بازدید 7673
وزیر کشور در ‌شورای اداری ‌آذربایجان شرقی:

تا ۲۰ سال آینده ۱۶ میلیون بیکار خواهیم داشت

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود.
کد خبر: ۵۹۵۴۰۰
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۰:۳۰ 07 June 2016
وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از تبریز، عبدالرضا رحمانی فضلی عصر امروز در جلسه شورای اداری و ستاد اقتصاد مقاومتی آذربایجان شرقی، که در تالار پتروشیمی تبریز برگزار شد، با تاکید بر اینکه اقتصاد مقاومتی یک ضرورت عقلی و شرعی است، اظهار داشت: باید به آن اعتقاد و ایمان داشته باشیم، که اگر به اعتقاد قلبی تبدیل شد، مشکلات برطرف شده و به سرعت پیش می رویم.

وی با بیان اینکه همه امکانات اقتصادی، طبیعی، مدیریتی، انسانی و موقعیت ممتاز جغرافیایی فراهم است تا اقتصاد مقاومتی را به سرمنزل مقصود برسانیم، تصریح کرد: اگر نتوانیم از این فرصت تاریخی برای بهبود اقتصاد کشور استفاده کنیم، نسل‌های آینده ما را نمی‌بخشند.

وزیر کشور با اشاره به اینکه برداشت ما از اقتصاد مقاومتی، نباید انجام پروژه و تقویت تولید خلاصه شود، ابراز داشت: مهم، باور، رویکرد و انگیزه است که با تقویت آن، همه سرمایه گذاری، اشتغال و... در داخل آن حل می‌شود و کسی که به این راه اعتقاد دارد، تمام وقت کار می کند و زمان نمی‌شناسد.

وی، با تاکید بر اینکه نظام اداری و بروکراسی، اجازه اجرای روان کارها را نمی‌دهد، تصریح کرد: کشور با 3 آسیب اصلی در حوزه نظام برنامه‌ریزی با کلان‌نگری بخشی و متمرکز، نظام بودجه‌ریزی مبتنی بر جمعیت و فعالیت و نظام بروکراسی با ساختار تشکیلات اداری معیوب مواجه است که نتوانسته‌ایم تا بحال کاری برای این سه انجام  دهیم.

رحمانی فضلی افزود: در نظام اداری که می‌تواند در 10 روز کاری را انجام دهد، در 100 روز انجام می‌شود و روند طولانی ‌دارد که باید این روند اصلاح شود.

جانشین ستاد اقتصاد مقاومتی، با اشاره به ضرورت تحقق اقتصاد مقاومتی و افزایش تولید و اشتغال، تصریح کرد: با روند فعلی، 3.5 میلیون بیکار تا 20 سال آینده 16 میلیون می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه نظام بانکی باید به نظام پشتیبانی تبدیل شود، ابراز داشت: ‌مردم به دلیل اینکه بانک از جایگاه خود خارج شده و نقش‌آفرینی نمی‌کند، اعتنایی به آن نمی‌کنند.

رحمانی‌فضلی، با بیان اینکه سرعت تغییرات در جهان در سال‌های گذشته، افزایش شدیدی یافته، به طوری که برخی تغییرات در یک سال گذشته به اندازه 20 سال گذشته است که بعضا از تغییرات عقب می‌مانیم، ابراز داشت: به عنوان یک کشور انقلابی اگر به تغییرات نرسیم، دیگر نمی‌توانیم حرفی در جهان داشته باشیم.

وزیر کشور، افزود: اینکه در بازار قالی، حرفی می‌زنیم، به این علت است که دنیا در این زمینه تلاشی ندارد و ما در جهان تکرو هستیم، باید قدرت رقابت را در صنعت، تکنولوژی و... به دست آوریم تا در این حوزه‌ها در زمینه ایجاد ارزش افزوده رقابت کنیم.

وی با تاکید بر اینکه مردم عنصر اصلی اقتصاد مقاومتی هستند، خاطر نشان کرد: هیچ اقتصاد موفقی در دنیا توسط دولت ایجاد نشده و در اختیار بخش خصوصی و مردم بوده که دولت تنها نقش تسهیل کننده و رفع‌کننده موانع را در اختیار دارد.

جانشین ستاد اقتصاد مقاومتی، با بیان اینکه در تولید، نسبت به سال گذشته گشایش‌های خوبی رخ داده، ولی این روند بسیار کند است، اظهار داشت: نظام پای کار آمده و عَلَم قضیه را نیز مقام معظم رهبری در دست گرفته، ضمن اینکه همه قوا فعال شده‌اند و مسئولیت دارند.

وی افزود: درون‌زایی و برون‌نگری مسئله مهمی است که باید مانیفست اصلی رهبری در این موضوع با جدیت پیگیری شود تا از ظرفیت‌های انسانی و امکاناتی کشور نهایت استفاده را ‌کنیم، لذا باید از تجربیات و سرمایه جهان استفاده کرده و کالای سرمایه‌ای وارد کنیم تا ارزش افزوده تولید ‌و به صادرات تبدیل کنیم.

رحمانی‌فضلی، صدور خدمات فنی را یکی از مهمترین بخش‌های اقتصاد مقاومتی دانست و گفت: واردات کالاهای مصرفی که تولید داخل دارند، ممنوع باید شود.

وزیر کشور با اشاره به اینکه با 15 کشور هم مرز هستیم و ایران با فاصله کم، به کشورهای زیادی وصل است، خاطر نشان کرد: تا می‌خواهیم تولید کنیم، ابتدا از بنز صحبت می‌کنیم و در صادرات از بازار اروپا حرف می‌زنیم، 100 میلیارد دلار بازار در حاشیه ایران قرار دارد و باید ابتدا از این ظرفیت استفاده کنیم، سپس به فکر اروپا و... باشیم.

جانشین ستاد اقتصاد مقاومتی، با تاکید بر اینکه در اقتصاد مقاومتی، مشارکت و همراهی مردم را نیاز داریم، تصریح کرد: موضوع عدالت مورد تاکید مردم و رهبری است که باید در اقتصاد، این توازن و عدالت رعایت شود چرا که با عدم عدالت در توزیع منابع، جمعیت، فعالیت و... در تهران، بزرگ‌ترین محل تجمع اقتصاد و بزهکاری را ایجاد کرده‌ایم که این تناقضات باید حل شود.

وی، به نقش اقتصاد دانش بنیان در تحقق اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و افزود: باید در مرز دانش جهانی حرکت کنیم که در این زمینه توانمندی بالایی داریم که باید بسترها را فراهم کنیم.

رحمانی‌فضلی‌ تصریح کرد: اکنون تولیدات کشور، گران، کم کیفیت، با زمان طولانی است که جوابگوی بازار نیست، لذا باید بهره‌وری را افزایش دهیم تا قدرت رقابت داشته باشیم.

وزیر کشور با بیان اینکه 3 درصد رشد اقتصادی برنامه چهارم و پنجم توسعه باید از افزایش بهره‌وری محقق می‌شد، ابراز داشت: هیچگاه نتوانستیم بهره‌وری را افزایش دهیم که حتی رشد اقتصادی این بخش به یک درصد نرسید.

وی خاطر نشان کرد: باید گفتمان و تبلیغات لازم برای اقتصاد مقاومتی ایجاد شود تا پاشنه آشیل اقتصادی را رفع کنیم و به رشد و رونق اقتصاد و اشتغال برسیم.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۸
انتشار یافته: ۳۰
نه! قطعا کمتره!!!!
با این میزان خودکشی و ایست قلبی و خشونتهای خیابانی و قتلهای خانوادگی و حوادث جاده ای و فراری دادن مردم از کشور و خروج اختلاس گرهای بزرگ از ایران و بیماری لاعلاج و ....... جمعیت زیادی نمیمونه!!!!!
اصلا امیدی به زندگی در بیست سال آینده برای ایرانی ها هست؟
الحمدلله
خسته نباشند با این پیش بینی نمودن!!
جوک میکن حداقل بالای ۲۲ میلیون به بالا بیکار داریم ۳۰ ساله نتونستن حالا دیگه دیر شده خسته نباشید
امار اشتباه بسیاری از این تعداد قبل از تاریخ مقرر یا از بدختی مردن یا خودکشی کردن
چین داره جمعیت 1.5 میلیاردی اداره میکنه
اون وقت ما با این همه نفت معدن.دریا تو اداره 80میلیون موندیم
مشتی محکم بر دهان استکبار و صهونیزم و امریکاست!!!!!!!!!!!!!!
همین الان نزدیک 20 میلیون ادم بیکار وعلاف داریم مگر دسفروشی وادامس فروشی واشغال گردی هم شد کار
اماردروغ ندهید همین حالا11میلیون بیکارداریم؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ازطرفی میگین تا چهل سال آینده جمعیت ایران سی میلیون می شود !!!!!!!!!!!!
نمیدونم چرا مسوولین اینقده اصرار دارن خودشون و مردم رو گول بزنن ..
جناب فضلي با اين توضيح و تفسير كه ارئه مي كنيد و مشكل بيكاري جوانان لاينحل خواهد بود و تا بيست سال آينده نزديك به بيست ميليون بيكار خواهيم داشت باز هم به خود و همكاران ناتوانتان اجازه مي دهيد در پست هاي سازماني تان باقي بمانيد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
اگر تمام شاغلین دولتی بالای 25 سال را بازنشسته کنیم و نیروی جوان با تحصیلات عالیه جایگزین کنیم امیدی هست اما افسوس که خود آقایان با بیش از 60 سال تازه دنبال پست و مقام هستند گرچه تجربه دارند ولی علمشان به روز نیست. در سطح عالیه نیز اقایان با بیش از 70 سال دارند برای نوجوانان و جوانان تصمیم گیری می کنند
زیاد ناراحت نشو تا پایان امسال 20 میلیون بیکار داری مطوئن باش
میتونیم بیکار صادر کنیم. اصلا ثادر.
من به ایده های وزیر محترم کشور اعتقاد دارم چرا که ایشان جهت تحقق ایده هایشان از تکنولوژی روز استفاده میکنند که نمونه های آن را می توان در زمان ریاست ایشان بر دیوان محاسبات برای راه اندازی سامانه سنا (سیستم نظارت الکتریکی)، انتخابات قبلی مجلس که در بعضی از شهرها به صورت ماشینی انجام شد و همچنین معاینه فنی خودرو بصورت اتوماتیک نام برد.
16 میلیون بیکار؟؟؟؟؟؟؟؟؟ مگه کلا چند میلیون هستیم که 16 میلیونش هم بیکار باشند!!! اگر واقعا 16 میلیون بیکار باشند یعنی 16 میلیون ضربدر حدودا 5 نفر، در ایران گرسنه خواهند بود.
شوخی نکنید الانشم 30 میلیون بیکار داریم
کارآفرینان و تولیدکنندگان و صنعتگران کشور انتظار ندارند دولت به کمک آنها بیاید تا تولید ملی احیا شود و اقتصاد کشور نیز شکوفا شود.
مردم احساس ميكنندكه در كشور ما عدالت در روي نوشتارهاست ودرجامعه فقط حرف است ،،،،
با توجه به آمار داده شده نگران نيروی کار در آينده باشيد.
اين قدر به مشكلات اساسي مردم بي توجهي كرديد و به دنبال منافع خود بوديد كه وضعيت به اينجا رسيد.
آقای وزیر نفرمودند این تحول واصلاح روند اموررا چه کسی باید انجام دهد؟آیا کسی غیر از دولت ودولتیان باید اینکاررا انجام دهد ؟نکند منتظریم آقا امام زمان بیایند مشکلات ما را حل کنند؟ پس اینهمه انتقاد و توهین به دولت قبل برای چه بود ؟ فقط برای به قدرت رسیدن؟
خانواده ها بچه دار شوید شعا ر دولت ضد مردم
همین حالا 16 میلیون بیکارداریم
خدا زا شکر از این نظر به خود کفایی خواهیم رسید.
متاسفانه همه مسئولین کشور بصورت تلویحی صحبت میکنند. مجلس که در راس سیاستگزاری است و رئیس جمهور و تمامی دستگاههای اجرایی بخصوص وزارت کار به جمله "مشکل اشتغال باید حل شود" بسنده میکنند.
خدا عاقبت زندگیتان را مانند اعمالتان کند.
مسئولین محترم..
چندماه پیش بود که مرکز پژوهشهای مجلس اعلام کرد که آمار نیروی کار بیکار بیش از ٧ میلیون نفر است. الان وزیر کشور آمار را نصف و نیمه اعلام میکنه
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # انتخابات
آخرین اخبار
وب گردی