بازدید 1885

تثبیت قیمت نفت در سایه کاهش تولید کانادا

در حالی که ذخایر نفتی آمریکا در حال پرشدن است و عرضه بیشتر از تقاضای فراورده‌های نفتی به دلیل اختلال تولید در کانادا کاهش یافته است، قیمت نفت در روز سه‌شنبه بدون تغییر باقی ماند.
کد خبر: ۵۸۷۸۳۸
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۵ 10 May 2016
در حالی که ذخایر نفتی آمریکا در حال پرشدن است و عرضه بیشتر از تقاضای فراورده‌های نفتی به دلیل اختلال تولید در کانادا کاهش یافته است، قیمت نفت در روز سه‌شنبه بدون تغییر باقی ماند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از رویترز، هر بشکه نفت برنت با رشدی 7 سنتی 43 دلار و 70 سنت معامله شد و قیمت هر بشکه نفت آمریکا با 12 سنت کاهش به 43 دلار و 32 سنت رسید.
 
مقامات کانادایی که به دلیل آتش‌سوزی در فورت‌مک‌موری یک‌میلیون بشکه از ظرفیت روزانه خود را از دست داده‌اند اعلام کردند که 90 درصد از ساختمان‌های آن منطقه را نجات داده‌اند.
 
علیرغم شرایط بهبودیافته، انتظار می‌رود تجهیزاتی نظیر خطوط لوله به منظور بازرسی برای چند هفته تعطیل باشند. قطع تولید در کانادا و دیگر نقاط دنیا در حال حاضر باعث کاهش محصول روزانه بیش از 2 میلیون بشکه شده است که این موضوع موجب کاهش عرضه بیش از تقاضای ایجاد شده از سال 2014 شده است. 
 
گلدمن‌ساکس اعلام کرد انتظار دارد تولید نفت آمریکا در سال جاری 650 هزار بشکه در روز کاهش پیدا کند. موسسه تحقیقاتی BMI اعلام کرد که تولید در آسیا نیز در حال کاهش است: «ما پیش‌بینی می‌کنیم تولید ترکیبی نفت خام در سال 2016 در بزرگترین تولیدکنندگان منطقه، چین، هند، مالزی و اندونزی افتی 331.5 هزار بشکه‌ای در روز (معادل 4.9 درصد) داشته باشد.»
 
با این حال، معامله‌گران اعلام کردند که مجددا روی پرشدن مخازن نفتی آمریکا متمرکز شده‌اند که انتظار می‌رود علی‌رغم اختلال در کانادا (که بیشتر نفت خود را به آمریکا صادر می‌کند) به بالاترین سطوح خود برسد.
 
نظر سنجی رویترز نشان می‌دهد که احتمالا ذخایر تجاری آمریکا در هفته گذشته برای پنجمین هفته متوالی رشد کرده است  به طوری که کل موجودی نفت خام آمریکا با رشدی 500 هزار بشکه‌ای به بالاتر از 543 میلیون بشکه در روز رسیده است. قرار است آمار رسمی موجودی نفت آمریکا در ادامه این هفته منتشر شود.
 
برخی از معامله‌گران اعلام کردند که محدوده قیمتی 40 تا 50 دلاری برای هر بشکه نفت خام ممکن است منعکس کننده به تعادل رسیدن بازار با ذخایر مملو از نفت باشد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # انتخابات # روز دختر
آخرین اخبار
وب گردی