بازدید 36929
بسته خبری تابناک؛

واکنش یک مرجع تقلید به واردات کلنگ/ ماجرای برکناری استاندار خوزستان/ برادر احمدی‌نژاد در فلوجه شهید شده؟

رصد‌خانه «تابناک» ‌خبرهایی‌ برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند؛ تیترهایی مانند:«20 کالای وارداتی پرطرفدار ایران»،«تناقض روزنامه‌های اصلاح‌طلب درباره نرخ تورم»،«قیمت ماساژ توسط ماساژور جنس مخالف؟»،«توصیه انتخاباتی کرباسچی به دولت»،«استقبال یک اصولگرا از پیشنهاد روحانی»و ... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۵۹۹۸۹۹
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۰ 22 June 2016

تحولات در گذر است و خبر هیچ ‌گاه متوقف نخواهد شد. خبرهایی رسمی و ‌گاه غیر رسمی؛ خبرهایی که مورد توجه قرار می‌گیرد ‌یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبرهایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر‌ به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کم‌رنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»، جایی است که خبرهایی ‌گاه غیررسمی و ‌گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، ‌برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبرهایی که ‌گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و ‌گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه ‌می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری ‌هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند.

در رصدخانه تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.


استقبال یک اصولگرا از پیشنهاد روحانی

بادامچیان پیشنهاد رئیس جمهور مبنی بر دور یک میز نشستن احزاب را تنها در مورد مسائل کلان کشور اجرایی دانست و گفت: در مسائل دیگر با توجه نگرش‌های مختلف، رسیدن به این خواسته دور از دسترس است.اسدالله بادامچيان در رابطه دور يك ميز نشستن احزاب مختلف که اخيرا حجت الاسلام حسن روحاني در افطار با چهره‌هاي سياسي عنوان کرده بود، گفت: احزاب كشورمان در مسائل كلان يكي هستند و همه متفق القول قانون اساسي و نظام را قبول دارند، اما در اينكه بخواهيم در مسائل غيركلان آنها را دور يك ميز جمع كنيم، امكان ندارد.قائم مقام دبیرکل حزب موتلفه، افزود: اگر احزاب مي‌توانستند، در مسائل جزئي با هم به اشتراك نظر برسند،‌ كه بايد همه يك حزب را تشكيل مي‌دادند. با توجه به اينكه خط فكر و نگاه هر جريان سياسي متفاوت است، نمي‌توان توقع برگزاري نشست ماهانه و با نظرهاي مشترك هر جريان را داشت.اين نماينده سابق مجلس با بيان اين موضوع كه هر جريان سياسي، در بدنه خود سلائق مختلفي را جاي داده است، اظهار كرد: به عنوان مثال افراد حاضر در جريان اصولگرايي در رابطه با كليات، همه با هم همراه هستند اما در زير مجموعه ما شاهد حضور افرادي با جهت‌گيري‌هاي مختلف هستيم.این مطلب در خبرآنلاین منتشر شده است.


کنفرانس بررسی یک سالگی برجام در اسراییل

از نظر این کارشناس در نقطه مقابل، این توافق موقعیت منطقه ای ایران را بهبود بخشیده و سیاست های مساله ساز این کشور از جمله در سوریه همچنان و با شدتی بیش از گذشته ادامه دارد.در این کنفرانس یک روزه که در موسسه مطالعات امنیت ملی اسراییل (INSS) برگزار شد، مهمانان داخلی و خارجی به بیان دیدگاه های خود درباره نتایج و پیامدهای توافق هسته ای ایران با قدرت های جهانی پرداختند." کلمنز وون گوئتز" سفیر آلمان در اسراییل که یکی از سخنرانان این کنفرانس بود در ارزیابی خود گفت که از نظر دولت برلین برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) در رسیدن به هدف خود که دور کردن ایران از تولید سلاح هسته ای بوده ، موفق بوده است.او تاکید کرد با وجود موفقیت توافق هسته ای در رسیدن به هدف اصلی خود اما این توافق نتوانسته است تاثیری در تغییر نفوذ و سیاست های منطقه ای ایران به وجود آورد، از جمله اینکه حکومت ایران همچنان به تهدید موجودیتی اسراییل ادامه می دهد.این مطلب در عصرایران منتشر شده است.


برادر احمدی‌نژاد در فلوجه شهید شده است؟

همزمان با آزادسازی شهر استراتژیک فلوجه از دست گروه تروریستی داعش هواداران معارض این گروه تروریستی در خبری از شهادت برادر "محمود احمدی نژاد" رئیس جمهور سابق ایران در اطراف فلوجه خبر دادند.اما با پیگیری باشگاه خبرنگاران جوان از دفتر رئیس جمهور سابق این خبر تکذیب شد.


20 کالای وارداتی پرطرفدار ایران

ایران همزمان با آغاز فصل تابستان معادل یک میلیون و 362 هزار دلار کشتی مسافری و قایق تفریحی وارد کرده است.اقلام عمده وارداتی ایران در روز 31 خردادماه 95 عبارتند از: برنج، دستگاه گیرنده و فرستنده، قطعات تولید خودرو، اجزا و قطعات توربوجت‌ها یا توربوپراپلرها، ماشین‌های بسته‌بندی یا لفاف کالا، ماشین‌ها نورد برای فلزات، داروهای دارای هورمون، ماشین‌های ریخته‌گری، «کشتی‌های مسافری، قایق‌های تفریحی»، قطعات تولید انواعی از خودرو، قطعات تولید کامیون و کامیونت، داروهای خرده‌فروشی، دانه گندم، الیاف سنتتیک، ماشین‌ها و دستگاه‌های مکانیکی، توتون و تنباکو، مفصل‌های مصنوعی، فرآورده‌های صنایع شیمیایی یا صنایع وابسته و قطعات تولید خودرو و وانت.این مطلب در اقتصادنیوز منتشر شده است.


برادر معاون رئیس جمهور نصف حقوقش را بخشید

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در نامه‌ای خطاب به رئیس مجلس شورای اسلامی خواستار واریز ۵۰ درصد از حقوق ماهیانه‌اش به حساب کمیته امداد در طول دوره نمایندگی‌اش شد.علی نوبخت حقیقی در نامه‌ای به رئیس مجلس شورای اسلامی خواستار واریز 50 درصد از حقوق ماهیانه نمایندگی‌اش در طول دوره نمایندگی به حساب کمیته امداد امام خمینی(ره) شد.

متن این نامه به شرح زیر است:

برادر گرانقدر آقای دکتر لاریجانی

ریاست محترم مجلس شورای اسلامی

با سلام و نهایت احترام

خواهشمند است موافقت و دستور فرمایید در طول دوره نمایندگی اینجانب، همه ماهه 50 درصد از حقوق ماهیانه‌ام کسر و به حساب کمیته امداد حضرت امام خمینی(ره) واریز تا صرف اشتغال جوانان عزیز ایرانی گردد.

علی نوبخت حقیقی


چه کسی رئیس حوزه های علمیه کشور می شود؟

بعد از انتخاب و معرفی ۷ عضو هفتمین دوره شورایعالی حوزه از سوی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، گمانه زنی ها و زمزمه های تغییر در مدیریت حوزه های علیمه کشور شدت گرفته است.با این حال، اخبار موثق از انتخاب نهایی آیت الله علیرضا اعرافی رئیس فعلی جامعه‌المصطفی به عنوان جایگزین آیت الله حسینی بوشهری در مدیریت حوزه های‌ علمیه حکایت می کند.این مطلب در راه دانا منتشر شده است.


بالاترین حقوق سپاه ارومیه برای یک راننده بود

همسر شهيد حميد باكري در صفحه فيسبوكش در مورد فيش حقوقي همسرش نوشت:«با اين فيش حقوق‌ها يادم به حميد افتاد. يك روز با خوشحالي گفت: فاطمه ميدوني بالاترين حقوق در سپاه اروميه مال كيه؟ خودش جواب داد. راننده‌اي كه پنج تا فرزند داره.حقوق ما با دو بچه 3 هزار تومان بود و حقوق آقا مهدي فرمانده لشكر چون بچه نداشت، 2 هزار و 700 تومان بود.البته بيمه و اضافه كاري هم نبود و همه حقوق خرج مي‌شد. من كه كلا جوگير هستم، وقتي حقوق سرداران شهيد يك دفعه زياد شد، رفتم پيش سردار رحيم صفوي كه حقوق مرا كم كنيد. من ميخواهم مثل بقيه خانواده شهدا حقوق بگيرم،‌از آنها خجالت مي‌كشم.»فاطمه چهل اميراني در ادامه نوشت:« بنده خدا از قول من به جاي جوك تعريف مي‌كرد. در جواب گفتند كه شما بايد بخواهيد حقوق بقيه خانواده‌ها افزايش پيدا كند. نشان به آن نشان كه چندين سال طول كشيد تا حقوق خانواده‌هاي بسيجي زياد شود. خواهشاً مسخره‌ام نكنيد.


حال احسان مازندرانی خوب است

مصطفی محبی، مدیرکل جدید زندان‌های استان تهران در مورد اخبار منتشر شده در فضای مجازی مبنی بر ایست قلبی احسان مازندرانی به «موج» گفت: «حال این محکوم خوب است و خبری مبنی بر ایست قبلی گزارش نشده است.» ملیحه حسینی، همسر احسان مازندرانی از انتقال همسرش به علت افت فشار ناشی از اعتصاب غذا خبر داده و گفته بود: «به گفته همبندان، حال عمومی احسان مازندرانی مساعد نیست.» این محکوم با حکم دادگاه انقلاب تهران به 7 سال حبس محکوم شده که به رأی دادگاه اعتراض کرده است.


اقتدای وزیر کشور به سیف!

بسته چهارشنبه

توصیه انتخاباتی کرباسچی به دولت

غلامحسين كرباسچي دبيركل حزب كارگزاران اسلامي در گفت و گویی در رابطه با صحبت‌هاي رئيس جمهوري مبني بر برگزاري نشست ماهيانه نمايندگان جناح‌ها و تشكل‌هاي سياسي به منظور حل مشكلات كشور، گفت: هم نشيني گروه‌هاي مختلف سياسي، اتفاقي است كه متأسفانه آنگونه كه بايد و شايد به ضرورتش توجه نشده است. طرح اين موضوع از سوي دولت را بايد به فال نيك گرفت. اين فعال سياسي اصلاح طلب افزود: دولت بايد در يك سال باقي مانده به انتخابات 96، همتش را براي به نتيجه رسيدن اين خواسته بگذارد. در واقع با حضور نماينده‌اي از جانب رئيس جمهور يا حتي خود رئيس جمهوري به عنوان محور اصلي چنين هم نشيني‌ها مي‌توان به پيگيري جدي اين پيشنهاد اميد داشت.خبرآنلاین این خبر را منتشر کرده است.


سهامداران ارج کارخانه را دوشیده‌اند

محمدرضا نعمت‌زاده گفت: گزارش کارخانه ارج بر روی میز من است و در حال بررسی جزییات آن هستم. متوجه شده ایم گروهی سهام را گرفته‌اند و کارخانه را در طول زمان دوشیده‌اند وهیچ اقدامی برای نوسازی کارخانه خود انجام نداده‌اند. به هر حال کارخانه‌ای که قدمت تجهیزات و قطعاتش به حدود ۴۰ سال قبل می‌رسد، نیاز به نوسازی دارد. وزیر صنعت درباره علل تعطیلی این واحد صنعتی گفت: عامل اصلی تعطیلی این کارخانه را فرسودگی آن می‌دانم.خبرگزاری فارس این خبر را منتشر کرد.


قیمت ماساژ توسط ماساژور جنس مخالف؟

محل ماساژ توسط ماساژگیرنده مشخص می‌شود و بعد از هماهنگی‌های لازم آقا یا خانوم ماساژور با امکانات کامل در محل حاضر می‌شود. یک ساعت و نیم ماساژ خانوم توسط آقا تنها ۳۵ هزار تومان! آن‌هم با یک جلسه رایگان. اما ماساژ آقا توسط خانوم برای یک ساعت حداقل ۲۵۰ هزار تومان! پیش آمده که پول را همان اول گرفته‌اند و دیگر حتی جواب پیام‌هایت را هم نداده‌اند. ماساژ کامل بدن آقا توسط خانوم با روغن مخصوص ۳۰۰ هزارتومان، ماساژ ریلکسی با روغن مخصوص و بادی هم ۶۰۰ هزار تومان قیمت گذاری شده. بیشتر این مراکز در فضای مجازی تبلیغ می‌کنند و صفحات آنها بیشتر با هدف سرکیسه کردن مردم ایجاد شده‌اند. خبرگزاری فارس این خبر را منتشر کرد.


حمله به عارف با تمام قوا

محمد رضا عارف شاید گمان نمی کرد بعد از آن پیروزی خوب در انتخابات پارلمان حالا باز با گروهی از اصلاح طلبان مواجه باشد که همچنان به او چونان یک سیبل سیاسی نگاه می کنند . او که برای حضور در مسند ریاست مجلس دلش را به حمایت همه اصلاح طلبان و ائتلافی های راه یافته به مجلس خوش کرده بود با مانع بزرگی از صاحبان تصمیم در جناح خود مواجه شد که به پیاده نظام حاضر در بهارستان دستور عدم حمایت داده بود .بازی تمام شد ؛ علی لاریجانی رییس مجلس شد و محمد رضا عارف زودتر از همه به کنار او رفت تا این پیروزی را تبریک بگویید . حالا همه چشمشان به این بود که محمد رضا عارف چه نقشی را در دوران پارلمانتاریستی اش بر عهده خواهد گرفت . آیا او رییس کمیسیون خواهد شد ؟ آیا او به مرکز پيوهش های مجلس خواهد رفت ؟ یا فقط به ریاست فراکسیون بسنده می کند ؟ او اما گویا رنجیده است . این رنجیدگی شاید از خواندن دست تصمیم سازان اصلاح طلب باشد . او متوجه بازی شده است.همین هم بود که نه کاندیدای ریاست فراکسیون شد و نه تا کنون روی خوشی به ریاست مرکز پژوهش ها نشان داده است. هر چه هست محمد رضا عارف فعلا ترجیح داده سکوت کند . این حملات البته می تواند یک معنای مهم داشته باشد ؛‌«اصلاح طلبان نمی خواهند عارف نامزد ریاست جمهوری باشد» مثلث آنلاین این خبر را منتشر کرد.


درخواست دادستان از 26 نهاد فرهنگی

عباس جعفری دولت‌آبادی دادستان عمومی و انقلاب تهران دادستان تهران گفت: 26 دستگاه متولی فرهنگ در کشور هستند و باید پاسخ دهند که بودجه‌ها را چه می‌کنند؛ چرا ما در حوزه‌های مراجعه به ماهواره‌ها آمار بالایی داریم و چرا فیلم‌هایی در دهه فجر تولید می‌شود که مروج ارزش‌های غیراخلاقی است. پایگاه اطلاع‌رسانی دادسرای عمومی و انقلاب تهران این خبر را منتشر کرده است.


تناقض روزنامه‌های اصلاح‌طلب درباره نرخ تورم

درحالیکه روزنامه های اصلاح طلب از تک رقمی شدن تورم خبر دادند، نمودار منتشر شده در روزنامه ایران نرخ تورم تک رقمی 9/5 درصدی را برای سال 88 نشان میدهد.فارس این خبر را منتشر کرده است.

بسته چهارشنبه


ماجرای برکناری استاندار خوزستان

حسین‌علی امیری در مراسم تودیع و معارفه استاندار خوزستان که امروز، دوم تیرماه برگزار شد، با بیان این‌که این جلسه جهت تقدیر از زحمات دکتر مقتدایی و استقبال از دکتر شریعتی و به تعبیری دیگر نماینده عالی جمهوری اسلامی است، اظهار کرد: وزیر کشور شخصاً به من گفت که استاندار خوزستان پاسخ تلفن معاون سیاسی را نمی‌دهد. و از من درخواست کرد که با آقای مقتدایی صحبت کنم. به استاندار سابق گفتم که این تغییرات به صلاح و درست نیست و از لحاظ قانونی نیز وزیر قبول نمی‌کند. از وی بسیار درخواست کردم که انتصابات را انجام ندهد و مخالفت وزارت کشور را نیز به او اعلام کرده بودم اما استاندار این موضوع را قبول نمی‌کرد.ایسنا این خبر را منتشر کرده است.


واکنش یک مرجع تقلید به واردات کلنگ از چین

آیت‌الله سبحانی ظهر امروز در جلسه تفسیر سوره مؤمنون که در مدرسه علمیه حجتیه برگزار شد، اظهار داشت: : کارخانه‌های ایرانی باید بهترین کیفیت را تولید کنند و مردم به‌سمت مصرف کالای داخلی سوق پیدا کنند، خرید کلنگ از کشور چین موضوع تأسف‌آوری است که باید جلوی آن را گرفت.تسنیم این خبر را منتشر کرده است.


رفع حصر در اختیار رییس‌جمهور نیست

حجت الاسلام حسین انصاری راد در گفت‌وگویی اظهار کرد: دکتر روحانی در جریان انتخابات وعده آزادی حصرشدگان را داد و علی الظاهر ایشان اقداماتی هم انجام داده اما این مساله در اختیار آقای روحانی نیست و ایشان واقعا قادر به رفع حصر نیست.این گفت و گو را ایلنا منتشر کرده است.


سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی