بازدید 18210

توقف عملیات الحشد الشعبی در فلوجه

معاون فرماندهی تشکیلات الحشد الشعبی عراق روز یکشنبه اعلام کرد، نیروهای مردمی با تحقق کامل اهداف خود در عملیات فلوجه از روز گذشته عملیات خود را متوقف کرده است.
کد خبر: ۵۹۵۰۶۵
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۸ 05 June 2016
معاون فرماندهی تشکیلات الحشد الشعبی عراق روز یکشنبه اعلام کرد، نیروهای مردمی با تحقق کامل اهداف خود در عملیات فلوجه از روز گذشته عملیات خود را متوقف کرده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا از بغداد، ابو مهدی المهندس معاون فرماندهی تشکیلات الحشد الشعبی امروز در کنفرانس خبری در مقر فرماندهی عملیات مشترک نیروهای عراقی در فلوجه افزود: پس از آزادسازی مناطق کرمه، صقلاویه و آل بوشجیل که از روز گذشته با آزادسازی الصقلاویه تحقق یافت، عملا عملیات نیروهای الحشد الشعبی با توجه به تحقق همه اهداف مورد نظر این پایان یافته است.

وی گفت: مرحله دوم عملیات آزادسازی شهر فلوجه به یگان مبارزه با تروریسم، نیروهای واکنش سریع، ارتش و نیروهای پلیس الانبار محول شده است.

ابو مهندس المهدی در ادامه گفت: نیروهای الحشد الشعبی از این پس مسئولیت پشتیبانی نیروهای عراقی را به عهده دارند و در صورت در خواست ارتش، در عملیات داخل شهر فلوجه مشارکت می کنند.

معاون فرماندهی تشکیلات الحشد الشعبی با بیان اینکه عملیات آزادسازی فلوجه از 23 ماه می ( 3 خرداد) گذشته با نام عملیات 15 شعبان آغاز شده است، افزود: با گذشت 12 روز از شروع این عملیات، ما به تمامی اهداف مورد نظر خود دست پیدا کرده ایم.

وی افزود: عملیات آزاد سازی فلوجه در مساحتی بالغ بر 770 کیلومتر آغاز شد که تاکنون 600 تا 650 کیلومتر از مناطق از تسلط گروهک تروریستی داعش آزاد شده است و تنها شهر فلوجه به مساحت 100 کیلومتر باقی مانده است.

ابو مهندس المهدی گفت: طی عملیات فلوجه تاکنون 47 روستا آزاد شده است و شمار شهدای نیروهای مردمی بسیار کم بوده است.

وی با اشاره به اهمیت عملیات فلوجه گفت: این شهر پیش از سقوط موصل به تصاحب داعش در آمد و گروهک تروریستی داعش 70 درصد از عملیات تروریستی خود را از این شهر به بغداد انجام می دهد.

معاون فرماندهی تشکیلات الحشد الشعبی افزود: شهر فلوجه هم اکنون از چهار طرف در محاصره نیروهای عراقی است.

وی گفت: طی عملیات فلوجه کم ترین آسیب به غیر نظامیان وارد شده است و 8000 نفر از جمعیت 50 تا 60 هزار نفری فلوجه با حمایت نیروهای عراقی موفق شدند به مکان های امن منتقل شوند و حدود 40 هزار نفر از اهالی فلوجه داخل شهر هستند.

حدود دو هزار تا دو هزار 500 نفر از عناصر گروهک تروریستی داعش در شهر فلوجه حضور دارند که بیشتر آن ها خارجی بوده و تعداد زیادی از آن ها طی عملیات آزادسازی فلوجه به هلاکت رسیده اند.

ابو مهندس المهدی در پایان از مرجعیت، دولت و ملت عراق و همه کسانی که طی عملیات فلوجه از نیروهای الحشد الشعبی حمایت کردند تشکر کرد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # انتخابات # روز دختر # نمایشگاه کتاب
آخرین اخبار
وب گردی