بازدید 4889

ضرورت اصلاح قوانین، برای بهبود معیشت محیط بانان

سخنگوی فراکسیون محیط‌زیست و توسعه پایدار مجلس با تاکید بر ضرورت اصلاح قوانین حمایتی محیط‌بانان، گفت: محیط‌بانان به لحاظ حقوقی و معیشتی با مشکل مواجهند از این رو باید محیط‌بانی جزو مشاغل سخت‌وزیان‌آور محسوب شود.
کد خبر: ۵۹۹۸۴۶
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۱ 22 June 2016
سیدکاظم دلخوش در گفت‌ وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت در خصوص وضعیت محیط‌بانان و ضرورت حمایت از این قشر، گفت: اگرچه محیط‌بانان اقشاری هستند که با بیشترین زحمت و خطر مواجهند اما متاسفانه تاکنون مورد حمایت‌های قابل قبولی قرار نگرفتند.

 عدم‌تناسب بین تعداد محیط‌بانان با مساحت جنگلی کشور

نماینده مردم صومعه‌سرا در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه تناسبی بین مساحت جنگل‌ها و منابع طبیعی کشور و تعداد محیط‌بانان وجود ندارد، تصریح کرد: کمبود نیروی انسانی محیط‌بان و جنگلبان، علاوه بر اینکه کار محیط‌بانان فعلی در حفظ و حراست از جنگل‌ها و منابع طبیعی را با سختی مواجه کرده ، محیط پر مخاطره‌ی را هم برای آنان رقم زده است.

وی با تاکید بر اینکه نوع محیط طبیعی و جنگل از جهت نیاز به محیط‌بان متفاوت است، یادآور شد: در حقیقت با توجه به نوع درختان جنگل‌ها و موقعیت جغرافیایی و طبیعت آنها تعداد محیط‌بان موردنیاز متفاوت است که متاسفانه با وجود همه این شرایط تعداد محیط‌بانان کشور بسیار کمتر از میزان استاندارد است.

 ضرورت اصلاح قوانین حمایتی برای بهبود وضعیت معیشتی

دلخوش با بیان اینکه محیط‌بانان به لحاظ درآمدی در مضیقه هستند، افزود: وضعیت معیشتی نامناسب محیط‌بانان نیز سبب شده تا نه تنها جذب نیرو در این قسمت انجام نگیرد بلکه محیط‌بانانی هم که مشغول ‌بکارند نتوانند به طور کامل به انجام وظایف خود بپردازند.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با تاکید بر اینکه برای بهبود وضعیت معیشتی محیط‌بانان باید شغل محیط‌بانی در زمره مشاغل سخت و زیان‌آور محسوب شود، یادآور شد: در حال حاضر محیط‌بانان از دریافت حق و حقوق واقعی خود محروم هستند که با اصلاح قوانین حمایتی و زیان‌آور محسوب کردن شغل محیط‌بانی حقوق از دست‌ رفته خود را به دست خواهند آورد.

سخنگوی فراکسیون محیط‌زیست و توسعه پایدار مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه رفع دغدغه‌های محیط بانان را در فراکسیون بررسی خواهیم کرد، گفت: موضوع مذکور را در فراکسیون محیط‌زیست مجلس پیگیری خواهیم کرد چراکه علاوه بر سازمان‌های مربوطه اجرایی، قوانین حمایت از محیط‌بانان باید اصلاح شود.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست
آخرین اخبار