بازدید 53560

آب سرد آموزش و پرورش بر پیکر استخدامی‌های سال ۹۴

با وجود انعکاس گسترده مشکل استخدامی‌های سال ۹۴ آموزش و پرورش و فشارهایی که از سوی وزارتخانه مذکور بر آن‌ها وارد آمده، گزارش ها نشان می‌دهد رویه تهدید و فشار بر این استخدامی‌ها همچنان ادامه دارد. با این حال، این بار جنس تهدید‌ها محکمتر است و رنگ و بوی حذف از فرایند استخدامی دارد.
کد خبر: ۶۰۷۳۹۲
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۲ 19 July 2016
با وجود انعکاس گسترده مشکل استخدامی‌های سال ۹۴ آموزش و پرورش و فشارهایی که از سوی وزارتخانه مذکور بر آن‌ها وارد آمده، گزارش‌ها نشان می‌دهد رویه تهدید و فشار بر این استخدامی‌ها همچنان ادامه دارد. با این حال، این بار جنس تهدید‌ها محکمتر است و رنگ و بوی حذف از فرایند استخدامی دارد.

به گزارش «تابناک»، سال گذشته وزارت آموزش و پرورش در راستای تکمیل بخشی از نیاز خود به «دبیر مدارس»، اقدام به برگزاری یک آزمون استخدامی گسترده کرد که در آن بیش از۲۰۰ هزار تن شرکت و در مجموع ۱۰ میلیارد تومان هزینه استخدامی پرداخت کردند.

پس از برگزاری آزمون و اعلام نتایج سه برابر ظرفیت، در ‌‌نهایت نزدیک پنج هزار نفر از فرایندهای پیچیده استخدامی نظیر مصاحبه عمومی، تخصصی، پزشکی، سوء پیشینه و... گذشتند و بر اساس اطلاعات مندرج در آگهی اولیه باید به استخدام این وزارت خانه درمی‌آمدند.

با وجود این، در ادامه شرایط بر خلاف آگهی‌های اولیه تغییر کرد و به داوطلبان گفته شد، باید در یک دوره آموزشی یک ساله با شهریه میلیونی به دور از شهر و بعضاً استان‌های خود حضور یابند.

این اتفاق جدید و غیر منتظره برای پذیرفته شدگان آزمون استخدامی مشکلات فراوانی ایجاد کرد که «تابناک» به عنوان اولین رسانه مفصل به آن‌ها پرداخت.

با این حال به رغم انعکاس گسترده خبر مرتبط با مشکل این استخدامی‌ها و وعده‌های پراکنده مسئولین ارشد وزارتخانه در جهت حل مشکلات آن‌ها نظیر پرداخت وام شهریه، آسان کردن فرایند آزمون جامع و... همچنان گزارش هایی به دست می‌رسد که نشان می‌دهد، این استخدامی‌ها زیر فشار و تهدید مراکز آموزشی و مسئولین هستند و در صورت عدم انجام بخش نامه‌های جدید احتمال حذف آن‌ها از فرایند استخدام وجود دارد.

شنیده‌ها حکایت از آن دارد که پس از برگزاری جلسه‌ای در روز دوشنبه ۲۸ تیر شورای مرکزی جذب آموزش و پرورش تصمیم گرفته است، نهایتاً تا پایان ماه جاری به هر ترتیب، یک میلیون و سیصد و پنجاه هزار تومانی مربوط به شهریه را از داوطلبان اخذ کند و به همین منظور مراکز آموزشی با درج آگهی‌های تهدید آمیز، تماس‌های تلفنی و پیامک‌های تهدید آمیز به پذیرفته شدگان هشدار می‌دهند در صورت عدم پرداخت شهریه تا پایان تیرماه، اجازه حضور آن‌ها در آزمون‌های نهایی داده نخواهد شد و این عمل آن‌ها به منزله انصراف از فرایند آزمون تلقی خواهد شد.

 

در همین زمینه، (ف-ن) یکی از پذیرفته شدگان آزمون استخدامی سال ۹۴ آموزش و پرورش به «تابناک» گفت: «با وجود اظهارنظر مسئولین (آقای سلیم جهرمی در خبر۲۲ فرمودند به زودی وام آماده می‌شود) برای پرداخت وام به استخدامی‌های ماده ۲۸، هم اکنون اکثر پردیس‌های تهران و شهرستان‌ها اعم از پردیس نسیبه، پردیس شرافت، پردیس عترت واوان و مفتح شهر ری، شرط ورود به آزمون را پرداخت هزینه اعلام کرده و اظهار داشته اند، در صورت عدم پرداخت، از شرکت پذیرفته شدگان در امتحانات جلوگیری می‌شود. پرسش مهم اینکه، آیا زمان آن نرسیده تا با پذیرفته شدگان در این آزمون، که قصد خدمت در مهم‌ترین نهاد تربیتی را بر عهده دارند، صادقانه و متعهدانه برخورد شود؟ چطور هنگامی که با نیروی استخدامی خود برخورد صادقانه‌ای نداریم، انتظار تربیت درست فرزندان این مملکت را خواهیم داشت؟»

بنا بر آنچه آمد به خوبی دیده می‌شود، به رغم به حق بودن مواضع و شکایت‌های این داوطلبان استخدامی و بی‌انصافانه بودن تهدید و فشارهای آموزش و پرورش، هیچ یک از مسئولین مربوطه حاضر به پیگیری این مشکل نیستند.

 
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۵
در انتظار بررسی: ۷۶
انتشار یافته: ۶۰
خخخخخخخ
یکی نیست به داد ما برسه، بخدا پول نداریم، والا بلا نداریم، وام نخواستیم. از ما نباید شهریه بگیرن، هیچ جا اینو نگفته بودن و غیر قانونیه
با تشکر از سایت تابناک که در این مدت مشکلات ما را پیگیری کردند باید بگویم که مسئولین آموزش و پرورش خود را به خواب غفلت زده اند و با این اقدام های بی برنامه و عجولانه انگیزه بسیاری از دوستان ما را که فارق التحصلان ارشد و دکترا و نخبه های جامعه هستند از بین برده اند
این چه بساطیه درست کردن، شهریه غیر قانونیه نباید بگیرن وگرنه وام که هر جایی بهت میدن
با سلام. متاسفانه مسئولین ما به جای پیگیری مشکلات عرصه را بر ما تنگ تر می کنند. به زعم تصریح مسئولین مبنی بر نیامدن اخذ شهریه در دفترچه استخدامی باز بر دیدگاه خطای و غیر قانونی خود ایستاده اند و متاسفانه قانون و مقررات هیچ جایگاهی در این دستگاه ندارد. طبق قانون استخدام کشوری هزینه دوره استخدامی بر عهده دستگاه مربوطه است و بیمه و حقوق هم باید مشمول قبول شدگان شود اما آموزش و پرورش اشکارا قانون رو نقض کرده که هیچ و حقوق و مزایا که نمی دهد هیچ شهریه هم می خواد.
تو‌ را به خدا یکی به داد ما برسه.
از بهمن که بیکاریم به خاطر کلاسها
خرج رفت و آمد و زندگیو ....
واقعا جای تاسف داره که انقد دارن به قشری که برای تربیت نسل آینده میان بی توجهی میشه.
من خرج آزمون،مصاحبه،معاینه و آزمایشها،گزینش،رفت و آمد،تغذیه،خوابگاه،کتاب و جزوه، و... نهایتا خرج زندگیمو بزور پیدا میکنم. تا الانشم دو میلیون زیر قرضم از کجا بیارم شهریه رو؟
غیرقانونی بودن شهریه حالا به کنار، کو وامی که ادعای پرداختش بود؟
سلام
خیلی زشته اموزش و پرورشی که عهده دار تربیت بچه های این مملکته
داره شهریه غیر قانونی رو به زور میگیره
من پدرم کارگر. در سن بالا داره کارگری می کنه از کجا این مبلغ را بیارم و پرداخت کنم.
تا حالا این همه هزینه ی رفت و آمد و خوابگاهم شده. انگار مجبورم که قرض بگیرم.
این نوع برخورد مسولین اموزش و پرورش با معلمان آینده این مملکت کاملا نشون میده که اصلا دغدغه های یک معلم رو درک نمیکنن و خودشون معلمی با حقوق ناچیز رو تجربه نکردن و برای اونها تربیت فرزندان و آینده سازان کشور هیچ اهمیتی نداره و صرفا برای کمبود نیرو دارن یک عده رو با بدترین برنامه ریزی ممکن استخدام میکنن
کاش مسئولین میتونستن لحظه ای خودشون رو جای ما قرار بدن...کاش قبل از برگزاری دوره به عواقب اون فکر میکردند..6ماهه که همسر باردار و فرزند کوچکم را رها کردم و برای گذراندن این دوره 600 کیلومتر رو طی میکنم...نه بیمه..نه حقوق..سنگ اندازیهای دانشگاه فرهنگیانم از ای طرف..شهریه..مدرک کامپیوتر..مدرک قران..اردوی فرهنگی..ازمون جامع..خدایا تو پناه ما بی پناهان باش
با تشکر از رسانه تابناک برای پیگیری مشکلات ماده 28 ها. نهادهای نظارتی آیا این خبرها رو نمی شنوند؟ چرا مجلس و سایر نهادها آموزش و پرورش را برای این اقدامهای غیر قانونی و توهین آمیز مواخه نمی کنه؟ با دانشجوی نخبه ای که می خواد وارد آموزش و پرورش بشه این برخورد باید بشه؟
واقعا متاسفم برای آموزش و پرورش،استخدامی های جدید به فاصله دو ماه مانده به مهر نیاز به آرامش روح
سلام,مشکلات هزینه,و بلاتکلیفی و بیمه و حقوقی هم از زمان استخدام در نظر گرفته نشده است,بی برنامه بودن در اجرای کلاسها
خواهش میکنیم مسولان رسیدگی کنن بعد این همه رسانه ایی شدن فقط توجیح کردن ولی هیچ اقدامی نشده مشاهده میکنید که بازهم.مشکلات پابرجاس
آموزش و پرورش استخدامی فقط از کنکور سراسری بگیره.
خدا خیرتان بدهد
بابا ما نداریم
من خدا شاهده خرج روزانمو از پدرم که یه کشاورزه میگیرم
در صورتیکه تو خرج خودش مونده
دقیقا به همین نحو می باشد ...پول زوری است که می خواهند با تهدید و فشار از جوانانی که ،بسیاری از انان 6 ماه است از کار و شغل و زندگی افتاده اند بگیرند..بعد از 6 ماه نه پول داریم نه کار، ولی تحت فشار برای پرداخت شهریه ای غیرقانونی...یا پول می دهید یا بروید دنبال کارتان ،این است منطق کسانی که تعلیم و تربیت را به عهده گرفته اند.
سلام
به ما یاد میدن که بچه ها رو تهدید نکنید بعد اونوقت با روان بچه ها بازی میکنن
واقعا متاسف شدم،این نخبگان عزیز به فاصله دو مانده به آغاز مدارس نیاز به آرامش روحی روانی دارند ولی مرتب دارن تهدید میشند،تابناک تو رو خدا یه کاری کنین
یعنی یه جوانمرد تو آموزش و پرورش پیدا نمیشه به داد اینها برسه
سلام.چرا در مورد استخدامی آموزش و پرورش کسی کاری نمیکنه.
امیدوارم ترتیب اثری داده شود
باید میگفتین اب سرد بر پیکر ..بی جان.. واقعا حالمون رو گرفت اموزش و پرورش با این دورش...چقد بد و ناعادلانه برخورد شد با ماده 28 در دانشگاه فرهنگیان..انگار که تمام مشکلات مملکت تقصیر ماده 28 بود..
به خدا این همه رنجی که بر ما تحمیل میکنند در هیچ دوره ای نبوده. شهریه بدیم، آزمون جامع بدیم، خوابگاه ندهند و هزار و یک مشکل
اقدامات و رفتارهای مسولین به دور از تدبیر و به شدت تاسف برانگیزه
سلام. ممنون که انعکاس دادید. ای کاش آموزش و پرورش هم حداقل نصف توجه شما را به ما داشت. ولی متاسفانه مهمترین هدف آ.پ. درآمدزایی بوده نه استخدام. لازم میدونم بگم اگه تو آزمون ها شرکت کنیم به منزله انصراف تلقی خواهد شد و طبق تعهد خدمت 10 ساله که آ.پ بدو ورود از ما اخذ کرده محکوم به پرداخت هر میزان خسارتی که آ.پ تعیین کند هستیم. و حق اعتراض هم نداریم. یعنی در یک بازی دو سر باخت قرار گرفتیم. واقعا این انصاف و عاقلانه است که از یک جمع بیکار که به میل خود در این دوره شرکت نکرده اند هزینه آموزش گرفته شود؟
واقعا جای تاسف برای وزارت آموزش وپرورش دارم واقعا که.....
باسلام.گرفتن شهریه غیرقانونی است.بنده وسع مالی برای پرداخت ندارم.هزینه تحصیلم رو هم خودم بایستی درمیاوردم که بادوره ها امکان کارکردن ندارم.
کمی هم به استخدامی دیوان محاسبات بپردازید که هیچ کس ناظر بر آن نیست و بر اساس آیین نامه خودشان عمل می کنند. لطف کنید از دیوان محاسبات بپرسید چند نفر روی پرونده اعلام نتایجشان اعتراض گذاشته اند؟چرا علی رغم اینکه مجری آزمون سازمان سنجش بود، نتیجه را خود دیوان محاسبات اعلام کرد؟چرا نفر اول ازمون کتبی و تخصصی خیلی از استان ها را رد کردند و در عوض نفرات آخر را پذیرفتند؟
حرف دل ما رو زدید واقعا.کاش گوش شنوایی باشه..
ههه یه کاری کردن توش موندن اقا اگه نیرو نمی خوای مردم و علاف نکنین الان یه عالمه جوون برای ایندشون به این موضوع دل بستن هنوز هم هیچ تضمینی برای به کارگیریشون نیست
هر دم از این باغ بری می رسد
زشت تر از زشت تری می رسد
واقعا مسئولین آموزش و پرورش سنگدل هستند.
پس کی قراره صدای مارو بشنوه
200 هزار نفر متقضای شرکت کرده برای این استخدام. اونوقت هنوز در دانشگاه های وزارت اموزش پرورش دانشجوی بورسیه دبیری پذیرفته می شود؟!!!!
در صورتی که بورسیه وزارت علوم برای هیئت علمی دکتری هم حذف شده است.
حالا این تناقضات را با موضعاتی که برای این دوستان پیش اومده هم کنار هم بذارید ببینید چی در میاد.
باسلام و سپاس به خاطر پیگیری شما
سوال من از تمامی مسوولین نظام این است: عدالت را در رویداد زیر پیدا کنید.
یکی با نوزده سال سن و در حال تحصیل و بدون دغدغه‌ی زندگی در دانشگاه فرهنگیان تحصیل میکند، بیمه است و ماهانه پانصدهزارتومان حقوق میگیرد و با چهارسال تحصیل در دانشگاه معلم میشود.
دیگری سرباز معلم با مدرک فوق دیپلم است و بدون تایید صلاحیت معلمی و شرکت در آزمون جامع معلم عده ای می شود.
سومی ده سال در دانشگاه درس خوانده و دکترا گرفته، آزمون استخدامی و مصاحبه و گزینش پذیرفته شده، گفته اند دوره بگذران، گذرانده، گفته اند امتحان بده برای هر درس، داده، حالا میگویند پول این دوره را خودت بده! از کار موقت خودت هم بیکار شدی؟ به ما ربطی ندارد. میخواستی شرکت نکنی. زن و بچه ات گرسنه اند؟ به ما ربطی ندارد، شرکت نمیکرردی. پول ندی آزمون نمیگیریم. پول بدی آزمون میگیریم و وارد مرحله ی بعد می شوی. یعنی آزمون جامع.
اگر زنده بودی...
ای تمامی مسوولین کشور، ای نمایندگان، ای رئیس جمهور، ای همگان، عدالت را به من نشان دهید.
آقای فانی توجه فرمایید
در دفترچه ازمون صحبتی از این موارد نبوده است.
متاسفم برای اینگونه برخورد با قشر فرهنگی آینده این کشور که جوری باهاشون رفتار میشه که حتی تو پادگان نظامی نیست.
سرباز میرفتیم همه ضروریاتمون تامین بود. ولی ناسلامتی استخدام شدیم فقط مصیبت پشت مصیبت
هدف کسب درامده نه استخدام
از پی گیری های شما ممنونیم. امیدوارم که این خواسته ی کوچک و برحق ماده 28ها که با هزار امید و آرزو و در عین حال استرس وارد آموزش و پرورش شده اند نتیجه بدهد.
به خدا واگذارشون میکنیم... واقعا با چه انرژی ای بریم سر کار؟
وقتی که این همه وقت بی کار و بلاتکلیفیم و حالا پول زور باید بدیم
پس عدالت چی میشه؟
این پول کاملا غیرقانونی است، در دفترچه نیامده و ما به هیچ وجه نمی پردازیم. دانشگاه فرهنگیان هم حق ندارد ما را سر جلسه راه ندهد.
با این برخوردشون ما رو عقده ای کردن،تلافیشو سر دانش آموز درنیاریم خیلیه.
چون میدونن وضعیت آزمون استخدامکی در کشور کمه مسئولین دارن از این وضعیت سوء استفاده می کنن. چون فکر فکر می کنن حرفاشون به امرحله اجرا در میاد. جای بسی تأسف است...
واقعا تهدیدارو تشدید کردن چرا هیچ کس پاسخگو نیست رییس جمهور هم خودش زده به بیخبری و هیچ عکس العملی نشون نمیده سکوت کرده چرا با ما این رفتار میشه به کی بگیم پول نداریم چرا باید ما جور کارای وزیر بکشیم خواهش میکنیم ازتون پیگیری کنید
سلام,چرا اینقدر ما رو تحت فشار قرار میدن,میخوان یکسری آدم روانی رو مهربفرستن سرکلاسها هر آدمی طی کلی فشار و استرس کم میاره,فشار اقتصادی,غربت,و.......
سلام چرا کسی به حرف ما گوش نمیده
سلام
سلام نظرات ما کجا میرن
این نهایت بی عدالتیه. از هر مسئولی که بتونه کاری بکنه تقاضای کمک داریم.
قابل توجه فراگیران ماده 28 با عنایت به فرارسیدن ایام امتحانات مرحله دوم ازاول مردادماه 95 شرکت در امتحانات منوط به تسویه حساب شهریه به مبلغ 650هزارتومان می باشد. امورمالی پردیس شهیدرجایی ارومیه
البته لازم به ذکر است که برگزار شدن دوره آموزش یک ساله فرهنگیان در استانهای غیربومی و به تبع آن
مسافرت به شهرها و استانهای دیگر باعث بوجود آمدن مشکلات خانوادگی و غیره برای فرهنگیان شده است
با سلام و تشکر از پیگیری دلسوزانه شما. آخه تو را خدا به این وزیر بفرمایید در کجای دنیا با معلم که تاثیر گذارترین فرد در توسعه یک ملت و کشور است به این شکل برخورد می شود!!!! و الله جای خجالت داره آقای وزیر!!!!!
به اهل بیت قسم اگه داشته باشیم پولو میدیم...تابناک از ما دفاع کن...تور خدا...
سلام جان من جناب اقای فانی محترم وزیر اموزش و پرورش فقط24ساعت بیا جا من زندگی کن بعدش میفهمی یک میلیون 300خیلی پول خیلی
درود بر شرف و ایمان وزیر محترم آموزش و پرورش و رییس د انشگاه فرهنگیان که حقاً مّر قانون را اجرا کردند. باید هر که پول نداره حالا انیشتنم باشه بره بمیره! من از طرف خودم و همه همکاران تشکر می کنم که مشکل همه ما ماده 28 ها که همین علم بهتر است یا ثروت رو حل کردند.
من به عموان نيروي آزاد كه سابقه 10 ساله دارم به كساني كه ميخواستند شركت كنند هشدار دادم كه اين كار رو نكنيد چون بلاهايي سرتون مياد كه اصلا نمي تونيد هم فكرش رو بكنيد! خب گوش نكردند و امروز صداي ناله شون همه جا رو برداشته. اينها بودجه نداشتند فقط دنبال 10 ميليارد بودن مثل استخدام هاي ديگه ... بانك سپه يادتونه؟
خخخخخخخخ یک زمانی که خیلی هم دور نیست هرکی را سر هر کاری راه نمی دادند می رفت آموزش و پرورش حالا قیافه می گیرند و برای بچه های مردم پشت چشم نازک می کنند آموزش و پرورش باید از نیروهای قدیمی و بازنسته پاکسازی شود و فکر تازه در آن حضور یابد.
تابناک جان با این وضعیت چرا الان اسم آموزش و پرورش توی دفترچه سومین آزمون استخدامی جامع 95 هست ؟
توی سایت سنجش میتونید ببینید دفترچه رو
لطفا بررسی کنید
سلام من با تیتر این خبر مشکل دارم......از روز اول دارند ما رو نقره داغ می کنند این آخری دیگه داغ ترین عذابی بود که تو این اوضاع اقتصادی داغون سرمون آوردند.آب سرد کجا بود برادر!!!!!!
استرس و تحمل دوری خانواده و هزینه خوابگاه و غذا و رفت و آمد و تصادف و ... به کنار........هزینه ی آموزش دیدن برای آموزش پرورش هم به کنار........وام که گفتن هم نمیدن ......خدا ان شاء الله به همین دردها گرفتارشون کنه
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # انتخابات # روز دختر # نمایشگاه کتاب
وب گردی