بازدید 4491

ورود سامانه بارشی به کشور از سه شنبه

رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی از ورود سامانه بارشی به کشور طی سه‌شنبه (اول خرداد) و رگبار و رعدوبرق خبر داد.
کد خبر: ۱۲۳۸۰۸۹
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۱۷ 19 May 2024
ورود سامانه بارشی به کشور از سه شنبه

به گزارش تابناک، صادق  ضیاییان در گفت و گو با ایسنا افزود:یکشنبه (۳۰ اردیبهشت) در شرق خراسان رضوی و خراسان جنوبی رگبار پراکنده و وزش باد رخ می‌دهد.

وی اضافه کرد: طی امروز و دوشنبه (۳۰ و ۳۱ اردیبهشت) با گذر موج تراز میانی جو کشور در استان‌های واقع در شمال غرب، دامنه‌های جنوبی البرز شامل قزوین، البرز و تهران، غرب سواحل دریای خزر و ارتفاعات زاگرس و البرز مرکزی به‌ویژه در ساعات بعد از ظهر افزایش ابر، گاهی رگبارو رعد و برق و وزش باد شدید و در نقاط مستعد بارش تگرگ پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان ادامه داد: سه شنبه (اول خرداد) با ورود سامانه بارشی به غرب کشور ، در شمال غرب غرب، دامنه‌های جنوبی البرز شامل قزوین، البرز ، تهران و شرق سمنان، نیمه شمالی خوزستان و غرب اصفهان و به‌تدریج در غرب سواحل دریای خزر ابرناکی، گاهی رگبارو رعد و برق و وزش باد شدید رخ خواهد داد.

وی اضافه کرد: چهارشنبه (۲ خرداد) به‌تدریج از میزان بارندگی در غرب و جنوب غرب کاسته می‌شود و در شمال غرب، دامنه‌های جنوبی البرز، سواحل دریای خزر و نیمه شمالی سمنان این وضعیت ادامه خواهد داشت. در شرق و شمال شرق کشور نیز ابرناکی و وزش باد گاهی بارش پراکنده رخ می‌دهد. 

رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی افزود: پنجشنبه (۳ خرداد) گستره بارندگی در برخی مناطق نوار شمالی کشور خواهد بود و بتدریج این سامانه از شمال شرق کشور خارج می‌شود.

ضیاییان ادامه داد: امروز در جنوب غرب و تا روز چهارشنبه شمال شرق و شرق کشور در برخی ساعات وزش باد شدید و گردوخاک پیش‌بینی می‌شود.

وی اضافه کرد: امروز دریای خزر و تا روز دوشنبه خلیج فارس مواج خواهند بود.

رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی کشور درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده گفت: آسمان تهران فردا (۳۱ اردیبهشت) قسمتی ابری، به‌تدریج ابری،همراه با وزش باد در صبح وزش باد شدید، در شب افزایش ابر و احتمال بارش پراکنده با حداقل دمای ۱۶ و حداکثر دمای ۲۸ درجه سانتیگراد و طی سه شنبه (اول خرداد) نیمه ابری، از بعد از ظهر افزایش ابر، در بعضی ساعت‌ها بارش باران، وزش باد ، گاهی رگبار و رعدوبرق با حداقل دمای ۱۷ و حداکثر دمای ۲۸ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان در پایان اظهارکرد: طی فردا و پس فردا اردبیل با کمینه ۶ و ۷ درجه سانتیگراد و اهواز با بیشینه ۴۲ و ۴۳ دمای درجه سانتیگراد خنک‌ترین و گرمترین مرکز استان‌ها پیش‌بینی می‌شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# انتخابات ریاست جمهوری # انتخابات # رفح # حج # ارتحال امام خمینی
آخرین اخبار
وب گردی