بازدید 6910

هلاکت سركرده گروه لشكر توحید در سوریه

ارتش سوریه در عملیاتی در استان درعا، فرمانده نظامی گروه تروریستی موسوم به لشكر توحید جنوب را به هلاكت رساند.
کد خبر: ۵۸۶۴۴۲
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۰ 05 May 2016
ارتش سوریه در عملیاتی در استان درعا، فرمانده نظامی گروه تروریستی موسوم به لشكر توحید جنوب را به هلاكت رساند.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری سوریه (سانا)، یگان های ارتش سوریه در یك عملیات ضربتی، مواضع و مقرهای گروه تروریستی جبهه النصره و گروهك های وابسته را در اطراف بازار سویدان، گمرك قدیم، محله الكرك و محله منشیه درعا را منهدم كردند.

دراین عملیات شماری از تروریست ها ازجمله 'ابراهیم فوزی المسالمه' فرمانده نظامی گروه تروریستی موسوم به لشكر توحید جنوب به هلاكت رسید.

منطقه درعا البد مهمترین مسیر قاچاق اسلحه و مهمات و نفوذ تروریست ها از مرزهای اردن است و گروه های تروریستی زیرمجموعه جبهه النصره دربرخی از محله های شهر درعا حضور دارند و به صورت مداوم دیگر مناطق مسكونی این شهر را با خمپاره و موشك هدف قرار می دهند.

 هلاكت «نیل پراكاش» از سركرده های استرالیایی داعش در عراق


نیل پراكاش، تروریست معروف تحت تعقیب استرالیا و متهم به انجام عملیات تروریستی در این كشور در یك حمله هوایی آمریكا در عراق كشته شد.

به گزارش ایرنا، هلاكت 'نیل پراكاش' به دلیل نقش بسیار برجسته و با نفوذ وی در بین سركرده های ارشد گروه تكفیری داعش برای مقامات استرالیا با اهمیت است.

تارنمای 'ای.بی.سی' روز پنجشنبه اعلام كرد این تروریست معروف استرالیایی 29 آوریل (10 اردیبهشت) درعملیات مشترك در موصل كشته و آمریكا به تازگی هلاكت وی را در مشاوره با استرالیا تایید كرد.



'جورج برندیس' دادستان كل استرالیا گفت كه واشنگتن به كانبرا اطلاع داده است پراكاش در موصل كشته شده است.

وی در بیانیه ای مشترك به همراه 'ماریسه پین' وزیر دفاع استرالیا، اعلام كرد 'نیل پراكاش' عضو برجسته داعش بود و حملات تروریستی را تسهیل می كرد.

وی متهم به طراحی چند حمله تروریستی در استرالیا است و خواستار حملات 'گرگ تنها' شده بود.
براساس تاكتیك 'گرگ تنها' گروه تكفیری داعش، هر تروریست به تنهایی اقدام به عملیات می كند، بدون اینكه اثری از ارتباطش با دیگران باقی بماند و در نتیجه پی بردن به جزئیات عملیات برای دستگاه های اطلاعاتی و امنیتی بسیار دشوار خواهد بود.

مقامات آمریكایی همچنین به استرالیا اعلام كردند 'شادی جبار خلیل محمد' زن استرالیایی عضو گروه تروریستی داعش دو هفته پیش در حمله هوایی مشابهی در سوریه كشته شده است.
براساس بیانیه مقامات استرالیا، 'شادی جبار خلیل محمد' به همراه همسرش 'ابوسعد السودانی' در استخدام گروهی از تروریست های خارجی به نمایندگی از داعش بودند و در حملاتی علیه منافع غرب دست داشتند.

وی خواهر 'فرهاد جبار' 15 ساله است كه یك پلیس را در ماه اكتبر گذشته در سیدنی به ضرب گلوله كشت. این نوجوان مدت كوتاهی پس از این حمله در یك تیراندازی كشته شد.

'نیل پراكاش' معروف به 'ابو خالد كامبوجی' كه در موصل به هلاكت رسیده است سال 2013 استرالیا را ترك كرد. وی متهم به برنامه ریزی و توطئه برای یك حمله تروریستی در روز 'آنزاك' سال گذشته است.
پلیس مبارزه با تروریسم استرالیا در آستانه روز آنزاك سال گذشته پنج نفر را به اتهام برنامه ریزی برای حمله به این مراسم براساس طرح های تروریستی داعش و بستن بمب به كانگورو دستگیر كرد.

آنزاك نامی است برای ارتش مشترك استرالیا و زلاندنو كه در جنگ جهانی اول به عنوان پشتیبان انگلستان شركت كردند. شهرت آنزاك به خاطر نبردی است كه سال 1915 در خلیج گالیپولی تركیه انجام شد و به نبرد گالیپولی یا چاناق قلعه معروف است.

'نیل پراكاش' همچنین سال گذشته در فیلم تبلیغاتی از داعش ظاهر و خواستار حمله به استرالیا شد.
'هرالد سان' استرالیا نیز بهمن ماه سال گذشته از كشته شدن 'نیل پراكاش' در سوریه و با استناد به گزارش یك عضو داعش خبر داده بود. این عضو داعش نام تروریست كشته شده را ذكر نكرده بود، اما هرالد سان اعتقاد داشت فرد كشته شده 'نیل پراكاش' است.

سخنگوی دادستان استرالیا در آن زمان هلاكت این تروریست را با توجه به وضعیت عراق و سوریه تایید نكرد.
دستكم 6 حمله تروریستی در خاك استرالیا در بیش از 18 ماه گذشته براساس گزارش های دولتی خنثی شده است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # انتخابات
وب گردی