بازدید 2244

رکورد بي سابقه بومي سازي 302 تجهيز و صرفه‌جويي 320 ميليارد ريالي

کارکنان شرکت فولادمبارکه توانستند از ابتداي سال 1394 با بومي سازي 302 تجهيز براي نخستين بار رکورد جديدي را در بومي سازي به ثبت رسانده و بيش از 320 ميليارد ريال صرفه جويي براي کشور به ارمغان آورند.
کد خبر: ۵۸۴۲۸۸
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۵ 27 April 2016
کارکنان شرکت فولادمبارکه توانستند از ابتداي سال 1394 با بومي سازي 302 تجهيز براي نخستين بار رکورد جديدي را در بومي سازي به ثبت رسانده و بيش از 320 ميليارد ريال صرفه جويي براي کشور به ارمغان آورند.

محمد رجايي مديردفتر فني نگهداري و تعميرات با اشاره به فرآيند بومي‌سازي قطعات در شرکت فولادمبارکه گفت: اين شرکت در راستاي عمل به راهبرد اقتصاد مقاومتي و تقويت توليد داخل توانسته با استفاده از مجموعه فعاليتهاي برنامه‌ريزي، مهندسي وساخت وکنترل کيفيت، اقلام مورد نياز خطوط توليد شرکت را با همکاري متخصصان توانمند داخلي براي نخستين بار در تاريخ صنعت کشور بومي‌سازي و بهره برداري نمايد.

رجايي اقدامات صورت گرفته در شرکت فولاد مبارکه در راستاي بومي‌سازي قطعات را هدفمند برشمرد و افزود: با تشکيل کميته‌هاي بومي سازي در کليه نواحي توليدي و به منظور استفاده از پتانسيل هاي موجود در نواحي با مشارکت کارکنان با تجربه همان نواحي در اقدامات بومي سازي و نيز ايجاد ساختار بومي‌سازي در مديريت دفتر فني نگهداري و تعميرات توانستيم به اهداف از پيش تعيين شده دست يابيم که در اين خصوص بومي‌سازي تجهيزات بسيار حساس، با نگاه کارشناسي دقيق، مسئولانه و با اعتماد به صنعت داخل کشور برگ زرين ديگري را در کارنامه پر افتخار صنعت فولاد کشور شاهد هستيم.

مديردفتر فني نگهداري و تعميرات با تشريح  گزارش عملکرد بوميسازي ريالي و تعدادي شرکت فولاد مبارکه از ابتداي سال 1394 تا پايان سال 94 گفت: اين بومي‌سازي با هدف جلوگيري از خروج ارز و ايجاد اشتغال و تأمين پايدار و با کيفيت اقلام مورد نياز در داخل کشور دنبال شده که در اقلام مربوط به مديريت ماشين آلات، تجهيزات و قطعات يدکي  با تعداد 4788 سفارش ثبت شده ، تعداد کل متريال کدهاي داخلي و خارجي 12499 و کل مبلغ خريداري شده 3.389.546  (ميليون ريال)، درصد ريالي داخلي اين بومي سازي 54.7 و درصد تعدادي داخلي 64.1 محقق شد.

ايشان افزود: علاوه بر اين مقادير در مديريت مواد مصرفي  با تعداد کل سفارشات داخلي و خارجي 10196، تعداد کل متريال کدها (داخلي و خارجي) 13417 و مبلغ خريداري شده 1.380.003 ميليون ريال به 82.4 درصد ريالي و 98.8 درصد تعدادي داخلي رسيديم ، همچنين تعداد کل سفارشات داخلي و خارجي در مديريت مواد اوليه و انرژي با 409سفارش ، معادل تعداد 747 متريال کد شد که در اين مديريت نيز بالغ بر 30.932.545 (ميليون ريال) خريداري شده  که از اين مقدار 90.4 درصد ريالي داخلي و 87.7 درصد تعدادي داخلي را شامل مي شود.

وي در تشريح مهمترين اقدامات انجام شده  در سال 94 گفت: بومي سازي قطعات استراتژيک ازجمله  فن هاي پروسس واحدگندله سازي ، سوپرمندريل نورد گرم ، لوب هاي کمپرسور واحد احيا ، پايه و کوره باکس آنيلينگ نورد سرد و... ، تهيه تعداد 105 مدرک نهايي قطعه (Final Book) براي قطعات بومي سازي شده،  تعامل فني با 109 سازنده همراه با ايجاد سايت مجازي بومي سازي،  ارتباط با سازندگان و نواحي و نيز اصلاح و به‌روز رساني شناسنامه‌هاي فني در مرحله 
.ساخت براي 4000 متريال کد از جمله اقداماتي است که در اين مديريت صورت گرفته است.
 
وي گفت:  علاوه بر اين موارد مي توان به تهيه مدرک فني (دفترچه فني، استاندارد و ديتاشيت) براي بيش از 6000 متريال کد و بومي سازي تعداد 5 متريال کد در زمينه روانکارها نيز اشاره داشت.

مديردفتر فني نگهداري و تعميرات در خصوص بومي سازي قطعات و تجهيزاتي که براي اولين بار در سال 1394 از سوي اين مديريت انجام شده، گفت: خوشبختانه با همراهي و همکاري همه پرسنل خطوط توليد و واحدهاي پشتيباني براي نخستين بار در سال 94 توانستيم تعداد 302 متريال کد را که پايان يافته و در حال تست گرم نيز مي‌باشند را به انجام برسانيم که مجموع هزينه بومي‌سازي آنها برابر با 13.932.003.640 تومان مي‌باشد، ضمن اينکه با توجه به قيمت خريد خارج اين قطعات که بالغ بر 11,608,033 يورو برآورد شده است،  صرفه‌جويي معادل 32,500,128,360تومان براي فولاد مبارکه حاصل گرديد.

وي تصريح نمود: در همين راستا تعداد مدرک فني  تهيه شده درسال 94 برابر با 21500 مدرک مي‌باشد و اين درحالي است که تعداد کل مدارک فني مهيا شده از سال 1380 تاکنون به 230.000 مدرک رسيده و اين نشان دهنده عزم و همت والاي کارکنان فولادمبارکه در راستاي حمايت از توليد داخل و قطع وابستگي مي باشد.

رجايي در زمينه برخي از قطعات مهم بومي سازي شده در سال گذشته گفت: سوپرمندريل ناحيه نورد گرم يکي از قطعاتي است که اگر قرار بود از خارج تهيه شود مي بايست حدود 34 ميليارد ريال هزينه گردد که با انجام بومي سازي اين قطعه توانستيم علاوه بر ساخت  اين تجهيز در داخل کشور به مبلغ 14ميليارد ريال، ايران در جمع معدود کشورهاي سازنده کلاف پيچ نيز قرارگرفت. علاوه بر اين تجهيز کاورهاي تلسکوپي مربوط به بستر ماشينهاي سنگزني غلطکهاي فولاد سبا نيز با انجام مهندسي معکوس و بومي‌سازي توسط شرکت‌هاي داخلي انجام شده که توانستيم انحصار شرکتهاي آلماني و صرفه جويي 700 ميليون ريالي به ازاء هر کاور را شاهد باشيم. 
مديردفتر فني نگهداري و تعميرات افزود : با بومي سازي بدنه کوره فولادسازي و نورد پيوسته سبا نيز توانستيم با حذف عوامل محدود کننده در طرح هاي توسعه که همانا انحصار و تحريم بودند، قيمت خريد خارج اين تجهيز  که بالغ بر 6 ميليارد ريال بود را به قيمت حدود 3.5 ميليارد ريال با ساخت داخل  تامين نماييم.

پايه و ديفيوزر کوره‌هاي باکس آنيل نيز يکي ديگر از تجهيزات استراتژيک خط توليد بود که شرکت فولادمبارکه توانست با دستيابي به دانش و تکنولوژي ساخت اين تجهيز در داخل کشور آن را با حدود 2 ميليارد ريال در داخل تأمين نمايد که جا دارد در همين جا از تلاش، همت، همراهي و همکاري همه عزيزاني که ما را در اين مسير دشوار ياري رساندند، تقدير و تشکر نماييم.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # انتخابات # روز دختر # نمایشگاه کتاب
آخرین اخبار
وب گردی