بازدید 10680
ادعای پایگاه صهیونیستی؛

نشانه‌های آغاز همکاری آمریکا با دولت سوریه علیه داعش

پایگاه صهیونیستی «دبکافایل» وابسته به نهادهای اطلاعاتی و امنیتی رژیم صهیونیستی در مطلبی مدعی شد، یکی از مشاوران رئیس جمهوری سوریه که تحت تحریم های شدید آمریکا و اروپاست، به منظور مذاکره و بحث در مورد راه های از بین بردن داعش و القاعده در سوریه به واشنگنتن سفر کرده و با مقامات آمریکایی دیدار داشته است.
کد خبر: ۵۹۴۳۲۴
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۱ 02 June 2016
نشانه‌های آغاز همکاری آمریکا با دولت سوریه علیه داعشپایگاه صهیونیستی «دبکافایل» وابسته به نهادهای اطلاعاتی و امنیتی رژیم صهیونیستی در مطلبی مدعی شد، یکی از مشاوران رئیس جمهوری سوریه که تحت تحریم های شدید آمریکا و اروپاست، به منظور مذاکره و بحث در مورد راه های از بین بردن داعش و القاعده در سوریه به واشنگنتن سفر کرده و با مقامات آمریکایی دیدار داشته است.

به گزارش «تابناک»، این پایگاه اسرائیلی همچنین مدعی شد، در این مباحث و مذاکرات، بسام حسینی، مشاور دولت عراق در امور نیروهای بسیج مردمی نیز برای بحث در مورد شکست داعش در فلوجه حضور داشت؛ در حالی که فرمانده نیروهای بسیج مردمی، کسی نیست جز ابومهدی مهندس که در فهرست «تروریست‌های تاییدشده» دولت آمریکا قرار دارد.

این پایگاه صهیونیستی می گوید، اگر این خبر درست باشد، بدان معنی خواهد بود که ممکن است، دولت اوباما ادامه حکومت بشار اسد را به عنوان واقعیتی اجتناب ناپذیر پذیرفته است و با پافشاری مسکو و تهران اسد در قدرت حفظ خواهد شد.

حتی اگر بسام حسینی و بثینه شعبان فقط از طریق ویدئو کنفرانس از دمشق و بغداد با واشنگتن ارتباط برقرار کرده باشند، باید این را نخستین گام برای ایجاد تحول و تغییر در رویکرد آمریکا نسبت به اسد قلمداد کرد.

لازم به یادآوری است، ریچارد بلک سناتور مجلس سنای آمریکا که یک ماه پیش به سوریه سفر کرده است، با بثینه شعبان در دمشق دیدار کرده بود.

شعبان در آن دیدار تأکید کرد، ملت‌ها بزرگترین متضرر از تروریسم هستند و مبارزه با تروریسم به نیت صادقانه،‌ همکاری و هماهنگی میان کشورها و فشار بر رژیم‌های صادر کننده تروریسم همانند رژیم آل سعود و ترکیه دارد تا به حمایت مالی و تسلیحاتی از تروریست‌ها پایان دهند، زیرا تروریسم خطری برای تمام جهان قلمداد می‌شود. به همین سبب، وظیفه دولت‌ها همکاری و هماهنگی برای نابودی تروریسم است.

در آن دیدار، شعبان بر اهمیت مطلع شدن مسئولان و نمایندگان ملت‌های جهان از حقیقت آنچه در سوریه می‌گذرد به دور از تصویر گمراه‌کننده‌ای که رسانه‌ها ترسیم کرده و غالبا به گسترش جنگ و جان باختن انسان‌ها دامن می‌زنند، تأکید کرد.

سناتور بلک هم گفته بود، در برهه اخیر تلاش کرده است، حقیقت آنچه را در سوریه می‌گذرد، منتقل کند و به دولت آمریکا هم درباره پیامدهای حمایت نظامی از تروریست‌ها و مزدوران کشورها تحت عناوین و پوشش‌های مختلف هشدار داده است.

بنابراین باید گفت، اگر این خبر صحت داشته باشد، می تواند تحول مشهودی در رویکرد آمریکا نسبت به دولت سوریه و بشار اسد تلقی شود؛ موضوعی که می تواند سبب فاصله گرفتن بیش از پیش متحدان منطقه ای آمریکا از واشنگتن شود.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # انتخابات # روز دختر # نمایشگاه کتاب
وب گردی