بازدید 37971
۷

خودکشی دانشجوی نخبه دانشگاه کاشان

کد خبر: ۶۰۰۸۴۵
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۸ 26 June 2016
ایوب آقایی از دانشجویان مجرد مقطع دکترای شیمی دانشگاه کاشان اهل ایلام عصر روز جمعه در خوابگاه این دانشگاه فوت کرد که برخی منابع درگذشت وی را ؛ خودکشی اعلام کردند.

به گزارش ایران حسینی سخنگوی دانشجویان بورسیه ، درباره حادثه خودکشی این دانشجو گفت: بعد از شنیدن و دیدن این خبر در رسانه‌ها بلافاصله با چند تن از دوستان صمیمی او در دانشگاه کاشان برای پیگیری ماجرا تماس گرفتیم.

وی افزود: آنها دلیل خودکشی را عدم مقاومت این دانشجوی نخبه دربرابر فشارهای مالی، روحی و روانی طی دو هفته اخیر مطرح کردند.

حسینی این دانشجو را از افراد نخبه و ارزشمند دانست و بیان کرد: هرچند فشارهای روحی و روانی برای تمام دانشجویان بورسیه وجود دارد اما بسته به ظرفیت فرد، هرکس یک واکنشی را دربرابر مشکلات از خود نشان می دهد از این رو فشارهای وارده در مسئله بورسیه این فرد مسبب خودکشی او شد.

وی با بیان اینکه دانشجویان بورسیه هیچ کمک هزینه مالی شامل حالشان نمی شود، اعلام کرد: جالب است که این فرد سال گذشته هم چنین ذهنیتی را داشت اما این اطمینان را به او دادیم که فضای خوشایندتری رقم می خورد اما متاسفانه این اتفاق برای وی نیفتاد و امروز با این ماجرا روبه‌رو شدیم.

سخنگوی دانشجویان بورسیه گفت: دوسالی است که فشار برروی دانشجویان بورسیه بیشتر از قبل شده است و باعث شد این فرد نتواند دربرابر این فشارها دوام آورد.

حسینی ضمن تسلیت به جامعه علمی کشور به خصوص خانواده آن مرحوم اظهار داشت: این فرد دانشجوی دانشگاه کاشان بوده که برای جایابی در مسئله بورسیه خود تلاش می کرده و متاسفانه به نتیجه نرسیده است.

اطلاعیه دانشگاه کاشان درباره خودکشی دانشجوی شیمی همراه با تکذیبه برخی ادعاها
از سوی دیگر روابط عمومی دانشگاه کاشان در بیانیه ای در رابطه با نشر اکاذیب درگذشت دانشجو دکترای این دانشگاه گفت: کلیه هزینه های تحصیل ایوب آقایی، دانشجوی دکترای شیمی دانشگاه کاشان توسط وزارت علوم پرداخت شده بود و نامبرده در رابطه با بورسیه خود با مشکلی روبرو نبود و بدون هیچ مانعی  به تحصیل خود ادامه می داد

پس از فوت این دانشجو، در فضای مجازی طی روزهای اخیر مطالبی به نقل از مسئول دانشجویان بورسیه مبنی بر این که مرحوم آقایی دانشجوی نخبه دانشگاه کاشان برای جایابی در مساله بورسیه خود تلاش می کرده و متاسفانه به نتیجه نرسیده، نشر پیدا کرده بود
 
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۱۳
انتشار یافته: ۷
بله در برابر حقوق های نجومی فردی به خاطر امرار معاش خودکشی می کند
متاسفانه به مشکلات رسیدگی نمی شه ولی وقتی طرف مرد آن موقع مقامات بالا دستور می دهند که به نحو احسن رسیدگی بشه
من هم بورسیه هستم و بدون هیچ مشکلی دفاع کردم اما دانشگاه به من عدم نیاز زده با دو بچه زیر ۳ سال و ۱۳ میلیون تومان قرض و وام ماهیانه ۱.۵ تومان که با کمک فامیل دارم زندگی میکنم. فقط من این شرایط را ندارم. خیلی از بورسیه ها شرایط بدتری دارند.
متاسفم که این خبر رو میشنوم
از قضا این چهار پنج روز ااخیر من هم بدجوری با استاد راهنمای بی مسئولیتم به مشکل خورده ام (من هم دانشجوی دکتری در دانشگاه دولتی هستم البته بورس نیستم). متاسفانه هیچکسی هم در دانشکده اصلا به این موضوع کار نداره چون خودشون هم مثل استاد راهنمای من بی مسئولیت هستن. بارها با بچه ها به تحصیلات تکمیلی دانشگاه شکایت کردیم، اما تحصیلات تکمیلی دانشگاه هم میگه به ما ربطی نداره که استاداتون با شما چکار میکنن، این یک مسئله درون خانواده است!!!
امیدوارم که کار من به خودکشی نرسه!! اگر زنده بودم، یه روزی میرم دیوان عدالت اداری و بر علیه همشون اقامه دعوا میکنم. هرگز استادم رو نمی بخشم.
برای این دانشجوی نخبه از دست رفته بسیار متاسفم . میتوانست از یک دانشگاه خارج از کشور بورسیه بگیرد و راحت زندگی و تحصیل نماید ولی افسوس.
واقعاً متاسف شدم از شنیدن این خبر.
روحش شاد.
بنده دانشجوی دوره دکتری مکانیک و همسرم نیز دانشجوی دکتری شیمی است. و مشکلات این قشر را کاملاً درک می کنیم.
واقعاً بر روی دانشجویان دکتری چه از طرف دانشگاه و چه از طرف جامعه و خانواده ها فشارها و توقعات زیادی وجود دارد. زمانی بود که دانشجوی دکتری بودن به معنی اینده ای درخشان و پرامید بود ولی متاسفانه با وضعیت بی کاری و رکودی که بر کشور حاکم است و افزایش بی رویه ظرفیت پذیرش دانشجویان مقاطع تحصیلی ارشد و دکتری، در حال حاضر نمی توان هیچ آینده روشنی را برای این قشر متصور شد.
با توجه به این که مرحوم از بورس هم استفاده کرده مطمئناً فشارها و توقعات بیشتری از طرف دانشگاه و هم دوره ای ها بر ایشان اعمال شده، در حالی که بورس تحصیلی در حال حاضر هیچ گونه تضمینی برای اینده شغلی و جذب هیئت علمی محسوب نمی شود.
وضعیت دانشگاه ها در ایام تابستان واقعاً برای دانشجویانی که قصد ماندن و کار کردن بر روی پروژه های خود را دارند نامناسب است. مخصوصاً در ایام رمضان که هیچ برنامه تفریحی خاصی برای دانشجویان در نظر گرفته نمی شود و حتی سلف دانشگاه هم تعطیل می باشد. همین امر بر روحیه دانشجویان تاثیر منفی دارد. در حالی که در کشورهای پیشرفته دنیا تابستان آغاز دوره های ویژه تابستانه و فعالیت های فرهنگی و تفریحی ویژه این فصل است.
واقعا جای تاسف برای جامعه ای که دانشجویان دکتری به مرحله ای برسند که اقدام به خودکشی کنند .چرا مسئولین اینقد بی تفاوت نشستن فکری به حال قشر جوان نمیکنن
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # انتخابات # روز دختر # نمایشگاه کتاب
آخرین اخبار
وب گردی