بازدید 16184
۲

جزییاتی از بخشنامه جدید مشاغل سخت وزیان آور

کد خبر: ۷۳۹۱۱۸
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۰ 16 October 2017
سازمان تامین اجتماعی با ابلاغ بخشنامه شماره ٤٦ و  ٤٦,١ شماری از مشاغل و حرف درمانی را با عنوان درجه ١ و درجه ٢ تحت پوشش مشاغل سخت و زیان آور اعلام کرده است.

به گزارش تابناک، در این بخشنامه مشاغلی چون هوشبری، مامایی، فوریت های پزشکی، کارشناس علوم آزمایشگاهی ، و مشاغل زیرمجموعه آن تحت پوشش این آئین نامه قرار گرفتند.
اگر فردی حدود ٧٠ درصد از خدمت خود را در مشاغل سخت وزیان آور درمانی دولتی سپری کند، با ٢٥ سال سابقه و ٥ سال سنوات ارفاقی بازنشسته می شود و از ٣٠ روز حقوق برخوردار خواهد شد.
براساس تبصره ٢ ماده ٧٦  پرستاران و بهیاران و مشاغل درمانی ذکر شده که در بخش غیر دولتی مشغول کارند می توانند  با ٢٠ سال سابقه کار و ١٠ سال ارفاق سنوات بازنشسته و از ٣٠ روز حقوق بهره مند شوند. وی تصریح کرد: قانون بازنشستگی پیش از موعد در مشاغل سخت و زیان آور سال ٦٧ به تصویب رسید و آئین نامه آن سال ١٣٦٨ اجرایی شد.
اجرای قانون بیمه تامین اجتماعی رانندگان تاکسی های درون و برون شهری ادامه دارد.
تمام رانندگان تاکسی درون و برون شهری کشور که ستاد مدیریت حمل و نقل سوخت کشور سال ١٣٨٩ لیست آنها به سازمان تامین اجتماعی ارائه کرده بود با یارانه ٥٠ درصد حق بیمه تحت پوشش بیمه اجباری تامین اجتماعی قرار گرفتند.
ورود رانندگان تاکسی درون و برون شهری مشکلی ندارد اما با توجه به وصول نشدن مطالبات سازمان تامین اجتماعی بابت سهم ٥٠ درصدی یارانه بیمه رانندگان تاکسی از ستاد هدفمندی یارانه ها و دولت تمام حق بیمه را باید خود رانندگان پرداخت کنند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۱
انتشار یافته: ۲
لطفا اطلاع رسانی نمائید.
کسانی که در مناطق نفتی مثل عسلویه ، ماهشهر و .... به کار مشغولند به دلیل آلودگی محیط کار ناشی از مواد شیمیائی موجود در فضا و استنشاق آن که که بیشترشان سرطان زا هم هستند حتی قادر به اهداء خون نیستند و سازمان انتقال خون از دریافت خون این افراد امتناع می نمایند بعد زمانی که شرایط سختی کار مطرح میشود این قشر از افراد که بخش بزرگی از صنعت کشور مدیون آنها هستند جزو مشاغل سخت طبقه بندی نشده اند . تنها کلمه ای که به ذهن هر شخصی متبادر میشود این است : شرم آور است
من مانده ام زمانی که تامین اجتماعی شرایط زندگی افراد تحت پوشش خود را نمی تواند تامین کند چرا و بدون فکر این همه افراد باز نشته را اضافه می کند؟
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل