در ادامه به تشریح وضعیت بستری شدن نیما طباطبایی در بیمارستان بهمن پرداخت و گفت: بیمار ما در شرایطی اورژانسی به این بیمارستان مراجعه کرد و بستری شد. از دکتر جلالیان، متخصص مغز و اعصاب که ایشان را ویزیت کرد و دستورات لازم را برای بستری شدنش دادند، سپاسگزارم.

این هنرمند اضافه کرد: به دلیل شرایط خاصی که بیمار ما داشت، باید برای جراحی‌اش با پزشک قبلی مشورت می‌کردیم و ایشان تاکید داشتند که دکتر قدسی، این جراحی را انجام دهد که براساس آن، ما با خود بیمارستان رایزنی و گفت‌وگو کردیم و نامه‌ی تقاضای بنده از دکتر قدسی در بخش آی‌سی‌یو موجود است، اما ناگهان اعلام کردند که به هر دلیلی برای ایشان امکان ندارد عمل را انجام دهند.

تیموریان با اشاره به پیگیری همسرش مسعود رایگان با دکتر ایازی، معاون وزیر بهداشت اضافه کرد: بعد از این رایزنی‌ها، دکتر میرفلاح از تیم دکتر قدسی بیمار ما را دید و قرار شد صبح دکتر قدسی او را عمل کند و من هم با خیال راحت در بیمارستان ماندم و همه‌ی کارکنان هم خیلی مهربانانه با ما برخورد کردند، اما ساعت 11 شب بخش آی‌سی‌یو به ما گفت که دکتر قدسی نمی‌تواند این جراحی را انجام بدهد و هیچ یک از دیگر جراحان مغز و اعصاب ما که لازم نیست نام‌شان را اعلام کنیم هم نمی‌توانند این عمل را انجام بدهند.

او که نیما طباطبایی خواهرزاده‌اش است، در ادامه گفت: از خانم فتح‌الله‌زاده و خانم ناجی که در بخش آی‌سی‌یو توجه ویژه‌ای به بیمار ما داشتند، تشکر می‌کنم؛ اما آن شب این پرسش را داشتم که مگر می‌شود در یک ساعت، تمام جراحان شما دچار مشکل شوند؟! و خانم فتح‌الله زاده نیز توضیح داد که این مساله در حوزه‌ی اختیارات من نیست و به بخش پرستاری بروید که ما همین کار را کردیم و مستنداتی هم داریم و اگر لازم شود، آنهها را در ملاقات رو در رو با بزرگان بیمارستان بهمن ارایه می‌دهم.

تیموریان اضافه کرد: رسما به ما اعلام کردند که مریض‌تان را ببرید و بهانه آوردند که دستگاه اسکن ما خراب است! اما مگر می‌شود بیمارستانی به این بزرگی و لوکسی، دستگاه اسکن نداشته باشد؟!

وی با تشریح وضعیت نیما طباطبایی، کارگردان مستند «من ناصر حجازی هستم» توضیح داد: مریض ما دچار تومور مغزی است که تومورش خونریزی کرده بود و من به بیمارستان بهمن گفتم، ساعت یک نیمه‌شب این مریض را کجا ببرم؟! به هر حال 3 صبح به چند بیمارستان دیگر مراجعه کردیم، اما موفق نشدیم و در نهایت با بابک برزویه عزیز، هنرمند عکاس که پدرش یکی از بهترین‌های جراحی است، گفت‌وگو کردیم و شبانه اسکن‌های نیما را برای دکتر برزویه فرستادیم و ایشان محبت کردند و بیمار ما را در بیمارستان ایران‌مهر پذیرش کردند.

تیموریان ادامه داد: صبح به بیمارستان بهمن رفتیم که برای یک و نیم روز بستری شدن، مبلغ بسیار بالایی دریافت کردند. با احترام می‌گویم وظیفه بیمارستان است که برای انتقال بیمار آمبولانس بگیرد و این مهربانی نیست. بیمارستان بهمن هم طبق این وظیفه نیما را به بیمارستان ایران‌مهر منتقل کرد.

این بازیگر در ادامه به تشریح روند درمان نیما طباطبایی در بیمارستان ایران‌مهر پرداخت و گفت: بیمار ما را شبانه و اورژانسی عمل کردند. همان زمان که نیما با سردرد و استفراغ شدید در بیمارستان بهمن بستری شده بود، باید اتفاقاتی مانند جراحی و آنژیو انجام می‌شد که نشد و طبق پرونده‌ای که از بیمارستان بهمن به آی‌سی‌یو بیمارستان ایران‌مهر آوردیم، مشخص شد دو روزی که در آن بیمارستان بوده، فقط به او مُسکن زده‌اند و درمان اتفاق نیفتاده است.

بازیگر فیلم‌های «کافه ستاره» و «شیفتگی» در ادامه درخواستی را از وزیر بهداشت مطرح کرد و توضیح داد: برای جلوگیری از هرگونه شُبهه و شائبه، از جناب وزیر محترم بهداشت که حُسن نیت‌شان نسبت به وظایف‌شان و خارج از حیطه حرفه‌ای‌شان ثابت شده و از فرهیختگان هستند، تقاضا دارم با حضور بزرگان بیمارستان بهمن، بنده و مستنداتی که دارم و می‌توانم آنها را تقدیم کنم، دیداری داشته باشیم و امیدوارم این ملاقات رو در رو قدم اولی باشد برای این صلح و دوستی.

او با تأکید بر اینکه کاری به شایعات ندارم، خاطرنشان کرد: فقط می‌خواهم با گفت‌وگوی رو در رو سوءتفاهم‌ها را برطرف کنیم، چون این جنجال‌ها نه به نفع آنان است و نه به نفع ما. به این دلیل تقاضا دارم رو در رو با یکدیگر گفت‌وگو کنیم، چون شاید اطلاعات غلطی به بزرگان بیمارستان بهمن ارائه شده باشد. از همه بزرگان جامعه پزشکی خواهش می‌کنم رو در روی هم سوءتفاهم‌ها را برطرف کنیم. در هر قشری اشتباه و سوءتفاهم هست. نعوذبالله خدا که نیستیم و بهترین کار این است که اشتباهات‌مان را بپذیریم و سعی کنیم دوباره تکرار نشود.

رویا تیموریان در پایان صحبتش گفت: از طرف خانواده طباطبایی، تیموریان و رایگان از تیم پزشکی، پرسنل، بخش آی‌سی‌یو بیمارستان ایران‌مهر و بابک برزویه که باعث شادی ما شد که به سرعت خود را به ما رساند و همین‌طور از بخش مغز و اعصاب و آی‌سی‌یو بیمارستان بهمن که نهایت احترام را به ما داشتند، تمام پزشکان و پرسنل این بیمارستان که سعی کردند کمک شود و نشد، سپاسگزارم؛ اما امیدوارم دیگر مسائلی که در این بیمارستان رخ داد، سوء تفاهم باشد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۴
در انتظار بررسی: ۶۰۲
انتشار یافته: ۶۱
ظاهرا پزشکان داران رو دست خودرو سازان بلند میشن از نظر قلدری و از خود رازی بودن .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۶:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۴
خطاب به بعضی از پزشکان نه همشون: قبول کنید که توی پول جمع کردن و بساز بفروشی و بیزینسای دیگه افتادید و حواستون به شغل حیاتی و بسیار مهمتون نیست. قبول کنید. بهونه نیارید
ناشناس
| - |
۰۷:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۴
وقتی بحث پول میاد وسط خیلی ها خصلت انسانی رو میذارن کنار
متاسفانه جون مردم دستشونه و حمایت وزیر بهداشت هم دارن
تا وقتی حقوق های بالا و زیرمیزی های کلان میگیرن همینه
معلم های بیچاره هم میتونن هماهنگ کنن و به کسی درس ندن تا وقتی حقوقشون زیاد بشه ولی خصلت انسانیشون نمیذاره این کار رو بکنن
درصورتی ه وزیر بهداشت با این وضعیت پیش اومده همچنان حقوق پزشک ها رو بالا میبره
باز يه طرفه به قاضي رفتي تابناك
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۶:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۴
جز کادر درمانی ی با ایشان دوستی؟
منصور
| Iran, Islamic Republic of |
۰۶:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۴
این که پزشکی شغل بسیار پراسترسیه و نیاز به اعصاب پولادین داره درست
این که همه یا حتی اکثر پزشک ها نسبت به شغلشون متعهد هستند هم درست
ااما وای به حال پزشکی که برخلاف وظیفه اش با جون انسان ها بازی کنه. وای به حال پزشکای بی تعهد اگر این خبر واقعا درست باشه
من هم بودم عمل نمیکردم.
اگه قاتل و پول پرست و بی وجدانن چرا میرید پیششون.
پاسخ ها
ناشناس
| United States |
۰۳:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۴
چون هزینه تحصیل آقایان از بیت المال بوده است
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۶:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۴
قطعا کادر درمانی که هر کاری را جز حقوق خودت میدونی. با پول ملت و بیت المال به جایگاه رسیدید باید خاک پاک ملت باشید براشون قلدری میکنید.
اینم از پرو کردن دکتر ها توسط نظام از بس به این دکترها هر چی خواستن دادن ، مملکت بی درو پیکر این میشه
این تقابل به ضرر مردمه. دیگه هیچ پزشکی زیر بار عمل بیمار بدحال نمیره. چون اگه بمیره میگن خطای پزشکی بوده .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۶:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۴
بقیه دنیا هم نمیرن. جاهای دیگه دکتر نداره.
هنرمندان هم یک بیانه صادر کنند که از این به بعد هیچ پزشکی حق نگهداری و دیدن آثارشان را ندارند ،،،، بهتره از این به بعد خودمون از پس کارهی خودمون برآییم !! خودمون دکتر بشیم ، خودمون راننده تاکسی بشیم ، خودمون وکیل بشیم ، خودمون کاسب بشیم ، خودمون قاضی بشیم و ،،،،،،،،،،،،، تا کارمان بدست دیگری نیافتد !! بهتر نیست
كلا اخلاقيات مدتهاست در بين بعضي پزشكان مرده و پول جايگزينش شده
چند تا از اين پزشك ها شناسائى و چند سال زندانى شوند حساب كار دست اين قشر مياد كه جراحى مى كنند چون مسئوليت دارند نه اينكه جراحى مى كنند چون لطف مى كنند .
از هر جهت زندان مناسب است و لازم است . البته در خصوص اون دسته از پزشكان با وجدان درستكار ، هرچقدر كه درآمد دارند نوش جانشون و نور چشم ما هستند .
سلام
بظر من مردم بد جوري ضرر اين تقابل را خواهد پرداخت
انتخاب بيمار و عدم پذيرش بيماران مشكل به را حتي امكان دارد
من به عنوان پزشك جراح براي اين مردم متاسفم
پاسخ ها
ناشناس
| Oman |
۰۵:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۴
من هم به عنوان یکی از این مردم برای تو متاسفم و سوگند پزشکیت
ناشناس
| United States |
۰۶:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۴
دقیقا منم همین قدر برای تو متاسفم. بهتره شماها هم یک جزیره پیدا کنید همتون برید اونجا چون افراد جامعه هم طبعا به شما خدماتی ارائه چند تاتون رو اعدام کنند نمی دهند.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۶:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۴
برای خودت متاسف باش نه برای ما. ما را خدا افریده خدا بلاخره هرچیزی باشیم هوامون داره شما نباشید مشکلی پیش نمیاد. ولی اگه شما مریضی را نخواهید ویزیت کنید و ازش پول بگیرید براتون مشکل پیش میاد. و در ضمن شما انسانیت را در خودتون کشتید(البته بعضی از شما) و با اینکه از امکانات این کشور رشد و پیشرفت کردید. این را نادیده و پیشرفت را تنها حاصل تلاش خودتون میبینید.
کارشون شرم آوره ...
چرا به ساحت مقدس یکی از ما اهانت کرده اند!!!!
افسوس که کسی نیست تا به این موجودات خودشیفته حالی کند که اگر کسی میان جمع شما مورد نقد قرار گرفت (کاری که استاد مهرجویی در ارتباط با تیم پزشکی مرحوم کیارستمی کرد) منطور همه شما نیستید که چنین بسیج شده اید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۳:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۴
حرفای مهرجویی نقد نبود
ببخشیدیه نفر تومور مغزی داره که عملش هم ریسک بالایی داره کدوم پزشکی مغز ... خورده اگر بدونه بعد از عمل اماج تهمت قرار میگیره اونو عمل کنه؟
پاسخ ها
ناشناس
| United States |
۰۲:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۴
پزشکی که از نتیجه عملش بترسه غلط میکنه میره پزشک میشه
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۲:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۴
جراحی اورژانس هم که نیست و طبق قانون پزشک می تواند جراحی را قبول کند یا نه نمی شود کسی را مجبور به کار کردن نمود مثل اینست که بروی لوله کش محل و بزور بگویی باید بیایی خانه ما کار انجام دهی!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۳:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۴
اونی که وجدان داره و وظیفه شناس است و نهایت دقتش را می کند. مرگ دست خداست همه ما به این امر معتقدیم ولی گاهی اوقات خطاهای قابل پیشگیری باعث از دست رفتن جان بیمار می شود که فکر می کنم خود پزشکان هم با اینگونه افراد موافق نیستند.
ناشناس
| United States |
۰۶:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۴
این نشون میده تو مملکت پزشک حاذق نیست.بیشتر از ترس و ندانم کاری انجام ندادند نه از ترس تهمت. خودشون از همه بیشتر میدونند چقدر ناشی اند
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۶:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۴
چی طوری توی خارج از کشور که در حل حاضر تمام متخصصین ایرانی در حال مهاجرت هسند یک دونه جراح و پزشک نیست
ولی از بقیه مشاغل هستند ؟ و از قشر پزشکی بیشتر کسانی که مهاجرت کرده .بر میگردند؟؟؟
جواب این سوال میدونی یا نه.
من میگم. 1- چون اونجا مثل ایران نمیتوانند از مریض پول بگیرن
2- اگه کوچکترین خطا پزشکی بکنند محاکمه میشن و از طبابت محرم میشن
3- سخت گیری و مراقبت از مریض واقعا پیاده سازی میشه و این با تصورات و عادات پزشکان ما سازگار نیست.
4- نمیتونن یک روزشون صرف تنها چند بیمار کنن و
................................
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۷:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۴
پزشکی که از روی دلسوزی کار بکنه فرق داره با پزشکی که مسئولیت پذیر نیست. مردم این رو کاملا درک می کنند. خطای پزشکی رخ می ده اما برای کسی از روی بدشانسی و برای کسی از روی بی دقتی. مردم فرق این دو را می فهمند. پزشکها حق ندارند بگند من مریضی را نمی بینم چون این کارشان غیر انسانی و غیر اخلاقی هست. پزشک ختی به قاتل هم هم باید خدمات بده براش نباید انسانها هیچ تفاوتی بکنند.
ايشالله هر كي كاري از دستش بر مياد و نميكنه درد بي درمون بگيره
اینها موظف به درمان مریض ها هستند. باید با کسانی که این بیانیه ننگین را امضا کردند برخورد شود.
مهرجویی انتقاد نکرد ، فحاشی کرد
جان مردم وسیله چانه زنی این قشر شده است. تحمل هیچ انتقادی را هم ندارند.
بهتر هست دوباره از هند و بنگلادش پزشک وارد کنیم تا محتاج این قشر خودشیفته نباشیم
تابناک در صورتی که باز مثل گذشته با سانسور میخای درج کنی این کار رو نکن یا تمام درج کن برادر یا مثل اکثر اوقات درج نکن
خطای پزشکی جزیی از پزشکی هست، مردم باید بفهمند که پزشکان خدا نیستند
من کاردان بازنشسته اتاق عمل هستم شغل ما دوست ودشمن نمی شناسد با هرکسی میشه لجبازی کرد الا بیمار یک دکتر اگر قاتل پسرش ویاهر یک از اعضای خانواده اش ب اومراجعه کرد باید بنحو احسن کارش را انجام دهد چون قسم خورده است
بالاخره قشر هنرمند حرف دل مردم بیچاره رو به گوش رسانه ها رسوندن، این بغض مردم بود که در گلوی سینماگران ترکیده، پزشکان این هشدارو باید جدی بگیرن، دیگه جایگاه اجتماعی خوبی ندارن
مشکل مردم ما این است که خوشبختانه همه شان همه علوم غیب و لدنی را فوت ابند و در اظهار نظر بی سر و ته پیشتاز. اما در مورد عمل جراحی مغز و چند نکته مفید از طرف یک پزشک:
1-دستگاه CT SCAN اصولا تحمل وزن بالای 100 و جدیدترهایش 110 را ندارند . برای وزن های بالاتر باید از دستگاه CTSCAN باز استفاده کرد . تا جایی که می دانم چنین دستگاهی در ایران نیست
2-برای جراحی تومور مغزی لازم است که MRI داشته باشید تا هم وسعت تومور را بدانید و هم محل و هم نحوه برش جراحی (approach ) . هیچ MRI در دنیا وزن بالای 110 کیلو را نمی پذیرد چون اصلا بیمار در تونل MRI جا نمی شود
3-جراحی مغز مثل جراحی شکم نیست که دکتر بگوید باز میکنم و اگر چیزی دیدم برمیدارم ( هر چند این روش اصولا در جراحی مدرن منسوخ شده) ذزه ذزه مغز دارای کارکرد ویژه است . اگر جراحی این مغز را بازکرده بود و بعد بیمار فلج و لال و کور روی تخت بیمارستان دراز کشیده بود و الان به جای نوشتن از توطئه پزشکان ، در حال نوشتن از پول پرستی و بی وجدانی و بی سوادی پزشکان کرده بودید
اما برای شما سردبیر محترم: نوشتن از اطلاعات و بیماری افراد بدون رضایت فرد و یا ولی دم ممنوع است . پزشک به طور اولی حق صحبت در مورد بیماری بیمار خود را بدون مجوز قانونی ندارد و این جولانگاهی شده برای شما تا هر چه دل تنگتان می خواهد بگویید و یک طرفه به قاضی بروید و راضی برگردید. عمل شما مصداق نشر اکاذیب است و قابل پی گرد مگر انکه ثابت بفرمایید که پزشگان فقط برای هنرمند بودن بیمار دست به عمل نزده اند و اصلا عمل لازم و اورژانس بوده. امید است در اخبارتان صدیق تر و دقیق تر باشید و از همه مهمتر سر شاخه بن نبرید.
سوگند سقراط پزشکان را نهی میکند در صورتیکه با بیماری ناعادلانه رفتار شود. عدم جراحی توسط پزشکان می تواند جزوی از تشویش اذهان عمومی باشد و نظم جامعه را مختل کند و همه می دانیم حکم قضایی آن اعدام هست.
نا شناس ۲:۱۳ باید به وقت مریضیت ببنیننت که باز هم ازین حرفا میزنی یا نه
اگر باید پزشکا برن زندان آقا نرید پیششون، همه برید فرانسه خوب
رویا تیموریان چه اصراری داره تو ایران خواهرزادشو عمل کنه.
در این نوشته نام پزشکی اورده شده است که خاطره بسیار زیبایی را برای من زنده کرد سال 1363 پسر یکی از دوستان من احتیاج به عمل جراحی مغز داشت ان زمان هیچ یک از تجهیزات پزشکی امروز موجود نبودو این جور عملها خطرات بسیاری در پی داشت قرار شد دکتر برزویه ایشان را عمل کند دوست من وضعیت مالی مناسبی نداشت واز طرفی از عمل فرزندش میترسید و میخواست عمل را به تاحیر بیندازد دکتر برزویه نگذاشت چنین شود و به او گفت هزینه ویزیت و عمل مرا بعدا بده از طرفی دیگر گفت باید سه روز فرزندت را بیاوری مطب من بازی کند سه روز تمام این کودک سه ساله بعد از ظهرها می رفت مطب دکتر و انجا بازی میکرد جوری ترس او و خانواده اش از عمل ریخت که وقتی میرفت اتاق عمل در اغوش دکتر قهقهه میزد این کودک الان مردی بزرگ شده و مهندس شرکت هواپیما سازی ایر باس در فرانسه است
انسان و انسانیت کجا رفت ؟ جای بسی تاسف است که در مملکت دکترهای خوب و با وجدانی داریم اما عده ای قلیل از بی وجدانهای این صنف که پول همه خواسته آنهاست، آبروی و حثیت همه آنها می برند و آنها حاضر به محکوم کردن آنها نیستند .
تابناک رسما شدی توپخانه بر علیه پزشکان ، حداقل تهمت میزنی جوابیه و یا تکذیبیه ها رو هم نشر بده، واقعا داری از انصاف دور میشی
کلا سوگند پزشکی به یک ورق پاره مسخره تبدیل شده
باد بکارید طوفان درو میکنید با طبقه پزشکان وارد حاشیه نشوید ما از هر طرف تحت فشار هستیم هیچ صنف و حکومتی نمیتواند با قشر بیمارستانی چالش کند جنس کار بیمارستان از نوعی که مایه طنز باشد نیست این از بابت ایجاد حاشیه امنیت نیست از این بابت است که این شغل باید در محیط امن انجام شود.هیچ پزشکی با تقدیر نمیتواند مقابله کند مگر پزشکان توانسند امام را نجات دهند؟اشتغال به جراحی از روی سرخوشی و سرمستی نیست که انتظار ناخوشی و بدفرجامی در ان مستبعد باشد
چو به گشتی طبیب از خود میازار
چراغ از بهر تاریکی نگه دار
بهترین حالت اینه که جراحهای ایرانی که بیانه منتشر کردند مادام العمر از کار برکنار شوند. حاکمیت ما دیگر جایی برای بحران سازی پزشکان و جراحان لوس و ننر شده قاضی زاده هاشمی ندارد.به نظرم اطلاعات سپاه در این مورد سریعا دخالت کند برای همه بهتر است وگرنه وزیر زیاده خواه با حرکاتش آتش در خرمن جامعه خواهد انداخت
همش به پول اشاره میکنین به شب نخوابی ها واون همه استرس موقع کشیک به اونهمه درس خوندنها در دوران جونی را فراموش کردید اگه دکتری بده چرا اینقدر به بچه هاتون فشار میارید که برن دکتر شن اقای خبرنگار که فورا دستور برخورد را صادر میکنی اصلا تا حالا جراحی تومور مغزی را دیدی اگه یک لحظه ارامش نداشته باشی ممکنه یک رگ یا عصب رو نابود کنی بعضی وقتها بیشتر از ده ساعت ممکنه عمل طول بکشه ایا میتونی ده ساعت یکجا بایستی
سناريو طراحي شده تا پزشكان را مقابل مردم و صنف هاي مختلف قرار بدن ولي بايد هوشيار بود
پزشكان با جان انسانها در گير هستند قوانين بايد به گونهاي باشد كه در صورت قصور پزشك پاسخ گو باشد نه اينكه بگويد عمل نمي كنم
یه بیمار در حال زجر کشیدن هست آقایون پزشک می فرمایند به ما ربطی نداره ! ما بیمارهای آسان رو انتخاب می کنیم . یاد مکانیک محلمون افتادم که می گفت ما از این ماشین ها که دردسر داره قبول نمی کنیم . چه خوب می شه اگر یه نهاد نظارتی به طور جدی وارد این موضوع بشه . یه وب سایت به این موضوع اختصاص داده بشه که مردم بفهمند به عنوان مثال یک پزشک چند عمل موفق داشته و چه عمل هایی را انجام داده و چه عمل هایی رو انتخاب کرده .
فکر می کنم بسترش در اکثر بیمارستان ها مهیاست فقط دستور هیات دولت و ابلاغ از طریق وزارت بهداشت به تمامی بیمارستان های دولتی و خصوصی را می خواهد . نهایتا اطلاعات در اون پایگاه بدای مردم بروزرسانی بشه . مردم بفهمند که از یک پزشک چند شکایت شده و ........
ان شاالله
تامين اجتماعي و بيمه هاى ديگر بعنوان دلال در معاملات سلامت با جلو انداختن شمادر اين وسط برد مى كنند !بيمار خريدار سلامت و پزشك فروشنده سلامت است. ولى درآمد اصلى حجم كلى اقتصاد درمان از آن بيمه هاى خصوصى (بانكها)و دولتى (تامين اجتماعى )است كه بدنبال جوسازى عليه پزشكان هستند .احمقانه جو سلامت مملكت را با اطلاع رسانى نادرست و احساسى خودتان متشنج نكنيد اطلاع رسانى ها بايد منصفانه باشد يك دوربين فيلمبردارى و شنيدن صداى دو طرف راهكار است
حالا به قدرت واقعی قشر پزشک پی بردید
امیدوارم حال آقای طباطبایی هم زود تر بهبود پیدا کنه . دکتر های خوب هم هنوز هستند .
اسامی پزشکان متخلف را در فضای مجازی منتشر کنید
بعد خواهید دید در کشورهای دیگه چه بلایی سرشون میارن
اینها بیشترشون در خارج از کشور هم طبابت می کنند
مطمئن باشید دیگه کسی جرات چنین کارهایی را به سرش راه نخواهد داد
خوب کردن عمل نکردن . تابناک مگه پزشکای ایران احمق و پول پرست و قاتل نیستن . خب برید از خارج براش پزشک بیارید باز دوباره محتاج پزشکای وطنی شدین ؟ الان اگه عمل میکرد عارضه میداد توی تابناک مغرض مگه ولش میکردی ! پزشک رو از زندان .وو نترسونید کاری نکنید که کلا قید درمان مردمو بزنن
شرم اوره اگه به خاطر این عمل نکردن برای این ادم اتفاقی بی افته
کی می خواد جواب بده
مگه اینها قسم نخوردن فارق از هر نگاه به بیمار کمک کنن
این نشون می ده که واقعا برای چیز دیگه ای دکتر شدن
تابناک خوشگله هیچ نهادی نمیتونه پزشک رو مجبور کنه مثلا تو بیا اینو عمل بکن . اگه پزشک بگه توانایی عملشو ندارم نباید جراحی کنه . زوری نیست بابا جان .
عجب گیری افتادن این پزشکا. بابا مگه پول پرستو قاتل نبودن تا دیروز. خب برین پیش عطار
باعث تاسف پزشکانی که قسم یاد کردن امروزبرای مردم شاخو شونه بکشن.
مگر دست خودشونه؟!!!!!!! از پول بیت المال استفاده کرده اند - بجای خرید خودروی آشغال و آلوده چینی میتوانید چند پزشک از هند و آفریقا بیاورید که با حقوق 4 میلیون تومان کار میکنند و حتی جراحها با حقوق 6 میلیون تومان
پول مفت و پز اجتماعی بالا و لاپوشونی و حمایت نظام پزشکی ثمره اش همین چیزی هست که میبینید.
به نظرم لازمه که کم کاری و گند هایی که این خود شیفتگان انجام میدن بیش از گذشته رسانه ای شه تا بفهمن که بافته جدا تافته نیستن.
با سلام به همه دوستان
من فرزند يك پزشكم!
پدر من ٤٠ سال از ٥ صبح تا ١١ شب براي اين مردمان شريف كار كرده است و ٣٢ سال درس خوانده كشيك كشيده و از كلي تفريحات خودش و خانواده اش محروم بودند، من فكر مي كنم هر كسي اين گونه زحمت و تلاش كند مولتي ميلياردر مي شود، ولي چند نفر تحمل اين كار سخت اصطراب نخوابيدن ها رو دارند؟ پس بياييد كمي به خودمان نگاه كنيم نه به پول ديگران، ضمن اينكه هيچ دكتري را نمي شود مجبور به عمل با ريسك بالا كرد، من نمي فهمم دردتان چيست؟ دردتان زير ميزي هايي است كه ازتون گرفته شده؟ خوب چرا داديد؟ ما كم دكتر خوب در اين كشور نداريم كه بدون هيچ چشم داشت و رير ميزي عمل مي كند! اما مشكل از خود فرهنگ ماست كه از روي چشم به هم چشمي بايد فلان دكتر بريم، به هر حال وزير بهداشت بسيار فروتننانه با اين مسائل هنرمند نماها برخورد كردند، تقصير دكتر ها نيست كه هنرمندها به خاطر زياده روي در هر چيز با بدن داغون پيش دكتر مي آيند و آخرشم هم به دكتر فحش مي دهند! واقعا حيف كه پزشكان نمي توانند پرونده اين هنرمند نماها كه به ارازل بيشتر شبيهن تا هنرمند رو رو كنند،
واسه همين سنگ اين هنرمند نماهارو كمتر به سينه بزنيد ، و به جاي حسادت شما هم اگر مي تونيد همين قدر كار كنيد پولدار مي شيد
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی