بازدید 18939
۲
کیوسک بین‌المللی «تابناک»؛

رونمایی از ساختار تشکیلاتی داعش/ بروز تنش در کردستان عراق

رونمایی از ساختار تشکیلاتی داعش، کشته و زخمی شدن بیش از ۱۰۰ تن در حمله انتحاری علیه زائران در سامرا، ادامه تظاهرات در آمریکا در اعتراض به قتل یک مرد سیاهپوست توسط پلیس این کشور، بروز تنش در کردستان عراق و در ‌‌نهایت، توصیه و پیشنهاد یکی از مقامات پیشین آمریکا در مورد رفع تحریم‌های ایران، از جمله مهم‌ترین موضوعاتی است که امروز مورد توجه مطبوعات و رسانه‌های بین‌المللی قرار گرفته است.
کد خبر: ۶۰۴۰۲۳
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۰ 08 July 2016
رونمایی از ساختار تشکیلاتی داعش، کشته و زخمی شدن بیش از ۱۰۰ تن در حمله انتحاری علیه زائران در سامرا، ادامه تظاهرات در آمریکا در اعتراض به قتل یک مرد سیاهپوست توسط پلیس این کشور، بروز تنش در کردستان عراق و در ‌‌نهایت، توصیه و پیشنهاد یکی از مقامات پیشین آمریکا در مورد رفع تحریم‌های ایران، از جمله مهم‌ترین موضوعاتی است که امروز مورد توجه مطبوعات و رسانه‌های بین‌المللی قرار گرفته است.
 
 
 
به گزارش «تابناک»، گروه تروریستی داعش برای نخستین بار ساختار تشکیلاتی خود و نقش و مسئولیت افراد و جایگاه ایالت‌ها و دفا‌تر مختلف را اعلام کرد. به گزارش مجله آمریکایی «نیوزیوک»، داعش ضمن تأکید بر جایگاه محوری «شورای مشورتی» که در بسیاری از مواقع مسئولیت‌های سرکرده این گروه را ایفا می‌کند، خاطرنشان کرد، تشکیلات آن شامل ۳۵ ایالت در کشورهای مختلف است که ۱۹ ایالت در سوریه و عراق و ۱۶ ایالت در کشورهای دیگر قرار دارد. این گروه تروریستی تأکید نمود، نهاد‌ها و دفا‌تر رسمی آن شامل دایره مهاجرت، دایره امور اسرا و آنچه این گروه از آن با نام «شهدا» یاد کرد، دفتر پژوهش‌ها و مطالعات، دایره ایالت‌های دور دست و دفا‌تر روابط عمومی و عشائر است. گروه تروریستی داعش همچنین مدعی شده است، «ابوبکر بغدادی» سرکرده این گروه، مردم را به پایبندی به شرایع دینی دعوت کرده و احکام الهی را اجرا می‌کند و ضمن عمل به دین و ترویج آن، ارتش‌هایی را برای دفاع از اراضی اسلامی آماده کرده است.
 
 
 
بامداد امروز، شبکه تلویزیونی «اسوشیتدپرس» از کشته شدن حداقل ۳۵ تن و زخمی شدن بیش از ۶۵ تن از زائران مرقد سید محمد فرزند امام هادی ـ علیه السلام ـ در شهرستان بلد واقع در جنوب سامرا خبر داد. محمد الربیعی خبرنگار این شبکه در استان صلاح الدین گفت: «دو فرد انتحاری که کمربند انفجاری داشتند، خود را در دو ورودی مرقد سید محمد ـ علیه السلام ـ منفجر کردند که بنا بر آمار اولیه، حدود ۳۵ تن کشته و بیش از ۶۵ تن در اثر آن زخمی شدند. این انفجار‌ها همچنین باعث بروز آتش سوزی در بخشی از مرقد شد. نیروهای امنیتی، منطقه را کامل محاصره کردند تا با تروریست هایی که احتمالا در شهر بلد هستند، مقابله کنند.
 
 
 
پخش تصاویر تکان دهنده از جان دادن یک سیاه پوست که از فاصله نزدیک، هدف گلوله پلیس آمریکا قرار گرفته بود، با اعتراض‌های گسترده مردم این کشور روبه رو شده است. به گزارش «سی ان ان» باراک اوباما نیز به این مسأله واکنش نشان داد و قتل این مرد سیاه پوست را نشانه نابرابری گسترده در سیستم کیفری آمریکا دانست. تصاویر قتل آلتون استرلینگ، مرد سیاه پوست ـ که قربانی خشونت پلیس بتون روژ در ایالت لوئیزیانا شده ـ به صورت گسترده در اینترنت پخش شده و بار دیگر‌ نژادپرستی در پلیس آمریکا را در کانون توجهات قرار داده است. قتل این سیاه پوست و انتشار تصاویر کشته شدن وی، باعث شده است صد‌ها تن از معترضان به خشونت پلیس، اقدام به تحصن کنند. فرماندار لوئیزیانا خواهان حفظ آرامش شد و قول تحقیقات در این باره را از سوی بخش حقوق مدنی وزارت دادگستری داده است. در دیگر مناطق آمریکا مانند فیلادلفیا نیز معترضان تظاهرات خیابانی برگزار و برخی مسیر‌ها را مسدود کردند که پلیس شماری از معترضان را بازداشت کرده است.
 
 
 
شبکه تلویزیونی «الاتجاه» اعلام کرد، اقلیم کردستان عراق دچار بحران سیاسی و اقتصادی شده که این مشکلات پس از حمله به دفا‌تر حزب دموکرات افزایش یافته است. شبکه تلویزیونی الاتجاه گزارش داد، قباد طالبانی معاون نخست وزیر اقلیم کردستان عراق درباره خطرناک بودن اوضاع سیاسی کردستان عراق هشدار داده است. وی اوضاع سیاسی و بحران اقتصادی در اقلیم کردستان را نگران کننده خواند و سیاستمداران را مسئول حل مشکلات شهروندان کرد عراقی دانست. برهم صالح، یکی از رهبران اتحادیه میهنی هم از همه طرف‌های سیاسی خواست برای حل اختلافات اقدامی عملی انجام دهند. از سوی دیگر، ادهم بارزانی، یکی از رهبران حزب دموکرات کردستان در سلیمانیه، مقامات امنیتی را مسئول تامین امنیت دفا‌تر این حزب در سلیمانیه عنوان کرد. بارزانی اعلام نمود، دفتر حزبش در سلیمانیه برای سومین بار هدف حمله قرار گرفته است، ولی مسئولان امنیتی هیچ کاری برای تأمین امنیت دفتر انجام نداده‌اند. وی گفت، اگر نیروهای امنیتی کاری انجام ندهند، نیروهای حزب دموکرات برای تأمین امنیت خود وارد عمل می‌شوند.
 
 
 
در ‌‌نهایت، «دنیس راس»، مشاور پیشین رئیس‌جمهور آمریکا در یادداشتی پیشنهاد کرده که دولت کشورش نباید به شکایات‌ ایران در زمینه عدم برخورداری از مزایای اقتصادی توافق هسته‌ای توجهی بکند. وی در یادداشت خود در «مؤسسه واشنگتن برای سیاست‌های خاور نزدیک» مدعی شده، دولت آمریکا به همه تعهداتش تحت «برجام» برای حل مشکلات اکراه بانک‌ها از انجام مبادلات مربوط به قراردادهای ایران عمل کرده است. «راس» می‌نویسد: «یکی از دلایلی که تحقق این مزایای اقتصادی ناشی از برجام را کند کرده، این است که بانک‌های ایرانی برای برطرف کردن نیازهای بانک‌های بین‌المللی در زمینه پولشویی و تأمین مالی تروریسم، باید دست به اصلاحات بزنند». این نویسنده و محقق آمریکایی تصریح کرد، بانک‌های بین‌المللی، تا زمانی که این استاندارد‌ها محقق نشوند، مبادلات مربوط به قراردادهای تجاری ایران را تسهیل نخواهند کرد. وی در توضیح بیشتر درباره گزاره مطرح در بالا نوشته که دولت بعدی آمریکا باید به ایران بفهماند که تبعات تخلف از برجام، استفاده از زور نظامی و نه تحریم خواهد بود.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۶
انتشار یافته: ۲
باسلام، یکی به آقای راس بگوید، در خصوص استفاده از زور نظامی خوشحال می شویم و حتما در خدمت خواهیم بود، جرات دارید بسم الله ... ما مدافعان انقلاب و اسلام علیرغم اشرافیگری برخی مسئولان جان برکف آماده و عاشق مبارزه و ریختن خون متجاوزان هستیم.
خداوند تمام مسلمانان را از شر این فتنه خطرناک نجات دهد.
برچسب منتخب
# نمایشگاه کتاب # صادق زیباکلام # سیل # خداداد افشاریان # سد قیز قلعه سی
وب گردی