بازدید 5833
۱
فوتبال اروپا

بارسلونا 6-0 خیخون؛ صدرنشینی بارسا و سوارز در شب عجیب و غریب داوری

معمولا وقتی یک مسابقه فوتبال با شش گل اختلاف تمام می شود مسایل داوری مطرح نمی شود اما امشب بارسا با سوت های پیاپی و عجیب داور که حتی خود بارسایی ها را متعجب کرده بود، به پیروزی رسید و صدر را پس گرفت. گل اول بارسا خطا روی دروازه بان، گل دوم آفساید، و حداقل دو پنالتی از سه پنالتی اعلام شده داور به شدت بحث برانگیز بودند در مقابل هند آشکار پیکه روی خط دروازه بارسا دیده نشد!
کد خبر: ۵۸۳۲۴۱
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۰:۵۸ 24 April 2016
در روز پیروزی دو تیم مادریدی، دیگر تیم مدعی لالیگا یعنی بارسلونا توانست با غلبه پر حرف وحدیث اما پر گل بر خیخون مجددا به صدر جدول بازگردد.

به گزارش تابناک ورزشی، معمولا وقتی یک مسابقه فوتبال با شش گل اختلاف تمام می شود مسایل داوری مطرح نمی شود اما امشب بارسا با سوت های پیاپی و عجیب داور که حتی خود بارسایی ها را متعجب کرده بود، به پیروزی رسید و صدر را پس گرفت.

اسپورتینگ خیخون بازی امشب را در نوکمپ آغاز کرد و رفته رفته و طبق پیش بینی ها بازی تحت اختیار بارسلونا قرار گرفت. آبی اناری ها که نمی خواستند از دو تیم مادریدی در صدرجدول عقب بیافتند خیلی زود و پیش از دقیقه 13 به گل رسیدند.
حرکت نیمار با پاس در عمق اینیستا برای سوارز همراه بود که با دفع ناقص دروازبان که خطای مشخص سوارز در آن دخیل بود، لیونل مسی از راه رسید و توپ رهاشده را با ضربه سر به تور دروازه خیخون چسباند.
این آخرین اشتباه داوری این مسابقه بحث برانگیز نبود بلکه تازه شروع سلسله اشتباهات بود.

بارسلونا 6-0 خیخون؛ صدرنشینی بارسا و سوارز در شب عجیب و غریب داوری

پس از این گل بارسلونا از شدت تشنگی خود برای حمله کردن کاست و بیشتر سعی داشت جلوی خط دفاعی مستحکم خیخون توپ را به گردش در آورده و ایجاد موقعیت کند. شاگردان آبلاردو در خیخون نیز چشم به ضد حملات داشتند و می توانستند یکی دو بار روی همین تاکتیک خود به گل دست یابند که اینگونه نشد.

یکبار هم فوق موقعیت بارسلونا در نیمه اول توسط لوئیس سوارز به بیرون زده شد. حرکت دیدنی نیمار بعد از دریبل چند مدافع خیخون و پاسش به سوارز با بی دقتی این مهاجم اروگوئه ای به هدر رفت. پس از حملات جدی بارسلونا، این خیخونی ها بودند که می توانستند بر خلاف جریان بازی به گل تساوی برسند که ضربات نهایی مهاجمین آن ها دو بار توسط ماسکرانو و پیکه دفع شد تا نیمه اول با همان تک گل مسی به سود بارسلونا به پایان برسد.

نکته عجیب اینکه داور خطای هند واضح پیکه در بیرون کشیدن توپ از دروازه بارسا را هم ندید. این توپ حتی سرعت و قدرت زیادی نداشت که خطا محسوب نشود.

شروع نیمه دوم هم با حملات میزبان همراه بود. بی دقتی های مثلث خط حمله بارسلونا به خصوص تا دقیقه 60 این اجازه را نداد تا موقعیت های گل مهم شان سرانجام گیرد و نتیجه 2-0 شود. نیمار در فرصت تک به تک با دروازبان خیخون، توپ را به بدترین شکل ممکن به بدن کوئلار کوبید تا همچنان بازی همان یک بر صفر بماند.

اما بالاخره بارسایی ها موفق شدند به گل دوم خود  برسند ولی این گل هم به وضوح آفساید بود! حرکت زیبای مسی با پاس در عمقش برای آندرس اینیستا همراه بود که این هافبک کار کشته کاتالان ها با پاسی عرضی لوئیس سوارز را در زاویه مخالف مقابل دروازه صاحب توپ کرد و سوارز هم توانست گلزنی کند و به تصاحب آقای گلی لالیگا و کفش طلا نزدیک شود. مهاجم اروگوئه ای هنگام پاس جلوتر از توپ قرار داشت و آفساید وی محرز بود.

بارسلونا 6-0 خیخون؛ صدرنشینی بارسا و سوارز در شب عجیب و غریب داوری

نیمار که نمی خواست باز هم روز بدی را پشت سر بگذارد، پاس چیپی دیدنی را برای مسی فراهم کرد که این موقعیت به گل تبدیل نشد. دقیقا دو دقیقه بعد و روی خطای هند مدافع خیخون، پنالتی سخت گیرانه ای اعلام شد تا لوئیس سوارز از روی نقطه پنالتی کار را 3-0 به سود بارسلونا کرد. 

تا اینجا می شد اشتباهات داوری را غیرعمد و در حالت طبیعی دانست اما از اینجا به بعد اتفاقاتی مضحک رخ داد که می تواند جنجال بزرگی در هفته های پایانی لالیگا به راه بیندازد.

در 77مین دقیقه روی حرکت نیمار باز هم داور برای بارسلونا اعلام پنالتی کرد که سوارز پشت آن ایستاد و با گل کردن آن توانست هت تریکش را تکمیل کند. داور دست بردار نبود و در دقیقه 85، باز هم به نشانه خطا روی نیمار آن هم در یک تلاش برای زدن ضربه سر ، سوت زد و پنالت گرفت (!) این بار خود نیمار پشت توپ قرار گرفت و موفق شد عملکرد خوب خود در نیمه دوم را با این گل به تکامل برساند.

تنها سه دقیقه بعد، روی پاس مسی باز هم سوارز موفق به گلزنی شد تا با ثبت ششمین گل بارسلونا خود نیز برای دومین هفته متوالی سوپر هت تریک کند و همچنین با 2 گل اختلاف بالاتر از کریستیانو رونالدو به آقای گل لالیگا مبدل شود . جدال بارسلونا و خیخون در پایان با حساب 6-0 به سود آبی اناری ها خاتمه یافت تا مجددا غول های کاتالان به صدر رقابت های لالیگا بازگردند اما مطمئنا در هفته پیش رو بحث داوری و سوت های مشکوک این داور سوژه رسانه های مادرید و حتی خود کاتالان خواهد بود.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۱
کار این داور خیلی بی شرمانه وزشت بود من تاحالا ی همچین چیزی ندیده بودم واقعا بین بارسلونا و فیفا ی رابطه ای وجود داره?
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # انتخابات # روز دختر # نمایشگاه کتاب
وب گردی