بازدید 10104
آخرین نتایج انتخابات ریاست جمهوری آمریکا؛

پیروزی کلینتون و ترامپ در آریزونا/ ساندرز و کروز همچنان امیدوار

انتخابات مقدماتی و درون حزبی ریاست جمهوری آمریکا، سه شنبه 22 مارس با رقابت نامزدهای دو حزب در چند ایالت دیگر ادامه پیدا کرد که بر اساس نتایج اولیه، به نظر می رسد پیشتازان قبلی هر یک از دو حزب، یعنی دونالد ترامپ و هیلاری کلینتون، توانسته باز هم جایگاه خود را محکم تر از قبل کرده و بخت خود را برای نامزدی نهایی حزبشان افزایش دهند.
کد خبر: ۵۷۶۲۸۷
تاریخ انتشار: ۰۴ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۸ 23 March 2016
ادامه پیروزی کلینتون و ترامپ در انتخابات مقدماتی آمریکاانتخابات مقدماتی و درون حزبی ریاست جمهوری آمریکا، سه شنبه 22 مارس با رقابت نامزدهای دو حزب در چند ایالت دیگر ادامه پیدا کرد که بر اساس نتایج اولیه، به نظر می رسد پیشتازان قبلی هر یک از دو حزب، یعنی دونالد ترامپ و هیلاری کلینتون، توانسته باز هم جایگاه خود را محکم تر از قبل کرده و بخت خود را برای نامزدی نهایی حزبشان افزایش دهند.

به گزارش «تابناک»، رقابت های مقدماتی انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، روز سه شنبه ادامه پیدا کرد و در جریان آن، نامزدهای جمهوری خواه در دو ایالت آریزونا و یوتا و نامزدهای دموکرات نیز در ایالات آریزونا، یوتا و آیداهو رقابت کردند. نتایج اولیه همچون بیشتر موارد، حکایت از پیشتازی دونالد ترامپ در حزب جمهوری خواه و هیلاری کلینتون در حزب دموکرات دارد.

هرچند تا این لحظه (ساعت 10 صبح چهارشنبه) هنوز نتایج نهایی هیچ یک از این ایالات اعلام نشده، در برخی از آن ها، اختلاف بسیار آرا سبب مشخص شدن نامزد پیروز شده است؛ بنابراین، در حزب جمهوری خواه و در ایالت آریزونا، ترامپ توانسته با بیش از 47 درصد آرا، پیروزی را از آن خود کند و پس از وی، تد کروز و جان کاسیچ قرار دارند.

در طرف مقابل و در حزب دموکرات نیز در همین ایالت، هیلاری کلینتون توانسته با کسب حدود 60 درصد آرا، پیروزی را برای خود قطعی کند و برنی ساندرز در این ایالت نیز از رقیب خود شکست خورده است. در یوتا با شمارش 11 درصد آرا، ساندرز از رقیب خود پیش بوده، اما با توجه به عدم شمارش حدود 90 درصد آرا، مشخص نیست این پیروزی پایدار بماند.

تکمیلی

در رقابت جمهوری خواهان، با شمارش حدود نیمی از آرای ایالت یوتا، پیروزی تد کروز مشخص شد و وی توانست نزدیک به 70 درصد آرا را از آن خود کند.

در میان دموکرات ها، نتیجه نهایی شمارش آرا در ایالت آیداهو حکایت از آن دارد که برنی ساندرز با رأی قاطع 78 درصد موفق به شکست دادن کلینتون شده است. در ایالت یوتا نیز ساندرز پیروزی قاطعی به دست آورد؛ بدین صورت که پس از شمارش حدود 70 درصد آرا، وی توانست 79.2 درصد رأی از آن خود کند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # سیل
آخرین اخبار