بازدید 7882
آخرین تحولات سوریه (21 می تا 26 می)؛

از بمب گذاری های داعش در طرطوس و لاذقیه تا حملات نیروهای کرد و آمریکا به رقه

موسسه مطالعات جنگ آمریکا در جدیدترین گزارش خود از تحولات میدانی سوریه، به بررسی تحولات این کشور در بازه زمانی 21 می تا 26 می پرداخته است.
کد خبر: ۵۹۲۹۸۵
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۲۳ 28 May 2016
از بمب گذاری های داعش در طرطوس و لاذقیه تا حملات نیروهای کرد و آمریکا به رقهموسسه مطالعات جنگ آمریکا در جدیدترین گزارش خود از تحولات میدانی سوریه، به بررسی تحولات این کشور در بازه زمانی 21 می تا 26 می پرداخته است. 

به گزارش «تابناک»، در این گزارش آمده است:

1-بیست و ششم می؛ داعش پیشروی هایی به سمت شمال استان حلب داشت. داعش حداقل هفت روستا را در یک حمله عمده علیه معارضان در شمال حلب در اختیار گرفت. این پیشروی داعش تا نزدیکی خط مرزی کلیدی اعزاز و نزدیکی شهر مرعا ادامه پیدا کرد. گروه های کمک بین المللی گزارش داد که حدود 100 هزار غیرنظامی هم اکنون در نزدیکی مرز سوریه و ترکیه و خط مقدم جبهه به دام افتاده اند.

2-بیست و چهارم می؛ کردها مسیر کلیدی انتقال سوخت در شمال سوریه را بازگشایی کردند؛ یگان های مدافع خلق با توافق با گروه های معارض، مسیر انتقال سوخت از شمال استان حلب به استان ادلب از طریق کانتون عفرین را بازگشایی کردند. طبق گزارش هایی قیمت بنزین و گازوئیل در استان ادلب بعد از اینکه یگان های مدافع خلق یک محاصره ای برای جلوگیری از انتقال سوخت اجرا کردند، دو برابر شد.

3- بیست و چهارم می؛ نیروهای دموکراتیک کرد سوریه عملیاتی هایی را در نزدیکی رقه راه اندازی کردند؛ نیروهای کرد سوریه با ائتلاف با گروه های دیگری و با پشتیبانی آمریکا عملیات زمینی برای پیشروی به سمت رقه آغاز کردند. در این عملیات ها، حداقل 8 روستا در شمال رقه در اختیار این نیروها قرار گرفت. در همین حال سرگئی لاورف وزیر خارجه روسیه نیز برای همکاری با آمریکا جهت حمله به رقه اعلام آمادگی کرد.

4- بیست و یکم می؛ یک ژنرال آمریکایی از شمال سوریه بازدید کرد؛ ژنرال جوزف وتل فرمانده آمریکایی در بازدیدی سرزده از شمال سوریه با نیروهای ویژه آمریکا در این منطقه و رهبران نیروهای دموکراتیک دیدار کرد. براساس گزارش های واصله این جلسات در نزدیکی منبیج و کوبانی در شرق استان حلب و همچنین استان حسکه برگزار شد.

5- بیست و یکم می؛ داعش یک حمله انتحاری در قامشلی انجام داد؛ پنج جنگنجوی داعشی به منطقه مسیحی نشین وسطا در استان حسکه حمله ور شدند که در اثر آن حداقل سه غیرنظامی کشته شد و حداقل 15 نفر دیگر زخمی شدند.

6- داعش چهار حمله انتحاری را در جبله اجرا کرد؛ داعش با چهار حمله انتحاری ایستگاه مرکزی اتوبوس و بیمارستان ملی در شهر علوی نشین جبله در لاذقیه را هدف قرار داد که بر اثر آن حدود 73 غیرنظامی کشته شدند. داعش با صدور بیانیه ای مسئولیت این حملات را بر عهده گرفت. این حملات در سه مایلی نیروهای نظامی روسیه در نزدیکی فرودگاه بین المللی باسل اسد رخ داد.

7- بیست و سوم می؛ داعش سه حمله انتحاری در طرطوس طرح ریزی و اجرا کرد؛ داعش با سه حمله انتحاری مرکز اتوبوس رانی شهر طرطوس را مورد هدف قرار داد که بر اثر آن 48 غیر نظامی کشته شدند. داعش با صدور بیانیه ای مسئولیت این حمله انتحاری را نیز بر عهده گرفت. طرطوس مرکز نیروهای دریایی روسیه در سوریه است.

8- بیست و چهارم می؛ گروه های معارض رقیب مذاکراتی برای آتش بس در غوطه شرقی داشتند. گروه سلفی جیش الاسلام و گروه فیلق الرحمان برای پایان دادن به جنگ درونی در حومه غوطه شرقی دمشق طی توافقی آتش بس اعلام کردند. این توافق به دنبال میانجی گری کمیته مذاکرات به رهبری ریاض حجاب انجام شد. درگیری بین این دو گروه از 28 آوریل شروع شد که در نتیجه آن بیش از 500 نفر از نیروهای طرفین کشته شدند.

9- بیست و دوم تا بیست و پنجم می؛ روسیه خواستار آرامش دولت در دمشق شد؛ وزارت دفاع روسیه از دولت سوریه خواست تا با توقف حملات در غوطه شرقی دمشق آرامش موقتی ایجاد کند. وزارت دفاع روسیه در 25 می طی یک بیانیه ای از دولت سوریه خواست برای فرصت دادن به گروه های مخالف جهت دور شدن از جبهه النصره، حملاتش بر علیه این گروه را متوقف کند.

10- بیست و ششم می؛ گروه های معارض شهرکی را در غوطه غربی در اختیار خود گرفتند؛ گروه سلفی احرار الشام وابسته به جبهه النصره و دیگر گروه های معارض، شهرک دیرخبیه در نزدیکی دمشق را به تصرف خود درآوردند. این پیشروی گروه های معارض، خطوط تدارکاتی مخالفان در حومه غوطه غربی دمشق که تحت محاصره بود را بازگشایی کرد.

از بمب گذاری های داعش در طرطوس و لاذقیه تا حملات نیروهای کرد و آمریکا به رقه
از بمب گذاری های داعش در طرطوس و لاذقیه تا حملات نیروهای کرد و آمریکا به رقه
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # انتخابات
وب گردی