بازدید 2148
۲

خرما، نابسامانی در تنظیم بازار و افزایش قیمت تا 12هزار تومان

دبیر انجمن خرمای ایران با بیان اینکه سالانه یک میلیون تن تولید و 500 هزار تن مصرف داریم ، گفت :‌ بازار خرما هم دچار نابسامانی در تنظیم عرضه و تقاضا شده است.
کد خبر: ۵۹۵۴۹۳
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۳ 07 June 2016
دبیر انجمن خرمای ایران با بیان اینکه سالانه یک میلیون تن تولید و 500 هزار تن مصرف داریم ، گفت :‌ بازار خرما هم دچار نابسامانی در تنظیم عرضه و تقاضا شده است.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ؛ علی اصغر موسوی اظهار داشت : خرمایی که در حال حاضر عرضه می شود محصول پارسال است که به قیمت 800 تا 2500 تومان خریداری و ذخیره سازی شده است و واسطه ها که تعداد آنها به کمتر از 100 نفر می رسند در حال حاضر مطابق میل خود قیمت ها را تعیین می کنند.

وی با اشاره به فعالیت ستاد خرما در دولت قبلی گفت :‌ در شش سال فعالیت این ستاد که وزارتخانه های مسئول حضور داشتند ، بازار این محصول به خوبی کنترل شد و قیمت ها هم تا سطح معقولی کاهش یافت و قیمت صادرات هم تا چند برابر افزایش داشت.

موسوی افزود :‌ در حال حاضر بیش از 100 هزار تن خرما ذخیره سازی شده است و با توجه به اینکه 50 درصد مصرف داخلی در ماه مبارک رمضان گزارش می شود، به راحتی می توان این بازار را مدیریت کرد و فروش خرما به قیمت هر کیلوگرم 9 تا12 هزار تومان غیرعادلانه است.

وی در مصاحبه با رادیو اقتصاد تصریح کرد : بیشتر این قیمت ها نصیب واسطه ها می شود و حتی میادین میوه و تره بار هم از این واسطه ها نرخ می گیرند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
هيچ وقت قيمت ها در ماه رمضان درست مديريت نشده و همه چي گرون شده. البته اگر مردم ما هم خرما نخورند اتفاقي نميوفته و در نتيجه پايين اومدن تقاضا فروشنده ها هم مجبور خواهند شد تا قيمت هارو اصلاح كنند.
ماه رمضان باید کمک به فقرا باشد
البته سودهای کلانی نصیب تاجران مواد غذایی خواهد شد!
آیا بخشی از ان به فقراو گرسنگان خواهد رسید؟
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # انتخابات # روز دختر # نمایشگاه کتاب
وب گردی