بازدید 2133

سرانجام بورس مثبت شد

بورس تهران بعد از چند روز ریزش مداوم و اصلاح قیمت‌ها، امروز مسیر حرکتی خود را تغییر داد و با دست کشیدن از اصلاح قیمت‌ها مثبت شد.همانطور که اکثر کارشناسان و فعالان بازار سرمایه پیش بینی کرده بودند روند ریزشی و اصلاحی بورس تهران در معاملات امروز متوقف شد و بورس تهران دوباره به مسیر افزایشی و صعودی خود برگشت.
کد خبر: ۵۸۱۹۱۲
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۰ 18 April 2016
بورس تهران بعد از چند روز ریزش مداوم و اصلاح قیمت‌ها، امروز مسیر حرکتی خود را تغییر داد و با دست کشیدن از اصلاح قیمت‌ها مثبت شد.همانطور که اکثر کارشناسان و فعالان بازار سرمایه پیش بینی کرده بودند روند ریزشی و اصلاحی بورس تهران در معاملات امروز متوقف شد و بورس تهران دوباره به مسیر افزایشی و صعودی خود برگشت.
به گزارش تابناک اقتصادی بورس تهران که مدتی بود به دلیل رشدهای هیجانی و تند سال گذشته به صورت متوالی دچار روند نزولی شده و بی سابقه ترین ریزش خود در یکسال اخیر را تجربه کرده بود، در معاملات امروز روند ریزشی خود را متوقف کرد و با رشد قیمت سهام شرکتها و افزایش تقاضا مواجه شد و به نگرانی سهامداران پایان داد.
پایان اصلاح قیمتی بازار سهام در معاملات روز دوشنبه منجر به رشد 752 واحدی شاخص و بازگشت آن به کانال 78 هزار واحدی تا نیمه معاملات شد و همین موضوع انگیزه خرید را در بین سهامداران تقویت کرد و قیمت سهام شرکتها را افزایش داد.
معاملات بورس تهران در حالی همچنان ادامه دارد که تا نیمه معاملات امروز شرکتهای گل گهر، سرمایه گذاری سایپا، سرمایه گذاری رنا، توسعه معادن و فلزات و فولاد مبارکه از تقاضای میلیونی خرید برخوردار شدند.
اکثر گروه ها و نمادها طبق پیش بینی مثبت و پرتقاضا دنبال می شوند. گروه های بانکی، بیمه ای و سرمایه گذاری اکثرا همسو با جو مثبت بازار، پرتقاضا و مثبت دنبال می شوند در این میان گروه بیمه ای که پتانسیل مناسبی برای صعود دارند با اقبال کمتری مواجه می باشند تا جایی که برخی نمادهایی همچون آسیا و اتکام همچنان متعادل و منفی دنبال می شوند.
با توجه به انتقال نماد معاملاتي گروه پتروشيمي سرمايه گذاري ايرانيان از بازار دوم فرابورس ايران به بازار معاملاتي شركت بورس اوراق بهادار تهران، نماد معاملاتي مذكور در پايان جلسه معاملاتي امروز متوقف مي گردد. نشست نفتی ۱۷ کشور در دوحه قطر برای تثبیت سقف تولید و موسوم به فریز نفتی بدون توافق به پایان رسید. بنابر اعلام بلومبرگ تعویق نشست فریز نفتی برای تغییر بند مرتبط با ایران بود. شرکت صنايع پتروشيمي زنجان قبل از مرحله بهره برداري در نظر دارد ٤١٧,٢٤٢,١٠٠ حق تقدم استفاده نشده معادل ٢٥ درصد از مجموع سهام و حق تقدم سهام شرکت صنايع پتروشيمي زنجان (سهامي عام) را بطور يکجا و نقد با قيمت پايه هر سهم ٣٠٠ ريال امروز دوشنبه مورخ ٣٠/٠١/١٣٩٥ از طريق بازار پايه فرابورس ايران به فروش برساند.
نماد شركت هاي سيمان درود با توجه به اعلام پيش بيني و سيمان مازندران با توجه به ارائه صورتهاي مالي حسابرسي نشده بدون محدوديت و نماد سيمان آرتا اردبيل پس از برگزاري مجمع عمومي عادي بطور فوق العاده مبني بر انتخاب اعضاي هيات مديره با محدوديت نوسان قيمت آماده انجام معامله مي باشد .شرکت سيمان سفيد ني ريز طی گزارش ١٢ ماهه منتهی به ٩٤/١٢/٢٩ با پوشش ٨٧ درصدی مبلغ ٥٨٤ ریال سود به ازای هر سهم اعلام کرد. در پايان معاملات امروز نماد سيمان هگمتان جهت برگزاري مجمع عمومي عادي ساليانه به منظور تصويب صورتهاي مالي متوقف خواهد شد.
شرکت قند اروميه پیشنهاد هیئت مدیره در خصوص افزایش سرمایه٦٥٠ درصد از مبلغ ١٦ میلیارد ریال به ١٢٠ میلیارد ریال از محل مطالبات حال شده سهامداران و آورده نقدی ،سود انباشته ،اندوخته طرح و توسعه را منتشر کرد.
در گروه غذایی شرکت شير پاستوريزه پگاه اصفهان پیشنهاد هیئت مدیره در خصوص افزایش سرمایه١٥٠ درصدی از مبلغ ٨٤ میلیارد ریال به ٢٠٠ میلیارد ریال از محل مطالبات حال شده سهامداران و آورده نقدی را منتشر کرد و  شرکت صنعتي بهشهر  طی گزارش ٣ ماهه منتهی به ٩٤/١٢/٢٩ با پوشش ١٢ درصدی سود خالص، مبلغ ٢٠٩ ریال سود به ازای هر سهم اعلام کرد و با صف فروش مواجه شد. شرکت قند خوی  به علت افزايش متوسط قيمت فروش شکر از٢٢٣٨٩ريال به٢٢٥٨٦ريال، کاهش يارانه هرکيلو شکر از٢٣٠٠ريال به ٢١٥٠ريال و در نهایت کاهش هزينه هاي حقوق وسربار به علت کاهش روزهاي توليد با تعدیل مثبت ١١ درصدی نسبت به پیش بینی قبلی، مبلغ ٢٩١ ریال پیش بینی سود برای سال ٩٥ اعلام کرد.

نماد شرکت گروه فن آوا پس از برگزاري مجمع عمومي عادي ساليانه صاحبان سهام و تقسيم سود نقدي هر سهم و نماد سرمايه گذاري مسكن تهران پس از برگزاري جلسه هيئت مديره در خصوص افزايش سرمايه آماده انجام معامله مي باشند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # انتخابات # روز دختر # نمایشگاه کتاب
وب گردی