بازدید 4031
گزارش سرویس اطلاعاتی ترکیه؛

دولت مصر با حزب کارگران ترکیه(پ.ک.ک) ارتباط محرمانه دارد

سرویس اطلاعاتی ترکیه همچنین گزارش داده که دولت مصر همانند برخی کشورهای اروپایی به گروه پ.ی.د برای افتتاح دفتر نمایندگی در این کشور چراغ سبز نشان داده است.
کد خبر: ۶۰۱۵۳۵
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۳ 28 June 2016
سرویس اطلاعاتی تورکیه موسوم به میت (MİT)  افشا کرد که گروه پ.ک.ک با دولت مصر در ارتباط است و همکاری نزدیکی دارند. مصر همچنین به گروه کُرد پ.ی.د شاخه سوری گروه پ.ک.ک اجازه افتتاح دفتر نمایندگی در مصر را داده است.

به گزارش «حریت»، سازمان اطلاعات امنیت ملی ترکیه موسوم به میت مدعی شد گروه پ.ک.ک با دولت عبدالفتاح السیسی در ارتباط است و گزارشی نیز در این رابطه حاضر کرده است.

بر اساس خبری که روزنامه حریت منتشر کرده، طی ۶ ماه گذشته سرکرده های گروه پ.ک.ک در قاهره ۳ بار با مقامات مصری دیدار و گفتگو کرده اند.

در گزارش سرویس اطلاعاتی ترکیه که توسط روزنامه حریت منتشر شده است، آمده که نخستین دیدار سرکرده های پ.ک.ک با مقامات مصری با میانجی گری دولت مرکزی عراق صورت گرفته است. اواسط ماه دسامبر سال ۲۰۱۵ یک گروه از سرکرده های پ.ک.ک که مجوز ورود به بغداد را دریافت کرده بودند، با مراجعت به سفارت مصر، ویزای مصر را دریافت کرده و به قاهره سفر کردند.

در نخستین سفر سرکرده های پ.ک.ک به قاهره، تصمیم گرفته شد که برای بار دوم به این کشور سفر کنند.

در ماه ژانویه سال ۲۰۱۶ یک هیئت دیگر از پ.ک.ک برای دومین بار به قاهره سفر کرده و با مقامات عالی رتبه سازمان اطلاعاتی مصر دیدار کردند. در این سفر، مقامات مصری قول کمک رسانی به گروه پ.ک.ک را داده و در مدت زمان کوتاهی مقادیری پول و سلاح به این گروه انتقال داده شد.

بر اساس گزارش میت، سومین و آخرین دیدار مقامات مصری و گروه پ.ک.ک در ماه آوریل انجام شده است.

مصطفی کاراسو، گلشن اکسن با نام مستعار فاطمه آدیر، سیدخان آیاز با نام مستعار دمگات آگید، ولید خلید با نام مستعار آلدار، یک نفر دیگر با نام اختصاری آزاد و دو نفر دیگر که هویتش اثبات نشده است در مجموع ۷ نفر از اعضای اصلی گروه پ.ک.ک که در ماه آوریل به قاهره سفر کرده بودند.

سرویس اطلاعاتی ترکیه همچنین گزارش داده که دولت مصر همانند برخی کشورهای اروپایی به گروه پ.ی.د برای افتتاح دفتر نمایندگی در این کشور چراغ سبز نشان داده است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حادثه سقوط بالگرد رییس جمهور # سید ابراهیم رئیسی # انتخابات ریاست جمهوری # انتخابات # حج
وب گردی