بازدید 4235

رئیس جدید حزب عدالت و توسعه معرفی شد

کمیته مرکزی حزب عدالت و توسعه ترکیه، در پایان نشست امروز، وزیر ارتباطات را به بعنوان رئیس جدید این حزب و نخست‌وزیر جدید معرفی کرد.
کد خبر: ۵۹۰۶۷۰
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۹ 19 May 2016
کمیته مرکزی حزب عدالت و توسعه ترکیه، در پایان نشست امروز، وزیر ارتباطات را به بعنوان رئیس جدید این حزب و نخست‌وزیر جدید معرفی کرد.

به گزارش فارس، کمیته مرکزی حزب عدالت و توسعه ترکیه امروز برای انتخاب رئیس جدید این حزب نشست داشت که لحظاتی پیش این نشست به پایان رسید.

برخی منابع رسانه‌ای اعلام کردند که اعضای حزب عدالت و توسعه، «بینالی ایلدیریم» وزیر ارتباطات را به عنوان رئیس جدید حزب و نامزد نخست‌وزیری تعیین کرده‌اند.

پایگاه خبری شبکه الجزیرة و خبرگزاری فرانسه این خبر را تایید و اعلام کردند که دیگر، ایلدیریم تنها نامزد حزب عدالت و توسعه برای جانشینی داوود اوغلو است.

ایلدیریم متولد 1955 میلادی، دوست نزدیک و مورد اعتماد اردوغان است. اردوغان نیز به دنبال شخصی است که با او مخالفت نکند و به او در رسیدن به اهدافش از جمله تصویب قانون اساسی جدید و برقراری نظام ریاستی کمک کند. ایلدیریم همچنین از تجربه بالایی در مدیریت کشور برخوردار است و محرک مهمی برای حزب عدالت و توسعه از سال 2002 تاکنون به شمار می‌رود.

خبرگزاری آناتولی نیز نوشت: «عمر چلیک» معاون رئیس و سخنگوی حزب عدالت و توسعه ترکیه امروز طى یک نشست مطبوعاتی در دفتر مرکزی این حزب در آنکارا، بینالی ایلدیریم وزیر ارتباطات، دریانودری و ترابری ترکیه را به عنوان نامزد ریاست این حزب معرفی کرد.

چلیک با اشاره به اینکه هیچ فاصله‌ای بین رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه به عنوان بنیانگذار حزب عدالت و توسعه و اعضای این حزب وجود ندارد، گفت: وارد مرحله جدیدی شده‌ایم. رئیس حزب و نخست وزیر کشورمان همانطور که اعلام کرده است برای این سمت نامزد نخواهد شد. به همین دلیل، نامزد جدید ما برای ریاست حزب عدالت، جناب آقای بینالی ایلدیریم، وزیر ارتباطات، دریانودری و ترابری ترکیه و نماینده ازمیر است.

او همچنین برای ایلدریم که قرار است در کنگره فوق‌العاده 22 مه حزب عدالت و توسعه به عنوان رئیس حزب انتخاب شود، آرزوی موفقیت کرد.

 16 اردیبهشت ماه جاری (5 می)، «احمد داوود اوغلو» نخست‌وزیر ترکیه بدون اشاره به اختلافاتش با رئیس‌جمهور، با بیان اینکه قصد ندارد برای ریاست مجدد حزب حاکم بر کشورش نامزد شود، گفت که دوم خرداد آینده (22 می) استعفا می‌کند.

پیش از این منابع آگاه از داخل این حزب اعلام کرده بودند که در میان نامزدهای مختلف، بینالی ایلدیریم و «نعمان کورتولموش» سخنگوی دولت سایر رقبا را کنار زده‌اند و «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه تا پیش از روز شنبه آینده (اول خرداد) در این‌باره تصمیم قطعی خود را اتخاذ خواهد کرد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # انتخابات # روز دختر # نمایشگاه کتاب
وب گردی