بازدید 8506
سردار سر لشگر محسن رضایی در ستاد کل نیروهای مسلح

همه ما از مذاکرات حمایت کردیم اما آمریکا به تعهداتش عمل نمی کند

محسن رضایی در جمع فرماندهان عالیرتبه نیروهای مسلح گفت:نیروهای مسلح ایران انقلابی هستند. ماجراجو و محافظه کار هم نیستند؛ بنابراین به آنها که به این سرزمین و انقلاب چشم طمع دوخته اند، هشدار می دهیم از نجابت و سكوت ما سوء استفاده نكنيد... آمریکا هیچ صلاحیتی برای مذاکره با ایران در بحث موشکی و دفاعی با ما ندارد.
کد خبر: ۵۷۹۴۷۴
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۳ 09 April 2016
صبح روز شنبه سرلشکر محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، در مراسم بزرگداشت شهید سپهبد علی صیاد شیرازی در ستاد کل نیروهای مسلح، گفت: اگر موشك ها را ازما بگيرند بعد از آن به ایران حمله می کنند.

به گزارش «تابناک»، فرمانده سپاه پاسداران در دوران دفاع مقدس با بیان خاطراتی از امیر سرافراز جنگ سپهبد شهید صیاد شیرازی و فشارهای وارده از سوی بنی صدر بر نیروهای مسلح و جدایی و اختلاف بین آنها گفت: برادرمان شهید صیاد نقش بزرگی در انسجام ارتش انقلابی  و هماهنگی با سپاه به عهده داشت. ایشان افسری شجاع و با ایمان بود. در دفاع مقدس دو نيروي محدود كننده وجود داشت؛ يكي كمك هاي خارج از عراق به صدام حسين و ديگري فشارهاي داخلي كه شامل دورانديشي هاي سياسي درداخل ويا محافظه كاريهاي داخلي مي شد كه از عوامل محدود كننده بود. با آن همه  فشارها ارتش و سپاه توانستند جنگ را با پیروزی به پایان ببرند.

سرلشکر رضایی افزود: نیروهای مسلح ایران انقلابی هستند. ماجراجو محافظه کار هم نیستند؛ بنابراین، به آنها که به این سرزمین و انقلاب چشم طمع دوخته اند، هشدار می دهیم از نجابت و سكوت ما سوء استفاده نكنيد. ما هيچگاه شروع كننده هيچ جنگي نبوده و نيستيم ولي انتقام گيرنده بسيار سختي هستيم.

وی افزود: انقلابی بودن ما ازجنس انقلاب اسلامی است و نه از نوع انقلاب های مارکسیستی. ما در سی وهفت سال گذشته آغازگر هیچ جنگی نبودیم، ولی رژیم صهینویستی، عربستان و صدام حسین در این سی و هفت سال بارها به کشورهای دیگر تجاوز کردند و آمریکا همواره ازاین متجاوزین دفاع کرده است.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به فعالیت نیروهای مسلح جمهوری اسلامی در آبادانی کشور افزود:  در بعد سازندگي در همه دولت ها نیروهای مسلح دست آنها را در عمران گرفته است. تمامي دولت ها نه تنها در برقراري امنيت بلكه در سازندگي كشور هم خود را مديون نيروهاي مسلح مي دانند. ده ها سد و اتوبان و پتروشيمي و پالايشگاه ساخته و تحويل شده است. همين الان قرارگاه سازندگي خاتم سپاه صدهزار شغل ايجاد كرده و قريب هفده هزار ميليارد تومان از دولت  طلب دارد كه عمده آن را هم بايد به پيمانكاران بدهد. برادران ارتش بهترين زمين هاي داخل شهرها را به دولت وشهرداري داده اند تا مردم در رفاه باشند.

سرلشکر رضایی گفت: امروز هم در سال اقتصاد مقاومتي دولت هر كمكي كه از نيروهاي مسلح بخواهد ما با جان و دل به دولت كمك مي كنيم. امسال سال روشن شدن كارنامه دولت است و ما مايل هستيم اين كارنامه در كام مردم شيرين كند. لذا چند ميليون بسيجي و بالاي دو ميليون نيروهاي مسلح آمادگي دارند در كنار انجام مأموريت هاي خود به دولت در اقتصاد مقاومتي كمك كنند.

فرمانده سپاه پاسداران در دوران دفاع مقدس گفت: ما بعد از جنگ چه كار كرديم؟ نيروهاي مسلح ايران هم در بعد سازندگي خود و هم سازندگي كشور و كمك به دولت وارد صحنه شدند. ما در جنگ با مشكلات سلاح و تجهيزات و مهمات شديد روبه رو بوديم پس تولید اين ها و رفع نیاز کشور به سلاح متعارف را بخشي از برنامه خود قرار داديم. در بعد آموزش و سازماندهي با مشكلاتي مواجه بوديم، بخشي از برنامه خود را براي رفع آنها گذاشتيم. در بعد هماهنگي بين ارتش و سپاه ابهاماتي وجود داشت، چون سپاه و ارتش هر كدام همه دفاع را مي خواستند اين هم جزو برنامه قرار گرفت. بيست و هفت سال تلاش نيروهاي مسلح براي رفع نواقص خود بوده است. البته ارتش هاي منطقه هم به فعاليت هاي خود ادامه دادند ولي هيچ یک از آنها تجربه دفاعي و سبك نوين جنگي كه ما به دست آورديم را نداشتند و شما آن را در جنگ سي وسه روزه و يا در حفظ دمشق و بغداد ملاحظه كرديد.

سرلشکر رضایی گفت: ما به هيچ وجه از پيشرفت هاي موشكي دست نمي كشيم و با تمام توان به تقويت نيروهاي مسلح و انتقال تجارب ذيقمت هشت سال دفاع مقدس وسي وهفت سال تجارب دفاعي وامنيتي به نسل هاي بعدي ادامه مي دهيم، آن عملي كه امريكايي ها را بر سر ميز وارد كرد، موشك هاي ما بود. اگر موشك ها را از ما بگيرند، ميز گفت وگويي شكل نخواهد گرفت. كساني كه به گفت وگو اهميت مي دهند با توجه به اهمیت پشتوانه ای که آمادگی دفاعی کشور برای گفت وگو  ایجاد می کند، بايد هر روز بگويند درود بر موشك!

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: ما امروز قدرت اول منطقه هستيم و به برخي كشورها عرض مي كنيم با دم شير بازي نكنيد. شما با ايجاد ائتلاف هم قادر نخواهيد بود كه تهديدي عليه ايران درست كنيد ما به آنها مي گوييم سر جاي خود بنشينيد!

رضایی افزود: آمریکایی ها که  هنوز به تعهدات برجام عمل نکرده اند و بلکه خلاف آن دارند عمل می کنند، می گویند که ما می خواهیم درباره موشک های ایران صحبت کنیم و آنها را محدود سازیم! من عرض می کنم که آمریکا هیچ صلاحیتی برای مذاکره با ایران در بحث موشکی و دفاعی با ما را ندارد، افتضاحاتی که آمریکا در افغانستان و عراق و سوریه در ناامن سازی امنیت منطقه از خود نشان داده است، بیانگر این است که آمریکا فاقد صلاحیت مذاکره در مباحث دفاعی است.


تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حادثه سقوط بالگرد رییس جمهور # سید ابراهیم رئیسی # انتخابات ریاست جمهوری # انتخابات # حج # رفح